موضوعات وبسایت : ورزشی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

مکمل برای عضله سازی بانوان

مکمل برای عضله سازی بانوان

نویسنده : رضا قربانی | زمان انتشار : 22 دی 1399 ساعت 13:29

آنچه در این مقاله می‌خوانید:
شما به‌عنوان خانمی که در قرن ۲۱ زندگی می‌کند راه‌های زیادی برای بهبود سلامت و زیبایی در پیش رو دارید. به جرات می‌توان گفت در طول تاریخ هیچ‌گاه زنان به‌اندازه امروز قدرت و شانس نداشته‌اند تا جاییکه شما می‌توانید همراه با آقایان بدن‌سازی کنید و به هیکل‌های ورزشی و جذاب برسید. بدن‌سازی یکی از ورزش‌هایی است که بیشتر مردانه به نظر می‌رسد اما خانم‌های زیادی برای تناسب وزن و هیکل در این رشته ورزشی فعالیت می‌کنند. برای شروع بکار در ورزش بدن‌سازی همواره به یاد داشته باشید که به رژیم غذایی و مکمل‌های خاص برای پیشرفت و حمایت نیاز دارید. شایان‌ذکر است که مکمل‌های بدن‌سازی بانوان با توجه به تفاوت‌های هورمونی و سطح توانایی بدنی با مکمل‌های بدن‌سازی که آقایان استفاده می‌کنند، متفاوت است. به‌عنوان‌مثال خانم‌ها نمی‌توانند از مکمل‌های حاوی تستوسترون استفاده کنند زیرا این مکمل‌ها باعث افزایش رشد موهای بدن و تغییر صدا در آن‌ها خواهد شد. در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا به معرفی مکمل‌های ضروری و بهترین مکمل‌های بدن‌سازی بانوان بپردازیم.

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

مکمل‌های ضروری بدن‌سازی بانوان

مولتی‌ویتامین‌ها

01-2.jpgمولتی ویتامین بانوان

اگر شما در طول روز کمتر از ۱۶۰۰ کالری مصرف می‌کنید یا تمرینات ورزشی انجام می‌دهید، باید از مکمل‌های مولتی‌ویتامین استفاده کنید. مولتی‌ویتامین‌ها حاوی ب کمپلکس هستند که برای تولید انرژی در بدن موردنیازند.

علاوه براین در ترکیب بسیاری از مولتی‌ویتامین‌ها آهن، زینک، مس و میترال‌های دیگری وجود دارد که خون‌سازی و خون‌رسانی را در بدن تقویت می‌کند.

بهترین مولتی ویتامین بانوان به پیشنهاد باهمانه محصول “کپسول مولتی ویتامین اپتی وومن اپتیموم نوتریشن” که حاوی ۱۷ ماده تخصصی برای بانوان و ترکیبی از ۲۳ نوع ویتامین و مواد معدنی می‌باشد.

مکمل‌های پروتئینی

قطعاً به‌عنوان یک خانم هدف شما رسیدن به یک بدن حجیم و عضلانی نیست و فقط برای قوی کردن عضلات بدن خودتان بدن‌سازی می‌کنید. برای عضله سازی و پرکردن ذخایر انرژی عضلات پس از تمرینات شما نیازمند مصرف پروتئین‌های زود جذب هستید. پودرهای پروتئینی در این زمان بهترین گزینه برای ریکاوری و بازسازی عضلات شما هستند.

برای جذب پروتئین کافی بدن پیشنهاد باهمانه مصرف محصول “پودر پرو کمپلکس پروتئین اپتیموم نوتریشن” که فرمول بسیار جدید برای افزایش توده عضلانی خالص و دارای ۷ پروتئین فوق‌العاده ازجمله وی، کازئین و تخم‌مرغ می‌باشد.

مکمل‌های ارتقاء عملکرد

وقتی‌که شما بدنسازی کار می‌کنید نیازمند مکمل‌هایی هستید که عملکرد ورزشی شمارا افزایش دهند. این مکمل‌های وقتی مؤثر هستند که هدف شما بهبود سلامت، کاهش وزن و افزایش قدرت باشد.

برای آشنایی بیشتر با محصولات و مکمل های مناسب با افراد تازه کار مطالعه مقاله “بهترین مکمل بدن‌سازی برای افراد تازه‌کار چیست؟” توصیه می‌شود.

بهترین مکمل‌های بدن‌سازی بانوان

بهترین مکمل بدنسازی بانوان

مکمل بدن‌سازی بی سی ای ای

پروتئین‌ها حاوی آمینواسیدهایی هستند که برای عضله سازی ضروری‌اند. انواع مکمل‌های پروتئین دار برای ارتقاء عملکرد ورزشی و عضله سازی در طول تمرینات بدنسازی حائز اهمیت هستند.

همه خانم‌های فعال در ورزش بدن‌سازی می‌توانند با نظر مربی یا متخصص تغذیه می‌توانند از پودر وی، کازئین، بی سی ای ای و حتی پروتئین سویا و تخم‌مرغ استفاده کنند.

مصرف محصول “پودر بی سی ای ای گلد استاندارد اپتیموم نوتریشن” جهت کمک به حفظ سلامت عمومی بدن و کاهش خستگی و ضعف پیشنهاد می‌شود.

کربوهیدرات با GI بالا

کربوهیدرات‌ها با شاخص گلایسمیک بالا به‌سرعت باعث افزایش سطح قند خون و انسولین می‌شوند که این مسئله می‌تواند جریان خون و تولید نیتریک اکساید را در بدن بهبود ببخشد.

کربوهیدرات‌ها در طول تمرینات سخت بدن‌سازی عملکرد شمارا بهبود می‌بخشند و مصرف آن‌ها بستگی به فاکتورهای فردی مانند وزن، سن و طول مدت تمرین دارد.

کراتین منوهیدرات

02-2.jpgریکاوری عضلات

کراتین یکی از مکمل‌های بدنسازی است که می‌تواند قدرت و توان ورزشی شمارا افزایش دهد. کراتین یکی از مؤثرترین مکمل‌های ورزشی برای تقویت عضلات است. کراتین منوهیدرات نسبت به سایر اشکال این ماده راحت تر در داخل آب حل‌شده و هضم آن بهتر و مؤثرتر صورت می‌گیرد.

کراتین جهت افزایش توده عضلانی بدون چربی،بهبود عملکرد عضلات و بهبود فرایند ریکاوری مصرف می‌شود که بهترین محصول کراتین موجود در بازار “پودر کراتین دی ان ای بی اس ان ۳۰۹ گرمی” می‌باشد.

مکمل بدنسازی بتاآلانین

بتاآلانین یک آمینواسید ضروری نیست اما می‌تواند سطح کارنوزین را در عضلات افزایش داده و به‌عنوان یک بافر PH داخل سلولی عمل می‌کند. این امر با خنثی کردن اسیدلاکتیک انباشته‌شده در عضلات در طول تمرین، خستگی فرد را به تأخیر می‌اندازد.

مکمل‌های بدن‌سازی نیترات دار

نیترات‌ها جریان خون، عملکرد ورزشی و سطح تحمل‌پذیری فرد را در طول تمرینات سخت و طولانی افزایش می‌دهند. این مکمل‌ها می‌توانند ریکاوری را نیز تسریع کنند.

همان‌طور که می‌دانید نتیرات ها هنگام کمبود اکسیژن در بدن به نیتریک اکساید یا NO تبدیل می‌شوند. آرژنین و سیترات هم می‌توانند همین تأثیر را در بدن داشته باشند و با افزایش NO مانع خستگی ورزشکار می‌شوند.

میزان مصرف مکمل بانوان

مکمل بدن‌سازی کافئین

کافئین می‌تواند قدرت و تمرکز شمارا با افزایش تولید دوپامین و اندروفین در مغز افزایش دهد. بسته به تحمل فرد می‌توان ۵۰ تا ۳۰۰ میلی‌گرم مکمل را استفاده کرد.

مکمل‌های قبل از تمرین ۱۰۰- ۴۰۰ میلی‌گرم و گاهی بیشتر کافئین دارند؛ اما دقت داشته باشید که دوز بالاتر کافئین می‌تواند باعث مشکلات گوارشی و بی‌خوابی در افراد شود.

محصول “کپسول کافئین + تائورین بایوتک یو اس ای” به عنوان بالا بردن ذخایر گلیکوژن در عضلات،افزایش انرژی و کاهش درد عضلانی توصیه می‌شود.

مکمل بدن‌سازی گلوتامین

گلوتامین یکی از مکمل‌های ورزشی بسیار مفید برای چربی سوزی و عضله سازی است. این مکمل تولید هورمون رشد را افزایش داده و بدن را در حالت آنابولیک قرار می‌دهد.

گلوتامین از خستگی زودهنگام در طول تمرین جلوگیری کرده و ریکاوری را تسریع می‌کند. از دیگر مزایای گلوتامین می‌توان به این مسئله اشاره کرد که این آمینواسید برای بهبود عملکرد دستگاه گوارش و جذب بهتر مواد مغذی دیگر بسیار مفید است.

پیشنهاد باهمانه جهت کمک به ریکاوری سلولهای عضلانی بعد از تمرینات،کاهش وزن بدون از دست رفتن حجم عضلانی و تقویت سیستم ایمنی بدن محصول “پودر گلوتامین بست بی پی آی ۴۰۰ گرمی” می‌باشد.

مکمل منیزیم

منیزیم یکی از میترال‌های مفیدی است که اکثر ما دچار کمبود آن هستیم. منیزیم نه‌تنها حساسیت نسبت به انسولین را کاهش می‌دهد بلکه باعث افزایش فشارخون شده و در طول تمرینات شدید اکسیژن‌رسانی به عضلات را افزایش می‌دهد. شما می‌توانید قبل، حین و پس از تمرین از منیزیم و سایر الکترولیت‌ها استفاده کنید.

برای کمک به جذب بهتر کلسیم و بهبود عملکرد ماهیچه ها و همچنین بهبود عملکرد ورزشی در ورزشکاران و بانوان محصول “قرص منیزیم ۲۵۰ میلی گرم ۲۱سنتری” پیشنهاد می‌شود.

مکمل‌های بدن‌سازی بسیار متنوع هستند و هریک برای مقاصد خاصی طراحی و تولیدشده‌اند برای آشنایی بیشتر با این مکمل ها مطالعه مقاله “معرفی انواع مکمل‌های بدن‌سازی” پیشنهاد می‌شود.

سخن پایانی:
مکمل‌های بدن‌سازی ذکرشده در این مقاله تنها مکمل‌های بدنسازی مناسب برای خانم‌ها نیستند. هر مکملی که بتواند به کاهش احساس خستگی کمک کرده و سطح انرژی شمارا همراه با عضله سازی افزایش دهد، می‌تواند بهترین مکمل بدن‌سازی باشد. به یاد داشته باشید که مکمل‌های بدنسازی معجزه نمی‌کنند و شما برای رسیدن به فرم و هیکل ایدئال باید تغذیه مناسب و تمرینات کافی انجام دهید که دراین‌بین مکمل‌های بدن‌سازی نقش کمکی دارند. شایان‌ذکر است که مکمل‌های ورزشی موردنیاز برای بانوان برحسب وضعیت هورمونی، جثه و تمرینات هریک از آن‌ها می‌توانند متفاوت باشند. درنهایت برای استفاده از هر نوع مکملی جهت کسب بهترین نتیجه با مربی یا متخصص تغذیه مشورت کنید. برای خرید مکمل‌ها از طریق لینک محصولات موجود در سایت باهمانه اقدام کنید.

منبع: muscleandstrength.com

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر