سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

علت چاقی بالاتنه

علت چاقی بالاتنه

نویسنده : علیرضا | زمان انتشار : 20 مرداد 1400 ساعت 22:02

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

آیا بالاتنه ی چاقی دارید؟ منظور از بالاتنه، صورت، گردن، بازوها، پهلو و شکم است. اگر جوابتان مثبت است، پس شما هیکلی کاملا مردانه دارید. احتمالا اشتهایتان هم خوب است و غذا زیاد می‌خورید. ابتدا میخواهیم علت چاقی بالا تنه را بفهمیم.

 چربی‌هایی که در بالاتنه تجمع میکنند تحت تاثیر دو هورمون به وجود می‌آیند. کورتیزول و انسولین. کورتیزول توسط غدد فوق کلیوی بوجود می‌آید و انسولین از پانکراس. غذاهایی که انرژی زیادی دارند باعث تولید کورتیزول در بدن میشوند. این هورمون نیز باعث ترشح انسولین شده و در نتیجه میزان چربی بدن افزایش میابد. اگر پس از خوردن غذا احساس گرما دارید یا با کمی تحرک، به نفس نفس می‌افتید باید به شما بگویم که دارای این نوع اضافه وزن هستید.

حال که علت چاقی بالاتنه را فهمیدیم بیایید باهم آنرا برطرف کنیم.

لاغر کردن بالاتنه با رژیم غذایی

بله لاغر کردن بالاتنه با رژیم غذایی ممکن است! فقط اول از همه باید بدانید که چه چیز باعث چاقی این نواحی میشود. اولین علت چاقی بالاتنه خوردن بی‌موقع آب است. هرگز وسط غذا آب نخورید. اگر به این کار عادت دارید باید بگویم که این یکی از عوامل بزرگ شدن شکم است. وقتی وسط غذا آب میخورید حسی به شما منتقل میشود که هنوز جا برای خوردن دارید. در صورتی که این حس کاذب است. پس این عادت را ترک کنید.

دومین چیزی که باید از رژیم غذایی خود بیرون کنید، قند و شیرینی است. مواد قندی که زود جذب میشوند را مصرف نکنید. انسولین این مواد را به چربی تبدیل کرده و در بدن انباشته میکند. سعی کنید میوه و سبزی زیاد مصرف کنید تا معده‌تان پر شود.

پس از اینکه قند و شیرینی را از رژیم غذایی خود حذف کردید نوبت می‌رسد به خوردن پروتئین و روغن گیاهی. ورزش هایی مثل درازنشست، دوچرخه‌سواری و پباده‌روی‌های روزانه موجب آب شدن چربی‌های شکمی و پهلو میشود.

ورزش برای خوش فرم شدن بالا تنه

اگر جز آن دسته از افراد هستید که وقت ندارید به باشگاه بروید، کمی در منزل وقت بگذارید و ورزش کنید. شاید نهایتا روزانه نیم ساعت از شما وقت بگیرد اما در عوض نتیجه‌ای که در آخر میبینید شما را شگفت‌زده میکند.

بدوید

حداقل ۳ بار در هفته را به دویدن اختصاص دهید. لازم نیست سریع بدوید یا خودتان را خسته کنید. حتی ۲۰ دقیقه زمان هم برای اینکار کافیست.

به استخر بروید و شنا کنید

شنا نه تنها چربی اضافه‌ی بالاتنه‌ی شما را میسوزاند، بلکه عضلات بالاتنه را خوش فرم میکند

درازنشست بزنید

سعی کنید روزانه زمانی را برای درازنشست اختصاص دهید. حرکت درازنشست برای آب کردن چربی شکم بسیار مناسب است.

پرس سر با دمبل

این تمرین را باید به کمک دمبل انجام دهید. دو دمبل در دست گرفته و سعی کنید با دستانتان زاویه‌ی ۹۰ درجه بسازید. بازوهایتان باید با زمین موازی باشد.

پرس سرشانه با دمبل

سریعترین راه برای لاغری بازو

قبل از انتخاب یک لباس آستین کوتاه به بازوهایتان فکر میکنید؟ پس وقتش رسیده که فکری به حال آنها بکنید چون نمیتوانید تا آخر عمر لباس‌های آستین بلند بپوشید و بازوهای خود را مخفی کنید. افزایش سن و انباشته شدن چربی در بازوها عوامل اصلی چاق شدن بازو هستند. سریعترین راه برای لاغری بازو، ورزش و تمرین‌های خاصی است که ما در این قسمت بیان میکنیم. این تمرین‌ها برای لاغری بازو بسیار موثرند.

حرکت بازوی سه سر

با این تمرین چربی‌های عضله سه سر و پشت بازو را میسوزانید. این تمرین علاوه بر چربی سوزی باعث خوش فرم و زیبا شدن بازوها میشود. شما برای انجام آن نیازی به هیچ وسیله‌ای ندارید و میتوانید آنرا روی زمین انجام دهید.

چاقی بازوها

 شنای سوئدی

یکی از بهترین تمرین‌ها برای لاغری بازوها شنای سوئدی است. برای این تمرین نیز هیچگونه تجهیزاتی نیاز نیست. پس روی یک سطح صاف آنرا انجام دهید.

چاقی بالاتنه

توجه: اگر این تمرین برایتان دشوار است و تحمل وزن بدنتان را ندارید پس آنرا با زانوی خم انجام دهید. به اینگونه که وزنتان را روی زانوها و کف دستانتان تحمل کنید.

شنای آرولین

تقریبا مانند شنای سوئدی است. با این تفاوت که شما روی سطح زمین اینکار را نمیکنید و نیاز به یک میز برای انجامش دارید.

شنای آرولین

ورزش برای لاغر شدن پشت کتف

مناسب‌ترین ورزش برای لاغر شدن پشت کتف، ورزش یوگا است. جالب است بدانید استرس باعث افزایش وزن میشود. استرس هورمون کورتیزول در بدن تولید میکند و این هورمون چربی بدن را افزایش میدهد. پس بوسیله ورزش یوگا با استرس بجنگید.علاوه بر یوگا تمرین پلانک را نیز فراموش نکنید. این ورزش برای لاغر شدن پشت کتف فوق العاده است. حتی میتوانید ورزش پوش آپ را نیز به برنامه ی خود اضافه کنید. عده‌ای تصور میکنند این ورزش تنها برای عضلات سینه است ولی اشتباه میکنند. این تمرین برای عضلات کمر شما نیز بسیار مناسب است.

برای لاغری بازو چه بخوریم؟

سیب زمینی شیرین بخورید. این ماده غذایی به آرامی هضم میشود و همین باعث میشود تا شما احساس سیری کنید. یکی دیگر از مواردی که باید زیاد مصرف کنید آب است. آب زیاد بنوشید. اگر نمیتوانید آب خالص بنوشید یا برایتان سخت است، آبمیوه طبیعی بنوشید. یکی دیگر از مواردی که میتوان برای لاغری بازو مصرف کرد فیبر است. فیبر یکی از مواردی است که توصیه شده برای لاغری حتما خورده شود. این ماده معده را پر میکند و به شما احساس سیری میدهد. و اما نکته‌ی بعدی: مصرف نمک را به کل متوقف کنید. نمک باعث نفخ معده و افزایش سریع وزن میشود.

آیا کوچک کردن بازو در یک هفته ممکن است؟

بله کوچک کردن بازو در یک هفته چیزی نیست که دور از ذهن باشد. فقط کافیست تمامی مواردی که در این مقاله اعلام کردیم را انجام دهید. تمامی ورزش‌هایی که در این مقاله به آن اشاره شد، ورزش‌هایی هستند که با کمترین امکانات و در منزل قابل انجام هستند و وقت زیادی را از شما نخواهند گرفت. پس تصمیم خود را بگیرید و وارد این رژیم لاغری شوید. از همین حالا شروع کنید و نتیجه‌ایی که از آن گرفتید را با ما در میان بگذارید.

سارا عربی

من سارا عربی هستم. 24 سال دارم و به عنوان دیجیتال مارکتر فعالیت می کنم. تولید محتوا رو دوست دارم و عاشق نوشتنم

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر


  • آخرین مطالب
  • گوناگون