موضوعات وبسایت : ورزشی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

پلانک دینامیک

پلانک دینامیک

نویسنده : نازنین رحمانی | زمان انتشار : 24 آبان 1400 ساعت 22:14

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

امروز در این پست قصد داریم مختصرا شما را با حرکت ورزشی پلانک آشنا کنیم در به تازگی در بین ورزشکاران ایرانی از محبوبیت خاصی برخوردار شده است. در زیر با فواید پلانک و آموزش انواع پلانک و تاثیرگذاری بر عضلات آشنا خواهید شد. ازین پس با مقالات بدنسازی ما همراه باشید تا شما را با انواع حرکات ورزشی پیشرفته در بدنسازی و فیتنس آشنا کرده و با ارایه برنامه ها و ست های ورزشی شما را در انجام حرکات ورزشی یاری نماییم.

فواید و آموزش انواع پلانک و تاثیرگذاری بر عضلات تان را بشناسید.

تمرینات پلانک یک تمرین قدرتی ایزومتریک برای کل بدن است که در آن باید یک وضعیت سخت را برای مدت زمانی حفظ کرد. پلانک به دو صورت انجام می شود، روش معمولی و مرسوم همان حالت شنای سوئدی است که هم می توان روی دست و هم روی آرنج انجام داد و روش سخت تر آن پلانک طرفی است که روی یک دست و یک پا انجام می شود. دقت داشته باشید اجرای اشتباه حرکت نه تنها کمکی به تقویت عظلات نمی کند بلکه به بدن شما آسیب نیز خواهد زد پس ما را همراهی کنید زیرا در سری دوم پست ما قصد داریم ویدیوهایی جهت آموزش انواع پلانک و تاثیرگذاری بر عضلات به صورت تصویری برای شما به اشتراک بگذاریم.

پلانک یک تمرین ساده و البته در انجام سخت اما با نتایج عالی است و باید گفت پلانک در حال محبوب شدن در میان ورزشکاران حرفه ایی است. با گروه های عضلانی که پلانک بکار می گیرد، بدون شک باید انتظار داشته باشید، فواید مفید پلانک را در طول یک دوره تمرینی مشاهده کنید.

از فواید پلانک می توان به موارد زیر اشاره کرد :

پلانک باعث تقویت عضلات پشت و کمر و نیز کاهش درد در این ناحیه می شود. پلانک همچنین قدرت را افزایش داده و باعث افزایش انعطاف پذیری عضلات ناحیه شانه و ستون فقرات نیز می شود.

تمرینات پلانک در کشش و ریلکس کردن عضلات حرکتی منحصر به فرد است. همچنین پلانک طرفی باعث افزایش تعادل می شود در مجموع با انجام درست و کامل تمرینات پلانک عضلات شکم شما خوش فرم، شش تکه و بدون چربی خواهند شد. در زیر انواع پلانک آموزش داده می شود:

plank-mizan.jpg

آموزش انواع پلانک :

sonati.jpg

پلانک سنتی

pahlo-zano-kham.jpg

پلانک پهلو همراه با خم کردن زانو

plank.jpg

حرکت پلانک همراه با بالا بردن پا

tarafein.jpg

پلانک طرفین

dast.jpg

پلانک همراه با حرکت دست

حرکات پلانک کدام عضلات را تقویت میکند :

۱- میان‌ تنه‌ تان تقویت خواهد شد.

۲- ریسک آسیب کمر و ستون فقرات را کاهش خواهید داد.

۳- سوخت و ساز عمومی‌ تان، افزایش خواهد یافت.

۴- تا اندازه چشمگیری، وضعیت بدن‌ تان بهتر خواهد شد.

۵- تعادل کلی‌ تان بهتر خواهد شد.

۶- انعطاف بدنی‌ شما بیشتر خواهد شد.

۷- شاهد فواید ذهنی هم خواهید بود.

اگر میخواهید بیشتر در مورد ست ها و برنامه های زمانی پلانک بدانید تا میزان تاثیرگذاری آن را افزایش دهید. منتظر قسمت دوم مقاله باشید. در سری دوم مقاله قصد داریم برنامه ۳۰ روزه ورزشی به شما ارایه دهیم.

تجربه و پیشنهاد شما ؟

اگر شما حرکات خاصی و یا در مورد آموزش انواع پلانک و تاثیرگذاری بر عضلات اطلاعاتی دارید، آن را با ما به اشتراک بگذارید. از طریق کامنت با ما در ارتباط باشید.

………………………………………

برگرفته از www.leanitup.com

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر