موضوعات وبسایت : ورزشی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

رژیم میوه خواری مطلق

رژیم میوه خواری مطلق

نویسنده : شیما علیزاده | زمان انتشار : 10 آذر 1399 ساعت 19:03

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

بعضی افراد برای لاغری برخی نیز برای پاکسازی بدنشان از مواد آلوده به رژیم میوه خواری روی می آورند. در این مقاله میخواهیم ببینیم که آیا رژیم میوه خواری برای لاغری مناسب است. در این رژیم شما هم کاهش وزن را تجربه خواهید کرد و هم بدنتان از مواد غذایی مضر پاکسازی میشود. موادی مثل کالباس و سوسیس و مرغ و آبمیوه های صنعتی. این نوع رژیم اگر در مدت زمانی بخصوصی گرفته شو برای بدنتان سودمند خواهد بود.

آیا رژیم میوه خواری لاغری ما را تضمین میکند؟

وقتی این رژیم را انتخاب میکنیم ابتدا دچار کاهش وزن میشویم. اما به تدریج وزنمان افزایش می یابد. مخصوصا زمانی که این رژیم را متوقف کنیم در معرض افزایش وزن قرار خواهیم گرفت. لورا جفرس مشاور تغذیه در کلینیک کلیولند میگوید: ممکن است ابتدا کاهش وزن زیادی داشته باشیم ولی این مزیت اصلی این رژیم نیست. بدیهی است که با مصرف میوه قند زیادی وارد بدن انسان میشود پس تعجبی ندارد که بعدا وزنمان زیاد شود. لورا جفرس رژیم میوه خواری برای لاغری را روش مناسبی نمیداند.

اما قطعا از این رژیم میتوان به عنوان رژیمی سالم برای پاکسازی بدن در مدتی مشخص بهره برد.

خوردن میوه به جای غذا راه خوبی برای لاغریست یا خیر؟

 رژیم میوه خواری چگونه است

به کسی که فقط میوه میخورد میگویند فریونیست. در این رژیم گاهی و به ندرت از آجیل و دانه‌ها نیز استفاده میشود. خوردن آجیل و انواع دانه‌ها در این رژیم بسیار مفید است چون پروتئین و چربی مورد نیاز بدن را تامین میکنند. افرادی که فقط میوه میخورند بدن خود را از یکسری مواد غذایی لازم دور نگه میدارند که این مورد خوب نیست.

در این رژیم سعی کنید صبح که از خواب بیدار میشوید خود را وزن کنید. سپس یک لیوان از این سه مورد را میل کنید: آب لیموترش ولرم با فلفل- آب ولرم با عسل و دارچین یا آب ولرم با لیموترش و عسل. بعد از خوردن آن یک لیوان آب کرفس و جعفری با سیب را مخلوط کرده و بنوشید. اگر بعد از یک یا دو ساعت گرسنه شدید، میتوانید یک ظرف سالاد میوه که از سیب و موز و طالبی تهیه شده میل کنید.

در این رژیم خوردن میوه و سبزی محدودیتی ندارد و اگر گرسنه شدید میتوانید به هر مقدار میخواهید میل کنید. ساعت حدود ۱۰ صبح میتوانید یک لیوان آب هویج بخورید و بعد از آن برای ناهار یک ظرف کلم سفید، کاهو، خیار و گوجه فرنگی به همراه کمی لیمو ترش. برای عصر نیز میتوانید یک لیوان آب جعفری و کرفس و سیب میل کنید. همچنین به عنوان شام یک لیوان آب هندوانه با یخ بخورید. سعی کنید از ساعت ۷ به بعد چیزی میل نکنید.

به عنوان میان وعده هر زمان که بخواهید در طول روز میتوانید خرما با چای سبز میل کنید. فقط در خوردن خرما زیاده‌روی نکنید.

رژیم میوه خواری ۳ روزه

عجله دارید و میخواهید سریع لاغر شوید؟ این بخش از مقاله را با دقت بخوانید. در یک کتاب نوشته شده بود اگر میخواهید لاغر شوید به جای صبحانه میوه بخورید. بسیاری از افراد از این طریق نتیجه گرفته اند. کسانی که اینکار را کرده‌اند میگویند که بعد از خوردن میوه به جای صبحانه احساس سبکی میکنند و در مدت زمان خیلی کم نتیجه را مشاهده کرده‌اند.

اول صبح آبلیموی تازه و بدون شکر بخورید. اینکار فواید زیادی دارد. اول اینکه کلیه شما را پاکسازی کرده و اگر یبوست داشته باشید مشکل یبوستتان را رفع میکند. و از همه مهمتر اینکه شروع صبح خود را با لاغری همراه میکنید. برای ادامه‌ی روز هم نیز میتوانید برنامه زیر را پیاده کنید:

روز اول: دو عدد سیب+ دو عدد انجیر+ دو عدد خرما

روز دوم: تکه‌هایی از طالبی و خربزه

روز سوم: دو عدد سیب ، پنج عدد خرما ، دو عدد خیار و یک عدد گوجه .

این را به یاد داشته باشید که هروقت احساس گرسنگی کردید، میتوانید میوه بخورید. شک نداشته باشید که در طول این رژیم احساس خوبی خواهید داشت. سعی کنید در طی این سه روز از آب و آبمیوه های طبیعی نیز استفاده کنید و به مقدار فراوان میل کنید.

شما حتی میتوانید با رژیم یک میوه خاص را بگیرید. از این رو هم سریع وزن کم خواهید کرد. مثلا رژیم لاغری موز یا رژیم لاغری انگور.

با این رژیم بدنتان را از سموم پاکسازی کنید

 میوه خواری مطلق خوب است یا نه؟

برخی میپرسند میوه خواری مطلق خوب است یا نه؟ این یک سوال متداول بین افرادی است که طرفدار میوه خواری و خام خواری هستند. ولی پیشتر جوابتان را دادیم. میوه خواری مطلق عوارض زیادی برای بدن دارد. یکی از همین عوارض افزایش وزن بعد از بیرون آمدن از رژیم است. اگر به مدت طولانی رژیم میوه خواری بگیرید و بیرون بیایید در معرض خطر افزایش وزن خواهید بود.

از دیگر عوارض میوه خواری مطلق کمبود پروتئین، کمبود چربی‌های مفید و کمبود مواد مغزی است. این کمبودها باعث بروز بیماری در بدن میشوند.

یک مثال ساده برایتان میزنم. تقریبا میتوان گفت هیچ میوه‌ای دارای ویتامین دی نیست. اما کمبود این ویتامین چه مشکلی برای بدن درست میکند؟ چاقی، سرطان روده بزرگ، سرطان سینه، افسردگی و فشار خون بالا

رژیم میوه برای لاغری را برای چه مدت حفظ کنیم؟

بهتر است رژیم میوه برای لاغری را در یک مدت کم و محدود عملی کنید. این رژیم در طی چند روز و به سرعت بدن شما را پاکسازی میکند و حس سبکی و تازگی به شما میدهد. ولی اصلا سعی نکنید این رژیم را به مدت طولانی نگه دارید. منصفانه‌ترین حالت بین ۳ تا ۷ روز است. بیشتر از این قطعا به بدنتان آسیب وارد میشود. پیشنهاد میکنیم رژیمی را انتخاب کنید که بتوانید آهسته آهسته از طریقش وزن کم کنید و به مدت طولانی بتوانید آنرا حفظ کنید. از طرفی به بدنتان گرسنگی ندهد و رژیمی سالم باشد.

 اینجا میتوانید رژیم‌های دیگری که در این وبلاگ گذاشته‌ایم را بخوانید.

سارا عربی

من سارا عربی هستم. 24 سال دارم و به عنوان دیجیتال مارکتر فعالیت می کنم. تولید محتوا رو دوست دارم و عاشق نوشتنم

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر