موضوعات وبسایت : ورزشی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

منقبض كردن عضلات شكم

منقبض كردن عضلات شكم

نویسنده : شیما علیزاده | زمان انتشار : 24 خرداد 1400 ساعت 07:33

جهت درج تبلیغات با قیمت مناسب در این سایت میتوانید به آی دی تلگرام زیر پیام دهید

@AlirezaSepand



در این پست یک مطلب با عنوان منقبض كردن عضلات شكم را مطالعه خواهید کرد.

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

البته من زایمان نداشتم و الان هم هیکلم خیلی خوبه شکم هم ندارم

ولی این مطلب رو تو کامپیوترم داشتم گفتم شاید بدردتون بخوره

ورزشهایی که شکم شما را صاف می کند

سلامت :وقتی شکم کم می آورد

اصلا‌ح شیوه زندگی و انجام ورزش می‌‌توان چاقی شکم را اصلا‌ح کرد.

فرشاد کسرائی

بیشتر مردان به کارشان بیشتر اهمیت می‌دهند تا به بدنشان! شاید برای همین باشد که در محل کارشان تحرک کمتری دارند و شاید به‌خاطر همین کارشان باشد که در خانه نیز انواع و اقسام بهانه‌ها را می‌آورند تا کمتر از جایشان تکان بخورند! البته گاهی حق با آنهاست و بعد از یک روز کاری سخت و از صبح تا شب بیرون بودن آنقدر خسته اند که نمی‌توانند که تحرک بیشتری داشته باشند، چه برسد به اینکه به ورزش نیز فکر کنند. همه اینها از زندگی شهری و ماشینی سرچشمه می‌گیرد و بدین‌ ترتیب تغییر شیوه زندگی و کمبود تحرک و تغییر شیوه تغذیه باعث چاقی شکمی می‌شود که در بیشتر مردان امروزی مشهود است و اما چه باید کرد؟ اگر از مردان بپرسید چرا ورزش نمی‌کنند، بهانه‌های مختلفی می‌آورند. بعضی‌ها می‌گویند که ساعات کاری زیاد نمی‌گذارد که وقتی برای ورزش داشته باشند، بعضی‌ها در کنار خانواده بودن را بهانه می‌کنند و گروهی دیگر تلویزیون را مقصر می‌دانند. کارشناسان و محققان با مطالعات زیادی که بر روی مردان انجام داده‌اند، این بهانه‌ها و روش‌های مقابله با آنها را مشخص کرده‌اند و با آزمایش این روش‌ها به نتایج شگفت‌انگیز و سریعی در جهت رفع مشکل جهانی اضافه وزن در مردان رسیده‌اند.

وقت ندارید!

این دیگه از اون حرف‌هاست! مگر ممکنه که حتی روزی 20 دقیقه هم وقت نداشته باشید، ممکنه؟ خب اشکالی نداره برای این هم راه‌حلی وجود داره: روزی 10 دقیقه ورزش کنید، اینکه دیگه ممکنه، مگه نه؟

راه‌حل 10 دقیقه‌ای: برای این راه‌حل باید حرکات ورزشی ساده را یاد بگیرید: حرکات شنا، درازنشست و بارفیکس. ابتدا یک دقیقه در جا بدوید تا بدنتان گرم شود. سپس با اشتیاق هر چه بیشتر به 9 دقیقه باقیمانده بشتابید، کاری کنید که هر چه انرژی دارید در این 10دقیقه تمام شود. ابتدا با حرکت شنا شروع کنید. تا می‌توانید حرکت شنا را انجام دهید تا تمام انرژی شما مصرف شود. در ابتدا این حرکات خیلی سخت است و حتی ممکن است خیلی با 10 دقیقه فاصله داشته باشید ولی اگر هر روز این حرکات را انجام دهید، بدنتان ورزیده می‌شود و به اصطلاح به روی فرم می‌آید. به این ترتیب که هر روز می‌توانید حرکات بیشتری انجام دهید. در حالت ایده‌آل در 10 دقیقه 100 تکرار از هر حرکت را می‌توانید‌انجام دهید. تصور کنید! چه تناسب اندامی!

راه‌حل 15 دقیقه‌ای: ورزش صبحگاهی تلویزیون! همراه با این برنامه‌ها شوید و 15 دقیقه ورزش صبحگاهی انجام دهید. برنامه‌های بسیار خوبی هر روز صبح برای ورزش شما پخش می‌شود، پس فقط تماشاگر نباشید خودتان هم وارد عمل شوید ومطمئن باشید که پس از این ورزش صبحگاهی بسیار با نشاط خواهید بود و با انرژی بیشتری به سرکار خواهید رفت.

راه‌حل 20 دقیقه‌ای: اگر می‌توانید 20 دقیقه در روز برای ورزش وقت بگذارید، ابتدا 10 دقیقه بدوید و سپس راه‌حل 10 دقیقه‌ای را انجام دهید، یعنی برای 10 دقیقه بعدی شنا بروید بارفیکس بزنیدو حرکت درازنشست را انجام دهید.

راه‌حل 25 دقیقه‌ای: تمرینات قلبی عروقی را با تمرینات قدرتی (با وزنه) ترکیب کنید. دو سری حرکت قدرتی را پشت‌سر هم انجام دهید و بلافاصله 60‌ ثانیه حرکت قلبی عروقی سنگین انجام دهید. مثلا بر روی یک تردمیل با شیب زیاد بدوید یا به یک کیسه بوکس مشت بزنید، یا یک دقیقه طناب بزنید. 30 ثانیه استراحت کنید و دوباره این روند را ادامه دهید. در حین انجام حرکات قدرتی باید توجه کنید که وضعیت بدن شما صحیح باشد تا بهترین نتیجه را بگیرید.

یک مثال برای این راه‌حل

دمبل زدن12 : تا 15 تکرار

درازنشست : 15 تا 20 تکرار

دویدن: 60 ثانیه

استراحت: 15 تا 30 ثانیه

بارفیکس: 10 تا 15 بار

شنا: 10 تا 15 بار

طناب زدن: ‌ 60 ثانیه

می‌توانید انواع حرکات با وزنه را در این مدل انجام دهید.

راه‌حل 30 دقیقه‌ای:

10 دقیقه حرکات کششی انجام دهید، سپس 20 دقیقه بدوید.اگر هر یک از این راه‌حل‌ها را 3 بار در هفته انجام دهید، پس از مدت کوتاهی متوجه خواهید شد که اندامتان دارد متناسب می‌شود

نداشتن وقت برای صبحانه خوردن

است زیرا با خوردن صبحانه انرژی کافی برای کار در طول روز خواهید داشت. به علاوه خوردن صبحانه از افراط در خوردن ناهار جلوگیری می‌کند. مشکل بسیاری از مردان زیاد غذا خوردن به هنگام ناهار نیز است.

پس همیشه سعی کنید که صبحانه بخورید و اگر که وقت ندارید، از راه‌حل زیر استفاده کنید:

راه‌حل: دکور آشپزخانه و خانه‌تان را عوض کنید. سبد میوه را در جایی بگذارید که در دسترس باشد تا هنگام خروج از خانه بتوانید یک یا دو میوه را در سر راهتان بردارید. با این‌کار به راحتی هنگام خروج از خانه یک سیب، گلابی، موز یا هر میوه‌ای که دوست دارید برمی‌دارید و آن‌را قبل از رسیدن به سرویس یا هنگام رانندگی می‌خورید. می‌توانید هر روز صبح یک قرص مولتی‌ویتامین نیز بخورید، 5 ثانیه بیشتر طول نمی‌کشد ولی مطمئن خواهید بود که اگر کمتر غذا بخورید، ویتامین‌های مورد نیاز بدن تامین خواهد بود. زیرا یک رژیم کم‌کالری، مقادیر کافی از ویتامین‌های گروه B را که برای کسب انرژی از مواد غذایی لازمند، ندارد.

خیلی نوشابه یا آبمیوه می‌نوشید یا با چایتان خیلی قند می‌خورید؟

همه اینها کالری‌های اضافی به همراه خواهد داشت و باعث چاقی شما می‌شود

راه‌حل: یک بطری آب بخرید و آن‌را پر از آب کنید تا هر زمان که تشنه‌تان شد از آن بنوشید. به هنگام شام و ناهار نیز سعی کنید نوشابه نخورید و به‌جای آن آب بنوشید. همچنین پروتئین و چربی که در غذا وجود دارد، نیاز بدن شما را به آب افزایش می‌دهد.

به غذاهای حاضری و آماده معتاد شده‌اید؟

راه‌حل: شاید فکر می‌کنید که با خوردن این نوع غذاها(انواع ساوندیچ، برگر، پیتزا) در وقت‌تان صرفه‌جویی می‌شود ولی موقعی که خودتان غذا نمی‌پزید، بیشتر می‌خورید و در نتیجه اضافه وزنتان بیشتر خواهد شد. با یک برنامه‌ریزی کوچک هفتگی می‌توانید این مشکل را برطرف کنید. غذاهای هر روزتان را اگر وقت ندارید، شب قبل بپزید و هر روز مقدار غذایتان را مشخص کنید و با خود ببرید. خواهید دید که این‌طور در وقت‌تان بیشتر صرفه‌جویی خواهید کرد. به‌علاوه ارزش غذایی گوشت و مرغی که خودتان می‌پزید به مراتب بیشتر از انواع برگر است که از بیرون می‌خرید.

نمی‌توانید جلوی خودتان را بگیرید؟

راه‌حل :1 غذایتان را با خوردن سالاد شروع کنید و به‌جای استفاده از سس‌های پرچرب (مانند مایونز) از روغن زیتون و سرکه استفاده کنید. با خوردن سالاد که حاوی مواد پرفیبر است معده شما کمتر با مواد پرکالری و پرپروتئین پر خواهد شد

راه‌حل :2 حتما ماهی را جزء برنامه‌غذایی خود در هفته قرار دهید. گوشت کم‌چرب ماهی به شما کمک می‌کند تا زودتر احساس سیر بودن کنید. به‌علاوه در ماهی ماده‌ای وجود دارد که باعث تحریک ترشح لپتین می‌شود. لپتین، هورمونی است که اشتها را کنترل می‌کند و ذخیره چربی را متعادل می‌سازد.

زیاد تلویزیون می‌بینید؟

راه‌حل: به‌جای لم دادن روی مبل یا خوابیدن روی کاناپه، بر روی زمین سفت و سخت بنشینید یا دراز بکشید. با این کار در همان مدت زمان و با همان کانال تلویزیونی، کالری بیشتری خواهید سوزاند. می‌پرسید چرا؟ زیرا وقتی که روی زمین می‌نشینید، حرکات بیشتری انجام می‌دهید و بیشتر جابه‌جا می‌شوید تا وقتی که بر روی مبل و کاناپه هستید. این جابه‌جا شدن‌ها و حرکات ریز، باعث مصرف کالری‌های بیشتری در روز می‌شود


آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر