موضوعات وبسایت : ورزشی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

خواص سیب و دارچین و عسل

خواص سیب و دارچین و عسل

نویسنده : شیما علیزاده | زمان انتشار : 30 بهمن 1400 ساعت 12:35

سیب میوه بهشتی که اگر با دارچین مخلوط شود، به بی‌رحم‌ترین چربی‌سوز دنیا تبدیل می‌شود؛ نگران نباشید، مجله دلتا به فکر لاغری شما است.

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

img-empty.png

معجون سیب و دارچین ؛ بی‌رحم‌ترین چربی‌سوز دنیا این جا است.

قطعا ادویه دارچین در کنار سیب با مخلوط مواد دیگر مثل لیمو علاوه بر اینکه یک معجون لاغری قوی می‌سازد، می‌تواند یک مخلوط انرژی‌زا هم باشد البته اگر می‌خواهید از این معجون برای لاغری استفاده کنید، حتما در کنار آن باید ورزش هم بکنید؛ با صفحه سلامتی مجله دلتا همراه باشید.

%D8%B3%DB%8C%D8%A8-%D9%88-%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DA%86%DB%8C%D9%86-%D9%88-%D9%84%D8%A7%D8%BA%D8%B1%DB%8C.gif

فواید دارچین در لاغری

  • کاهش قند خون (انسولین)
  • کاهش اشتها و احساس سیری
  • چربی‌سوزی (به خصوص چربی‌های شکم)
  • از بین بردن چربی‌های موضعی زیر پوست (سلولیت)
  • یک نوشیدنی طبیعی، سالم و سرشار از آنتی‌اکسیدان

لاغری با خوردن سیب

این میوه بهشتی بدون شک خواص زیادی برای سلامت بدن دارد؛ مثلا  اینکه سیب یک مسکن طبیعی برای دردها و زخم‌های معده است.

همچنین، عصاره سیب خیلی سریع ترشح انسولین را تحریک می‌کند، قند خون را پایین می‌آورد و در نتیجه انسان زیاد گرسنه می‌شود؛ پس برای لاغری و کم کردن وزن خود بهتر است به جای آب سیب یا پوره سیب از خود سیب استفاده کنیم.

%D9%85%D8%B9%D8%AC%D9%88%D9%86-%D8%B3%DB%8C%D8%A8-%D9%88-%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DA%86%DB%8C%D9%86.gif

خواص سیب و دارچین

سیب و دارچین به طور مجزا هر کدام خواص زیادی دارند اما این دو ماده در ترکیب با هم تقریبا معجزه می‌کنند.

لاغری با معجون سیب و دارچین

یک معجون لاغری قوی که خیلی زود اضافه‌وزن شما را برطرف می‌کند؛ مطمئن باشید که این نوشیدنی متابولیسم بدن‌تان را تحریک کرده و به کاهش وزن شما کمک می‌کند.

سلامت قلب

سیب سبز یا دارچین نیز به اندازه لیموترش بدن ما را در برابر آسیب‌های ناشی از آنتی‌اکسیدان‌ها حفاظت می‌کنند. با مصرف این نوشیدنی میزان زیادی پولیفنول دریافت می‌کنید که اثرات شگفت‌انگیزی در سلامت قلب دارند.

ضد التهاب قوی

مواد غذایی حاویِ خواص ضد التهابی برای مقابله با احتباس آب مفید هستند، از بروز مشکلات کلیوی یا قلبی پیشگیری می‌کنند و تسکین‌دهنده دردهای زیادی هستند. لیموترش نیز مانند دارچین خواص ضد التهابی قوی دارد و ویتامین‌ها و مواد معدنی زیادی به بدن می‌رساند که برای سلامتی لازم هستند.

کنترل قند خون و دیابت

ترکیب این نوشیدنی برای کنترل قند خون مؤثر است. دارچین یکی از بهترین ادویه‌ها است که از بروز سندرم متابولیک و دیابت نوع ۲ پیشگیری می‌کند. ترکیبات دارچین روی آنزیم‌های گوارشی ما تأثیر می‌گذارد و به تجزیه ترکیبات مغذی کمک کرده و قند خون را هم کنترل می‌کند.

افزودن دارچین به سیب باعث می‌شود که بدن بهتر بتواند گلوکز (قند) را کنترل کند و سرعت جذب آن را کاهش دهد. این اثرات نیز سلامتی را ارتقا می‌دهد و به حفظ تناسب اندام کمک زیادی می‌کند.

%D9%84%D8%A7%D8%BA%D8%B1%DB%8C-%D9%88-%D8%B3%DB%8C%D8%A8-%D9%88-%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DA%86%DB%8C%D9%86.gif

دمنوش سیب و دارچین

یک انرژی‌زای طبیعی و پر خاصیت.

دمنوش سیب و دارچین عطر و طعم بسیار دلنشینی دارد و تأثیر بسزایی در رفع خستگی و ریکاوری بدن یا همان بازیابی انرژی دارد.

مواد لازم برای تهیه دمنوش سیب و دارچین

  • یک عدد سیب زرد یا قرمز
  • یک تکه متوسط چوب دارچین
  • آب جوش سه الی چهار فنجان

طرز تهیه دمنوش سیب و دارچین

سیب را به چهار قسمت تقسیم و دانه‌های آن را خارج می‌کنیم. میوه و حتی پوست سیب را با یک تکه چوب دارچین در داخل قوری می‌اندازیم و به آن آب اضافه می‌کنیم؛ این دمنوش لازم است که حدود سی دقیقه یا بیشتر دم بکشد تا سیب کاملا پخته شود.

اگر دمنوش سیب و دارچین را با پوست سیب درست کنید، مدت زمان آماده شدن آن کوتاه‌تر می‌شود.

لاغری شکم و پهلو  با دمنوش سیب و دارچین

خاصیت جالب توجه این نوشیدنی در این است که مانع از مقاومت چربی‌ها می‌شود و به ویژه روی لاغری موضعی و آب شدن چربی‌های شکم و پهلو بیشتر تأثیر می‌گذارد.

%D9%81%D8%A7%D9%84%D9%88%D8%AF%D9%87-%D8%B3%DB%8C%D8%A8.gif

خواص فالوده سیب و عسل

فالوده سیب به عنوان یک معجون شفابخش از ترکیب میوه سیب، عسل و عرقیات درست می‌شود. این معجون هم خواص زیادی برای سلامت بدن دارد:

اگر فالوده سیب صبح به صورت ناشتا مصرف شود، برای رفع کم‌خونی و تقویت قلب مفید است. همچنین این دسر یا معجون برای تقویت سیستم عصبی و رفع استرس و اضطراب البته یک ساعت قبل از خواب، بسیار مفید و مؤثر است.

طرز تهیه فالوده سیب

برای اینکه این ترکیب طبیعی را در خانه بسازید، ۲ قاشق چای‌خوری عسل و ۱ قاشق چای‌خوری سرکه‌ سیب را در یک فنجان چای سبز تازه دم حل کنید. برای اینکه بهترین نتیجه را دریافت کنید، باید این ترکیب را ۶ بار در روز بنوشید.

%D8%B3%D8%B1%DA%A9%D9%87-%D8%B3%DB%8C%D8%A8.gif

رژیم لاغری با سرکه سیب

طرفداران رژیم سرکه سیب ادعا می‌کنند که مصرف مقدار کمی سرکه‌ سیب قبل از وعده‌ غذایی، به سرکوب کردن اشتها و سوزاندن چربی‌ها خیلی کمک می‌کند.

البته اگر از طعم سرکه‌ سیب خوش‌تان نمی‌آید، یا اینکه اگر مری یا دستگاه گوارش‌تان با غذاهای اسیدی سازگاری ندارند و با مصرف آن‌ها دچار مشکل می‌شوید، باید سرکه‌ سیب را فراموش کنید.

%D9%BE%D9%88%D8%B3%D8%AA-%D8%B3%DB%8C%D8%A8.gif

خواص پوست سیب  

یک میوه چربی‌سوز قوی که حتی پوست آن هم خاصیت دارد.

شما می‌توانید از پوست سیب در تهیه انواع دمنوش استفاده کنید. برای تهیه جوشانده پوست سیب باید یک قاشق سوپ‌خوری پوست خشک‌شده سیب را در یک لیوان بزرگ آب ۲۵ دقیقه بجوشانید و پس از صاف کردن روزی دو بار یک لیوان معمولی، یعنی حدود ۲۵۰۰ گرم از آن بنوشید.

این دمنوش، ترشحات غدد بزاق و معده را مساعد و متعادل می‌سازد، برای معالجه چاقی و اضافه‌وزن خوب است و همچنین برای درمان بیماری‌های کبدی، ناراحتی معده و مجاری ادرار و سینه درد بسیار کاربردی است.

بنابراین، از گوشت تا پوست این میوه مفید را دور نریزید و از آن نهایت استفاده را برای سلامت بدن و درمان بیماری‌های‌تان ببرید.




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر