موضوعات وبسایت : ورزشی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

عوارض تزریق چربی مصنوعی

عوارض تزریق چربی مصنوعی

نویسنده : معین | زمان انتشار : 22 دی 1399 ساعت 21:52

تزریق چربی به باسن برای لیفت فوری باسن امروزه به یکی از محبوب‌ترین روش‌های بالا کشیدن باسن تبدیل شده است. این روش به اندازه‌ی روش جراحی و کاشت ایمپلنت تهاجمی ‌نیست و در آن چربی بدن خود بیمار استفاده می‌شود و نه ژل‌های تزریقی مصنوعی که هزینه زیادی دارند و بنابراین در این روش احتمال بروز واکنش آلرژیک به ماده‌ی تزریق شده وجود ندارد.

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

تزریق چربی یک روش جراحی بسیار ساده است که تحت بیهوشی موضعی انجام می‌شود . در صورت تمایل بیمار و به منظور راحتی بیشتر او ممکن است داروی آرام بخش نیز به بیمار داده شود.

روند انجام جراحی

برای انجام لیفت فوری باسن با تزریق چربی، ابتدا از نواحی دیگر بدن بیمار به وسیله‌ی لیپوساکشن چربی‌های اضافی استخراج می‌شوند و سپس این چربی در باسن تزریق می‌شود.

برای انجام لیپوساکشن، در ابتدا جراح یک برش بسیار کوچک در ناحیه مورد نظر ایجاد می‌کند و سپس یک پروب مخصوص را از طریق این برش وارد بدن می‌کند. این پروب امواج اولتراسوند را به سلول‌های چربی می‌تاباند که موجب آب شدن سلول‌های چربی می‌شود و سپس به آرامی ‌این چربی‌ها از ناحیه مورد نظر به وسیله‌ی مکش، بیرون کشیده می‌شوند. این چربی از طریق سرنگ در باسن تزریق می‌شود تا برجستگی باسن را بیشتر کند و فرم آن را بهبود دهد.

ماندگاری تزریق چربی به باسن

بعد از این که چربی در باسن تزریق شد، قسمتی از آن توسط متابولیسم بدن جذب می شود و بنابراین تمامی ‌چربی تزریق شده در باسن باقی نمی‌ماند، اما مقدار باقی مانده‌ی چربی تا زمانی که وزن بیمار ثابت باشد، همیشگی و ثابت خواهد بود.

چربی تزریق شده در باسن، تبدیل به جزئی از بافت باسن می‌شود و همانگونه که با بالا رفتن سن، شکل باسن تغییر می‌کند، این چربی‌ها نیز دچار تغییر خواهند شد.

تفاوت لیفت باسن (با تزریق چربی) و لیفت برزیلی باسن چیست ؟

در لیفت باسن باتزریق چربی برجسته شده و باعث بزرگ شدن باسن و خوش فرم شدن آن می‌شود، حال آن که در لیفت باسن برزیلی چربی و پوست از راه برش ایجاد شده و گاهی اوقات لیپوساکشن از بدن خارج می‌شود.

اهمیت لیفت باسن 

با بالا رفتن سن، به تدریج، پوست ما دچار شل‌شدگی و باسن نیز دچار افتادگی می‌شود. متاسفانه گرفتن رژیم غذایی تاثیری دررفع افتادگی باسن ندارد. ورزش کردن یا رفتن به باشگاه ممکن است به افزایش حجم عضلانی باسن کمک کند اما برای اکثر زنان تاثیری در شکل گیری یک باسن خوش فرم که انتظارش را دارند، ندارد. روش‌های جراحی و غیرجراحی بزرگ کردن و فرم دادن به باسن به منظور بهبود حجم، برجستگی، فرم و ظاهر باسن انجام میشود.

تزریق ژل به باسن یک روش فوری برای افزایش سایز باسن و فرمدهی به باسن است که با استفاده از ژل صورت می گیرد

در این روش از ژل تزریقی مکرولین استفاده می‌شود. مکرولین یک ژل تزریقی نرم، غنی و شفاف از نوع هیالورونیک غیرحیوانی است که می‌تواند موجب افزایش حجم باسن شود.

قبل از تزریق ژل به باسن ، بی‌حس‌کننده‌ی موضعی در محل تزریق می‌شود تا پزشک مطمئن باشد که بیمار کاملا احساس راحتی می‌کند. یک برش بسیار کوچک (۲ تا ۳ میلیمتر) در خط میانی باسن ایجاد می‌کند و سپس با استفاده از یک کانولای بسیار باریک، ژل مکرولین در قسمت فوقانی عضله باسن تزریق می‌شود. تورم باسن ظرف دو هفته کاملا برطرف می‌شود اما ۴ تا ۶ هفته طول خواهد کشید که بیمار نسبت به باسن خود حس طبیعی داشته باشد.

ماندگاری تزریق ژل به باسن

ژل مکرولین به مرور زمان اسید هیالورونیک را آزاد می‌کند و بنابراین انتظار می‌رود که فرم و برجستگی باسن به زودی از بین برود و باید فرآیند تزریق به طور مکرر تکرار شود. اما به دلیل هزینه گزاف تزریق ژل، امکان تزریق مجدد تقریبا غیر ممکن است. به دلیل بالا بودن هزینه تزریق ژل،دکتر زیبایی به جای ژل از چربی برای لیفت و بالا کشیدن باسن استفاده می کند.

دیگر روش‌ها 

  • لیپوساکشن ناحیه اطراف باسن در صورت مناسب بودن خاصیت ارتجاعی و تون پوست
  • لیفت باسن برزیلی با ایجاد برش‌های محدود و بسیار کوچک مانند لیفت پروانه‌ای
  • لیفت برزیلی باسن با استفاده از ترکیبی از لیپوساکشن باسن و تزریق چربی در باسن، با فرض حداقل بودن مشکل نرمی و شلی پوست
  • پروتز باسن در صورت کوچک یا تخت بودن باسن، به شرط حداقل بودن مشکل نرمی و شلی پوست
  • تزریق چربی به باسن برای افزایش حجم باسن.

انتظار چه نتایجی را می‌توان از تزریق چربی برای بزرگ کردن باسن داشت؟

بعد از بزرگ کردن باسن با تزریق چربی این احتمال وجود دارد که مقادیری از چربی تزریق شده مجددا توسط بدن جذب شود. یک متخصص جراح زیبایی می‌تواند از تکنیک تزریق لایه‌ای استفاده کند و با تزریق چربی در لایه‌های مختلف باسن میزان جذب چربی توسط بدن را به حداقل برساند و از طرف دیگر موجب ایجاد ظاهری یک‌دست و  نتایجی کاملا طبیعی شود. این موضوع دلیل مهم دیگری است که شما باید برای بزرگ کردن باسن خود با یک متخصص مجرب و ماهر مشورت کنید.

نتایج بعد از جراحی

انجام این فرآیند در اغلب بیماران نهایتا منجر به نتایج مثبت و افزایش حجم و بهبود فرم باسن می‌شود. اضافه کردن حجم با تزریق چربی حتی در افرادی که در باسن خود حجم عضلانی خوبی دارند، می‌تواند فرم و برجستگی باسن را بهبود دهد.

اخیرا بسیاری از طراحی‌های لباس و مد بر اساس فرم بدنی مدل‌هایی است که دارای باسن برجسته و مدور هستند. بزرگ کردن باسن به شما کمک می‌کند که در لباس مود علاقه خود زیباتر به نظر بیایید و شما این احساس خوب و اعتماد‌به‌نفس را دارید که ظاهر شما بسیار جذاب است.

دوره‌ی بعد از تزریق چگونه خواهد بود ؟

بعد از این که فرآیند بزرگ کردن باسن انجام شد، لازم است شما تا چند هفته، یک گن فشاری مخصوص بپوشید که از فرم جدید باسن حمایت می‌کند.

همچنین لازم است برای مدتی، به منظور وارد نکردن فشار به باسن و چربی‌های تزریق شده و کاهش احتمال جذب چربی توسط بدن، شب‌ها به پشت نخوابید و هنگام نشستن، روی یک حوله‌ی رول شده که در زیر ران‌ها قرار گرفته، بنشینید.

بعد از جراحی باسن با تزریق چربی در باسن، باسن شما متورم و کبود است و نسبت به لمس کردن حساس است، اما تمامی‌این موارد موقتی هستند و برطرف می‌شوند.

اغلب افراد ظرف چند روز پس از انجام تزریق، به فعالیت‌های روزانه خود بازمی‌گردند. طی جلسه‌ی مشاوره‌ای که قبل از انجام فرآیند بزرگ کردن باسن، با متخصص دارید، در مورد تمامی‌ اقدامات لازم بعد از انجام تزریق به شما توضیح داده خواهد شد.

مزایای بزرگ کردن باسن 

  • موجب بالا کشیدن و فرم دادن به باسن می‌شود.
  • موجب لاغر شدن و فرم‌دهی بهتر به نواحی می‌شود که از آن چربی گرفته می‌شود.
  • موجب می‌شود فرم کلی بدن شما بهبود یابد و تمامی ‌قوس‌ها و برجستگی‌های زنانه شما به بهترین نحو نمایان شود.
  • این روش طبیعی، جایگزین بسیار مناسبی برای کاشت پروتز باسن است.
  • در این روش نیازی به ایجاد برش و بخیه زدن نیست.
  • در این روش نیازی به اعمال بیهوشی عمومی ‌نیست.

تفاوت بزرگ کردن باسن به روش طبیعی با کاشت پروتز باسن چیست؟

برخلاف پروتزهای مصنوعی، تزریق چربی طبیعی دارای انعطاف‌پذیری بسیار بیشتری برای فرم دادن و برجسته کردن باسن، دقیقا به شکل مورد نظر شما را دارد وبه همین خاطر، نتایج تزریق چربی به خواسته‌ی شما نسبت به جراحی پروتز باسن بسیار نزدیک‌تر است و ظاهر آن نیز بسیار طبیعی‌تر خواهد بود.

بسیاری از بیماران بسیار از این روش راضی هستند، چرا که به جای قرار دادن یک جسم خارجی در بدنشان، از چربی طبیعی بدن خودشان استفاده می‌شود و به همین خاطر ریسک بروز عفونت و دیگر عوارض تزریق چربی بسیار کمتر است و البته روش تزریق چربی در باسن این مزیت را با خود به همراه دارد، که شما چربی‌های موضعی ناخواسته در نقاط دیگر بدنتان را از بین می‌برید و به بدن خود فرم بهتری می‌دهید.

اگر من چربی زیادی نداشته باشم باز هم می‌توانم تزریق چربی در باسن را انجام دهم؟

لازم است برای به دست آوردن چربی مورد نیاز برای تزریق در باسن، شما دارای چربی کافی در نواحی دیگر بدن خود باشید. متخصص معمولا می‌تواند در اکثر افراد، چربی مورد نیاز برای تزریق را در نواحی دیگر بدن آن‌ها بیاید، اما در هر حال تنها پس از داشتن یک جلسه مشاوره با ایشان مشخص خواهد شد که شما کاندید مناسبی برای این عمل هستید یا خیر. در موارد بسیار نادری، متخصص به بیماران خود پیشنهاد می‌کند که برای انجام تزریق چربی برای بزرگ کردن باسن، چند کیلو وزن اضافه کنند تا برای برداشت چربی، در بدن خود چربی کافی را داشته باشند.

هزینه‌ی بزرگ کردن باسن چقدر است؟

این موضوع به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله تعداد نواحی که باید لیپوساکشن شوند. هزینه‌ی دقیق برای بزرگ کردن باسن بعد از جلسه‌ی مشاوره با متخصص  تعیین خواهد شد.

چرا بزرگ کردن باسن باید توسط یک متخصص انجام شود؟

اگر می‌خواهید فرم باسن خود را بهبود دهید و به دنبال نتایجی طبیعی هستید، پیدا کردن یک جراح زیبایی خوب، می‌تواند این اطمینان را به شما بدهد که به نتایج دلخواه خود برسید. برخی از افراد این تصور غلط را دارند که بزرگ کردن باسن با روش تزریق چربی در باسن موجب می‌شود که سطح پوست باسن ناهموار شود و ظاهری شبیه سلولیت پیدا کند، اما واقعیت این است که یک جراح زیبایی ماهر و با تجربه، کاری خواهد کرد که باسن شما ظاهری کاملا هموار داشته باشد و پوست آن یک‌دست باشد و حتی می‌تواند کاری انجام دهد که ظاهر ناهمواری که باسن شما در حال حاضر دارد، برطرف شود.

 هزینه‌ی تزریق چربی چقدر است؟

معمولا هزینه تزریق چربی به چند عامل بستگی دارد. برخی از این عوامل عبارتند از تخصص جراح، محل جغرافیایی مطب، روش مورد استفاده و نواحی نیازمند درمان. هزینه تزریق چربی به باسن چون به میزان چربی بیشتری نیاز است پس طبیعتا بیشتر می‌باشد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر