موضوعات وبسایت : ورزشی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

گرفتن آب نخاع نوزاد

نویسنده : رضا قربانی | زمان انتشار : 17 دی 1399 ساعت 14:16

شایعاتی رواج پیدا کرده است که کشیدن آب نخاع باعث کوتاهی قد کودک شده یا بر روی باروری او تاثیر می گذارد ، در حالیکه این اقدام فقط ممکن است عوارضی در حد یک رگ گیری ساده داشته باشد .

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

شایعات غیرواقعی در مورد  عوارض گرفتن آب نخاع در کودکان باعث شده است تا تعدادی از خانواده ها به انجام این کار تشخیصی موثر رضایت ندهند و این امر روند تشخیص بیماری مننژیت را با اختلال جدی مواجه می کند.

دکتر سیدابوالحسن سیدزاده فوق تخصص کلیه کودکان با اعلام این مطلب گفت : تشخیص بیماری مننژیت در کودکان همچون بزرگسالان نیست بلکه دشوارتر بوده و گرفتن آب نخاع یا LP یک اقدام تشخیصی لازم به منظور تشخیص این بیماری خطرناک در آنان است .

دانشیار عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه که با خبرگزاری ( وب دا ) کرمانشاه گفتگو می کرد ، افزود : اخیرا شایعاتی در میان خانواده ها رواج پیدا کرده است که کشیدن آب نخاع باعث کوتاهی قد کودک شده یا بر روی باروری او تاثیر می گذارد ، در حالیکه این مسئله کاملا اشتباه است و این اقدام فقط ممکن است عوارضی در حد یک رگ گیری ساده داشته باشد و یا با یک سردرد مختصر همراه شود.

دکتر سیدزاده تاکید کرد : در صورت امتناع خانواده ها از انجام این آزمایش کم عارضه و لازم  ، ممکن است بیماری مننژیت در کودکان تشخیص داده نشود و این بیماری باعث نابینایی ، ناشنوایی ، فلج ، عقب ماندگی ذهنی ، جمع شدن آب در مغز و نهایتا مرگ کودک شود.

این پزشک کرمانشاهی از خانواده ها خواست با توجه به عوارض خطرناک بیماری مننژیت با انجام عمل گرفتن آب نخاع که دارای عوارض بسیار کم و ناچیزی است مخالفت نکنند تا زندگی و آینده فرزند دلبند خود را به مخاطره نیاندازند.

وی گفت : مننژیت عفونت چرکی پرده های مغز ​​است و در کودکان به صورت تب ، استفراغ و سردرد بروز می کند و ممکن است از یک سرماخوردگی ساده شروع شده و یا به علت ورود میکروب به پرده های مغز ایجاد شود.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر