موضوعات وبسایت : ورزشی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

پماد کوفتگی عضلانی

پماد کوفتگی عضلانی

نویسنده : شیما علیزاده | زمان انتشار : 12 اسفند 1400 ساعت 16:24

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

عضلات بدن حدود 40 درصد وزن بدن را تشکیل می دهند. عضلات ترکیبی از هزاران سلول و فیبر عضلانی دراز نازک می باشند. آسیب هایی که ممکن است عضلات بدن به آن دچار شوند عبارتند از: پارگی های مختلف که ناشی از فشار یا کشش هستند، خونریزی هایی که در اثر له شدگی یا پاره شدگی رخ می دهند و خونریزی های بین عضلانی، التهاب، کوفتگی و سفتی عضله، گرفتگی یا اسپاسم عضلانی

شرکت داروسازی گیاهی گل دارو که از سال 62 در زمینه ساخت داروهای گیاهی فعالیت نموده و تاکنون برای درمان بسیاری از مشکلات و بیماری ها داروهای کارآمد و متنوع مبتنی بر طب سنتی ساخته است برای درمان صدمات عضلانی و اسیب های عضلانی ورزشکاران، کوفتگی، ضرب دیدگی و خون مردگی دارویی به نام پماد تروماهرب تهیه کرده است. مواد تشکیل دهنده این پماد عصاره گیاهان همیشه بهار کوهی، شاه بلوط هندی، هاماملیس، مریم گلی، بابونه و پودر کافر و تیمول می باشد. در ادامه خواص این دارو را مورد بررسی قرار می دهیم.

عصاره گیاه همیشه بهار که در این دارو به کار رفته است اثر چشمگیری در درمان التهابات دارد.این گیاه محرک ایمنی بوده، آسیب های ناشی از خونمردگی،کوفتگی، آماس و دررفتگی استخوان را درمان می کند. همیشه بهار سبب بهبود بیماری های ماهیچه ای و مفصلی مانند روماتیسم نیز می شود. تانن هایی که در هاماملیس موجود هستند نیز بصورت موضعی ضد التهاب می باشند. شاه بلوط هندی موادی دارد که استحکام وریدی را افزایش می دهد. عصاره بابونه نیز ضد التهاب می باشد. مریم گلی که از ترکیبات این دارو به شمار می آید نیز به عنوان اسپاسمولیتیک شناخته می شود.

نحوه مصرف این دارو بدین صورت است که روزانه 2 تا 3 مرتبه بر روی موضع آسیب دیده مالیده شده و به آرامی ماساژ داده شود. در صورت آسیب دیدگی پا، نحوه ماساژ باید از پایین به بالا باشد. 

افرادی که به گیاهان همیشه بهار و بابونه حساسیت دارند، نباید از این دارو استفاده کنند. این پماد نباید با غشاء مخاطی، چشم ها و زخم های پوستی رو باز تماس داشته باشد. استفاده از این دارو ممکن است به ندرت باعث واکنش های آلرژیک پوستی شود که در صورت بروز آلرژی باید مصرف دارو را قطع نموده و به پزشک مراجعه کنید. استفاده از پماد در دوران بارداری و شیردهی توصیه نمی شود.

گل دارو برای درمان روماتیسم نیز داروهای مختلفی ساخته است که یکی از آن ها کپسول فیتوآرتریت گل دارو می باشد.


آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر