موضوعات وبسایت : ورزشی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

برنامه رژیم لاغری یک ماهه رایگان

برنامه رژیم لاغری یک ماهه رایگان

نویسنده : علی بجنوردی | زمان انتشار : 08 آبان 1400 ساعت 20:47

یکی از معروفترین روش‌های کاهش وزن, رژیم لاغری یک ماهه رایگان است و چون این روزا بیشتر ما زمان کم داریم و در عمده‌ي اهدافمون عجله داریم, رژیم لاغری یک ماهه طرفدار زیادی پیدا کرده است. برای آشنا شدن با برنامه کاهش وزن آپایرون ادامه مقاله را از دست ندهید.

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

صبح یک روز تابستانی بیدار می‌شوید که طبق معمول برای انجام برنامه روزانه آماده شوید که متوجه یک تغییری می‌شوید که باب میل شما نیست, بله لباس یک ماه پیشتان به سختی به تنتان می‌نشیند, اینجاست که یک چراغ خطر برای شما روشن می‌شود, این یک حقیقت بدیهیست که به سادگی چاق می‌شویم و به سختی می‌توانیم به فرمی که قبل از چاقی داشتیم بازگردیم. شاید هم این سوال در ذهن ما به وجود بیاد که چه چیزی باعث شده دور شکم و بازوهامون چربی جمع بشه؟ جواب این سوال را در ادامه مقاله خواهید دریافت.

به طور کلی, در رژیم لاغری یک ماهه ، برنامه غذایی شما باید به شکل کاملاً سالم تغییر کند. به این صورت که میزان کالری ورودی  به میزان حداقل و تمامی مواد مضر به مدت یک ماه از برنامه غذایی حذف می‌شود؛ اما بعد از یک ماه، به تدریج مواد غذایی حذف شده دوباره به سبد غذایی وارد می‌شوند با این تفاوت که یک به یک مورد بررسی شما قرار می‌گیرند و در صورت مضر بودن, باید به طور کامل از برنامه غذایی روزانه حذف شوند.

برنامه برای رژیم لاغری یک ماهه

به طور خلاصه می‌توان گفت:

مصرف غذاهای توصیه شده در رژیم لاغری یک ماهه به همان اندازه که باید از نخوردن غذاهای ممنوعه اجتناب کنید، لازم و ضروری است.

نکته‌ای که بسیار حائز اهمیت است, کاهش وزن بدون برنامه ممکن است برای بدن مضر باشد و پیامدهای جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد از اینرو میتوانید با داشتن یک رژیم کاهش وزن سریع یک ماهه به وزن ایده آل خود برسید.

۱- بپذیرید!

اولین و مهمترین نکته‌ای که باید برای از دست دادن وزن در یک ماه رعایت کنید پذیرفتن این واقعیت است که شما در وزن ایده آل خود نیستید و شما کمی اضافه وزن دارید و شاید در دانشگاه یا محل کار حتی سلامتی دچار مشکلاتی شوید.

۲- در رژیم لاغری یک ماهه اهدافی واقع بینانه در نظر بگیرید

دومین اصلی که باید آن را رعایت کنید,  این است که اهداف واقع بینانه تعیین کنید. . رژیم‌های غیرمنطقی بسیاری وجود دارند با عناوین شبیه که در طی یک روز کاهش وزن پیدا میکنید. اما به جرات می‌توان گفت که برای سلامتی شما خطرآفرین است, به عنوان مثال اگر یک رژیم غذایی باعث شود که در عرض 7 روز 7 کیلو وزن را از دست بدهید بدیهی است که عوارضی را به دنبال خواهد داشت ؛ این گونه رژیم‌ها در حقیقت زود گذر هستند و احتمالا بعد از چندین روز شما را بیمار می‌کنند.باید صبر کنید و اهدافتان را مشخص کنید.به نظر میرسد که دو سه کیلو وزن کم کردن در ماه یک هدف ساده و منطقی باشد, که میتواند،عملی شود و همچنین روی بدن شما نیز نشان داده شود پس قبل از اینکه هدف  نهایی را تعیین کنید خوب فکر کنید..

۳- از تمرینات هوازی غافل نشو

تمرینات هوازی که به آن‌ها کاردیو هم گفته می‌شود, ضربان قلب رو بیشتر می‌کند و منجر به سوختن کالری بیشتر و تقویت قلب و ریه می‌شود.

به نقل از سایت پزشکی, تحقیقاتی healthline  در پی مطالعه‌ای که بین ۱۴۱ نفر بزرگسال دارای رژیم انجام شد, آن‌هایی که سه بار در هفته تمرینات هوازی و برنامه غذایی حساب شده داشتند با گذشت شش ماه توانستند ۱۰٪ وزن خود را کم کنند.

مطالعه‌ی دیگر که به مدت ۱۰ ماه انجام شد, نشان داد که سوزاندن ۴۰۰ تا ۶۰۰ کالری در هفته می‌توانند به ترتیب منجر به کاهش وزن ۴ تا ۵ کیلو شود.

برای گرفتن بهترین نتیجه, توصیه می‌شود که روزانه بین ۲۰ تا ۴۰ دقیقه یا در هفته بین ۱۵۰ – ۳۰۰ دقیقه تمرینات هوازی انجام دهید.

قدم زدن, نرم دویدن, دوچرخه‌سواری, شناکردن, نمونه‌های تمرینات هوازی هستند.

ورزش یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که در رژیم لاغری یک ماهه باید انجام بدید. لازم هم نیست که حتما فعالیت فیزیکی سنگین داشته باشید

۴- کربوهیدرات‌های پالایشی را قطع کنید

صرف نظر کردن از خوردن اینگونه کربوهیدارت‌ها یک نکته ساده در عین حال حیاتی برای بالا بردن کیفیت رژیم غذایی است و به میزان بیشتری می‎توانید وزن کم کنید.

متاسفانه اینگونه کربوهیدرات‌ها به خاطر فرایند‌های صنعتی که طی می‌کنند, فیبر و مواد مغذی که در سبوس است را از دست می‌دهند.

گونه کربوهیدارت‌ها علاوه بر ارزش غذایی پائین , دارای میزان کالری بالایی هم می‌باشند. آن‌ها سریعا جذب جریان خون می‌شوند و منجر به ازدیاد قندخون و افزایش اشتها می‌شوند.

به نقل از سایت webmd در پی تحقیقاتی که بین ۲۸۳۴ مورد انجام شد, اشخاصی که مصرف بیشتر از کربوهیدرات‌های صنعتی داشتند, به طور میانگین شکم بزرگتری داشتند.

به طور خلاصه به شما توصیه می‌کنیم که از خوردن نان‌های سفید مانند باگت, لواش  , کورن فلکس‌ها, برنج و جو خودداری کنید.

۵– حواست به کالری‌های دریافتی باشه

بدیهی است که برای رسیدن به اندام ایده‌آل بیشتر از میزان کالری دریافتی کالری باید بسوزانید.

محاسبه میزان کالری که در روز دریافت می‎‌کنید باعث می‌شود که نسبت مواد غذایی که روزانه استفاده می‌کنید آگاهی بیشتری داشته باشید و به رژیم پایبند بمانید.

به نقل از سایت pubmed : تحقیقی که بین ۱۶۰۰۰ نفر انجام شد, مواردی که با دقت مواظب میزان کالری دریافتی بودند, به میزان بیشتری قادر بودند کاهش وزن داشته باشند.

به یاد داشته باشید که کم کردن میزان کالری در دراز مدت پاسخ گوی هدفی که در بلند مدت برای خود تعیین کردید نیست ولی بعد از یک مدت باید یک جایگزین مناسب بعد از قطع کردن یک سری مواد غذایی داشته باشید.

۶- بهتر است در هنگام تماشای تلویزیون چیزی نخورید:

سعی کنید در حین تماشای تلویزیون غذا نخورید، این کار باعث میشود بیش از حد نیاز غذا بخورید.

بر خلاف عده‌ای که فکر می‌کنند هنگام تماشای تلویزیون به علت حواس‌پرتی بد‌اشتها می‌شوند, در حقیقت همین حواس پرتی منجر به پرخوری شما می‌شود.

باید وقتی غذا میخورید،روی آن تمرکز کنید و به آرامی غذا‌بخورید.این کار در واقع کمک میکند  به میزان لازم غذا‌بخورید.

برای داشتن رژیم لاغری یک ماهه موثر همزمان با تماشای تلویزیون چیزی میل نکنید

 ۷- برای داشتن رژیم لاغری یک ماهه رایگان از نوشیدنی‌های بهتر استفاده کن.

یکی دیگر از مواردی که در راستای کاهش وزن باید رعایت کنید, از نوشیدنی‌های سالم استفاده کنید.

نوشیدنی‌های گازدار, آبمیوه‌های کارخونه‌ای و نوشابه‌های انرژی‌زا فقط به افزایش شما تداوم می‌بخشند.

متقابلاْ آب به شما کمک می‌کند که متابولیسم شما عملکرد بیشتری داشته‌باشد و احساس سیری کنید, این یعنی کاهش وزن.

به طور خلاصه برای نتیجه‌بخش شدن رژیم لاغری یک ماهه باید نوشیدنی های‌ حاوی شکر را از برنامه روزانه‌تان حذف‌کنید که منجر به رژيم لاغری سریع می‌شود.

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در رژيم لاغری یک ماهه خود رعایت کنید این است که نوشیدنی‌های سرشار از شکر را حذف کنید.

۸- برنج قهوه‌ای، حبوبات و سالاد

شاید به مذاق خیلی از ما که به خوردن برنج و غلات‌های فراوری شده عادت کرده ایم, خیلی  خوش نیاید. اما خوب است بدانید این برنج ها سرشاز از املاح ومواد معدنی مفید برای بدن شما هستند. همچنین فیبر و آنتی اکسیدان موجود دراین برنج ها میتواند باعث کاهش وزن درشما بشود.

میتوانید از یک دوم پیمانه از برنج قهوه‌ای برای وعده نهارتان استفاده کنید که البته تنها و بدون هیچ مخلفات خوشمزه دیگری خیلی اشتها برانگیز به نظر نمیرسد!

خب شما میتوانید برای بهتر شدن مزه ی این برنج از یک دوم پیمانه پوره حبوبات پخته شده  به همراه یک پیاله سالاد شیرازی هم استفاده کنید. به این ترتیب ناهاری رنگی و خوش رنگ خواهید داشت. راستی استفاده از آبلیمو در کنار سالادتان را فراموش نکنید.

۹ – بهترین زمان برای صرف میان وعده عصرانه: 17:30 دقیقه تا ساعت 18 غروب است.

نباید فراموش کنید بدن شما برای حیات و ادامه روند زندگی روزمره‌تان مانند یک ماشین به صورت مداوم نیاز به سوخت خواهد داشت بنابراین هرگز فکر نکنید با گرسنگی دادن به بدن میتوانید تاثیر رژیم را در خود بالاتر ببرید. بدن ما در تایم عصر دقیقا به حالت ماشینی که دچار کمبود سوخت شده دچار خواهد شد. به همین علت خوردن شام در ساعت 8 الی 9 شب که وقت شام است بشدت احساس گرسنگی میکنید و تمام غذای خورده شده جذب و تبدیل به چربی خواهد شد. بدنی که گرسنگی کشیده باشد اعتماد به رسیدن مواد مغذی به بدن را ندارد. بنابراین تمام جیره خود را تبدیل به چربی میکند تا بی سوخت نماند.

بنابراین هرگز صرف وعده, میان وعده و سوخت رسانی مستمر به بدنتان در ساعات مشخص شده را فراموش نکنید این کار به شما کمک میکند تا بدن به میزان سوخت رسیده اطمینان داشته باشد و تمام خوراکی ها را تبدیل به چربی نکند! اینکه شما از تایم صبحانه تا شام چیزی نخورید و به خودتان گرسنگی بدهید اشتباه ترین کار ممکن است که نه تنها شما را به هدفتان نمیرساند بلکه باعث کلی صدمات جبران ناپذیر در بدنتان میشود.

در برنامه رژیم لاغری یک ماهه زمانبندی صرف عصرانه بسیار مهم است

۱۰ هرشب به میزان کافی بخوابید

چیدن خواب منظم در برنامه رژیم لاغری یک ماهه و پایبند ماندن به آن یک فاکتور مهم دیگر است.

بر اساس تحقیق کوچکی که در یک شب بین ۹ مرد انجام شد,  مواردی که خواب کمی داشتند, روز بعد اشتهای بیشتری برای خوردن غذا داشتند چون کمبود خواب, هورمون گرلین ghrelin (هورمون محرک اشتها) را تحریک می‌کند.

از طرفی دیگر مطالعه‌ی دیگری که بین ۲۴۵ خانم انجام شد, آن‌هایی که برنامه خواب منظم داشتند و به آن پایبند می‌ماندند, رژیم لاغریشان ۳۳٪ اثربخشی بیشتری دارد.‌

سعی کنید روزانه حداقل بین ۷ تا ۸ ساعت بخوابید. یک برنامه خوابی منظم بنویسید و قبل از خواب حواس‌پرتی‌‌ها (مانند موبایل و دیگر وسایل الکترونیکی)را به حداقل برسانید تا چرخه‌ی خواب طبیعی داشته باشید

خرید کوکتل چربیسوز artichoke آرتیشوک

پرهیزها در رژیم لاغری یک ماهه رایگان

در طول مدتی که رژیم غذایی لاغری یک ماهه را ادامه می‌دهید می‌بایست از خوردن برخی از غذاها پرهیز کنید. این غذاها شامل:

  • شکر و انواع فراورده‌های قندی اعم از طبیعی و مصنوعی: شکر خالص، عسل، شیرین کننده‌های مصنوعی
  • الکل: انواع فراورده‌های الکی
  • غلات: صرف‌نظر از شیوه فراوری آن‌ها می‌بایست خوردن انواع غلات به مانند ذرت، جو، برنج و گندم را محدود کنید.
  • تنقلات: نخود فرنگی، عدس، لوبیا و مهم‌تر از همه بادام‌زمینی می‌بایست محدود شود.
  • سویا: خوردن سویا را کنار بگذارید. علاوه بر سویا، مشتقات آن را نیز فراموش کنید.
  • لبنیات: شیر و فراورده‌های حاصل از آن همانند کرده
  • افزودنی‌های غذایی: همه غذاهایی که افزودنی‌هایی به مانند مونوسدیم گلوتامات باید به مدت سی روز از رژیم غذایی کنار گذاشته شوند.

به عنوان تأکید باید گفت که مواد غذایی اشاره شده تنها به مدت سی روز در این رژیم غذایی محدود خواهند شد و بعد از سی روز دوباره به رژیم غذایی با نظارت بیشتر باز خواهند گشت. هر چند خوردن غذاهای فراوری شده هیچ وقت نمی‌تواند به عنوان یک غذای سالم شناخته شود.

البته اگر شما بر اساس توصیه‌های پزشک نیاز به یکی از دسته‌های مواد غذایی اشاره شده در این لیست دارید، بهتر است قبل از کنار گذاشتن آن، از پزشک خود در مورد آن سؤال و خودسرانه عمل نکنید. همچنین خوردن میان وعده‌های کم و گاه به گاه از این مواد غذایی نمی‌تواند مضر یا مخل رژیم غذایی لاغری یک ماهه باشد.

در این رژیم غذایی هیچ وعده غذایی با عنوان «وعده جایزه» وجود ندارد. پس شما نمی‌توانید با بهانه قرار دادن آن، یک روز از هفته را خارج از رژیم غذایی لاغری یک ماهه بگذرانید. در غیر این صورت می‌بایست دوباره از روز صفر شروع کنید.

برای خرید مزوتراپی لاغری کلیک کنید

اهمیت وعده‌های غذایی

حرف آخر راجع به رژیم لاغری یک ماهه رایگان

شروع کاهش وزن با انجام برخی تغییرات ساده در رژیم و شیوه زندگی شما کاملاً ممکن است.

هر چند وقت یکبار این گونه تغییرات را انجام دهید و هر هفته چند تغییر کوچک به آن اضافه کنید تا وزن خود را با خیال راحت و پایدار از دست بدهید و در مدت طولانی به فرم ایده‌آل خود برسید.

با کمی صبر و انگیزه به هدفی که از پیش برای خود تعیین کردید می‌توانید برسید.

برای اینکه به خودتان انگیزه بدهید، هر روز که با رژیم غذایی سپری می‌کنید را روی تقویم ثبت کنید و سعی کنید توالی آن‌ها را به مدت یک ماه از حفظ کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر