موضوعات وبسایت : ورزشی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

دراز و نشست چیست

دراز و نشست چیست

نویسنده : علیرضا | زمان انتشار : 27 اسفند 1400 ساعت 19:03

دراز و نشست چه نوع ورزشی است چه تاثیراتی روی بدن میگذارد باعث بروز چه تغییراتی در اندام ما می شود می خواهیم در مورد این تمرین ورزشی بیشتر بدانیم.

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

ac-image-X41603703954Ub.jpeg

دراز نشست چیست؟

درازنشست یک حرکت تمرینی قدرتی است که ماهیچه های شکمی و خم کننده لگن را تقویت می کند. درازنشست با خوابیدن به پشت بر روی زمین، معمولاً با قراردادن دست ها به طور ضربدر به روی سینه یا پشت سر و زانوهای خم شده برای کاهش فشار به عضلات کمر و ستون فقرات، و سپس بلند کردن مهره های فوقانی و تحتانی ستون فقرات به گونه ای که هیچ یک از اعضای بالاتر از کفل زمین را لمس نکند، انجام می شود

چرا دراز نشست باعث کاهش چربی شکم نمی شود؟

بسیاری از افراد به دنبال این هستند که چربی را در نقاط مشخصی از بدن مانند شکم کاهش دهند. تعداد کسانی که تصور می کنند، انجام حرکت دراز نشست باعث کم شدن چربی در ناحیه شکم می شود، کم نیست. باید توجه داشت، از نظر علمی و با توجه به روش های صحیح کاهش وزن و چربی بدن در نقاط ویژه آن مانند شکم امکان پذیر نیست و در واقع تلاش برای کاهش موضعی چربی بی حاصل است. چون هنگام ورزش انرژی مورد نیاز فقط از ذخایر چربی عضلات فعال تأمین نمی شود بلکه از سراسر بدن تهیه می شود بنابراین تمرین روی گروه عضلانی خاص ممکن است باعث افزایش حجم عضلانی و همچنین قدرت آن گروه عضلانی شود، ولی چربی بدن از تمام نقاط بدن کاهش می یابد. بر اساس تحقیقاتی که روی آزمودنی ها انجام شده کاهش چربی چندانی در نتیجه انجام حرکت دراز و نشست در شکم مشاهده نشده است.

اجرای درست ورزش دراز نشست

1- به پشت دراز بکشید، زانوهایتان را خم کنید و کف پاهایتان را روی زمین قرار دهید. روی زمین سفت دراز نکشید چرا که باعث خواهد شد در قسمت پایین کمرتان احساس درد کنید، پس روی زیرانداز نرم یا روی فرش دراز بکشید. به علاوه می توانید روی یک جیم بال یا توپ بدنسازی هم دراز بکشید و با کمک آن دراز و نشست بروید تا از ستون فقراتتان هم محافظت شود.

2- دست هایتان را به صورت ضربدری روی سینه تان بگذارید، دست چپ روی شانه راست و دست راست روی شانه چپ. حتی می توانید دستانتان را پشت گوشتان نگه دارید، اما یادتان باشد دست ها را پشت سرتان قلاب نکنید چرا که به گردنتان فشار خواهد آورد.

3- شکمتان را منقبض کرده و تصور کنید که می خواهید نافتان را به سمت ستون فقراتتان بکشید، بنابراین هیچ قوسی نباید در کمر و هیچ فضای خالی ای بین گودی کمرتان و زمین وجود داشته باشد.

4- سر، شانه و قفسه سینه تان را به بالا و به سمت زانوهایتان بلند کنید تا فقط باسن و کف پاهایتان روی زمین باقی بماند. هنگامی که بالا می آیید، با استفاده از قدرت شکمتان هوای داخل بدنتان را بیرون بدهید. گردنتان را کشیده نگه دارید و به سقف نگاه کنید، از چسباندن چانه به قفسه سینه بپرهیزید، تصور کنید یک پرتقال بین چانه و قفسه سینه شما وجود دارد. برای به حرکت در آوردن بدنتان از حرکات سریع استفاده نکنید. باید بدنتان را به آرامی و تحت کنترل تکان دهید.

5- هر بار که دوباره پایین می آیید تا بدنتان را به کف زمین بچسبانید، تنفس کنید. شکمتان را منقبض نگه دارید و بلافاصله دوباره به سمت زانوهایتان بلند شوید.

فواید درازونشست

از مهم ترین فواید درازونشست می توان به تقویت عضلات ناحیه شکم اشاره کرد. درازونشست سبب بهبود عملکرد فرد در فعالیت های روزمره و ورزشی می شود. همچنین به صورت غیرمستقیم به حفظ وضعیت بدنی مطلوب در وضعیت های مختلف مانند راه رفتن و نشستن کمک می کند. حرکات شکم در فازهای بعدی درمانی در ناحیه ستون فقرات و پیشگیری از آن می توانند کمک شایانی کنند. علاوه بر آن پژوهش ها نشان داده اند تمرینات شکم به صورت غیرمستقیم می تواند به تعادل در ورزشکاران و سالمندان کمک کند. همچنین موجب بهبود شکل عضلانی ناحیه شکم شود که در تناسب و زیبایی اندام نقش بسزایی دارد.

نتیجه گیری

دراز نشست به کاهش وزن شما کمکی نخواهد کرد، اما به این معنا نیست که رهایش کنید. عضلات شکمی شما، از هر بخش بدن تان حمایت می کنند، مانند ستون فقرات. یعنی تقویت میان تنه، جزء اساسی و ضروری تمام برنامه های تمرینی می باشد. تغذیه سالم همراه با فعالیت های هوازی، بخشی از این برنامه اصلاحی شما است. شاید این نکات ساده و سطحی به نظر برسند اما مهم است که بدانید محدودکردن خودتان به یک تمرین مثل دراز نشست، و مدام درهم فشردن میان تنه و شکم، شما را به نتایجی که مدنظرتان است نمی رساند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر