موضوعات وبسایت : ورزشی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

پارگی عضله ساعد

پارگی عضله ساعد

نویسنده : نازنین رحمانی | زمان انتشار : 20 اسفند 1398 ساعت 14:40

10,074 بازدید

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

نویسنده: دکتر مهرداد منصوری “متخصص ارتوپدی”

ساعد راستم دچار پارگی با شیشه شده. در ناحیه ی نزدیک به آرنچ، حدود ۱۰ سانت پایین تر از اپی کوندیل داخلی. که جراح پلاستیک برام عمل ترمیمی انجام داد. لطفا راهنماییم کنید که آیا در محدوده کاری جراحی پلاستیک قرار دارم یا ارتوپدی. و با توجه به اینکه جراح به من گفت که بخش کمی از عضله ام رو برداشته که پوستم رو بخیه بزنه آیا در آینده با کاهش کارکرد دست، مواجه خواهم شد؟ همچنین یک عصب که به پوست طرف داخلی ساعدم حس می داده قطع شده، آیا حس آن ناحیه بر خواهد گشت.

اعمال جراحی بر روی عضلات، تاندون ها و اعصاب ساعد به توسط جراحان ترمیمی، ارتوپدی و دست انجام میشوند. نتیجه درمان جراحی ضایعات این بافت ها بیشتر به تبحر جراح بستگی دارد تا به نوع رشته های تخصصی که ذکر شد.

در آسیب های نافذ ساعد که موجب صدمه به عضلات میشوند گاهی اوقات پزشک معالج قسمتی از بافت عضلانی که از بین رفته و احتمال زنده ماندن آن کم است را برمیدارد. در صورتی که مقدار  بافت برداشته شده زیاد نباشد معمولا اختلال عمده ای در کارکرد ساعد بوجود نمیاید.

آسیب اعصاب حسی در ناحیه ساعد ممکن است به علت قطع کامل عصب و یا ضربه به عصب بوجود آید. در صورتی که فلجی عصب که خود را بصورت کاهش حس پوستی نشان میدهد به علت ضربه به عصب باشد این کاهش حس بعد از گذشت چند هفته تا چند ماه خودبخود خوب میشود ولی وقتی عصب حسی پوست ساعد قطع شده باشد معمولا سعی در ترمیم آن نمیشود.

در این حالات قدری کاهش حس پوستی برای همیشه باقی خواهد ماند ولی این کم حسی بتدریج و با گذشت زمان و به علت جبران حس توسط اعصاب مجاور کمتر خواهد شد.

این مقاله چقدر مفید بود ؟

1-1.png

لطفا در زیر امتیاز بدهید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر