موضوعات وبسایت : ورزشی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

سفید ران مرگ

نویسنده : نازنین رحمانی | زمان انتشار : 20 اسفند 1400 ساعت 13:55

جهت درج تبلیغات با قیمت مناسب در این سایت میتوانید به آی دی تلگرام زیر پیام دهید

@AlirezaSepand



در این پست یک مطلب با عنوان سفید ران مرگ را مطالعه خواهید کرد.

شرق: مردی که متهم است باجناقش را چهار سال قبل به قتل رسانده، با نقض حکم قصاص توسط دیوانعالی کشور برای بار دوم پای میز محاکمه رفت.

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

به گزارش خبرنگار ما، مهر سال 88 به پلیس تهران خبر دادند مردی به نام رضا بر اثر ضربه چاقویی که به سفید رانش برخورد کرده جانش را از دست داده است. ماموران در تحقیقاتی که انجام دادند متوجه شدند ضارب باجناق رضا به نام بابک است که شب قبل از مرگ با او درگیر شده بود. رضا به واردآوردن ضربه به مقتول اعتراف کرد و پرونده با صدور کیفرخواست برای رسیدگی به شعبه 74 دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد. متهم در جلسه دادگاه بعد از خوانده شدن کیفرخواست توسط نماینده دادستان تهران و درخواست قصاص توسط اولیای دم، در جایگاه حاضر شد. او واردآوردن ضربه به بدن مقتول را قبول کرد و گفت: شب حادثه تولد خواهرزنم بود و همه ما در خانه پدر همسرم جمع شده بودیم میهمان زیاد بود. آنجا همه مشروب می خوردند و من هم کمی خوردم. میهمانی وضعیت نامناسبی پیدا کرد و برای اینکه همسرم را از افراد مست دور نگه دارم از او خواستم آماده شود تا برویم. باجناقم معترض شد رضا به من گفت حق نداری میهمانی را به هم بزنی گفتم به تو ربطی ندارد و من می خواهم با زنم بروم اینجا هم خانه تو نیست که به من دستور بدهی. درگیری بین ما ایجاد اما با دخالت افراد دیگر تمام شد البته آنها از رضا طرفداری کردند. من که خیلی عصبانی بودم چاقویی برداشتم، به اتاق رفتم و آن را زیر بالشم گذاشتم و خوابیدم نیمه شب بود که رضا دوباره به سراغ من آمد و درگیری را آغاز کرد من چاقو را بیرون آوردم او توانست چاقو را از من بگیرد و چند ضربه به من زد من هم چاقو را از او گرفتم و یک ضربه به پایش زدم. قصدم این نبود که او را بکشم و می خواستم فقط جلو ضربات او را بگیرم. فکر نمی کردم او بمیرد هر دو ما زخمی شده بودیم و زخم های من هم مورد تایید پزشکی قانونی قرار گرفت. من ضربات بیشتری از او خورده بودم و فکر نمی کردم واردآوردن یک ضربه به پای کسی باعث مرگش شود. من اگر می خواستم او را بکشم ضربه را به قلب رضا می زدم نه به پایش.

دفاعیات بابک کارساز نبود و هیات قضات متهم را به قصاص محکوم کردند. رای صادره مورد اعتراض متهم و وکیل مدافعش قرار گرفت و این اعتراض توسط دیوانعالی کشور پذیرفته شد. قضات دیوانعالی با واردکردن سه ایراد به رای صادره رای را نقض کرد بر اساس ایرادات وارده، قضات شعبه 74 موظف شدند از متهم سوال کنند آیا درمورد کشنده بودن ضربه ای که وارد کرده آگاهی داشته یا نه و می دانسته اگر ضربه چاقو به سفید ران وارد شود باعث مرگ خواهد شد؟ ضمن اینکه آیا پزشکی قانونی تایید می کند ضربه وارده کشنده بود؟ در نهایت درمورد اتهام شرب خمر که در کیفرخواست آمده است از متهم سوال نشده و در این باره نیز باید از متهم تحقیق شود. متهم با توجه به سه ایراد وارده دیروز برای بار دوم پای میز محاکمه رفت. او گفته هایش در جلسه قبل را دوباره تکرار کرد و گفت: من قصد کشتن نداشتم و نمی خواستم رضا بمیرد و نمی دانستم اگر ضربه به پایش بزنم ممکن است کشنده باشد. ضمن اینکه من حتی درگیر هم نشدم رضا بود که بعد از پایان دعوا دوباره سراغ من آمد و ضربه زد. ما با هم رابطه خوبی داشتیم اما او چون مشروب زیاد خورده بود نمی دانست چه می کند من فقط سعی کردم همسرم را از میان آدم هایی که خیلی مست بودند بیرون بیاورم و کار بدی نکردم. اگر رضا با چاقو به من ضربه نمی زد من اصلابه او حمله نمی کردم. آن روز هم من قصد به هم زدن میهمانی را نداشتم رضا خودش هم آنجا میهمان بود. چون تولد خواهرزن کوچکمان بود و هر دو ما آنجا میهمان بودیم اگر قرار بود کسی به من معترض شود صاحبخانه بود رضا نباید به من حمله می کرد.

در پایان وکیل مدافع بابک در جایگاه حاضر شد و دفاعیات خود را مطرح کرد. در پایان هیات قضات برای صدور رای دادگاه وارد شور شدند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر