موضوعات وبسایت : ورزشی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

سیب پخته و دارچین

سیب پخته و دارچین

نویسنده : علیرضا | زمان انتشار : 05 آذر 1399 ساعت 22:59

844.jpg

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

سیب، یکی از سلامت بخش‌ترین خوراکی‌های اطراف ما محسوب می‌شود. از زمان‌های گذشته مردم جهان علاقه‌ی فراوانی به میوه‌ها داشتند.
سیب یکی از میوه‌هایی است که قبل از دیگر میوه‌ها شناخته شد. تمدن انسان از دیر باز با سیب پیوند خورده است. سیب نشانه‌ی عشق و باروری، دوستی، زیبایی، خوش‌بختی، تندرستی، دانایی، خوشی، نیرومندی و ... می‌باشد. سیب دارای انواع بسیار متفاوتی است.
افرادی که به طور منظم سیب می‌خورند، میزان تندرستی خود را افزایش می‌دهند و علاوه بر آن از بروز بیماری‌های متعددی که به‌دلیل کمبود عناصر حیاتی پیش می‌آید جلوگیری می‌نمایند.

این دم نوش بسیار آرامش‌بخش و برای رفع خستگی مناسب است. پس از یک روز پر مشغله می‌توانید با استفاده از سیب این دم نوش خوشمزه را تهیه و میل کنید.
مهمترین خواص سیب :
۱)سیب یک میوه قلیایی است و تمیز کننده بدن است و بعلت درا بودن پکتین زیاد آب اضافی بدن را خارج می سازد
۲)سیب را می توان برای برطرف کردن اسهال حتی برای کودکان بکار برد . بدین منظور سیب را باید رنده کرد و استفاده نمود .سیب را می توان پخت و برای آنهایی که روده تنبل دارند آن را روی آتش ملایمی بپزید البته حتما ازظرف لعابی یا تفلان استفاده کنید زیرا به این طریق پکتین و ویتامین های آن حفظ می شود.
۳)شربت سیب بهترین دارو برای درمان سرفه و گرفتگی صدا می باشد .برای تهیه شربت سیب یک کیلو سیب راشسته و با پوست قطعه قطعه کنید و در یک لیتر آب بپزید سپس آنرا با پارچه نازکی صاف کنید و چند تکه قند به آن اضافه کنید و دوباره روی آتش ملایم قرار دهید تا قوام بیاید و آن را از روی آتش بردارید روزی سه تا چهار فنجان از این شربت بنوشید.
۴)سیب دارای مقدر زیادی کلسیم است و کلسیم سیب به بدن کمک می کند که کلسیم غذاهای دیگر را نیز جذب کند.
۵)خوردن سیب یبوست را برطرف می کند و برای خستگی مفرط مفید است
۶)دم کرده برگ درخت سیب ادرار آور است و درمان کننده التهاب کلیه و مثانه میباشد.
۷)نوشیدن آب سیب داروی موثری برای درمان سرمخوردگی و گرفتگی صدا و سرفه است.
۸)سیب مقوی کبد و اشتها آور است.
۹)سیب برای درمان تنگی نفس بسیار مفید است حتی بوئیدن سیب نیز این خاصیت را درد
۱۰)سیب پخته تقویت کننده معده و کبد و دفع کننده سودا و سموم بدن است .
۱۱)سیب حرارت را از بدن خارج می سازد .
۱۲)سیب را رنده کنید و در دستمال بپیچید و روی چشم بگذارید درد چشم را برطرف می کند.
۱۳)خوردن سیب حتی برای آنهایی که بیماری قند دارند مفید است چون قند خون را بالا نمی برد.
۱۴)کسانیکه می خواهند لاغر شوند حتما باید سیب را با پوست بخورند .
۱۵)دم کرده گل سیب داروی سرفه و تورم مجرای تنفسی است
۱۶)سیب داروی خوبی برای درمان زخم ها می باشد
۱۷)سیب بهترین دارو برای سوء هاضمه است زیرا دارای مقدر زیادی پکتین می باشد
۱۸)آب سیب را حتی می توان برای تنقیه استفاده کرد . این تنقیه برای بیماریهای روده بسیار موثر است.
۱۹)پوست سیب را مانند چائی دم کنید و بیاشامید این اچئی بهترین دوست کلیه است .
۲۰)آب سیب را با آبمیوه گیری در منزل تهیه کنید و فورا آنرا بنوشید زیرا در اثر ماندن آنزیم ای خود را از دست می دهد .
۲۱)آب سیب برای زیبایی پوست استفاده زیادی درد بخصوص برای از بین بردن چین و چروک پوست موثر است بدین منظور آب سیب را صبح و شب روی پوست گردن و صورت بمالید و ماساژ دهید البته همیشه آب سیب تازه استفاده کنید.

سلام ،دکتر یاسمین رحیمی پزشک عمومی هستم،
میتوانید همین الان سوالتونو بصورت چت یا تلفنی از من بپرسید و با هم گفتگو کنیم .

شروع گفتگو با من 160.jpgگیاهان دارویی پیشنهادی برای شما493c0eef_b8d0_4184_a6a7_fd53977c4313.jpg

سیب

 سیب انواع مختلف درد . انواع وحشی آن کوچک و پرورش یافته آن درشت و برد می باشد . سیب نوع ترش و شیرین درد . سیب ( دقیقا" یک میوه شفتدار) میوه درختی ازطبقه Malus است که عضوی از خانواده گل سرخیان بوده ( روزاسیا) و در طول تاریخ کشت می شده است . بیشتر گروه سیبها به گونه M. domesticaیا پیوندیهای آن تعلق دارند. اجداد وحشی سیبها احتمالا" درختی به نام Malus sieversii ( که فاقد اسم همگانی است) بود که هنوز هم در قزاقستان یافت می شود.محققان در حال مطالعه روی M. sieversii که در برابر بسیاری از بیماریها و آفات مقاوم است می باشند تا بتوانند یک سیب مقاوم تر در برابرسرما بوجود آورند. در کلیه مناطق آب و هوایی خنک ، سیب غذای بسیار مهمی بوده است . نسبت به سایرمیوه های درختی ( احتمالا" بجز مرکبات) سیب را می توان برای ماهها انبار نمود درحالیکه همچنان ارزش غذایی خود را حفظ می کند. سیبهای زمستانی که در اواخر پاییز چیده شده و در دمای بالای انجماد در سردخانه یا اتاق سیب نگهداری می کنند از سال 1800 غذای مهمی در اروپا و آمریکا به شمار می رفته است .

736.jpg

سیب

سیب یک میوه درختی گرم سیری از خانواده گلسرخیان است که انواع مختلفی دارد، مانند سیب گلاب(Gala apple)، سیب سرخ، سیب سبز و سیب وحشی. این میوه خوش عطر و طعم، حاوی مقدار زیادی پتاسیم، سدیم، کلسیم، برم و فسفر و مقادیر زیادی ویتامین آ و ب می‌باشد.

764.jpg

سیب آکی

Ackee میوه ملی جامائیکاست. قسمت سیاه میوه را جدا و قسمت زرد آنرا مصرف می کنند. اگر روی این میوه بدستتان رسید بدانید که منطقه قرمز رنگ آن بسیار سمی است تا خدایی نکرده جان خود را در خورن یک میوه از دست ندهید.

767.jpg

سیب کاستارد

برخی آنرا با نام قلب گاو معرفی می کنند اما من فکر می کنم شایسته است آنرا برادر سیب بخوانیم. در تایوان و هند و آفریقا و در جنگل های استوایی در سراسر جهان رشد می کند. طعم شیرین و دوست داشتنی شبیه کاستارد دارد.

42.jpg

دارچین

دارچین پوست درختی است که تا 10 متر ریشه می کند برگ این درخت سبز سیر و دارای گلهای برنگ سفید می باشد . پوست این درخت را کنده و معمولا پوارد می کنند و در غذا یا بعنوان چای از آن استفاده می کنند .

539.jpg

دارچین زنجبیل

دارچین، به جز درمان اختلال های گوارشی، خاصیت آرامش بخشی دارد.
زنجبیل جزء گیاهان دارویی مهم بوده و دارای خواص متعددی از جمله ضد تهوع، مقوی قلب،می باشد.

557.jpg

دارچین

دارچین گرمی بخش، بازدارنده و زداینده ی عفونت ها، لطیف، جذب کننده و علاج همه نیروهای تباه کننده است. محلول آن را بر لکه ها و نقطه های عدسی مالند و با سرکه علاج جوش های شیری است. در مداوای اگزما مفید است. 

804.jpg

دمنوش دارچین

درختچه دارچین درختی است کوچک ، همیشه سبز ، به ارتفاع 5 تا 7 متر که از تمام قسمت های آن بویی مطبوع به مشام می‌رسد . گل‌های آن در فاصله ماه‌های بهمن تا اوایل فروردین ظاهر می‌شود. برگ‌ این درخت سبز سیر و دارای گل‌هایی به رنگ سفید است . قسمت مورد استفاده این درخت ، پوست آن است . در واقع پوست این درخت را می‌کنند و معمولاً پودر می‌نمایند و در غذا و یا به عنوان دمنوش از آن استفاده می‌کنند.
یک ضرب المثل چینی می‌گوید :" اگر نصف سال مرتباً دارچین بخوریدهمیشه جوان خواهید ماند."
دارچین راز جوانی است و مصرف روزانه آن انسان را سالم و جوان نگه می‌دارد.
دارچین بهترین دارو برای بازیافتن انرژی است ؛ البته فرقی نمی‌کند که ضعف شخص از پیری باشد یا فشارهای روحی و یا امراض سخت .
 

814.jpg

دمنوش دارچین و زنجبیل

دم‌نوش زنجبیل نوشیدنی گرمِ تند
زنجـبیل یا زنجفیل یک گیاه خوراکی، ادویه و گیاه دارویی است. زنجبیل از گیاه زرد رنگ دارای رگه‌های بنفش بدست می‌آید. اگرچه معمولاً از زنجبیل به عنوان ریشه آن گیاه نام برده می‌شود ولی در اصل قسمت مورد استفاده گیاه ساقه متورم شده زیرزمینی آن است که «ریزوم» نام دارد.

834.jpg

دمنوش نعنا فلفلی و دارچین

نعنا فلفلی گیاهی است علفی و چند ساله، دارای ساقه های خزنده (استولون) و ساقه های زیر زمینی (ریزوم)، ساقه اش چهارگوش به رنگ قرمز مایل به بنفش که برگ های بیضوی شکلی به صورت متقابل روی آن قرار می گیرند. گل های آن به رنگ بنفش هستند و میوه اش کپسولی به رنگ قرمز است که دارای بذرهایی بدون توان رویشی می باشد.
از دو هزار سال قبل تا کنون از گونه های مختلف نعناع به عنوان ادویه و دارو استفاده میشود. نعناع فلفلی حاوی مانتول و تانن است . دم کرده نعناع فلفلی برای تقویت معده و روده و دستگاه گوارش، ضد نفخ، یرقان (زردی ) و ضد سنگهای صفراوی مصرف می شود .استنشاق بوی نعناع فلفلی، برای رفع سرماخوردگی و عفونتهای گلو بسیار مفید است .
دارچین دارای خواص معجزه آسایی می‌باشد و در زمان‌های قدیم از نظر قیمت معادل طلا و عاج بوده است . در قرون قبل از میلاد ، مردم مصر از دارچین برای مومیایی کردن مرده‌های خود استفاده می‌کردند.
دارچین بری تقویت عمومی بدن مصرف می‌شود و چینی‌ها اعتقاد دارند مصرف مداوم دارچین شخص را قوی می‌کند و همواره جوان نگه می‌دارند و حتی اشخاص پیر با خوردن دارچین نیروی جوانی را باز می‌یابند.
یک ضرب المثل چینی می‌گوید :" اگر نصف سال مرتباً دارچین بخوریدهمیشه جوان خواهید ماند."
دارچین راز جوانی است و مصرف روزانه آن انسان را سالم و جوان نگه می‌دارد.
دارچین بهترین دارو برای بازیافتن انرژی است ؛ البته فرقی نمی‌کند که ضعف شخص از پیری باشد یا فشارهای روحی و یا امراض سخت .

849.jpg

دمنوش انار و دارچین

انار خواص آنتی‌اکسیدانی دارد. افزون بر آن این میوه زیبا و خوشرنگ منبع خوبی از انواع ویتامین‌ها از جمله ویتامین A، C وE و اسید فولیک است. این میوه پرخاصیت ، برای درمان و بهبود مشکلات گوارشی ، سرطان ، مراقبت از دندان‌ها ، التهاب مفاصل ، کم‌خونی و دیابت هم مفید است.در طب سنتی ، انار برای پاکسازی پوست و کاهش التهاب‌های مختلف هم مصرف می‌شده است. آب انار برای درمان گلودرد نیز موثر است.انار و درمان بیماری‌ها :اختلالات معده : پوست و برگ انار برای بهبود مشکلات معده و اسهال‌ ناشی از مشکلات گوارشی مفید است. آب انار نیز در بهبود اسهال خونی موثر است.مشکلات قلبی : مصرف منظم انار یا آب آن باعث می‌شود گردش خون در سراسر بدن به درستی انجام پذیرد. این خاصیت، خطر حملات و سکته قلبی را نیز کاهش می‌دهد. خواص آنتی‌اکسیدانی موجود در این میوه به جلوگیری از لخته شدن خون هم کمک می‌کند.سرطان : انار سرشار از آنتی‌اکسیدانی است که برای پیشگیری از سرطان مفید است. افرادی که بیشتر در معرض خطر ابتلا به سرطان سینه یا پروستات هستند، باید نوشیدن آب این میوه را شروع کرده و فراموش نکنند این کار کمک زیادی به کاهش خطر بروز این بیماری می‌کند.مراقبت از دندان : یکی از خاصیت‌های انار این است که آب آن، همراه با داشتن خاصیت ضدباکتریایی و ضدویروسی، به کاهش اثرات پلاک‌های دندانی نیز کمک می‌کند.کم‌خونی : داشتن جریان خون سالم و کافی در بدن به واسطه مصرف منظم این میوه، حاصل می‌شود. انار برای خون، آهن فراهم کرده و در نتیجه به کاهش علایم کم‌خونی مانند خستگی، سرگیجه و ضعف کمک می‌کند .آموزش دمنوش انار و دارچین :مواد لازم :- یک پیمانه آب انار تازه- یک پیمانه آب جوش- چوب دارچین- یک قاشق غذاخوری چای خشک- یک قاشق غذاخوری شکر (یا کمی نبات)طرز تهیه۱. همه مواد به غیر از شکر را در قوری بریزید و آب جوش را روی آنها بریزید. قوری را به مدت ۱۵ تا ۲۵ دقیقه روی کتری قرار دهید تا چای دم بکشد. هنگام سرو شکر یا نبات را اضافه کنید.

کاربران این گیاهان را بیشتر دیده اند815.jpg

دمنوش پونه کوهی و آویشن

پونه کوهی گیاهی معطر از خانواده نعناعیان است که با نام‌های آویشن کوهی و فودنج جبلی نیز شناخته می‌شود. پونه کوهی گیاهی است که بین ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر رشد می‌کند و برگ‌ها متقابل، از نظر اندازه متغیر و در پایین بسیار بزرگ‌تر است. اما هرچه به‌طرف رأس گیاه می‌رود کوچکتر شده و به شکل تخم مرغی یا بیضوی درمی‌آید. حاشیه برگ‌ها صاف یا کنگره‌ای است. گلها به ‌طول ۴ ـ ۷ میلی‌متر به‌رنگ صورتی یا سرخ به شکل‌خوشة افشان روی شاخه‌ها قرار دارد. زمان گل دادن بین تیر تا شهریور است. تمام ‌قسمت‌های گیاه بوی مطبوع معطری شبیه آویشن دارد.

814.jpg

دمنوش دارچین و زنجبیل

دم‌نوش زنجبیل نوشیدنی گرمِ تند
زنجـبیل یا زنجفیل یک گیاه خوراکی، ادویه و گیاه دارویی است. زنجبیل از گیاه زرد رنگ دارای رگه‌های بنفش بدست می‌آید. اگرچه معمولاً از زنجبیل به عنوان ریشه آن گیاه نام برده می‌شود ولی در اصل قسمت مورد استفاده گیاه ساقه متورم شده زیرزمینی آن است که «ریزوم» نام دارد.

848.jpg

دمنوش برگ درخت به

به درخت کوچکی است که پوست ساقه و تنه آن قهو های بوده ، برگهای آن پوشیده از کرک و صاف است . گلهای آن درشت ، برنگ سفید و یا صورتی و دارای پنج گلبرگ می باشد . میوه رسیده زردرنگ ، گرد و یا بشکل گلابی است و در سطح آن پوشیده از کرک بوده و دریا طعمی مطبوع ، شیرین و یا کمی ترش است .

261.jpg

دم آلبالو

دم آلبالو عبارت از دم میوه هائی است که باریک و کشیده و بصورت دو شاخه ، برنگ قهوه ای روشن دیده میشود . این قطعات متعلق به در خت آلبا لو با نام علمی:Cerasus vulgaris Mill. ازتیره گلسرخ است (Rosaceae) است . آلبالو درختی است زیبا که در اغلب نقاط ایران کشت می گردد . گلهای سفید و زببای آن قبل از باز شدن برگها روی درخت ظاهر میگردد و ظاهری بسیار زیبا در بهار ایجاد می نماید .
میوه های کاملا مدور و قرمز رنگ، برگهای دندانه دار و سا قه های قرمز رنگ که پوسته پوسته می گردد از مشخصات ابن درخت است .

247.jpg

جو قاسم

Neted Saffron غده های کروی , پوشیده از شبکه ای فیبری به رنگ قهوه ای روشن بدون بو با طعم تند است که از غده های زیرزمینی گیاه جو قاسم با نام علمی:‍Crocus Haussknechtii Boiss.از تیره زنبق (Iridaceae ) بدست می آید که نوعی زعفران صحرایی بومی ایران است .9 تا 14 برگ کشیده و باریک آن درزمستان و بهار ظاهر میگردند . گلهای آن از سفید تا آبی پررنگ مشاهده می گردد و وجود خامه منقسم به سه شاخه قرمز و روشن علامت مشخصه است .

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر