موضوعات وبسایت : ورزشی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

کاربرد سفید ران گوساله

کاربرد سفید ران گوساله

نویسنده : نازنین رحمانی | زمان انتشار : 27 آبان 1400 ساعت 01:43

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

کاربرد قسمت های مختلف گوشت گاو و گوساله و نام قسمت های مختلف گوشت و استفاده آن ها

گوشت گاو یکی از خوشمزه ترین و پر مصرف ترین گوشت های قرمز می باشد. بیشتر گوشت های گاو به کار برده شده از ذبح گاوهای نر پرواربندی شده کسب می شود. در دوران قدیم بیشتر گاوهای بالغ را بعد از تمام شدن سن زاد و ولد و پیر شدن ذبح می کردند و از گوشت آن بهره مند می شدند.شاید خیلی از شما اسم وکاربرد بخش های مختلف بدن گاو را ندانید به همین منظور ما در فروشگاه اینترنتی گوشت سنتر این مطلب را آماده کردیم تا شما عزیزان با نام و کاربرد قسمت های مختلف گوشت گاو وگوساله آشنا شوید. با ما همراه باشید.
گوشت گاوهای پیر و گاومیش محکم است و مزه آن با مزه گوشت گاوهای جوان و گوساله ها قابل مقایسه نیست. در حال حاضر گوشت گاوهای پیر و گاومیش فقط برای تهیه گوشت چرخ کرده خوب است. گوشت گوساله های جوان و پرواری از سایر انواع گوشت گاو پر طرفدار تر است چرا که هم مزه بهتری دارد و هم سریع تر پخته می شود.
گوشت گاو یکی از مهم ترین منابع برآورده کننده پروتئین لازمه ی انسان در همه دنیا است و از این گوشت برای آماده کردن انواع غذاها، کباب ها و غذای پرطرفدار و مشهور و همبرگر استفاده می شود. گوشت چرخ کرده گاو، متریال اصلی جهت آماده سازی همبرگر است.

مزیت های گوشت گاو و استفاده های آن

از تمامی قسمت های گوشت گاو مثل مغز ران و راسته گاو هم استفاده های زیادی می شود. جگر، سیرابی، شیردان، مغز و زبان گاو نیز از دیگر خوراک های پرطرفدار فراهم شده از قسمت های گوناگون بدن گاو می باشد.
گوشت گاو در خیلی از کشورهای دنیا به کار برده می شود اما در بعضی از کشورها مانند هند مصرف این گوشت حرام است چرا که هندوها گاو را موجود مقدسی می دانند. بعضی از بودائیان و ساکنین شرق آسیا هم از مصرف این گوشت خودداری می کنند.
عظیم ترین تولیدکنندگان گوشت گاو در دنیا کشورهای زلاندنو، استرالیا، کانادا، مکزیک، آمریکا، آرژانتین و اروگوئه می باشند.
سن دام و مقدار چربی گوشت گاو در مزه آن بسیار اثر گذار است. گوشت گاوهای جوان که چربی گوشت زیادی داشته باشد مزه خیلی بهتری در قیاس با سایر گاوها دارند. این گوشت ها آبدارتر هستند و جهت فراهم آوری انوع خوراک های گوشتی مناسب هستند.گوشت دام های پیر و لاغر اکثرا برای چرخ کردن به کار برده می شوند.

Name-and-application-of-beef-and-vealL.jpgنام و کاربرد قسمت های گوشت گاو و گوساله

قسمت های مختلف گوشت گاو و گوساله و کاربرد آن ها

1 – گردن : گردن و شانه گوساله حاوی گوشتی نرم ، پر چرب و خیلی لذیذ است و برای آماده کردن خورش و آبگوشت و باقلا پلو خوب است.
2- دنده ها :گوشت این قسمت نازک و نرم و لطیف و پرچرب است. این گوشت بسیار ترد وخوش مزه است و برای آبگوشت و باقلا پلو و گوشت لاپلو خوب است.
3- پشت کمر : تشکیل شده از فیله و راسته است.نرم ترین بخش گوشت است برای تهیه استیک و فیله و کباب برگ و انواع کباب ها کار برد دارد . فیله از راسته ترم تر است و راسته را رگ و پوست و ریشه محاصره کرده است بایدتمیز شود.
4 – ران و سردست : این بخش حاوی قلم ماهیچه های پا و دست و شانه است.جهت طبخ خورش ها و باقلا پلو کاربرد دارد. ماهیچه ها هم برای سوپ و آبگوشت استفاده می شوند همین طور برای تاس کباب هم کاربرد دارند .ماهیچه مطلوب ترین بخش برای کودکان و بیماران و سالمندان است.
5 – دم سینه و قلوه گاه : محکم ترین بخش لاشه است و برای پخت حلیم یا حلیم بادمجان و آبگوشت و مخلوط چرخ کرده ( گوساله با گوسفند ) به جهت پخت کباب کوبیده استفاده می شود.
6- سرین یا گرد ران و … مغز ران و کعب ران : اخر لاشه گوساله و حاوی گوشت لخم مناسب برای خورش است.
جهت اماده کردن یک گوشت چرخ کرده خوب و کم چربی برای کباب کوبیده بهتره که قلوه گاه و دم سینه گوسفند را که بسیار چرب است با گوساله دو مرتبه چرخ کنید.برای سایر غذاها هم گوشت چرخ کرده گوساله هم چرب و بهتر است.
اصولا گوشت گاو برای چرخ کرده بهتر است به این شرط که با گوشت گوسفند و بخش های چرب تر آن مخلوط شود تا چربی لازم گوشت تامین شود و بافت خشک نشود.
گوشت گوساله هم برای قیمه خوب است. در صورتی که ریز خرد شود ریش شدنش دیده نمی شود. همین طور ران و مغز ران گوساله برای خورش کاربرد دارند. البته همه این موارد بسته به سلیقه هر فرد دارد . برخی افرادگوشت گوساله را به خاطر بوی آن دوست ندارند.
برای شستن گوشت خوب است که پیش از فریز کردن گوشت را خرد کرده و بشویید و بگذارید تا آبش برود سپس قسمت بندی کنید و درون کیسه بذارید و فریز کنید.
پس از فریز کردن در صورتی که قصد داشته باشید یخ آن آب شود و بشویید همه خونابه گوشت از بین می رود و مواد مقوی گوشت بیرون می اید و گوشت هم دیر تر می پزد.
گوشتی که می خواهید چرخ کنید را اول بشویید و اجازه دهید آبش خشک شود سپس چرخ کنید.
برای برطرف کردن بوی فریزر ، از بوگیرهای مخصوص یا یک تکه زغال استفاده کنید و هر ۳ ماه یک بار آن را تعویض کنید.

bc851cb11847d1c7f6fd4ece8e0ecf44?s=90&d=mm&r=g

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر