موضوعات وبسایت : ورزشی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

خاصیت روغن سیاه دانه برای تخمدان

نویسنده : رضا قربانی | زمان انتشار : 25 دی 1399 ساعت 16:08

مصرف سیاه دانه برای تخمک گذاری در طب سنتی توصیه شده است. سیاه دانه هم مانند انواع دیگر مکمل‌ها و دارو های گیاهی که در طب سنتی تجویز می‌شوند، محدودیت‌ها و ملازماتی برای مصرف دارند. مصرف سیاه دانه برای تخمک گذاری تأثیری شبیه به داروی فولیک اسید دارد. طبق تحقیقات پزشکان مشخص شده است که بسیاری از زنان ایرانی از کمبود آهن و دیگر املاح وابسته یا شبیه به آن رنج می‌برند. البته بر اساس همین تحقیقات پزشکان اعتقاد دارند که این کمبود آهن توسط در صد بالایی از خانم‌ها تشخیص داده نمی‌شود مگر اینکه به سبب شدت این کمبود، بیماری‌ها یا اختلالاتی بروز پیدا کنند. به همین دلیل برای خانم‌هایی که در آینده قصد باردار شدن دارند باید داروی فولیک اسید را مصرف کنند تا مشکلات تنبلی تخمدان را از بین ببرند. پس مصرف سیاه دانه برای تخمک گذاری به نوعی شبیه به مصرف داروی فولیک اسید است.

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

blackcumin-3.jpgسیاه دانه برای تنبلی تخمدان

سیاه دانه برای تنبلی تخمدان در بسیاری از موارد تأثیری مثبت دارد ولی مانند تمام دارو‌ها و مکمل‌های گیاهی باید به یک نکته توجه کنید که ماده‌ای مانند سیاه دانه بر خلاف دارو‌های شیمیایی تأثیری سریع و قطعی نخواهد داشت. به عبارتی برای اینکه سیاه دانه برای تنبلی تخمدان مفید واقع شود باید این ماده را به کرات و در یک دوره طولانی مصرف کنید. همچنین اگر در سیکل‌های قاعدگی خود اختلالاتی را حس کردید بهترین کار این است که به پزشک متخصص مراجعه کنید. قطعاً پزشک شما با انجام آزمایش و معاینات مشکل اصلی را تشخیص خواهد داد و بعد از آن هم بایستی با دستور او دارو‌هایی را مصرف کنید. اگر به طور کلی به دارو‌های ارگانیک معتقد هستید باید بدانید که تشخیص قطعی بیماری در بدن شما به کمک طب سنتی، قطعی نیست و به دنبال آن شاید نتیجه مثبتی نگیرید. پس سیاه دانه برای تنبلی تخمدان تنها به عنوان یک مکمل در کنار درمان‌های جدی‌تر پیشنهاد می‌شود.

درمان نازایی با عسل و سیاه دانه

درمان نازایی با عسل و سیاه دانه یکی از ترکیباتی است که توسط علم طب سنتی از دوران گذشته تا به حال بسیار توصیه شده است. برای اینکه بارداری صورت بگیرد بایستی یک تخمک سالم با قابلیت باروری در رحم وجود داشته باشد. به خاطر برخی شرایط گاهی در بدن خانم‌ها مشکلاتی پیش می‌آید که به دنبال آن تخمدان‌ها دچار تنبلی شده و کار خود را به درستی انجام نمی‌دهند. در حالت عادی هر ماه یک تخمک آزاد می‌شود و در رحم قرار می‌گیرد پس اگر خانمی سیکل قاعدگی خود را به دقت بررسی می‌کند باید بداند که در تاریخ تقریبی ۲ هفته پس از شروع قاعدگی، یک تخمک در بدن او وجود دارد. درمان نازایی با عسل و سیاه دانه نمی‌تواند به عنوان یک روش قطعی پیشنهاد شود ولی با این حال به بهبود عملکرد تخمدان‌ها کمک می‌کند. درمان نازایی با عسل و سیاه دانه بایستی در کنار درمان‌های جدی‌تری که پزشک متخصص تجویز می‌کند، مورد استفاده قرار بگیرد.

blackcumin-2.jpg

تاثیر سیاه دانه در تخمک

تاثیر سیاه دانه در تخمک یک تأثیر قطعی نیست یعنی شبیه به استفاده از دارو‌های شیمیایی نمی‌توانید به این مورد امید قطعی داشته باشید. با این حال خواصی که سیاه دانه دارد در علم طب سنتی و همچنین علم پزشکی مدرن، ثابت شده است. برخی لابراتور‌های دارویی، مکمل‌هایی شبیه به قرص، شربت و کپسول با استفاده از سیاه دانه، تولید می‌کنند که در داروخانه‌ها در دسترس می‌باشد. با این حال اگر خانمی برای بارداری خود به مشکلاتی بر خورده و احساس می‌کند اختلالاتی در بدن او بوجود آمده است باید در اسرع وقت به یک پزشک متخصص مراجعه نماید. برای بارداری فاکتور‌های بسیاری دخیل هستند که تنها پزشک می‌تواند از عمل‌کرد صحیح آن‌ها مطمئن شود. تأثیر سیاه دانه در تخمک هم از این جهت است که سیاه دانه به کمبود آهن و فولیک اسید در بدن کمک می‌کند.

سیاه دانه و تقویت تخمک

سیاه دانه و تقویت تخمک در مواقعی که خانمی دچار کمبود آهن باشد، می‌تواند به از بین بردن این مشکل کمک کرده و به تخمک گذاری و تقویت آن کمک کند. سیاه دانه و تقویت تخمک زمانی با هم ارتباط پیدا می‌کنند که بدانیم بدن زنان برای تولید تخمک به صورت ماهیانه بایستی از نظر ویتامین‌ها و املاح معدنی دیگر در وضعیت مناسبی قرار داشته باشد. به دلیل میزان خونی که هر ماه از بدن خارج می‌شود بسیاری از زنان دچار کمبود مواد مهم آلی می‌شوند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توانیم به آهن و فولیک اسید اشاره کنیم. حال که می‌دانیم سیاه دانه سرشار از آهن و فولیک اسید است می‌توانیم انتظار داشته باشیم که جای دادن این ماده در رژیم غذایی به بهبود عملکرد تخمدان‌ها کمک می‌کند. سیاه دانه و تقویت تخمک را در نظر داشته باشید ولی برای رعایت احتیاط قبل از مصرف با پزشک خود مشورت کنید.

blackcumin-4.jpg

تاثیر سیاه دانه و عسل بر تخمک گذاری

تاثیر سیاه دانه و عسل بر تخمک گذاری قطعاً به دلیل خواص سیاه دانه است و در این ترکیب از عسل صرفاً به عنوان یک ماده شیرین کننده استفاده می‌شود. پس تأثیر سیاه دانه و عسل بر تخمک گذاری را می‌توان نتیجه مصرف سیاه دانه دانست که سرشار از آهن و فولیک اسید است. از طرفی باید به این نکته هم توجه داشته باشیم که سیاه دانه دارای طبعی به شدت خشک و گرم است و به همین دلیل مصرف مداوم آن ممکن است برای بدن صدماتی در پی داشته باشد. برای همین پیشنهاد می‌شود که از عسل به عنوان یک تعدیل کننده استفاده کنید زیرا عسل طبیعی دارای طبعی معتدل است. تأثیر مصرف سیاه دانه و عسل بر تخمک گذاری بعد از یک مدت طولانی بروز می‌کند.

سیاه دانه و تقویت رحم

سیاه دانه و تقویت رحم برای مواقعی به هم ارتباط پیدا می‌کنند که در اصطلاح طب سنتی، رحم سرد شده باشد. در علم طب سنتی چنین تصور می‌شود که هر کدام از اعضا و جوارح داخلی بدن بایستی در دمایی مشخص و بین یکی از حالت‌های گرم و سرد باشند. اگر به دلایل مختلف مانند هوای سرد یا مصرف بیش از حد مواد غذایی که طبع سردی دارند، رحم دچار سردی شود ممکن است عمل‌کرد سالم خود را نداشته باشد. در این مواقع متخصصان طب سنتی پیشنهاد می‌کنند که برای بر طرف کردن این مشکل شکم را گرم نگه دارید و تا مدتی از مواد غذایی با طبعی گرم استفاده کنید. در این میان بحث سیاه دانه و تقویت رحم پیش می‌آید زیرا سیاه دانه ماده‌ای با طبع گرم و خشک است و به بهبود وضعیت رحم کمک می‌کند. پس سیاه دانه و تقویت رحم را می‌توان از این جهت با هم مرتبط دانست که سیاه دانه با طبع گرم خود مشکل سردی را از بین می‌برد.

سیاه دانه و بارداری

سیاه دانه و بارداری جز موضوعات مهم علم طب سنتی است. بسیاری از متخصصان طب سنتی سیاه دانه را برای بارداری مناسب می‌دانند از این جهت که سیاه دانه به افزایش آهن و فولیک اسید در بدن کمک می‌کند. ولی توجه داشته باشید که سیاه دانه و بارداری زمانی با هم جور در می‌آیند که هنوز بارداری اتفاق نیفتاده باشد. پس اگر خانمی باردار شد نباید اصلاً از سیاه دانه استفاده کند زیرا این ماده گیاهی باعث ایجاد انقباض در ماهیچه‌های اطراف رحم می‌شود و احتمال ریسک سقط جنین را افزایش می‌دهد. پس سیاه دانه و بارداری را در کنار هم در ذهن خود حفظ کنید که این ماده تنها پیش از بارداری و برای مراحل آمادگی قبل از آن باید مورد استفاده قرار بگیرد.

خواص روغن سیاه دانه برای رحم

خواص روغن سیاه دانه برای رحم بسیار زیاد است ولی اکثر تاثیراتی که این ماده بر رحم می‌گذارد به دلیل طبع گرم و خشک آن است. پس برای بهبود وضعیت رحم می‌توان به خواص روغن سیاه دانه برای رحم امیدوار بود. از طرفی تهیه روغن سیاه دانه و استفاده از آن به جای خود سیاه دانه مقرون به صرفه‌تر است و به شکل‌های راحت‌تری می‌توانید از آن استفاده کنید. همان‌طور که می‌دانید برای استفاده از سیاه دانه باید دانه‌های آن را به کمک دستگاه آسیاب دانه های سخت آنها را آسیاب کرده و سپس مصرف کنید. با این حساب اگر به جای سیاه دانه، روغن آن را بخرید نگهداری و مصرف آن ساده‌تر خواهد بود. برای مثال برای استفاده از خواص روغن سیاه دانه برای رحم می‌توانید در یک وعده غذایی در روز ۳ تا ۴، قطره روغن سیاه دانه همراه با ماست میل کنید. روغن گیری از سیاه دانه در خانه نیز ممکن است برای این کار فقط نیاز به یک دستگاه روغن گیری سیاه دانه دارید. 

ماساژ تخمدان با روغن سیاهدانه

ماساژ تخمدان با روغن سیاه دانه توسط بسیاری از مراجع طب سنتی توصیه شده است ولی در علم پزشکی مدرن، این کار را بی‌فایده می‌دانند زیرا تخمدان در ۸ لایه زیر پوست قرار دارد پس صرف ماساژ دادن آن نمی‌تواند تأثیری داشته باشد. به هر حال طب سنتی اعتقاد دارد که اگر خانمی دچار تنبلی تخمدان یا مشکلات دیگری در این باره شده باشد دلیل آن دمای پایین تخمدان است. از آنجاییکه سیاه دانه دارای طبعی گرم و خشک است می‌توان با ماساژ دادن شکم یا به عبارتی با ماساژ تخمدان با روغن سیاه دانه، دمای آن را بالا برده و بعد از مدتی شاهد بهبود عملکرد تخمدان‌ها باشیم. چنین به نظر می‌رسد که باید به جای ماساژ تخمدان با روغن سیاه دانه از روش‌های علمی معتبر‌تر برای درمان بیماری‌های تخمدان استفاده کرد.

طریقه مصرف سیاه دانه برای قاعدگی

طریقه مصرف سیاه دانه برای قاعدگی، می‌تواند شامل استفاده از ترکیب عسل و سیاه دانه، دمنوش سیاه دانه، معجون سیاه دانه و یا پودر آن باشد. برای این بدانیم کدام طریقه مصرف سیاه دانه برای قاعدگی مناسب‌تر است می‌توانیم یکی از روش‌هایی را که نام بردیم امتحان کنید. باید بدانید که سیاه دانه طعم نسبتاً تلخی دارد و برای همین مصرف آن به تنهایی پیشنهاد نمی‌شود. به نکته دیگری هم در طریقه مصرف سیاه دانه برای قاعدگی باید توجه کنید و آن هم اینکه ۳ تا ۴ روز پیش از موعد قاعدگی، از سیاه دانه استفاده کرده و این ماده را دو بار در شبانه‌روز میل نمایید.

جهت مشاهده محصولات بکردانه از جمله دستگاه روغن گیری به صفحه محصولات مراجعه فرمایید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر