موضوعات وبسایت : ورزشی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

رژيم سه روزه

رژيم سه روزه

نویسنده : علیرضا | زمان انتشار : 20 اسفند 1398 ساعت 05:05

رژیم لاغری سه روزه ؛ این روزها که حتی فست فودها هم مانند اسمشان به اندازه کافی سریع نیستند بسیاری از ما کاهش وزن را به سرعت می خواهیم و این سوال پیش می آید که آیا در یک آخر هفته طولانی به اندازه وزن یک لپ تاپ بزرگ وزن کم خواهیم کرد یا نه؟ رژیم کاهش وزن ۳ روزه دقیقا همین ادعا را دارد.

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

اگر شما هم سعی دارید عدد روی ترازو را تغییر دهید و وسوسه شدید که این رژیم را انجام دهید در ادامه جزئیاتی کامل در اختیارتان قرار می دهیم. هدف این رژیم افرادی است که می خواهند وزن زیادی کم کنند. این رژیم ادعا دارد اگر به طور دقیق اجرا شود طی ۳ روز بیش از ۵ کیلو وزن کم می کنید.

برنامه این رژیم غذایی از سه بخش صبحانه، نهار و شام تشکیل شده است ( البته اگر یک فنجان تن ماهی یا دو هات داگ، به علاوه میوه و سبزیجات در کنارش را شام بدانید) . یکی از فروشنده های این رژیم ادعا می کند رژیم سه روزه از نظر شیمیایی و آنزیمی متعادل است اما این حرف در حد یک ادعاست و از نظر علمی بررسی نشده است. در این رژیم زیاد غذا نمی خورید. در روز اول ۸۷۰ کالری دریافت می کنید و در روزهای بعد نیز اوضاع زیاد فرق نمی کند.

grapre-fruit-diet-min.jpg

رژیم لاغری سه روزه ؛ چه چیزهایی بخوریم؟

به مدت سه روز غذاهای ساده ای می خورید که به احتمال زیاد در آشپزخانه تان وجود دارد.

روز اول:

صبحانه: قهوه سیاه یا آب، نیمی از یک گریپ فروت و یک لایه نان تست با بادام زمینی

نهار: نصف فنجان ماهی تن، یک لایه دیگر نان تست و یک فنجان قهوه سیاه و چای یا آب

شام: حدوداً ۹۰ گرم گوشت قرمز یا سفید، ۱ فنجان لوبیا، ۱ فنجان هویج، ۱ عدد سیب و ۱ فنجان بستنی وانیلی

روز دوم:

نهار: یک فنجان پنیر خامه ای و مقداری کراکر نمکی.

اگر به دنبال تنوع غذایی و کیفیت هستید در این رژیم چیزی پیدا نمی شود. سس، چاشنی و حتی ادویه جات در لیست رژیم غذایی سه روزه وجود ندارد و اگر به غذاهای شیرین علاقه دارید، خوشحال باشید چون هر روز در برنامه غذایی تان بستنی وانیلی وجود دارد.

NTY0OWFiOTUwZiMveDZuSExqSTBHSy11MWlnTEVtdDVyeVZrclFJPS8weDA6ODQzeDQ5My84MDB4NDUwL2ZpbHRlcnM6Zm9ybWF0KGpwZWcpOnF1YWxpdHkoODApL2h0dHBzOi8vczMuYW1hem9uYXdzLmNvbS9wb2xpY3ltaWMtaW1hZ2VzL2ExNTVnMjhwcXluamN4bH.jpg

رژیم لاغری سه روزه ؛ چه چیزهایی نخوریم؟

توصیه به افرادی که رژیم لاغری سه روزه را می گیرند این است که بیشتر از مقدار تعیین شده غذا نخورند. باید طبق دستور غذایی رژیم پیش بروند و امکان جایگزینی وعده ها وجود ندارد با این حال بعضی وب سایت ها می گویند به جای ماهی تن از پنیر خامه ای استفاده کنید.

رژیم لاغری سه روزه ؛ چگونه غذاها را تهیه کنیم؟

غذای خاصی در رژیم مورد استفاده قرار نمی گیرد. شاید نیاز به بخار پز کردن سبزیجات داشته باشید که آنها را نیز به صورت خام مورد استفاده قرار دهید. در رژیم سه روزه نیازی به خرید غذاها و وعده های بسته بندی شده نیست.

3-day-diet_HEADER-1.jpg

ورزش

در این رژیم ورزش توصیه نمی شود چون با دریافت انرژی کم قادر به ورزش کردن نخواهید بود و بدن حالت ضعف و سستی دارد.

رژیم لاغری سه روزه ؛ محدودیت های غذایی

گیاه خوارها و وگان ها: این برنامه غذایی برای گیاه خواران یا وگان ها نیست.

بدون گلوتن: این رژیم غذایی دارای کراکر و نان تست است که هر دو گلوتن دارند. اما اگر گلوتن مصرف نمی کنید از انواع بدون گلوتن این محصولات استفاده کنید.

food.jpg

رژیم لاغری سه روزه ؛ چه چیز دیگری باید بدانید

رژیم غذایی سه روزه توسط متخصصان تغذیه ایجاد نشده است. یک وب سایت با درج هشدار: ” هیچکدام از کارمندان و مدیران سایت رژیم غذایی سه روزه را تجربه نکرده اند و یا دانشی برای شما قبل از استفاده از رژیم ندارند، خطرات استفاده از این رژیم بر عهده خودتان است ” این رژیم را در اختیار کاربران قرار داده است.

هر زمان که خواستید یک رژیم غذایی را مورد قضاوت و ارزیابی قرار دهید این دو توصیه از آکادمی تغذیه و رژیم غذایی را به خاطر بیاورید:

  • اگر یک رژیم غذایی بیش از حد واقعی خوب بود به آن شک کنید.
  • اگر فکر می کنید که ادامه دادن رژیمی برایتان قابل تحمل نیست پس قطعا آن رژیم مناسبتان نخواهد بود.

هزینه: هزینه ای اضافه تر از غذایی که می خورید ندارد.

حمایت: پشتیبانی ندارد و شما رژیم را با مسئولیت خود می گیرید.

دکتر ملیندا راتینی (متخصص تغذیه و کارشناس سایت webmd ) درباره رژیم غذایی سه روزه می گوید:

« در هر رژیمی اگر روزانه کمتر از ۹۱۰ کالری غذا بخورید مسلما وزن کم خواهید کرد. اما کاهش ۵ کیلو در ۳ روز هم ناسالم و باورنکردنی است. برای کاهش تنها نیم کیلو از وزن بدن باید از کالری دریافتی روزانه خود ۵۰۰ کالری آن هم به مدت یک هفته کم کنید. با این کار در طول ۷ روز ۳٫۵۰۰ کالری کمتر غذا خورده اید. برای کاهش ۵ کیلو در سه روز باید کالری دریافتی خود را تا ۳۵٫۰۰۰ کالری کاهش دهید. آیا چنین کاری در ۳ روز ممکن است؟

آکادمی تغذیه و رژیم غذایی کاهش وزن آهسته و پیوسته را توصیه می کند و از افراد می خواهد بیش از یک تا نیم کیلو در هفته وزن کم نکنند. در غیر اینصورت شما عضله و آب بدن را از دست می دهید و استخوان ها ضعیف می شوند. احتمال بازگشت وزن بسیار بالا  نیز هست.»

چه کسانی نمی توانند رژیم لاغری سه روزه بگیرند؟

رژیم لاغری سه روزه کم کالری است اما چربی، نمک و کلسترول کمی ندارد. چنین رژیمی برای افراد مبتلا به بیماری هایی نظیر دیابت، فشار خون بالا، بیماری قلبی و کلسترول بالا مناسب نیست. اگر اضافه وزن دارید، کاهش وزن اصلی ترین راه برای پیشگیری و مدیریت این مشکل است اما هر نوع کاهش وزنی درست نیست. باید از روشی سالم که شامل مواد مغذی مناسب و ورزش باشد استفاده کنید.

detox-diets-101-1296x728-feature.jpg

سخن پایانی

رژیم لاغری سه روزه یک برنامه بسیار کم کالری است که از غذاهای ساده و کم هزینه استفاده می کند. این رژیم احتمالا  سبب کاهش وزن در کوتاه مدت می شود چون میزان کالری دریافتی تان بسیار پایین می آید اما قابل تحمل نیست و رها می شود.

در رژیم لاغری سه روزه هیچگونه تعادل مواد مغذی وجود ندارد. برخی از غذاهای توصیه شده در رژیم سه روزه سرشار از نمک و چربی هستند و برای افراد مبتلا به بیماری قلبی، فشار خون بالا، دیابت یا کلسترول بالا مشکل ساز است. همچنین ویتامین، مواد معدنی و فیبر کافی دریافت نمی کنید. اگر برای بیماری دیابتتان دارو دریافت می کنید برای شروع رژیم سه روزه حتما باید با پزشک خود مشورت کنید.

فعالیت فیزیکی بخش مهمی از یک سبک زندگی سالم است و به پیشگیری و درمان بیماری های قلبی و دیابت کمک می کند. اما در رژیم سه روزه به هیچ وجه به ورزش اشاره نشده است. در رژیم سه روزه نیز توصیه ای برای تغییر طولانی مدت در سبک زندگی نمی شود.

رژیم سه روزه لذت غذا خوردن را از رژیم گیرنده می گیرد. سه روز در هفته ای که فرد این رژیم را انجام می دهد نمی تواند جای دیگری غذا بخورد و تنها به تعداد خاصی از غذاها محدود می شود. رژیم های کسل کننده و فاقد تنوع میزان تعهد را برای فرد دشوار می کنند و به درستی به آن عمل نمی کند. همچنین وسوسه پرخوری در چهار روز دیگر هفته بسیار شدید می شود. همیشه به خاطر داشته باشید هنگام کاهش وزن باید اصل آهسته و پیوسته پیش رفتن را رعایت کنید.

User Review

3.86 (7 votes)

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر