موضوعات وبسایت : ورزشی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

روزی چند تا بارفیکس بزنیم

نویسنده : رضا قربانی | زمان انتشار : 29 بهمن 1400 ساعت 07:26

برچسب

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

آموزش درست زدن بارفیکس و فواید آن

سلامت | ۸ اسفند۱۳۹۴ | 25163 بازدید | نظرات

2015102310331310a.jpg

بارفیکس ورزشی است ارزان و ساده با تاثیراتی شگفت…اما مهم ترین مسئله درست زدن آن است. شما با بارفیکس میتوانید عضلات را تقویت و رشد دهید.بارفیکس روی عضلات پشت، شانه‌ها و عضله دوسر بازویی کار می‌کند. یا بهتر بگویم مردم این‌طور فکر می‌کنند. من یک بار در یک تمرین نزدیک ۱۰۰ تا بارفیکس زدم و روز بعدش قفسه سینه و ماهیچه‌های شکمم درد می‌کردند. من آن‌روز یا روز قبل، هیچ‌کاری که به قفسه سینه یا ماهیچه‌های شکمم ربط داشته باشد، انجام نداده بودم. پس جالب است که ببینید بخش‌های مختلف بدن‌تان چقدر به‌هم مرتبط‌ است.منابع زیادی به شما می‌گویند که اگر نمی‌توانید بارفیکس انجام بدهید، اول باید با پایین کشیدن کابل ارتجاعی تمرین کنید. اگرچه این ایده بدی نیست، اما واقعیت این است که اگر می‌خواهید در یک تمرین خاص بهتر شوید باید‌‌ همان تمرین خاص را انجام بدهید.
مراحل ابتدایی تا یک بارفیکس کامل به شرح زیرند:
بارفیکس پرشی

بارفیکس پرشی به این شکل است؛ به‌سمت میله بارفیکس بپرید، فقط با این هدف که چانه خود را به بالای میله برسانید. با بارفیکس پرشی کمی به‌سمت میله بالا می‌روید و این به شما انگیزه می‌دهد، چون اکثر تازه کار‌ها نمی‌توانند از وضعیت آویزان کامل بالا بی‌آیند.

پیشنهاد: شما می‌توانید از یک سکو استفاده کنید یا اگر میله بارفیکس به‌قدر کافی پایین است، فقط از روی زمین بپرید.
بارفیکس پرشی همراه با ایست

وقتی بارفیکس پرشی اولیه را خوب یاد گرفتید، وقت این است که به مرحله بارفیکس پرشی همراه با ایست بروید. در این حالت فقط کافی است در موقعیت بالای بارفیکس بایستید و هرچقدر که می‌توانید خودتان را نگه دارید.
بارفیکس پرشی و برعکس

بخش برعکس این بارفیکس وقتی است که دارید به‌حالت اول بر می‌گردید. برای قوی کردن بیشتر عضله درگیر در اجرای بارفیکس کامل، بخش برگشت حرکت را آرام انجام دهید.

پیشنهاد: پیشنهاد می‌کنم اول بارفیکس پرشی را انجام دهید و بعد از آن پرش و بازگشت را انجام دهید. اگر حس می‌کنید با پریدن با سرعت، و سپس آرام کردن حرکت راحت نیستید، می‌توانید از یک صندلی استفاده کنید.
می‌توانید حرکت برگشت را در تمرین موارد دیگر بارفیکس‌های سخت هم استفاده کنید، هم‌چنین می‌توانید وقتی که در بارفیکس ماهر شدید، از آن به‌عنوان تکنیکی برای افزایش حجم عضله استفاده کنید.

توصیه مشاور: قبل از انجام تمرین، حتما به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بدن خود را با حرکات ورزشی ملایم گرم نموده و مطمئن شوید که ناراحتی خاصی در عضلات و بازوهای خود ندارید. لازم به یاد آوری است افرادی که مدتها است از ورزش روزانه فاصله گرفته‌اند، یا برای اولین بار است که تصمیم به انجام این ورزش مفید دارند، ابتدا برای چند هفته از ورزش‌های سبک‌تر شروع نمایند.
یکی کردن همه این مراحل

حالا وقت آن است که اولین بارفیکس‌تان را انجام دهید. وضعیت شروع بارفیکس را وضعیت آویزان کامل می‌دانیم، چون شما فقط از میله آویزانید و بازو‌های‌تان کامل کشیده‌اند. پا‌های‌تان را باید به‌سمت عقب جمع کنید. به میله نگاه کنید، ماهیچه‌های پشت‌تان را حرکت دهید و از آن‌ها برای کشیدن خودتان به‌سمت میله استفاده کنید. سعی کنید تا جایی‌که می‌توانید بالا بروید. اگر هنوز هم نمی‌توانید میله را با چانه لمس کنید، نگران نباشید. شما قبلا کار ابتدایی ضروری برای تقویت ماهیچه‌های بالاکشنده را انجام داده‌اید.


آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر