موضوعات وبسایت : ورزشی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

رقص برای لاغری ران

رقص برای لاغری ران

نویسنده : علیرضا | زمان انتشار : 23 دی 1399 ساعت 01:00

آیا دوست دارید باریک و خوش اندام باشید؟ آیا ورزش و رژیم غذایی هیچ تاثیری روی شما نداشته است؟ به دنبال یک فرایند آسان و موثر هستید که بتوانید این چند کیلوی اضافی را کاهش بدهید؟ اگر این‌طور است، قطعا باید لاغری با رقص را نیز امتحان کنید. در این مقاله با ما همراه باشید تا ۱۰ نوع رقص برای کاهش وزن که معجزه می‌کنند را بشناسید.

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

رقص یک نوع هنر است که از اجدادمان به دست ما رسیده‌است و با گذشت زمان تکامل یافته‌است. رقص که در ابتدا برای نقل داستان، بیان احساسات یا به عنوان یکی از اعمال مراسم مذهبی انجام می‌شد، در حال حاضر به حرکات دقیق همراه با ریتم و ضربات پیچیده، یک فعالیت اجتماعی، نوعی سرگرمی و حتی به عنوان یک تمرین ورزشی روزمره تبدیل شده‌است.

مطابق با یک نظرسنجی که توسط شورای ورزش آمریکا انجام شده‌است، متخصصان بهداشت و تناسب اندام به اتفاق آرا به این نتیجه رسیده‌اند که رقص به یک نوع تمرین ورزشی برای کاهش وزن و آمادگی جسمانی تبدیل شده‌است. آن‌ها همچنین بر این اعتقاد هستند که تمرینات ورزشی مبتنی بر رقص به عنوان یک روند در حال رشد است. گفته می‌شود یک ساعت رقص، ۴۰۰ کالری را می‌سوزاند که این میزان کالری‌سوزی مانند شنا یا دوچرخه‌سواری است، علاوه بر مزایای دیگری از قبیل بهبود سطح کلسترول، کاهش ضربان قلب و کاهش فشار خون. به همین دلیل آمریکا به سازمان برگزار کننده ی مسابقات المپیک پیشنهاد داده است که رقص را به این بزرگترین تورنمنت بین المللی ورزش اضافه کند.

مطلب مرتبط: ۲۶ نوع رقص معروف در جهان

رقصیدن مطابق با یک برنامه‌ی منظم می‌تواند به طور موثری منجر به کاهش ضربان قلب و کاهش فشار خون شود، سطح کلسترول را بهبود ببخشد و باعث سوختن چربی شود، و تمام این‌ها علائم کاهش وزن موثر و سالم هستند. با ادامه‌ی این مقاله با ما همراه باشید تا بدانید که چرا باید برای از دست دادن وزن برقصید!

انواع مختلف رقص برای کاهش وزن

محبوبیت تمرینات مبتنی بر رقص در حال حاضر به طور فزاینده‌ای رو به رشد است. اشکال مختلفی از رقص وجود دارند که می‌توانند به کاهش وزن کمک کنند. رقصیدن فرم فوق‌العاده‌ای از ورزش است و برای سوختن کالری تاثیر زیادی دارد. ورزش منظم ممکن است خسته‌کننده و یکنواخت باشد و از این رو رقص به عنوان یک گزینه‌ی جذاب و سرگرم‌کننده ظاهر می‌شود. با این حال، شما باید بر اساس ساختار بدن، قدرت و استقامت بدن‌تان نوع رقصی را که برای‌تان مناسب است، انتخاب کنید. برخی از انواع رقص نسبت به باقی رقص‌ها پرتکاپوتر هستند و شما باید برای دستیابی به بهترین نتایج ممکن،‌ در انتخاب رقص مناسب دقت داشته باشید.

۱. سبک آزاد رقص برای کاهش وزن

رقص سبک آزاد به شما این امکان را می‌دهد که آزادانه حرکت کنید بدون این‌که با مراحل رقص یا حرکات بدن مشکلی داشته باشید. این نوع رقص ساده‌ترین شکل رقص است و می‌تواند توسط تمام گروه‌های سنی انجام شود. رقص سبک آزاد علاوه بر کاهش وزن، بدن شما را انعطاف‌پذیرتر می‌کند. این شکل رقص را می‌توان روی هر نوع موسیقی با صدای بلند انجام داد و شما می‌توانید سرعت خود را با رقصیدن به هر صورتی که دوست دارید، ‌افزایش دهید.

مطلب مرتبط: ۱۰ برترین فایده رقص سالسا برای سلامتی

ریتم باید سریع باشد تا سطح انرژی‌تان افزایش پیدا کند و سبب شود که بدون توقف به رقصیدن بپردازید. این نوع رقص باید هر روز به مدت ۳۰ دقیقه انجام شود تا به کاهش وزن کمک کند. شما می‌توانید به تنهایی یا با یک گروه که موسیقی پر سر و صدا و ریتم تند را دوست دارد تمرین کنید. لذت بردن از این رقص در یک گروه، تجربه‌ی فوق‌العاده‌ای خواهد بود.

۲. هیپ هاپ

هیپ هاپ یک نوع رقص شهری یا خیابانی است که در کلوب‌های شبانه بیش‌ترین محبوبیت را دارد. توالی سریع حرکات درگیر در این رقص تمام بدن را تمرین می‌دهد. این یک تمرین انرژی بالا است که هم برای افراد مبتدی و هم برای افراد باتجربه مناسب است. نام هیپ هاپ به دلیل این واقعیت است که این رقص در ناحیه‌ی باسن و کمر انجام می‌شود و در نتیجه کمک می‌کند تا عضلات سفت و خوش فرم شوند. رقصیدن در حالی که یک ویدیو را تماشا می‌کنید یا در باشگاه به شما امکان این را می‌دهد که حدود ۲۵۰ کالری بسوزانید.

مطلب مرتبط: ۱۰ نکته خیلی جالب درباره زومبا ( رقص وزرشی) که نمی‌دانستید

رقص برای کاهش وزن ۳: Hip Hop Abs

این نوع رقص حرکات شدید و خاصی را برای شکل دادن و زیبا کردن عضلات شما استفاده می‌کند تا حدی که دیگر نیازی نیست روی زمین دراز بکشید و کرانچ بزنید. این رقص شامل تمرینات جداسازی در ترکیب با یک تمرین شدید کاردیو است تا بتوانید چربی از دست بدهید و یک سیکس پک زیبا ایجاد کنید. زنان از مزیت بیش‌تری برای کاهش این کیلوهای اضافی و زیباتر شدن اندام‌شان برخوردارند. هیپ هاپ abs باید در ۲ تا ۳ روز در هفته انجام شود.

۴. رقص عربی

این نوع رقص یک هنر خارق‌العاده و کم‌نظیر است که به شکل‌گیری عضلات باسن، پشت و شکم کمک می‌کند. رقص عربی همچنین به نام “raks sharki” شناخته می‌شود و شامل حرکات ایزومتری آهسته و کنترل‌شده است که به حفظ انعطاف‌پذیری و بهبود گردش خون کمک می‌کند. تکان دادن شکم یا پایین‌تنه کالری را می‌سوزاند و باسن‌تان را به زیبایی شکل می‌دهد. علاوه بر این، ران و چربی شکم را نیز می‌سوزاند. این نوع رقص با تقویت عضلات و بهبود شکل بدن، از درد پشت که اغلب مانعی برای انجام ورزش است، جلوگیری می‌کند.

از آن‌جایی که این شکل رقص کم شدت است، در مقایسه با سایر تمرینات فشار کم‌تری را روی استخوان‌های پا وارد می‌کند و بنابراین تراکم استخوان را بهبود می‌بخشد. یک ساعت رقص عربی می‌تواند تا ۳۰۰ کالری بسوزاند. اگرچه این رقص یک تمرین هوازی نیست، اما می‌تواند بخشی از یک برنامه‌ی تمرینی باشد. این رقص را می‌توان با تماشای فیلم یا پیوستن به کلاس‌های رقص ارائه‌شده در باشگاه‌ها و استودیوهای رقص انجام داد. رقص  عربی انعطاف‌پذیری را افزایش می‌دهد و سبب بهبود تناسب اندام شما می‌شود.

رقص برای کاهش وزن ۵: سالسا

این رقص ظریف و هیجان‌انگیز از آمریکای لاتین به تازگی محبوبیت زیادی را در کلوب‌های شبانه و استودیوهای رقص به دست آورده‌است. این نوع رقص از سبک‌های رقص کومبیا، بومبا و موسیقی مرینگ و برخی دیگر الهام گرفته‌است. سالسا شامل الگوی شش گام است که با بیش از هشت ضرب موسیقی همراه با چندین نوبت چرخش انجام می‌شود و دو طرف در حین رقص کنار هم هستند. یک ساعت رقص سالسا باعث می‌شود ۴۲۰ کالری بسوزانید. از این رو، این رقص یک انتخاب خوب برای برنامه‌ی کاهش وزن است.

۶. زومبا

رقص زومبا در واقع سالسا، رومبا، مرینگ و هیپ هاپ را با هم ترکیب می‌کند تا باعث حرکت دادن بدن‌تان شود و در نتیجه به شما یک تمرین کاردیو می‌دهد. کلاس‌های زومبا در بسیاری از باشگاه‌ها در سراسر کشور ارائه می‌شود و هدف آن لذت بردم مردم در حین ورزش کردن است. هیچ شریکی برای این نوع رقص مورد نیاز نیست. اکثر گام‌ها آسان است و بازوها، شکم و پاها را تقویت می‌کند. این رقص یک تمرین هوازی عالی برای تناسب اندام است.

شما در عین حال که ورزش می‌کنید از رقصیدن هم لذت خواهید برد. این نوع رقص یکی از سبک‌های پرطرفدار در سراسر جهان است چرا که هم آسان است و هم نتایج خوبی به بار می‌آورد. کلاس‌های زومبا به صورت DVD نیز ارائه می‌شود. برای رسیدن به  بهترین نتایج، باید تمرین زومبا را دست کم ۲ تا ۳ روز در هفته انجام بدهید.

رقص برای کاهش وزن ۷: رقص جازرسایز

این رقص که در سال ۱۹۶۹ ابداع شد، یکی از قدیمی‌ترین شکل‌های رقص است که اساسا رقص جاز و تمرینات قدرتی را برای شکل دادن به عضلات ترکیب می‌کند و همزمان کالری‌ها را می‌سوزاند. در طول انجام این رقص از طریق استفاده از هالترها و دمبل‌ها، عضلات شکل می‌گیرند. گذشته از این‌ّها، رقص جازرسایز شامل برخی از حرکات پیلاتس و یوگای کلاسیک است که عضلات را کش می‌دهد در حالی که حرکت کاردیوی بوکسینگ نوعی تمرین هوازی است. با توجه به وب سایت جازرسایز، این تمرین شما را قادر می‌سازد تا به مدت یک ساعت به میزان ۶۰۰ کالری بسوزانید. البته باید این رقص را ۲ تا ۳ بار در هفته انجام بدهید تا به طور موثر وزن کم کنید.

۸. باله

باله اغلب به عنوان یک رقص با حرکات آرام و شدت کم شناخته شده‌است اما نقش مهمی در شکل دادن به بدن شما دارد. در واقع، انجام این رقص مستلزم انعطاف‌پذیری زیادی است و برای انجام بیش‌تر حرکات باله باید قدرت و دقت زیادی به خرج بدهید. گام آرام و حالتی که در باله مورد نیاز است بسیار شبیه به پیلاتس است. حرکات آهسته و کنترل شده کمک می‌کنند تا عضلات کشیده و زیبا ساخته شوند. برخی از حرکات باله باعث کشش و بلند شدن عضلات می‌شوند،

بنابراین این رقص یک تمرین کامل برای بدن‌تان فراهم می‌کند. تمرکز، انعطاف‌پذیری قسمت‌های مختلف بدن شما را افزایش می‌دهد و به سوختن ذخایر چربی که باعث می‌شوند چاق به نظر برسید، کمک می‌کند.

رقص برای کاهش وزن ۹: رقص میله‌ای

این شکل رقص ممکن است برای بسیاری از ما موثر به نظر نرسد. اما قطعا شگفت‌زده خواهید شد اگر بدانید که بالا رفتن و چرخش روی یک میله، انعطاف‌پذیری شما را افزایش می‌دهد و همچنین به شما کمک می‌کند که کالری بسوزانید. انجام رقص میله‌ای به مدت ۳۰ دقیقه معادل ۲۰ دقیقه ورزش در باشگاه است. شما می‌توانید رقص میله‌ای را برای از دست دادن وزن، شکل دادن به عضلات و زیبا کردن اندام‌تان انجام بدهید.

۱۰. رقص آفریقایی

این مورد نوعی رقص سرگرم‌کننده است که به طور کلی ترکیبی از رقص‌های معاصر و سنتی آفریقایی را شامل می‌شود و به شدت هوازی است. این رقص نوعی موسیقی و فرهنگ عالی را معرفی می‌کند و برای مبتدیان و همچنین رقصنده‌های با تجربه مناسب است.

رقصیدن چگونه به از دست دادن وزن کمک می‌کند

۱. وزن‌تان را در یک استودیوی رقص از دست بدهید

این‌که کلاس‌های رقص برای بچه‌ها است، یک تصور غلط رایج است. در واقع اگر شما تلویزیون‌تان را روشن کنید و کانال‌ها را بالا و پایین کنید قطعا شاهد رقص‌هایی خواهید بود که در آن‌ها بزرگسالان، حتی مادران و پدران تا نوجوانان نیز حضور دارند. واضح است که شما هم کلاس‌های رقص بزرگسالان را در شهرتان پیدا خواهید کرد چرا که این همه آدمی که رقص بلدند، قطعا در جایی آموزش دیده‌اند. در کلاس‌های رقص حاضر شوید و مقداری از وزن‌تان را کاهش بدهید.

رقص‌هایی مانند ایروبیک تمام قسمت‌های بدن شما را درگیر می‌کنند و تمرین کاملی را به شما می‌دهند. یک جاز ساده یا هیپ هاپ می‌تواند به طور موثری حدود ۳۰۰ کالری را بسوزاند و به طور همزمان تمام گروه‌های عضلانی شما را تمرین بدهد. بهترین چیز در مورد حضور در کلاس‌های رقص این است که لازم نیست قادر به رقصیدن باشید، در واقع، شما دارید پول می‌دهید که یک متخصص این هنر را به شما بیاموزد!

۲. روال ایده‌آل رقص برای کاهش وزن

متاسفانه، رقص کلاسیک ایرانی تاثیر کمی روی کاهش وزن دارد، چرا که به طور عمده روی حرکات دست و پا و حالات صورت و بعضا لرزش سینه و باسن و کمر متمرکز شده‌است، اگر به دنبال کاهش وزن هستید، با انتخاب این رقص ناامید خواهید شد. انواع موثر رقص برای کاهش وزن به طور عمده عبارتند از رقص‌های سالنی مانند تانگو، جاز، چا چا و پاسو دوبل یا انواع رقص خیابانی مانند سالسا و هیپ هاپ. این رقص‌ها که انرژی زیادی می‌خواهند، با تمرینات شدید در باشگاه‌ها قابل مقایسه هستند و اغلب نتایج مشابهی به بار می‌آورند. رقص سالنی یک فعالیت تحمل وزن است که به طور موثری کالری‌ها را می‌سوزاند، تراکم استخوان را بهبود می‌بخشد و تمام عضلات بدن را به کار می‌گیرد.

۳. رقصیدن در خانه برای لاغری

برای بسیاری از ما، فکر رقصیدن در یک گروه خجالت‌آور است زیرا قبلا این کار را انجام نداده‌ایم. بنابراین اگر شما به طور بیمارگونه‌ای خجالتی هستید و از فکر رقصیدن در گروه سرخ می‌شوید، لزومی ندارد که برای از دست دادن وزن بی‌خیال رقصیدن شوید. به سادگی در اتاق خودتان بمانید، آهنگ رقص مورد علاقه‌تان را بگذارید و با ضربات آهنگ حرکت کنید.

رقص در برابر سایر روش‌های کاهش وزن

روش‌های کاهش وزن معمول شامل ورزش کردن در باشگاه، رژیم‌های غذایی کاهش وزن، قرص‌ها و مکمل‌های کاهش وزن می‌شود. رقص به طور موثر تمام این روش‌های کاهش وزن را پشت سر می‌گذارد. برای کسانی که به راحتی حوصله‌شان سر می‌رود و چندان علاقه و استعدادی در زمینه‌ی ورزش ندارند، ورزش کردن در باشگاه می‌تواند یک عمل وقت‌گیر و سخت باشد. رقص در مقایسه با ورزش کردن در باشگاه، می‌تواند سرگرم‌کننده باشد، چرا که شما به یک موسیقی شاد گوش می‌دهید و بر اساس آن بدن‌تان را حرکت می‌دهید.

رژیم‌های غذایی کاهش وزن، در اغلب موارد، متاسفانه بدن شما را گرسنه نگه می‌دارند و می‌توانند موجب ضعف، سردرد و احساس گرسنگی شوند، در حالی که با رقص به سادگی کالری مصرف می‌کنید. مکمل‌های کاهش وزن و قرص‌ها نیز به نوبه‌ی خود با عوارض جانبی همراه هستند، در حالی که با رقص تنها نتیجه‌ی جانبی، دیدگاه مثبتی است که به زندگی روزمره‌ی شما وارد می‌شود.

یک چیز مهم که باید در نظر داشته باشید لباس‌هایی است که در حال رقص می‌پوشید. لباس‌های آزاد و شلواری بپوشید که باعث می‌شوند احساس راحتی داشته باشید. قبل از شروع هر ورزشی با پزشک خانوادگی‌تان مشورت کنید. این کار کمک خوبی برای سلامتی شما خواهد بود. به این ترتیب کسانی که مایل هستند وزن‌شان را از دست بدهند بهتر است کفش رقص‌شان را بپوشند و دست به کار شوند!


ترجمه: تحریریه سایت کسب و کار بازده – سارا فیضی

منبع: stylecraze

۱۰ نوع رقص برای کاهش وزن که معجزه می‌کنند


آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر