موضوعات وبسایت : ورزشی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

همه چیز در مورد دراز نشست

همه چیز در مورد دراز نشست

نویسنده : علیرضا | زمان انتشار : 27 آبان 1399 ساعت 11:16

جهت درج تبلیغات با قیمت مناسب در این سایت میتوانید به آی دی تلگرام زیر پیام دهید

@AlirezaSepand



در این پست یک مطلب با عنوان همه چیز در مورد دراز نشست را مطالعه خواهید کرد.

در این مطلب به بررسی کامل تمرین دراز نشست و روش صحیح انجام دراز نشست خواهیم پرداخت، باما همراه باشید ?

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

برای کاهش وزن و تناسب‌اندام یک‌راه بسیار رایجی که وجود دارد و همه هم به یکدیگر توصیه می‌کنند درازنشست زدن است. حال آیا واقعاً درازنشست تأثیری بر لاغری دارد یا نه؟ روش صحیح درازنشست زدن چیست؟

آیا با دراز نشست لاغر می‌شویم؟

واقعیت این است که انجام تعداد زیادی دراز نشست،  چربی شکم را از بین نمی‌برد. درواقع بهتر است بدانید که این تفکر که فقط با انجام ورزش خاصی،  می‌توانید چربی‌هایی که در نقطه خاصی قرار دارند از بین ببرید، یک افسانه است و بارها و بارها غلط بودن آن اثبات‌شده است.

ورزشهای شکمی، میزان چربی شکم را کاهش نمی‌دهند.

در یک مطالعه، مردانی که در مطالعه شرکت کردند در شرایطی برابر، در مدت 27 روز 5000 دراز نشست انجام دادند. محققان در این مطالعه میزان چربی شکم، باسن و قسمت بالایی پشت تنه را اندازه‌گیری کردند.

اگر لاغری موضعی وجود داشت، طبیعتاً باید در این افراد میزان چربی شکم کاهش می‌یافت. چون در انجام درازنشست، قسمت‌های بالای پشت تنه و باسن به کار گرفته نمی‌شوند.

مطالعه نشان داد که تغییری در ضخامت چربی شکم یا در اندازه‌ی دور کمر ایجاد نشده است.

نمونه‌برداری بافتی نیز نشان داد که تغییر مهمی در قطر لایه‌ی سلول‌های چربی شکم ایجاد نشده است.

درواقع ورزش‌های شکمی تنها عضلات دیواره‌ی شکم را استوار و محکم می‌کنند و با شکل‌گیری و استوار شدن عضلات شکم، ظاهر شکم بهتر می‌شود.

شما برای کاهش چربی شکم خود به یک رژیم غذایی معقول و مناسب، ورزشهای قلبی عروقی و نرمش‌های استقامتی نیاز دارید.

چه عواملی موجب به وجود آمدن چربی شکمی هستند؟

جدا از مسائل ژنتیکی و برخی از بیماری‌ها که باعث چاقی افراد می‌شود، تغذیه غلط و مصرف بیش‌ازحد مواد غذایی که منجر به رساندن کالری زیاد و همچنین نداشتن تحرک و فعالیت بدنی کافی و ورزش نکردن باعث افزایش چربی در نقاط مختلف بدن مانند شکم، ران و باسن می‌شود که برای از بین بردن این چربی‌های اضافی و داشتن اندامی مناسب باید پس از کاهش کالری دریافتی خود و پیروی از برنامه تغذیه‌ای صحیح در قدم نخست ابتدا فعالیت‌های هوازی انجام داد.

ورزش‌های شکم آب کن کدام ها هستند؟

اصولاً پیاده‌روی تند (نه به حالت دویدن) بهترین روش برای سوختن چربی‌ها در ناحیه شکم می‌باشد که به مدت نیم ساعت صبح و نیم ساعت عصر انجام می‌گیرد. استفاده از تردمیل که آموزش مخصوص خود را دارد. در کل استفاده غیر صحیح از وسایل ورزشی باعث بروز مشکلات متعددی می‌شود.

اصولاً انواع شنا و راه رفتن در آب کمک بسیاری در سوزاندن چربی‌ها می‌کند. درحالی‌که با نشستن در سونا و جکوزی فقط آب بدن دفع می‌گردد که با نوشیدن آب جبران می‌شود. استفاده از هر نوع ورزش با دستگاه و ورزش ایروبیک و نیز نوارهای آموزشی ورزش ایروبیک همین‌طور طناب زدن، در دخترخانم‌ها توصیه می‌شود.

بالاخره درازنشست بزنیم یا نه؟

دراز نشست به کاهش وزن شما کمکی نخواهد کرد، اما به این معنا نیست که رهایش کنید. عضلات شکمی شما، از هر بخش بدنتان حمایت می‌کنند، مانند ستون فقرات.

یعنی تقویت میان‌تنه، جزء اساسی و ضروری تمام برنامه‌های تمرینی می‌باشد. تغذیه سالم همراه با فعالیت‌های هوازی، بخشی از این برنامه اصلاحی شما است. شاید این نکات ساده و سطحی به نظر برسند اما مهم است که بدانید محدود کردن خودتان به یک تمرین مثل دراز نشست، و مدام درهم فشردن میان‌تنه و شکم، شمارا به نتایجی که مدنظرتان است نمی‌رساند.

روش صحیح درازنشست زدن

wrong-and-right-sit-up-posture-vector-13944971.jpgچگونه دراز نشست برویم؟

1- به پشت دراز بکشید، زانوهایتان را خم‌کنید و کف پاهایتان را روی زمین قرار دهید. روی زمین سفت دراز نکشید، چراکه باعث خواهد شد در پایین کمرتان احساس درد کنید، پس بر روی یک زیرانداز نرم و یا بر روی فرش دراز بکشید.
بعلاوه می‌توانید روی یک جیم بال یا توپ بدن‌سازی هم دراز بکشید و با کمک آن دراز نشست بروید تا از ستون فقراتتان هم حمایت شود.

2- دست‌هایتان را به‌صورت ضربدری بر روی سینه‌تان بگذارید، دست چپ بر روی شانه‌ی راست و دست راست بر روی شانه‌ی چپ. حتی می‌توانید دستانتان را پشت گوشتان نگاه‌دارید؛ اما یادتان باشد که دستان خود را پشت سرتان قلاب نکنید، چراکه به گردنتان فشار خواهد آورد.

3- شکم خود را منقبض کنید و تصور کنید که می‌خواهید ناف خود را به سمت ستون فقراتتان بکشید، بنابراین هیچ قوسی در کمر و هیچ فضای خالی بین گودی کمرتان و زمین نباید وجود داشته باشد.

4- سر، شانه و قفسه‌ی سینه‌تان را به بالا و به سمت زانوهایتان بلند کنید تا فقط باسن و کف پاهایتان بر روی زمین باقی بماند. هنگامی‌که بالا می‌آیید، با استفاده از قدرت شکمتان هوای داخل بدن خود را بیرون دهید. گردن خود را کشیده نگاه‌دارید و به سقف نگاه کنید.
از چسباندن چانه‌تان به قفسه سینه‌تان بپرهیزید، تصور کنید که یک پرتغال بین چانه و قفسه سینه‌ی شما وجود دارد! برای به حرکت درآوردن بدنتان از حرکات سریع استفاده نکنید، باید به‌آرامی و تحت کنترل بدنتان را تکان دهید.

5- هر بار که دوباره پایین می‌آیید تا بدنتان را به کف بچسبانید، تنفس کنید. شکمتان را منقبض نگاه‌دارید و بلافاصله دوباره به سمت زانوهایتان بلند شوید.

روش صحیح دراز نشست عمودی:

روی زمـیــن دراز بکشید، پاهایتان را به‌صورت مستقیم به بالا ببـریـد، دست‌های خود را نیز به‌طور عمودی در دو طرف بدن نگه‌دارید. سعی کنید نوک انگشتان دست را به نوک انگشتان پــا بـرسـانید. در این حرکت باید پاها را تا آنجا که می‌توانید به بالا بیاورید تا استخوان باسن از روی زمین بلند شود.

نکته‌ای برای تازه‌کارها: بجای اینکه به‌طور همزمان دست‌ها و پـاهـای خـود را بـلـنـد کنید، می‌توانید ابتدا نیم‌تنه بالایی و سپس قسمت پایین بدن را بلند کنید.

پکیج دانلودی درمان دائمی زود انزالی

darman-zodanzali-mosbate1-cover.png

برنامه جامع کنترل انزال شامل کتاب الکترونیکی + فایل صوتی دوره + برنامه تمرینی + آموزش تصویری تمرینات + موسیقی تراپی + پشتیبانی 35 روزه

اطلاعات بیشتر

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر