موضوعات وبسایت : ورزشی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

درد مبهم در پهلو

نویسنده : معین | زمان انتشار : 03 بهمن 1399 ساعت 19:14

سلام خسته نباشید ببخشید من 23 سالمه چند روزه شبا که میخوابم میخوام جابه جاشم دوطرف پهلوها درد شدیدی میگیره خصوصا درد پهلو چپ ، که سخت میتونم جابه جاشم الان دقیق نمیتونم بفهمم کمریا پهلوها ولی بیشتر فکر میکنم پهلوها باشه وقتی هم به شکم میخوابم یه چند دقیقه بعد میام بلند شم همون قسمتا در میگیره یا اگه مدتی سرپا می ایستم میام خم بشم باز درد دارم حالا نمیدونم این درد مربوط به کلیه بشه یا کمر درد هم فقط در قسمت پشته بنظر شما علائم دیسک کمر نیست؟ ایا پی ار پی به من کمک می کند.

سلام. علت درد پهلو راست از علت درد پهلو چپ مجزا نیست و هر دو معمولا به نوعی شاید بتوان گفت کمردردهایی هستند که به دلیل گرفتگی عضلات و پیچیده شدن الیاف عضله در هم ایجاد می شوند. 

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

علت درد پشت و پهلو چپ شما را باید در عضلات اطراف ستون فقرات و اصولا پاتولوژی های ستون فقرات جشتجو کرد. توصیه ما  ابتدا بررسی محل درد است ، اگر محل درد عمدتا در اطراف کمر و شرایطی شبیبه کمردرد می باشد باید حتما ام ار ای کمر انجام شود و دیسک کمر بررسی شود . 

اگر درد پهلو چپ به پای چپ و یا درد پهلو راست به پای راست تیر می کشد باید نوار عصب و عضله برای یررسی عامل فشار روی عصب در کمر انجام شود . 

حتی بسیاری از بیماران درد بین دو کتف و نزدیک به گردن را درد پهلو توصیف می کنند که در این شرایط باید دیسک گردن هم مورد بررسی قرار گیرد . 

درد پهلو و کمر مستقیما با هم در ارتباط هستند و شما حتی در فیزیوتراپی کمر باید عضلات اطراف کمر و خود کمر را فیزیوتراپی کنید تا جواب موثری از درمان درد پهلو بگیرید . 

پی ار پی زانو موثر می باشد ولی پی ار پی برای مشکلات ستون فقرات چندان موثر نیست . 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر