موضوعات وبسایت : ورزشی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

تمرینات پلانک برای شکم

نویسنده : علی بجنوردی | زمان انتشار : 12 آذر 1399 ساعت 20:41

جهت درج تبلیغات با قیمت مناسب در این سایت میتوانید به آی دی تلگرام زیر پیام دهید

@AlirezaSepand



در این پست یک مطلب با عنوان تمرینات پلانک برای شکم را مطالعه خواهید کرد.

مجموعه: زیبایی اندام

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

hhs2767-1.jpg

تمرینات پلانک به دلیل تقویت عضلات پشت و کمر باعث کاهش دردکمر می شود

تمرینات پلانک چگونه انجام می شوند؟(+ تصاویر)

تمرینات پلانک چیست ؟
تمرین پلانک یک تمرین قدرتی ایزومتریک برای کل بدن است که در آن باید یک وضعیت سخت را برای مدت زمانی حفظ کرد. تمرینات پلانک به دو صورت انجام می شود، روش معمولی و مرسوم همان حالت شنای سوئدی است که هم می توان روی دست و هم روی آرنج انجام داد و روش سخت تر آن پلانک طرفی است که روی یک دست و یک پا انجام می شود.


پلانک یک تمرین ساده و البته در انجام سخت اما با نتایج عالی است و باید گفت پلانک در حال محبوب شدن در میان ورزشکاران حرفه ایی است. با گروه های عضلانی که پلانک بکار می گیرد، بدون شک باید انتظار داشته باشید، فواید مفید پلانک را در طول یک دوره تمرینی مشاهده کنید.

فواید انجام تمرینات پلانک
 تمرینات پلانک کمک می کند تا عضلات داخلی بدن ساخته و به کار گرفته شوند. تمرینات پلانک به دلیل تقویت عضلات پشت و کمر باعث کاهش درد پشت و کمر می شوند. تمرینات پلانک نه تنها قدرت را افزایش می دهد، بلکه باعث افزایش انعطاف پذیری عضلات ناحیه شانه و ستون فقرات نیز می شود. مانند تمامی نرمش و حرکات تمرینی دیگر پلانک باعث افزایش روحیه و حس شادی و نشاط در شما می شود. همچنین تمرینات پلانک در کشش و ریلکس کردن عضلات حرکتی منحصر به فرد است. همچنین پلانک طرفی باعث افزایش تعادل می شود در مجموع با انجام درست و کامل تمرینات پلانک عضلات شکم شما خوش فرم ، شش تکه و بدون چربی خواهند شد.

در این مطلب چند حرکت پلانک آموزش داده خواهد شد:

پلانک سنتی

hhs2766-1.jpg

تمرین پلانک یک تمرین قدرتی ایزومتریک برای کل بدن است

با حرکت سنتی پلانک شکم شروع کنید. آرنج مستقیما" در موازات شانه روی زمین قرار گیرد تا با زمین زاویه ۹۰ درجه تشکیل شود، وضعیت پشت صاف را حفظ کنید و ستون فقرات در حالت خنثی قرار بگیرد واجازه ندهید باسن خمیده شود. این وضعیت را به مدت ۳۰ ثانیه حفظ کنید و سپس تمرین دوم را بلافاصله شروع کنید.

 پلانک پهلو همراه با خم کردن زانو

hhs2765-1.jpg

تمرینات پلانک در کشش و ریلکس کردن عضلات حرکتی مفید است

برای انجام حرکت پلانک پهلو ، بدنتان را روی پهلوی چپ قرار داده به طوری که وزن بدن روی ساعد دست چپ و پای راست قرار گیرد به گونه ای که نیم تنه شما تشکیل یک خط مستقیم را بدهد و اجازه ندهید، مرکز ثقل شما بهم بخورد (باسن شما خمیده شود). بدون حرکت دادن بالا تنه بدن خود را محکم نگه دارید و زانوی چپتان را به درون شکمتان خم کنید.
سپس پا را به سمت عقب به حالت قبلی ببرید و این حرکت را  تا ۱۰ تکرار انجام دهید. وقتی حرکت پلانک پهلوی چپ تمام شد برگردید و همین کار را با طرف راست ۱۰ تکرار انجام دهید. سپس تمرین سوم را بلافاصله شروع کنید.

حرکت پلانک همراه با بالا بردن پا

hhs2764-1.jpg

با انجام درست تمرینات پلانک عضلات شکم خوش فرم و شش تکه خواهد شد

 به حالت پلانک سنتی شکم باز گردید، بدن را محکم نگه دارید، باسن را منقبض کنید و پای راست را تا حد امکان بدون خم کردن پشت بالا ببرید. ۱۰ تکرار را با پای راست کامل کنید و با پای چپ حرکت را ادامه دهید و بلافاصله تمرین شماره ۴ را شروع کنید.


پلانک طرفین

hhs2763-1.jpg

پلانک طرفی باعث افزایش تعادل می شود


خودتان را به طرف پهلوی چپ برگردانید، همراه با اینکه هر دو پایتان جفت شده است دست راست تان را به گونه ای که بدنتان حالت T را ایجاد کند، در هوا قرار دهید. به مدت ۲۰ ثانیه این وضعیت را نگه دارید، سپس با طرف مقابل به مدت ۲۰ ثانیه حرکت را ادامه دهید.


پلانک همراه با حرکت دست

hhs2762-1.jpg

تمرین پلانک یک تمرین قدرتی ایزومتریک برای کل بدن است

 
به حالت پلانک سنتی شکم برای انجام ست نهایی برگردید، با پشت صاف و بدن سفت دست راست تان را بلند کنید و تا حد امکان در جلو از بدنتان دور کنید. به مدت ۵ ثانیه در همان حالت بمانید، سپس به حالت اول برگردید و همان کار را دوباره انجام دهید و ۱۰ بار تکرار کنید، سپس ۱۰ تکرار با دست چپ نیز انجام دهید. در هر بار تمرین ۱ الی ۳ بار این برنامه تمرینی پلانک را به راحتی انجام دهید.

منبع :elmevarzesh.com

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر