موضوعات وبسایت : ورزشی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

برای درد خماری چکار باید کرد

برای درد خماری چکار باید کرد

نویسنده : رضا قربانی | زمان انتشار : 23 دی 1399 ساعت 14:05

جهت درج تبلیغات با قیمت مناسب در این سایت میتوانید به آی دی تلگرام زیر پیام دهید

@AlirezaSepand



در این پست یک مطلب با عنوان برای درد خماری چکار باید کرد را مطالعه خواهید کرد.

 علائم و درمان های خانگی برای رفع سریع خماری 

ممکن است که بسیاری از افراد تایم زیادی از زندگی خود را با خماری و علایم ناخوشایند آن سپری کنند. مصرف بیش از حد الکل یکی از دلایل بروز این علائم بسته به سردرد، دل درد، حالت تهوع و استفراغ می باشد. علائم خماری احساس بی حالی می دهند و در نتیجه فرد باید تحت درمان قرار بگیرد تا بتواند علائم خود را درمان کند. 

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

خماری چیست ؟

خماری وضعیتی است که در آن فرد به دلیل مصرف الکل یا سیگار کشیدن زیاد، حالت نیمه هوشیار پیدا می کند. علائم خماری معمولا 12 تا 24 ساعت به طول می انجامد . راه های طبیعی زیادی وجود دارد که بتوان خماری را درمان کرد که در این قسمت از سلامت نمناک به برخی از آن ها اشاره خواهیم کرد.

%D8%AE%D9%85%D8%A7%D8%B1%DB%8C.jpg

علائم خماری

خماری معمولاً علائم مختلفی دارد که این علائم بستگی به بدن ، سیستم گوارشی ، مصرف الکل و دیگر عوامل دارد . شما باید به خوبی علائم را تشخیص دهید تا بتوانید درمان موثری برای آن در پیش بگیرید تا از خماری نجات پیدا کنید.

برخی علائم رایج خماری عبارتند از :

%D8%AE%D9%85%D8%A7%D8%B1%DB%8C.jpg

برخی درمان های موثر برای از بین بردن خماری 

منیزیم

منیزیم یک ماده مغذی و ضروری برای بدن می باشد و شما را از خماری خلاص می کند و در از بین بردن درد و فشار موثر است. کسانی که بیش از حد الکل مصرف می کنند یا از بیماری هایی مثل دیابت رنج می برند، معمولاً با کمبود منیزیم نیز مواجه می شوند. مصرف 400 میلی گرم منیزیم می تواند علائم خماری را در این افراد برطرف کند. 

آب ترشی

مایع ترشی حاوی سرکه ، نمک و آب است که به تامین آب بدن کمک می کند و الکترولیت مورد نیاز بدن را نیز تامین خواهد کرد. 

چای زنجبیل

چای زنجبیل یکی از اعجاب انگیزترین درمان ها برای از بین بردن خماری می باشد و علائم را برطرف می سازد. زیرا قند خون را متعادل کرده، مشکلات گوارشی را برطرف می کند و از حالت تهوع جلوگیری می کند. برای تهیه چای زنجبیل، ریشه زنجبیل را در یک ماهیتابه پر از آب قرار دهید و چند دقیقه آن را بجوشانید و سپس 5 دقیقه صبر کنید و مایع آن را جدا کرده و چای زنجبیل را بنوشید. 

آب نارگیل

مصرف الکل همچنین باعث حالت تهوع ، استفراغ، افزایش ادرار و خشکی بدن نیز می شود. خشکی بدن نیاز به رساندن آب کافی به بدن دارد . آب نارگیل می تواند در مدت زمان کوتاه آب از دست رفته را به بدن شما برساند و همچنین حاوی الکترولیت هایی مثل پتاسیم می باشد و بدن را از خماری دور می کند. 

تخم مرغ

مصرف تخم مرغ در وعده صبحانه یکی از راه های عالی برای از بین بردن خماری است که بر اثر الکل به وجود آمده است .

تخم مرغ حاوی آمینو اسید ، پروتئین ، ویتامین دی ، سلنیوم، ویتامین b12، ویتامین ب 6 و مواد معدنی مثل زینک، مس و آهن می باشد که همگی در از بین بردن خماری موثر هستند. 

%D8%AA%D8%AE%D9%85-%D9%85%D8%B1%D8%BA.jpg

ویتامین ب 6

قبل از مصرف الکل حتما باید 1200 میلی گرم ویتامین ب 6 برای جلوگیری از خماری استفاده شود. این ویتامین نباید در دوز بالا مورد مصرف قرار بگیرد.

همچنین هرگز نباید همراه با آنتی بیوتیک ها ، داروهای ضد افسردگی، داروهای شیمی درمانی و فشارخون بالا استفاده شود. 

شیر

شیر برای از بین بردن سموم بدن بسیار موثر است و سلامت کبد را بالا می برد و در نتیجه در جلوگیری از خماری بعد از مصرف الکل بسیار عالی عمل می کند. 

موز، خرما و سبزیجاتی با برگ سبز

این مواد غذایی حاوی پتاسیمی است که برای بدن به عنوان یک الکترولیت مهم عمل می کند که این الکترولیت با مصرف الکل در بدن کاهش پیدا می کند. استفاده از اسموتی های این نوع میوه ها نیز می تواند مفید و موثر باشد. 

آب گوشت

اگر به دنبال یک درمان خانگی اعجاب انگیز برای از بین بردن خماری هستید، آب گوشت و استخوان را فراموش نکنید. آب گوشت بسیار مغذی بوده و سرشار از مواد معدنی می باشد که به زودی به بدن جذب خواهد شد. 

جینسینگ

جینسینگ برای دل درد، حالت تهوع، خستگی و استفراغ بعد از خماری بسیار موثر است. مصرف 500 میلی گرم جینسینگ برای درمان خماری مثل معجزه عمل می کند . البته هرگز نباید با داروهای ضد افسردگی ، دیابت و داروهای رقیق کننده خون مثل وارفارین مصرف شود. 

آب

آب یکی از درمان های موثر برای خماری بعد از مصرف الکل می باشد زیرا ادرار آور است. حتماً بعد از ابتلا خماری از آب استفاده کنید تا علائم را از بین ببرید. مصرف روزانه 8 لیوان آب نیز به از بین بردن خماری کمک می کند.

قهوه

بسیاری از افراد بعد از ابتلا به خماری قهوه مصرف می کنند که به شدت در درمان خماری و از بین بردن سردردهای میگرنی موثر است. 

%D9%82%D9%87%D9%88%D9%87.jpg

جوی دو سر

می تواناز جوی دو سر در وعده صبحانه استفاده کرد زیرا حاوی مواد مغذی ماندد ؛ ویتامین B ، کلسیم ، منیزیم و آهن است و همچنین باعث خنثی سازی سطح اسید بدن می شود و سطح قند خون را افزایش می دهد و انرژی مورد نیاز بدن را تامین خواهد کرد. 

ورزش کردن

ورزش کردن سموم بدن را دفع می کند ، علائم خماری را از بین می برد و شما را سرحال می کند . سوزاندن کالری و کاهش وزن به شدت در از بین بردن خماری موثر است. 

رابطه زناشویی

رابطه جنسی زناشویی برای درمان خناری موثر می باشد و علائم آن را به سرعت از بین می برد زیرا احساس خوشایندی و رضایت در شما به وجود خواهد آورد. 

غذای چرب

معمولاً بعد از مصرف الکل و خماری ، مصرف غذا تفاوتی ایجاد نمی کند اما می توان نشانه های آن را در روز بعد کاهش داد. غذاهای چرب یکی از راهکارهای طبیعی برای از بین بردن علائم خماری در روزهای آینده می باشد و باعث می شود که الکل به خون شما جذب نشود. 

نان تست

زمانی که سیستم گوارشی به مشکل بربخورد ، مصرف نان تست می تواند به آن کمک کند و علائم خماری را از بین ببرد و همچنین قند خون را تنظیم می کند و بعد از مصرف الکل بسیار موثر است. 

نوشیدنی های ورزشی

الکل باعث از بین رفتن الکترولیت های بدن می شود و بنابراین می توان نوشیدنی های ورزشی را جایگزین آن کرد که یکی از موثرترین درمان های خانگی برای از بین بردن خماری است. 

آبلیمو و عسل

عسل ، آب ولرم و لیمو به شدت از بین بردن خماری موثر هستند و از جذب الکل به خون فرد جلوگیری می کنند . به این صورت که باید یک فنجان آب را به مدت چند دقیقه بجوشانید و بعد از خنک شدن، کمی آبلیمو و عسل به آن اضافه کنید و بنوشید. مصرف این نوشیدنی چند بار در روز به بین بردن علائم خماری کمک می کند. 

%D8%A2%D8%A8%D9%84%DB%8C%D9%85%D9%88-%D9%88-%D8%B9%D8%B3%D9%84.jpg

یخ

زمانی که از خماری رنج می برید، باید کمپرس یخ را روی محل درد سر خود قرار دهید. یخ را در کیسه پلاستیکی می اندازید و آن را روی ناحیه سردرد خود بگذارید و همچنین می توانید از این دستگاه خنک استفاده کنید. 

آبمیوه طبیعی

نوشیدن آب میوه طبیعی یکی از راهکارهای موثر برای از بین بردن خماری می باشد زیرا آب میوه های طبیعی قند خون شما را تنظیم می کنند و علائم خماری را از بین خواهند برد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر