موضوعات وبسایت : ورزشی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

سوزاندن چربی در خواب

سوزاندن چربی در خواب

نویسنده : رضا قربانی | زمان انتشار : 02 بهمن 1400 ساعت 21:00

جهت درج تبلیغات با قیمت مناسب در این سایت میتوانید به آی دی تلگرام زیر پیام دهید

@AlirezaSepand



در این پست یک مطلب با عنوان سوزاندن چربی در خواب را مطالعه خواهید کرد.

می دانیم که لاغر شدن بدون چربی سوزی امکانپذیر نیست! اما چطور چربی سوز طبیعی داشته باشیم؟ آیا می دانید که در هنگام خواب هم می توانید چربی سوزی داشته باشید؟ در این مطلب نکاتی برای از بین بردن چربی ها در خواب را توضیح داده ایم که می توانید با انجام آن ها، چربی سوزی در خواب را تجربه کنید.

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

1537125171-protein-shake.jpg

1. یک شیک حاوی پروتئین شیر بنوشید

در حالی که پروتئین هایی مانند آب پنیر، برای برای تقویت نیرو پس از تمرین، مناسب است، اما سرعت جذب سریع آنها، باعث میشود که ماده ای مناسب برای خوردن قبل از خواب نباشند. اما اگر میخواهید در طی شب چربی بسوزانید، یک شیک حاوی پروتئین شیر بخورید.

پروتیئن شیر، ماده ای است که دیر هضم میشود و معمولاً 6 تا 8 ساعت طول میکشد تا هضم شود. این بدین معنی است که متابولیسم شما در طی شب، فعال خواهد بود و در طی شب بجای گرسنگی، احساس با انرژی بودن خواهید داشت.

اطلاعات مربوط به سوزندان چربی پروتئین شیر در یک مطالعه هلندی تایید شده است. پس از مصرف این پروتیئن، میزان متابولیسم شما در طی شب، افزایش پیدا خواهد کرد. به همین ترتیب، محققان دانشگاه Maastricht دریافته اند که پروتئین شیر، باعث افزایش ترکیب پروتئین در طی شب میشود و به بهبود و تقویت عضلات کمک میکند.

1537124974-much-sleep.jpg

2. بیشتر بخوابید

یکی از موثرترین و ساده ترین راه هایی که میتوانید در طی خواب برای کاهش وزن از آن استفاده کنید، خوابیدن بیشتر است. امروزه خواب اغلب نادیده گرفته میشود، اما اگر میخواهید وزن کم کنید، نیاز به تغییر دارید.

باور نمیکنید؟ یک مطالعه نشان میدهد که افرادی که اضافه وزن دارند، به طور متوسط روزانه 16 دقیقه کمتر از سایر افراد میخوابند. شاید این میزان زیاد به نظر نرسد، اما در طی زمان تفاوت ایجاد خواهد کرد.

پس چرا خواب به کاهش وزن کمک میکند؟

دلیل اینکه خواب به کاهش وزن کمک می کند، همه مربوط به هورمون های لپتین و گرلین است. لپتین به تنظیم سطح انرژی و کاهش اشتها کمک میکند و گرلین، گرسنگی را تحریک میکند و باعث میشود که نیاز به خوردن در شما ایجاد شود.

نتایج تحقیقات انجام شده در دانشگاه Wisconsin نشان میدهد که شرکت کنندگانی که خواب بیشتری داشته اند، سطح لپتین آن ها، افزایش می یابد و سطح گرلین آن ها کاهش یافته است. این کنترل در طی روز به کنترل اشتها کمک میکند.

1537124876-cheese.jpg

3. قبل از خواب، پنیر بخورید

خوردن غذا قبل از خواب، اغلب به عنوان یک چیز نهی شده در رژیم غذایی شناخته میشود، اما این مورد به نوع غذایی که میخورید، بستگی دارد. خوردن غذای کامل قبل از خواب میتواند اثر منفی بر وزن میگذارد، چون افرادی که بخاطر احساس گرسنگی از خواب بیدار میشوند، احتمال اینکه، در هنگام صبحانه پرخوری کنند، زیاد است.

خوردن مقداری پنیر قبل از خواب انتخاب خوبی است. زیرا پنیر سرشار از انرژی است (بله درست حدس زدید، پروتئین شیر!) پنیر حاوی تریپتوفان اسید آمینه است. مطالعه ای که در مجله ی تحقیقات روانپزشکی منتشر شده نشان میدهد که تریپتوفان، کیفیت خواب را بهبود می بخشد، و میزان زمان لازم برای خوابیدن را کاهش میدهد.

این بدین معنی است که پنیر در طی شب، مانع ازگرسنگی میشود و تضمین میکند به اندازه ی کافی بخوابید.

1537124888-resistance-training.jpg

4. تمرین مقاومتی انجام دهید

در حالی که خواب، به تنهایی برای کاهش وزن عالی است، اما تمریناتی وجود دارد که میتواند به روند کاهش وزن کمک کند. یکی از بهترین روش ها، تمرینات مقاومتی قبل از خواب است. سوزاندن چربی، متابولیسم شما را افزایش میدهد و تمرینات مقاومتی برای اینکار عالی است.

تمرین مقاومتی Resistance Exercise، هر شکلی از تمرین است که عضلات اسکلتی شما (نه عضلات غیر ارادی مانند قلب، ریه ها و…) را وادار به منقبض شدن میکند. در این تمرینات، از یک مقاومت خارجی (مانند وزنه) برای ایجاد انقباض ها استفاده میشود، و آن انقباض ها منجر به افزایش توده ی عضلانی، قدرت، استقامت، و استحکام می شوند.

در واقع، طبق گزارشی که در یک مجله بین المللی تغذیه ی ورزشی منتشر شده است، افرادی که تمرینات مقاومتی انجام داده اند، به طور متوسط 16 ساعت پس از ورزش از نرخ متابولیسم پایه بالاتری برخوردار بوده اند.

نیازی نیست که جلسه ی تمرینات مقاومتی، بیش از اندازه زیاد باشد. یک روال ساده ی افزایش میزان وزنه هایی که بلند میکنید کافی است. حتی اگر به شما فشار وارد نشود و شما را به نفس نفس نیاندازد.

بهتر است که پس از تمرینات مقاومتی، یک شیک پروتئین دار مصرف کنید، چون همانطور که قبلا گفته ایم باعث بهبود عملکرد عضلانی، در طی شب و هنگام خواب میشود.

1537124921-low-food.jpg

5. میزان غذای کمتری در طی روز بخورید

"کم بخور و همیشه بخور"، نکته ای است که مورد علاقه ی بسیاری از مربیان و متخصصان تغذیه در سراسر جهان است و مطمئنا خوشحال خواهید شد که اگر بشنوید که اینکار، راهی عالی برای کاهش وزن در طول شب است.

خوردن میان وعده های غذایی کوچکتر در طی روز، متابولیسم شما را فعال نگه میدارد و باعث میشود که در طی شب و در حالی که خوابیده اید، چربی بسوزانید. البته این میان وعده های غذایی، باید سالم و مغذی باشند تا به سوزاندن چربی کمک کنند!

علاوه بر تقویت متابولیسم در هنگام خواب، این خوردن مکرر با افزایش اشتها مقابله میکند و هر بار صبح از خواب بیدار میشوید، اشتهای شما به خوردن، کاهش می یابد.

توجه: اطلاعات موجود در سایت زوم لایف، از منابع معتبر خارجی تهیه و ترجمه شده است اما جایگزین هیچ‌یک از نسخه‌هایی که پزشکان می‌نویسند، نیست. اگر فکر می‌کنید مشکل پزشکی دارید، لطفاً برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر