موضوعات وبسایت : ورزشی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

درمان کمردرد برای همیشه

درمان کمردرد برای همیشه

نویسنده : علی بجنوردی | زمان انتشار : 12 آذر 1399 ساعت 13:41

جهت درج تبلیغات با قیمت مناسب در این سایت میتوانید به آی دی تلگرام زیر پیام دهید

@AlirezaSepand



در این پست یک مطلب با عنوان درمان کمردرد برای همیشه را مطالعه خواهید کرد.

به گزارش مشرق، معمولا درمان کمر درد به پورسه زمانی زیاد و مراقبت ویژه نیاز دارد، از این رو شاید شما با یک روش درمانی خاص به جواب قانع کننده نرسید. در اغلب موارد مردم با آزمون و خطاهایی که روی خود پیاده می‌کنند، پی می‌برند که کدام درمان به نفع‌شان است. از این رو با شناخت نوع درمان، به یک درمان خاص رو می‌آورند. جالب است که بدانید رویکردهای پزشکی سنتی معمولا بر روی مشکلات مربوط به تشریح بدن در قسمت پایین تنه تمرکز می‌کنند، اما امروزه بسیار از افراد رویکرد چند وجهی را برای درمان انواع بیماری‌ها لحاظ می‌کنند. این امر باعث شده تا برای درمان به جواب‌های قانع کننده‌تری دست یابند.

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

656836_182.jpg

از آن‌جایی که کمر حد فاصل بین بالا تنه و پایین تنه ما را تشکیل داده است، اگر مشکلی در این ناحیه رخ دهد، بی‌شک تمام اعضاء را درگیر می‌کند. از این رو اگر کمر درد کاهش پیدا نکند، شخص عملا از کار افتاده می‌شود و تا بهبود کمر درد خود باید از هر گونه اقدامی دست بر دارد. اکثر مردم برای رهایی از کمر درد به پزشک مراجعه می‌کنند، از آن‌جایی که درد حاصل از ناحیه کمر به موارد بسیار زیادی مربوط می‌شود، برای درمان شخص بیمار زمان زیادی صرف می‌شود و گاها این انتظار می‌تواند خسته کننده و آزار دهنده باشد. گرچه پزشکان برای کاهش درد حاصل از ناحیه کمر و یا هر نوع درد دیگر با داروها و مسکن‌هایی که تجویر می‌کنند تا حد زیادی اینگونه دردهای شدید را کاهش می‌دهند. اما استفاده از مسکن‌ها نیز می‌تواند در دراز مدت باعث آسیب‌هایی به بدن شود.

اما یکی دیگر از مشکلات استفاده از انواع مسکن‌ها این است که وقتی بیمار دوز پایینی از مسکن‌ها را مصرف می‌کند، پس از مدتی اندام های داخلی به این نوع مسکن عادت می‌کنند و همین امر به نوعی اعتیاد آور می‌شود و اما با گذشت زمان وضع بدتر نیز می‌شود، چرا که دیگر بدن شخص بیمار به دوزهای پایین‌تر جواب نمی‌دهد و فرد مجبور است که از مسکن‌هایی با دوز بالاتر و یا بسیار قوی‌تر استفاده کند تا از شر درد، برای ساعتی در امان باشد. در لیستی که در ادامه این مطلب ارئه می‌شود، درمان‌هایی را پیشنهاد می‌کنیم که در پزشکی سنتی نادیده گرفته می‌شود و یا کمتر مورد توجه قرار می‌گرفت، از این رو ما شما را با چنین درمانی‌های که روش بسیار موثری برای رهایی از شر کمردردهای آزار دهنده است، آشنا می‌کنیم.

656900_602.jpg

آزاد کردن اندورفین‌های داخلی بدن راهی برای کاهش کمر درد

آندورفین‌ها هورمون‌هایی هستند که به طور طبیعی برای کاهش درد در بدن شما تولید می‌شوند. آنچه که اکثر مردم نمی‌دانند این است که این مواد می‌توانند همان قدر قوی باشند که داروهای خوراکی مسکن، می‌توانند موثر باشند. وقتی بدن ما با درد تحریک می‌شود، اندروفین تولید می‌کند. آزاد شدن این ماده در بدن باعث می‌شود از ارسال درد به مغز جلوگیری کند. از این رو پس از تولید این ماده درد در بدن کم و یا قابل لمس نمی‌شود. از دیگر مزایای وجود اندورفین در بدن این است که این ماده باعث کاهش اضطراب، استرس و افسردگی می‌شود که معمولا این گونه دردها باعث تشدید درد مزمن کمر می‌شوند. یکی از روش‌های بالا بردن تولید اندروفین در بدن این است که به طور مرتب ورزش کنید، البته خندیدن و شاد بودن نیز به نوبه خود می‌تواند سطح اندروفین بدن را افزایش دهد. اما خوراکی‌هایی نیز وجود دارند که به طور طبیعی دارای اندورفین هستند. از این رو با مصرف چنین موادی می‌توانید به مقدار قابل قبولی اندروفین دست یابید. در ادامه شما را با چند ماده غذایی که باعث افزایش سطح اندروفین در بدن می‌شوند، آشنا می‌کنیم.

شکلات تلخ: این ماده غذایی دارای سطح خوبی از اندروفین است تا جایی که برخی بر این باورند خوردن این ماده باعث شادی و شعف در انسان می‌شود.

فلفل تند: خوردن فلفل تند نیز می‌تواند سطح اندروفین بدن را بالا ببرد. البته باید توجه داشته باشید که مصرف بیش از حد این ماده غذایی می‌تواند عوارضی برای بدن ایجاد کند.

غذای‌های پر چرب: البته در مصرف غذاهای پر چرب باید دقت کرد، به ویژه کسانی که از چاقی و بیماری‌های قلبی عروقی رنج می‌برند. مواد موجود در برخی از غذاهای پر چرب می‌تواند سطح اندروفین بدن را افزایش دهد.

656893_449.jpg

استراحت کردن به موقع و به اندازه راهی برای کاهش کمردرد

معمولا عامل اصلی نخوابیدن، دردهای حاصل از انواع بیماری است که کمر درد نیز می‌تواند جزء این گونه بیماری‌ها باشد. مطالعاتی که در این باره صورت گرفته، نشان می‌دهد؛ تقریبا دو سوم افرادی که از کمردرد رنج می‌برند، دارای اختلالاتی در خواب هستند. جالب است که بدانید کم خوابیدن و یا کافی نخوابیدن می‌تواند کمردرد را تشدید کند. سیستم بدن ما در هنگام خواب دست به ترمیم خود می‌زند. از این رو اگر خواب کافی نداشته باشید، مدت زمان درمان شما بیش از اندازه معمول طول خواهد کشید. سعی کنید به دنبال حل مشکل نخوابیدن و یا بد خوابیدن خود باشید تا بدنتان بتواند در زمانی که در خواب به سر می‌برید، دست به درمان مشکل شما بزند. این کار در دراز مدت می‌تواند مشکلات شما را تا حدودی برطرف کند. سعی کنید پیش از خواب با حرکاتی که باعث آرامش‌تان می‌شود، باعث شوید تا راحت‌تر به خواب بروید. در حد امکان از افکار بد در مورد بیماری‌تان فاصله بگیرید، چرا که چنین رفتارهایی می‌توانند باعث تشدید دردتان شوند.

استفاده از کمپرس آب یخ و یا آب داغ

استفاده از کمپرس آب یخ و یا آب داغ بستگی به سیستم بدنی شما دارد. در برخی افراد کمپرس آب یخ باعث کاهش درد می‌شود و در برخی دیگر کمپرس آب داغ، فقط باید دقت داشته باشید که کمپرس آب یخ بیش از اندازه با بدنتان تماس نداشته باشد، چرا که ممکن است به آن آسیب بزند. البته در استفاده از کمپرس آب داغ نیز دقت کنید تا پوست‌تان بر اثر تماس با آب داغ نسوزد.

دو مزیت اصلی استفاده از کمپرس آب یخ:

کمپرس آب یخ می‌تواند التهابات را کاهش دهد. البته برخی از این کمپرس برای بی‌حس کردن و کاهش درد نیز بهره می‌برند. کمپرس آب یخ با تحریک سیستم عصبی درد را کاهش می‌دهد.

دو مزیت اصلی استفاده از کمپرس آب داغ:

استفاده از کمپرس آب داغ باعث می‌شود تا جریان خون در موضعی که درد می کند، بیشتر شود و این امر می‌تواند باعث التیام آن شود، چرا که با زیاد شدن جریان خون مواد مغذی بیشتری به ناحیه که درد می‌کند، برساند؛ از این رو زودتر از حالت معمول بهبود می‌یابد. در کل استفاده از دوش داغ، جکوزی، استفاده از کیسه آب داغ و حتی استراحت کردن بر سطح داغ می‌تواند روشی برای التیام درد شما باشد.

656896_570.jpg

تمرینات موثر برای کاهش کمر درد

عضلات کمر شما نقش حمایتی بسیار موثری برای حفظ ستون فقرات‌تان بازی می‌کنند. اگر بنا به هر دلیلی عضلات‌تان ظعیف شوند، فشار وارده به اسکلت داخلی‌تان بیشتر می‌شود. از این رو با گذشت زمان این فشارها می‌توانند به صورت درد در کمر و سایر نقاط بدن ظاهر شوند. نباید از یاد برد که ورزیده کردن عضلات نیاز به یک برنامه‌ریزی دقیق و انجام تمرینات خاص و مناسب دارد. از این رو سعی کنید، با انجام تمریناتی که باعث قوی‌تر شدن عضلات می‌شوند، اسکلت داخلی خود را از آسیب دور کنید. در بالا نمونه‌ای از این تمرینات را مشاهده می‌کنید. علاوه بر این، تنها با یک سرچ ساده در اینترنت می‌توانید با تمرینات دیگری که باعث قوی‌تر شدن عضلات بدن می‌شوند، نیز آشنا شوید. البته یک کارشناس ورزش نیز می‌تواند کمک خوبی در اختیارتان قرار دهد.

ذهن خود را از افکار بد دور کنید

متخصصان درد به تازگی دریافته‌اند که درد نمی‌تواند به صورت دائم در بدن بماند. احساس درد داشتن از خود درد برای شما آزار دهنده‌تر خواهد بود. هر چقدر درک شما از درد بیشتر باشد، به همان اندازه می‌تواند قابل تحمل‌تر شود. گاها مغز نیز تحت تاثیر دردها قرار می‌گیرد و ممکن است در مواقعی که مشکل خاصی نداشته باشید، هشدار درد را صادر کند. این امر می‌تواند باعث آزار شما در طول زمان ارسال سیگنال‌های درد در سراسر بدن باشد. خبر خوب در این رابطه این است که شما می‌توانید مهارت‌های مغز خود را برای کاهش ارسال سیگنال‌های درد و یا نادیده گرفتن آن‌ها، بالا ببرید. تمرین دادن مغز در این رابطه می‌تواند روشی برای تسکین دردهای شما به ویژه کمر درد باشد. در این رابطه از تلقین‌های بد فاصله بگیرید، چرا که تلقین بد می‌تواند نتیجه نامطلوبی بر عملکرد مغزتان در مواجه با دردها داشته باشد.

656899_236.jpg

عضلات همسترینگ خود را دو بار در روز بکشید

عضلات همسترینگ پا می‌توانند باعث کاهش فشار بر روی کمر شوند. از این رو با کاهش فشار بر روی کمر، درد حاصل از آن نیز کاهش می‌یابد. سعی کنید عضلات همسترینگ پاهای‌تان را در طول روز دو بار تحت کشش قرار دهید، البته قبل از این کار کمی خود را گرم کنید. از یاد نبرید که کشش عضلات همسترینگ باید با دقت و حداقل دو بار در روز صورت گیرد.

افسردگی و رابطه آن با بیماری

درد مداوم می‌تواند در زندگی شما اختلال ایجاد کند و بر روابط شما با دیگران تاثیرات نامطلوب بگذارد. این امر حتی بر توانایی شخصی شما برای انجام کار نیز تاثیرگذار است و در دراز مدت می‌تواند شما را دچار مشکلات مالی شدیدی کند. وجود درد حتی در خلق و خوی شما نیز تاثیرات بدی می‌گذارد و باعث می‌شود از مردم فاصله بگیرید. معمولا کمر درد از جمله دردهایی است که ممکن است، تمام تاثیرات منفی بالا را در شما ایجاد کند و این امر به نوبه خود در دراز مدت باعث افسردگی می‌شود. در چنین شرایطی باید سبک زندگی خود را تغییر دهید تا افسردگی به وجود آمده از بین برود. حتی اگر شما در معرض درد شدید و هم چنین تحت درمان‌های گسترده پزشکی نیز قرار داشته باشید، نباید امیدتان را برای بهبود از دست بدهید. یادتان نرود هر دردی یک روز برطرف می‌شود. شما علاوه بر توصیه‌های پزشکی با تغییر در شیوه زندگی خود نیز می‌توانید شرایط بهتری را برای بهبودی خود فراهم کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر