موضوعات وبسایت : ورزشی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

علت سوزش ران پای راست

نویسنده : معین | زمان انتشار : 21 دی 1399 ساعت 13:55

سلام اقای دکتر ، من سوزش جلو ران دارم. هم بی حسی ران پای چپ و هم سر شدن ران پای راست دارم. بعد از بارداری خصوصا این بی حسی بیشتر شد و الان کاملا اذیتم می کند . بعضی از دوستانم می گویند ممکن است ام اس باشد . خیلی نگرانم . میشه لطف کنید بگید علت بی حسی ران پای راست من چیست . ممکن است پی ار پی به من کمک کند . چون مادرم پیش شما پی ار پی زانو کرد و خیلی راضی هست . تو را خدا جوابم را بدید.

سلام . علت بی حسی ران پای چپ  و یا علت سر شدن پای راست فشار روی عصب می باشد. بی حسی در ام اس یک علامت اولیه نیست و بسیاری از علایم دیگر اولویت بیشتری بر ام اس دارد . مثلا دیسک کمر با فشار بر روی عصب های حسی می تواند موجب بی حسی ران چپ و یا راست و سر شدن پا و بی حسی پای راست یا چپ شود. طیف این علایم اینقدر متنوع است که به کرات ما با بیمارانی مواجه هستیم که طی طیف فراوانی از علایم از جمله سوزش پشت ران پا را نشان می دهند و این بسته به این است که این سوزش در کدام ناحیه باشد ، اگر دیسک کمر در راست باشد سوزش و سر شدن پای راست داریم و اگر در سمت چپ باشد در سمت چپ ایجاد می شود . 

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

بیماری که علاوه بر بی حسی علایم حرکتی و درد هم دارد بیماران انر با نام سیاتیک می شناسند . 

بسیاری از بیماران می گویند من پایم بی حس نمی شود بلکه خواب می رود . علت خواب رفتن پا با بیحسی پا جدا نیست و هر دو به یک علت مشترک می باشند.  جهت بررسی علت سوزش کشاله ران و سوزش جلو ران هم همین تحریک عصب می باشد و بررسی آن با نوار عصب و عضله می باشد . 

در دیسک گردن و مشکلات ستون فقرات گردنی هم علایم مشابه را در دست داریم مثلا بیماری که سوزش دست راست دارد احتمالا مشکلی در دیسک گردن سمت راست دارد و یا ارتروز سمت راست دارد . 

پی ار پی زانو در مورد بی حسی کاربرد ندارد و اصولا پ یار پی برای زانو و شانه کابرد دارد نه برای کمر . 

درمان خانگی سوزش ران پا ممکن است با ورزش های کششی و تقویتی و یا استفاده از روغن های دارای منتول ممکن باشد ولی برای درمان کامل سوزش باید علت سر شدن ران پا از کمر مورد بررسی و درمان قرار بگیرد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر