موضوعات وبسایت : ورزشی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

ماساژ شکم با روغن سیاه دانه برای لاغری

ماساژ شکم با روغن سیاه دانه برای لاغری

نویسنده : شیما علیزاده | زمان انتشار : 22 دی 1399 ساعت 14:30

جهت درج تبلیغات با قیمت مناسب در این سایت میتوانید به آی دی تلگرام زیر پیام دهید

@AlirezaSepand



در این پست یک مطلب با عنوان ماساژ شکم با روغن سیاه دانه برای لاغری را مطالعه خواهید کرد.

روغن سیاه دانه از دانه های زیره سبز مشتق می شود. روغن را می توان از طریق فشردن دانه استخراج کرد و یک منبع متراکم از ترکیبات و اسیدهای فرار است که آنتی اکسیدان های قوی مانند اسید لینولئیک، الیه، پالمیتیک و میریستیک نیز جزو این مواد می باشد. مصرف روغن به صورت متعادل اثراتی بر روی بدن می گذارد که عبارتست از کاهش وزن.

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

بسیاری این روغن را به سوپ، سالاد، نان، پنیر، مرغ و سبزیجات سرخ شده اضافه می کنند. این روغن دارای عطر و بوی قوی است، اما طعم آن باعث می شود مکمل خوبی برای بسیاری از وعده های غذایی باشد. توجه داشته باشید باید مقدار کمی از روغن استفاده کنید یا کل دانه را به غذا بیفزایید. اگر چه این روغن بیش از 2000 سال است که استفاده می شود، اما اثرات متابولیک آن بر روی کاهش وزن، محبوبیت خود را در جامعه امروزی افزایش داده است.

چگونگی استفاده از روغن دانه سیاه برای کاهش وزن

راه های بسیاری وجود دارد که می توانید روغن سیاه دانه را مصرف کنید که بسیاری از آنها با افزایش متابولیسم بدن به کاهش وزن کمک می کنند. ویتامین B در این روغن، متابولیسم انرژی بدن را شروع می کند، و باعث افزایش سوخت و ساز بدن می شود. این امر می تواند به شما کمک کند که کالری بیشتری مصرف کنید، بنابراین کمبود کالری ایجاد می شود و باعث کاهش وزن تدریجی می شود.

علاوه بر این، روغن سیاه دانه اشتها را کم می کند و دارای اثرات بی نظیری بر روی بدن است که باعث کاهش میل به مصرف بیشتر غذا می شود. اگر سعی دارید میزان کل کالری مصرفی را کاهش دهید، استفاده از این روغن می تواند راهی عالی برای ماندن در مسیر باشد.

راه های استفاه از روغن سیاه دانه

از آنجایی که بسیاری از مردم معتقدند دانه های سیاه دانه به سختی قورت داده می شود، گزینه های دیگری برای مصرف روغن آن وجود دارد:

loader.svg

گزینه 1:

یک قاشق چایخوری روغن سیاه دانه را با یک تا دو قاشق چای خوری عسل مخلوط کنید. این کار را هر روز صبح قبل از اولین وعده غذایی انجام دهید.

گزینه 2:

یک قاشق چایخوری روغن سیاه دانه، یک قاشق چای خوری عسل و دارچین را با یک فنجان آب مخلوط کنید. این مواد را در دمای اتاق باهم ترکیب کنید. قبل از صبحانه و شب قبل از خواب، این کار را انجام دهید.

گزینه 3:

چند قاشق چای خوری روغن سیاه دانه را به سس سالاد اضافه کنید.

گزینه 4:

یک قاشق چای خوری روغن سیاه دانه و یک پرتقال نیاز دارید. آب پرتقال را بگیرید. یک قاشق چای خوری عصاره سیاه دانه را به آن اضافه کنید و این نوشیدنی را مخلوط کنید. این نوشیدنی را هر روز با معده خالی بنوشید.

گزینه 5:

یک لیوان آب گرم با آب لیمو بخورید. سه تا پنج میلی گرم سیاه دانه را در قاشق بریزید. سیاه دانه ها را قاشق قاشق به آب گرم اضافه کنید. دانه ها را با آب قورت بدهید. پس از آن، یک قاشق عسل خالص طبیعی بخورید.

سایر موارد مصرف سیاه دانه

به غیر از اثرات کاهش وزن سیاه دانه، این ماده برای سلامتی بسیار مفید است. در اینجا چند دلیل دیگر برای متقاعد کردن شما برای مصرف یک قاشق چایخوری روغن سیاه سیانه به صورت روزانه وجود دارد:

می توانید پودر سیاه دانه را به غذا اضافه کنید. این پودر دارای بوی معطر و طعم فلفل است. برخی افراد از عصاره هیدروالکلی سیاه دانه به شکل قرص استفاده می کنند. اما قرص ها خلوص مختلفی دارند و تشخیص دوز دشوار است.

بهترین روش برای استفاده از عصاره هیدروالکلی سیاه دانه از طریق روغن آن است. این روش خالص ترین و متداول ترین راه برای مصرف این عصاره گیاهی است. می توانید عسل به روغن اضافه کنید و آن را در یک لیوان آب مخلوط کنید. همچنین می توانید آن را با سس سالاد مخلوط کنید. علاوه بر این، مطالعات نشان می دهد فرم روغن دارای قدرت بیشتری نسبت به فرم قرص یا پودر است. استفاده از روغن سیاه دانه برای کاهش وزن یک راه موثر برای افزایش متابولیسم و کاهش اشتها است.

عوارض جانبی روغن سیاه دانه

اگر از بیش از حد از روغن سیاه دانه استفاده کنید، عوارض جانبی مانند واکنش های آلرژیک، افت فشار خون و عوارض حاملگی را تجربه می کنید.

 واکنش های آلرژیک:

برخی افراد وقتی به روغن سیاه دانه دست می زنند یا آن را مصرف می کنند دچار درماتیت می شوند. مصرف آن باعث ناراحتی معده، تهوع یا استفراغ و همچنین تحریک احتمالی دستگاه تنفسی می شود.

 فشار خون:

این روغن به کنترل فشار خون کمک می کند، اما اگر همراه با سایر داروهای فشار خون مصرف شود، می تواند باعث کاهش خطرناک فشار خون شود.

بارداری:

به علت در دسترس نبود تحقیقات کافی، این روغن برای کاهش وزن در زنان باردار و شیرده توصیه نمی شود.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر