موضوعات وبسایت : ورزشی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

تقویت مایع بین مفصلی

تقویت مایع بین مفصلی

نویسنده : نازنین رحمانی | زمان انتشار : 22 دی 1399 ساعت 23:27

بسته سلامت ۹ اردیبهشت

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

مفاصل کیسه‌هایی پر شده با مایع سینوویال هستند که محافظت و تغذیه غضروف را بر عهده دارد، تا استخوان‌ها راحت و آزادانه حرکت کنند.

2149156_855.jpg

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز اصفهان؛ عواملی مانند سن، ژنتیک، و رژیم غذایی، امکان فرسایش غضروف و انسداد مایع سینوویال را افزایش می دهد.

مواد غذایی که برای سلامت مفاصل مفیدند:گیلاس میوه ای خوشمزه و مفید است و رنگ قرمز آن حاوی آنتوسیانین هاومواد شیمیایی گیاهی طبیعی با توانایی کاهش التهاب است که به تسکین علائم استئوآرتریت(آرتروز) کمک می کند.


ویتامینC یک ماده مغذی مهم برای سلامت مفاصل است و فلفل قرمز منبعی عالی برای این ویتامین محسوب می شود و ویتامینC برای ساخت کلاژن که بخشی از غضروف، تاندون، و رباط ها محسوب می شود.
ماهی های چرب مانند سالمون، خالمخالی و ساردین به طور ویژه برای سلامت مفاصل خوب هستند، زیرا سرشار از اسیدهای چرب امگا-3 هستند که این چربی های مفید به کاهش درد و خشکی مفاصل از طریق کمک به تولید آنزیم ها و پروتئین هایی که التهاب را کاهش می دهند، کمک می کند.
مغزهای خوراکی نیز منبعی عالی برای اسیدهای چرب امگا-3 ضدالتهاب هستند.
مصرف سبزیجات برگدار برای حفظ سلامت مفاصل اهمیت ویژه ای دارد. محصولاتی مانند اسفناج، منبع خوبی برای برخی مواد مغذی کلیدی مانند ویتامینC، کلسیم و سلنیم هستند.
توت فرنگی، بلوبری، تمشک و شاه توت از بهترین منابع آنتی اکسیدان ها محسوب می شوند. به طور ویژه، آنتوسیانین های موجود در این میوه ها توانایی مقابله با التهاب را دارند و در پیشگیری از افزایش درد مفاصل کمک می کند.2149158_313.jpg
سیب قرمز حاوی آنتی اکسیدان دیگری به نام کوئرستین است، که در تولید کلاژن نقش دارد. افزون بر این، سیب منبع خوبی برای منیزیم است که این ماده مغذی به تولید اسید هیالورونیک، ترکیبی مهم در مایع سینوویال موجود در مفاصل، کمک می کند.
سیر و پیاز حاوی ترکیب گوگردی قدرتمندی هستند که با التهاب و درد مبارزه می کند. ریحان حاوی آنزیمی به نام اوژنول است که هم عامل عطر ریحان است و هم ضد التهابی قوی محسوب می شود.
سویا علاوه بر اینکه منبع عالی برای پروتئین های گیاهی است محصولی خوب برای تقویت سلامت مفاصل محسوب می شود. سویا حاوی اسیدهای چرب امگا-3 است که برای کاهش درد و التهاب مفصلی مفید هستند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر