موضوعات وبسایت : ورزشی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

تزریق امپول در کتف

تزریق امپول در کتف

نویسنده : معین | زمان انتشار : 30 دی 1399 ساعت 19:22

prp-alternative-to-shoulder-replacement-surgery.jpg

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

در چندماه گذشته که به سؤالات شما عزیزان در وب سایت پاسخ میدادم چندین بار با سؤالاتی درباره نوع دارو و روش های تزریق شانه روبرو شدم به همین خاطر تصمیم گرفتم تا در این مقاله شما را با روش درمانی تزریق تزریق شانه انواع مختلف داروهای مورد استفاده در این روش آشنا نمایم

prp-alternative-to-shoulder-replacement-surgery-300x200.jpg

ترزیق شانه یکی از روش‌های درمانی است که میتوانند به بهبود آسیب های شانه کمک کند و در مواردی که آسیب, خیلی جدی نباشد جایگزین جراحی شانه شود که هم باعث کاهش هزینه‌ها می‌شود و هم مشکلات و دردهای ناشی از جراحی را کاهش میدهد. اما یکی از اصلی‌ترین سؤالات برای مراجعین نوع دارو یا موادی است که به شانه تزریق میشود؟

داروهایی که برای ترزیق در شانه استفاده می‌شود انواع مختلفی دارد و بسته به هدف تزریق و همچنین نوع آسیب های موجود در شانه میتواند متفاوت باشد. اما بطور کلی دو دسته مهم از مواد برای تزریق در شانه استفاده میگردد.

اگر آسیب موجود در شانه تنها التهاب باشد و آسیب دیدگی های دیگر از جمله پارگی تاندون و یا کشیدگی تاندون وجود نداشته باشد برای کاهش التهاب از کورتون استفاده میشود. این سؤال برای بسیاری از مراجعین پیش می‌آید که آیا تزریق کورتون خطرناک است یا خیر ؟ در پاسخ به این سؤال باید بگویم که تزریق کورتون باید توسط پزشک متخصص و با درنظر گرفتم موارد مختلفی صورت گیرد و اگر بطور صحیح و در مقدار مناسب استفاده شود جای هیچ نگرانی وجود ندارد اما اگر بیمار خودسرانه و یا به دلایل مختلف و غیر ضروری استفاده بیش از حد از کورتون داشته باشند میتواند برای بسیار مضر و آسیب رسان باشد.

prp-shoulder-injection-banner-.jpg

اگر آسیب موجود در شانه بیش از یک التهاب باشد و در‌واقع پارگی و یا کشیدگی شدید تاندون شانه وجود داشته باشد علاوه بر تزریق کورتون لازم است تزریق های ترمیم کننده دیگری نیز صورت بگیرد یکی از انواع تزریق های موجود که نتایج خوبی در درمان بسیاری از پارگی ها و کشیدگی ها دارد تزریق به روش PRP است در این روش, از بدن بیمار مقداری خون گرفته می‌شود و سلول‌های ترمیم کننده بافت, از خون با روش‌های تخصصی جدا می‌شود و بعد از تغلیظ بر روی محل آسیب تزریق میگردد که باعث بهبود سریعتر تاندون های آسیب دیده می‌شود.

مدت زمان نتیجه‌گیری از روش درمان تزریق شانه کمی زمانبر است و چند هفته لازم است تا نتیجه حاصل شود. گاهی برای ترمیم لازم است بین ۲ تا ۳ بار تزریق صورت بپذیرد.

در پايان ياداوري ميكنم كه تزريق ها براي پارگي هاي كامل و پارگى هاي ناكامل بيش از ٥٠٪‏،نقش درماني نداشته و فقط باعث بهبود علايم ميشود.در اين دسته،درمان قطعي جراحي است.

43eba8368c0904f147b91f3972670848?s=96&d=mm&r=g

نتیجه‌ای پیدا نشد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر