موضوعات وبسایت : ورزشی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

پماد مناسب برای گرفتگی گردن

نویسنده : رضا قربانی | زمان انتشار : 17 دی 1399 ساعت 14:16

جهت درج تبلیغات با قیمت مناسب در این سایت میتوانید به آی دی تلگرام زیر پیام دهید

@AlirezaSepand



در این پست یک مطلب با عنوان پماد مناسب برای گرفتگی گردن را مطالعه خواهید کرد.

8873276_585.jpgبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پماد برای گردن درد شامل پماد‌هایی مانند پماد پیروکسیکام، پماد متیل سالیسیلات و پماد رزماری است. درد گردن از مشکلات شایعی است که به دلایل مختلفی بروز می‌کند. برای برطرف کردن گردن درد، می‌توان از حرکات کششی مناسب و یا کمپرس آب گرم استفاده کرد

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

 استخوان درد از مشکلات شایعی است که می‌تواند در هر مرحله سنی رخ دهد. زمینه‌هایی که باعث بروز التهاب و درد مفاصل و استخوان می‌شوند، متعددند. از یک کوهپیمایی ساده گرفته تا بلند کردن اجسام سنگین، همگی در بروز این عارضه دخیل هستند. از آنجایی که استخوان ساختار کلی بدن را حفظ می‌کند با بروز اختلال در قسمتی از آن، فرد دچار درد شده و امکان انجام فعالیت‌هایی هر چند ساده از او گرفته می‌شود. درد گردن، یکی از شایع‌ترین مشکلاتی است که تقریبا دو سوم مردم جهان حداقل یک بار در زندگی خود آن را تجربه می‌کنند. درد گردن ممکن است به دلیل ضربه، جراحت گردن، شیوه غلط خم‌شدن هنگام کار یا روی میز، کشیدگی عضلات یا اشکال در استخوان‌ها به وجود آید. انجام برخی حرکات کششی و استفاده از کمپرس آب گرم می‌تواند درد گردن را تا حدی کاهش دهد. در ادامه به معرفی برخی از انواع پماد برای گردن درد می‌پردازیم.

اگر درد استخوان ناشی از بیماری‌هایی مثل آرتروز باشد، درمان قطعی برای آن وجود ندارد و نهایتا بیمار با انجام دستورات پزشک، مصرف مسکن و انجام برخی ورزش‌ها، می‌تواند درد را تا حدی در خود تسکین دهد. اما اگر درد ایجاد شده موقتی باشد، می‌توان با استفاده از مسکن‌های موجود آن را کاهش داد. پماد‌های موضعی تسکین‌دهنده درد معمولا برای این کار استفاده می‌شوند. این دارو‌ها از طریق پوست جذب شده و التهاب و ناراحتی را برطرف می‌کنند.

معرفی پماد برای گردن درد
۱. پماد پیروکسیکام

پماد پیروکسیکام (Piroxicam) برای درمان درد مفصل، استخوان و عضلات و التهاب بورس و تاندون‌ها مفید است. این دارو درد، تورم و خشکی مفصلی ناشی از آرتروز، اسپوندیلیت انکیلوزان و روماتیسم مفصلی را کاهش می‌دهد. به منظور استفاده از پماد پیروکسیکام، لایه نازکی از آن را بر روی پوست بمالید و آن را به آرامی روی محل درد ماساژ دهید و بعد از استفاده، دست‌های خود را بشویید. داروی موضعی پیروکسیکام معمولا روزی ۳ الی ۴ بار و حداکثر برای یک ماه استفاده می‌شود. پماد پیروکسیکام را نباید در اطراف چشم، بینی و دهان استفاده کرد.

عوارض: خارش، بثورات پوستی، کهیر و حساسیت به نور از عوارض این داروست.

در صورتی که قصد مصرف این دارو را دارید، بهتر است درباره آن اطلاعات بیشتری داشته باشید. لینک زیر به معرفی این دارو و نکاتی که طی مصرف آن باید بدانید، اختصاص دارد.

۲. پماد متیل سالیسیلات

پماد متیل سالیسیلات (Methyl salicylate) از دارو‌های ضد التهاب غیر استروئیدی است که برای تسکین موضعی درد‌های عضلانی یا مفاصل و از بین بردن التهاب موضعی بکار می‌رود. برای تسکین درد، مقدار کافی از پماد را تا چهار بار در روز به آرامی روی موضع بمالید. توجه داشته باشید که دارو فقط روی پوست سالم باید مصرف شود. مصرف دارو در کودکان به دلیل خطر بروز مسمومیت، باید با احتیاط صورت گیرد.

عوارض: وزوز گوش، حالت تهوع و استفراغ و حساسیت پوستی (به طور نادر) از عوارض این داروست.

در صورتی که قصد دارید از این دارو استفاده کنید، بهتر است درباره آن اطلاعات بیشتری داشته باشید. لینک زیر به معرفی این دارو و نکاتی که طی مصرف آن باید بدانید اختصاص دارد.

۳. پماد رزماری

رزماری یک گیاه دارویی چوبی، معطر و همیشه سبز با برگ‌هایی سوزنی شکل و گل‌های سفید، صورتی، بنفش یا آبی است. این گیاه بومی منطقه مدیترانه است و می‌تواند به عنوان یک ضد درد طبیعی در بدن عمل کند. رزماری به صورت موضعی در قالب خمیر یا مرهم روی بخش دردناک بدن استفاده می‌شود. امروزه پماد رزماری به عنوان یک داروی تسکین‌دهنده درد، در داروخانه‌ها موجود است. رزماری برای نقاطی که دسترسی به آن‌ها دشوارتر است (مانند سر) و درد‌های ناشی از بیماری‌های دیگر نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

عوارض: در صورت مصرف صحیح و به اندازه عارضه جانبی خاصی ندارد.

درمان گردن درد با استفاده از حرکات کششی

هیچ کسی منکر تاثیر مفید ورزش بر سلامت جسمانی بدن نیست. برای درد مفاصل شاید بهترین چیز، انجام منظم حرکات کششی و نرمش باشد. البته با توجه به اینکه کدام مفصل از بدن دچار درد و التهاب شده است نوع حرکات متفاوت بوده و بهتر است زیر نظر مربی این کار صورت گیرد. برای درد گردن هم برخی از حرکات کششی مناسب هستند که با انجام آن‌ها می‌توان از میزان شدن درد و التهاب کم کرد. در لینک زیر با این حرکات و نحوه انجام دادن آن‌ها آشنا می‌شوید.

منبع: ستاره

انتهای پیام/

معرفی بهترین پماد‌ها برای گردن درد

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر