سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

رژیم سیب و دارچین

رژیم سیب و دارچین

نویسنده : علی بجنوردی | زمان انتشار : 26 آبان 1399 ساعت 12:01

ما همیشه دنبال راهکارهایی هستیم تا رژیم کاهش وزنمان را موثرتر دنبال کنیم. اگر این راه آسان تر از رژیم های معمول باشد و سرعت کاهش وزن را بالا ببرد، احتمالا مجذوب آن می شویم و آنچه در نظر نمی گیریم، مضرات رژیم های عجیب و غریبی است که بر سر زبان ها می افتد. رژیم سیب و دارچین از زمانی معروف شد که دکتر آز، دکتر و مجری معروف تلویزیونی آن را پیشنهاد داد. در این مطلب سعی داریم دستورالعمل تهیه این معجون سم زدا و موثر برای کاهش وزن را معرفی و فواید آن را بررسی نماییم.

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

ویژگی های تغذیه ای سیب و دارچین چیست؟

رژیم سیب و دارچین نه تنها به شما کمک می کند، بدن خود را هیدراته ( رساندن آب کافي به بدن) نگه دارید، بلکه در سم زدایی بدنتان نیز نقش مهمی دارد. بعضی اوقات ترکیب مواد غذایی سالم و ادویه های مختلف نتیجه ی خوبی برای کم کردن وزن هم در پی دارند.

15455142706219.jpg

سیب:

انواع سیب سبز، قرمز و زرد سرشار از مواد مغذی هستند که به کاهش وزن سریع کمک می کنند. از جمله این مواد می توان به پلی فنول ها اشاره کرد که سرعت هضم کربوهیدرات ها را آهسته‌تر می کنند. مدت زمان بیشتری طول می کشد تا این کربوهیدرات ها به قند ساده تبدیل شوند، در نتیجه قند خون شما مدام پایین و بالا نمی رود و دیرتر گرسنه می شوید. همچنین پلی فنول ها سرعت جذب قند را در روده ها کند می کنند که ثبات انسولین و تنظیم قند خون را در پی دارد. سیب در هر لیوان تنها 65 کالری دارد، در نتیجه جزء مواد غذایی کم کالری محسوب می شود.

15455142706228.jpg

دارچین:

هنگامی که در بدن مقدار گلوکز افزایش می یابد، قند به چربی تبدیل می شود. دارچین با بالا بردن متابولیسم گلوکوز از انباشت چربی در بدن جلوگیری می کند. بیشتر افرادی که به اضافه وزن، چاقی و دیابت مبتلا هستند از نامتعادل بودن هورمون انسولین در خونشان رنج می برند. دارچین میزان انسولین را در خون ثابت نگه می دارد.

15455142706233.jpg

فواید رژیم سیب و دارچین چیست؟

  • تثبیت میزان قند و کلسترول خون

دارچین تاثیر غیر قابل انکاری بر کاهش قند و کلسترول خون دارد. یک مطالعه در دانشکده کشاورزی پاکستان ثابت کرده است 1 تا 6 گرم دارچین در روز قند خون، تری گلیسیرید و کلسترول را در بیماران مبتلا به دیابت نوع 2، کاهش می دهد. همچنین اضافه کردن دارچین به چای سیب با بالا بردن میزان منگنز آن انتخاب خوبی برای کاهش کلسترول خون به شکل طبیعی می باشد.

15455142706238.jpg

  • ویتامین B6

 ویتامین B6 در سیب میزان انتقال اکسیژن مورد نیاز بدن را افزایش می دهد. در نتیجه ی تحقیقاتی که در سازمان مکمل های تغذیه ای انجام شده، ویتامین B6 با سالم نگه داشتن اندام های تولید کننده سلول های سفید خونی، در بهبود عملکرد سیستم ایمنی نقش مهمی دارد. همچنین مطالعه ای در دانشگاه آریزونای آمریکا نقش مکملی دارچین در کنار سیب را به عنوان یک گروه آنتی اکسیدانی قوی ثابت کرده است. آنتی اکسیدان ها به ترمیم سلول های آسیب دیده در بدن کمک می کنند.

15455142706243.jpg

  • حمایت فیبری

فیبر نه تنها از یبوست جلوگیری می کند، بلکه فیبر موجود در سیب و دارچین خطر ابتلا به هموروئید را رفع می کند. دانشگاه کلورادو در آمریکا بیان می کند که فیبر موجود در سیب و دارچین می تواند مواد اضافی موجود در روده و به طور کلی سیستم گوارشی را دفع کند. این مواد اگر در دستگاه گوارش بمانند مانند سم عمل می کنند. در تحقیقی دیگر، کتابخانه ملی پزشکی آمریکا دریافته است که عصاره دارچین به عنوان یک ماده شیمیایی مفید از ابتلا به سرطان روده جلوگیری می کند. این موضوع به دلیل خاصیت محافظتی دارچین در برابر استرس اکسیداتیو است. گفته می شود معجون سیب و دارچین سوخت و ساز را در بدن افزایش داده و از این طریق به فرآیند کاهش وزن کمک می کند.

15455142706249.jpg

چه طور معجون سیب و دارچین تهیه کنیم؟

مواد لازم:

  • 4 لیتر آب
  • 6-4 عدد سیب
  • 6 چوب دارچین

دستورالعمل تهیه معجون سیب و دارچین:

1.آب را روی اجاق گاز به جوش برسانید.

2.هسته سیب را درآورده و آن را قاچ کنید، سپس در آب  جوش بریزید.

3.چوب های دارچین را به آن بیافزایید.

4.بگذارید 15 دقیقه بجوشد.

5.مخلوط آب، دارچین و سیب را در یک پارچ بریزید.

6.هنگامی که نصف پارچ پر شد، نصفه ی بعدی را آب خالص بریزید.

7.روزی یک لیوان از این معجون را قبل از هر وعده غذایی میل کنید.

این نوشیدنی به طور طبیعی شیرین است، بنابراین نیازی به اضافه کردن شکر نیست.

15455142706253.jpg

پی نوشت: در انتها توجه داشته باشید که این رژیم به هیچ عنوان نمی تواند جایگزین رژیم کاهش وزنی که متخصص تغذیه به شما می دهد، باشد. همچنین قبل از استفاده از این دستورالعمل با مشاور تغذیه خود مشورت کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر


  • آخرین مطالب
  • گوناگون