موضوعات وبسایت : ورزشی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

پودر کاهش وزن یوتام داروکده

نویسنده : شیما علیزاده | زمان انتشار : 10 آذر 1399 ساعت 17:42

امروزه تخمین زده می شود که  حداقل دو سوم بالغین در حال تلاش برای کاهش وزن و جلوگیری از برگشت مجدد وزن هستند. بسیاری از افراد در حال پیروی از رژیم های خاص مثل شمارش کالری، کم کردن چربی دریافتی و ... بوده در همین حال برخی به دنبال روش های دیگری مانند استفاده از مکمل های غذایی برای کاهش و حفظ وزن می باشند. کاهش وزن موفق با تعهد به رژیم کاهش وزن اصولی و افزایش فعالیت فیزیکی (ورزش) صورت می گیرد. 

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

به طور کلی، کاهش وزن زمانی اتفاق می افتد که انرژی سوزانده شده بیشتر از انرژی دریافتی فرد باشد. در این خصوص یا می توان انرژی دریافتی را محدود کرد مثلاً از نوشیدنی ها یا غذاهای پر کالری صرف نظر کرد، یا خرج انرژی را افزایش داد که با افزایش فعالیت فیزیکی صورت می گیرد. اگر چه این فرآیند ساده به نظر می رسد، اما می تواند برای عملیاتی شدن بسیار چالش بر انگیز و دشوار باشد. علاوه بر رژیم های غذایی، بسیاری از افراد از مکمل های غذایی به منظور کاهش وزن سریع استفاده می کنند. 

مکمل های کاهش وزن می توانند در هر دو مرحله تأثیر گذار باشند. مکمل های غذایی می توانند نقش مهمی در پیشگیری از بیماری های مزمن یا بهبود سلامتی افراد داشته باشند. اگر چه نگرانی هایی در مورد ایمنی، دوز مصرفی و تبلیغات فریبنده آن ها وجود دارد.
ترکیبات مکمل های کاهش وزن ممکن است گیاهی، فیبری یا املاح باشد. این ترکیبات می توانند یا به تنهایی یا همراه با هم در قالب یک مکمل وجود داشته باشند. این مکمل ها ممکن است به صورت قرص، کپسول، پودر، مایع یا ... باشند.

مکانیسم عملکرد و ترکیبات مکمل های کاهش وزن متفاوت هست:
1) مکمل های کاهنده اشتها: این مکمل ها سبب می شوند که شما احساس پری و سیری بیشتری داشته باشید و کالری کمتری استفاده کنید.
ترکیبات رایج مکمل های کاهنده اشتها به طور کلی: گلوکومانان، هودیا، گوارگام، بتاگلوکان ها، فیبر های محلول و نامحلول

2) کاهنده جذب مواد مغذی: مانند چربی ها یا کربوهیدرات ها که باعث می شود کالری کمتری جذب بدن گردد.
کاهنده جذب کربوهیدرات:  عصاره لوبیای سفید
کاهنده جذب چربی: چیتوزان، آلفا سیکلودکسترین

3) مکمل های چربی سوز: که کمک می کنند متابولیسم (سوخت وساز) بدن افزایش یابد.
ترکیبات رایج مکمل های چربی سوز: انبه آفریقایی، کافئین، کپساسین (فلفل)، کارنیتین، کروم، فورسکولین، لینولئیک اسید کانژوگه (CLA)، فوکوزانتین، گارسینیا کامبوجیا، قهوه سبز، چای سبز، رسپبری کتون، پیرووات، یوهیمبه.

مکمل های کاهش وزن می توانند عوارض، یا با برخی از داروهای مصرفی شما تداخل داشته باشند، بنابراین مصرف این مکمل ها بایستی زیر نظر متخصص تغذیه و با توجه به شرایط بالینی شما صورت گیرد. 
مکمل های کاهش وزن به شما کمک می کنند که با رژیم غذایی اصولی کاهش وزن، سازگاری بیشتری داشته باشید و سرعت کاهش وزن شما افزایش یابد.

از کجا مکمل غذایی بخریم؟
مکمل های غذایی مکمن است در فروشگاه های نا معتبر و عموما غیر قانونی نیز عرضه شود اما همیشه به یاد داشته باشید تنها مکان مناسب جهت خرید مکمل غذایی داروخانه و زیر نظر دکتر داروساز می باشد. اکثر مکمل های غذایی موجود در بازار به صورت OTC در داروخانه ها عرضه می شود. یعنی بدون نیاز به نسخه پزشک می توانید آن را تهیه نمایید. البته داروخانه و مسئول فنی بر روش مصرف و هشدارهای لازم در حین مصرف تاکید خواهند کرد. 

مکمل غذایی را به آسانی و با اطمینان از داروکده بخرید:
داروکده به عنوان بزرگترین داروخانه اینترنتی ایران چندین سال است با اخذ مدارک لازم مجوز عرضه و ارسال مکمل های غذایی را دارد. شما به عنوان کاربر بدون نیاز به مراجعه حضوری به داروخانه می توانید از طریق داروکده در مورد مکمل های غذایی مشاوره بگیرید، انتخاب کنید و به آسانی خرید کنید. سفارشات در سریع ترین زمان ممکن برای شما ارسال خواهد گردید. شدیدا توصیه می کنیم حداقل با یک بار خرید از داروکده سهولت و لذت خرید مکمل غذایی را تجربه نمایید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر