موضوعات وبسایت : ورزشی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

عرق گیاهی برای لاغری شکم و پهلو

عرق گیاهی برای لاغری شکم و پهلو

نویسنده : رضا قربانی | زمان انتشار : 11 اسفند 1398 ساعت 13:27

برای خلاص شدن از شر چربی های لازم تنها ورزش کافی نیست تغییر در شیوه زندگی نیز لازم است باید بدنتان را سم زدایی کنید و فعالیت عضوهای حیاتی بدن مثل کبد را تحریک کنید چون کبد نقش تبدیل چربی ها به قند را در بدن بازی می کند.

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

در ابتدا لاغری شکم و پهلو را از تاثیر ادویه ها که در روزمره رایج تر هستند شروع می کنیم.

_e80527ae-493b-11e8-b98f-44ca1ff8ed36.jpg

با این ادویه ها چربی شکم و پهلو را نابود کنید

اگر می خواهید بدون ورزش کردن از شر چربی های شکم و پهلو خلاص شوید لازم است چند ادویه ضد چاقی را به غذایتان اضافه کنید. البته که این روش تاثیرات جانبی خود را نیز دارد اما حتما مصرف ادویه را زیر نظر پزشکان انجام دهید.

ادویه ها تاثیر مستقیمی بر کبد و ترشحات بدنی دارند، به همین دلیل بایستی در ارتباط با تاثیر آن ها بر حساسیت های بدنی خود مطمئن شده و سپس آن ها را مصرف کنید.

ادویه ها تاثیر چشم گیری در لاغری شما دارند اما با احتیاط آن ها را مصرف کنید. ادویه های چربی سوز می توانند روی بینایی چشم شما به دلیل ساختار چربی تاثیر منفی و مخربی بگذارند.

۱۰ ادویه با بیشترین تاثیر در سوزاندن چربی شکم و پهلو

بافت چربی در شکم و پلو از دیگر بافت های چربی کمی سخت تر و مقاوم ترند پس آب کردنشان نیز دشوارتر.

در طب سنتی، ادویه ای برای لاغری و سوزاندن چربی شکم و پهلو پیشنهاد می شود که اثری شگفت انگیز دارد.

گیاهان و ادویه های خاص با افزایش متابولیسم بدن، کاهش بافت چربی و کم کردن اشتها وزن بدن را کاهش می دهند.

جینسینگ، فلفل قرمز، فلفل سیاه، دارچین، زرد چوبه و زنجبیل همگی ممکن است به هدف کاهش وزن کمک کنند.

۱. جینسینگ: افزایش سطح انرژی و متابولیسم از توانایی های جین سینگ است. مزیت کاهش وزن و تنظیم قند خون از دیگر مزایای آن است

۲. فلفل قرمز: مبارزه با چاقی با کاهش جذب کالری، کاهش سطح چربی، و ایجاد تغییرات مفید پروتیین در بدن کمک میکند.

۳. دارچین: این ادویه به افزایش متابولیسم و تنظیم قند خون دارد و آن را چاشنی خوبی برای افراد مبتلا به دیابت یا قبل از دیابت قرار می دهد. دارچین سطح قند خون،تری گلیسرید، کلسترول (بد)، و میزان کلسترول کلی را در افراد مبتلا به دیابت نوع دوم کاهش داده و میزان کلسترول گلوکز را افزایش می دهد که به طور قابل توجهی توانایی تنظیم قند خون را افزایش می دهد.

۴. فلفل سیاه: دارای ماده ای بنام پیپرین است که نه تنها طعم تندی بلکه تشکیل سلول های چربی جدید را نیز مسدود می کند، فلفل سیاه همچنین دسترسی زیستی به تمام مواد غذایی دیگر را افزایش می دهد و آن را تقریبا به انتخابی سالم تبدیل می کند.

۵. قاصدک: تمام بخش های قاصدک خوردنی است وزمان هضم را کاهش داده پس باعث احساس سیری تان در زمان طولانی می شود و به حفظ وزن کمک شایانی می کند. قاصدک دارای خواص آنتی اکسیدانی و علاوه بر این قاصدک سرشار از فیبر رژیمی هستند، حاوی بتا، ویتامین ب۱، ویتامین و مواد معدنی هستند و برای طبیعی کردن قند خون و کلسترول، و همچنین پاکسازی کبد مشهور هستند.

۶. خردل: در خانواده کلم بروکلی و کلم سفید قرار دارد. دانه های خردل ۲۵ درصد متابولیک را افزایش پس چربی بیشتری می سوزانند. در حقیقت با خوردن ۳ تا ۵ قاشق از دانه های خردل در یک ساعت ۴۵ کالری اضافه تر می سوزانید.

۷. زردچوبه: این ادویه نارنجی - زرد است که باعث خوش رنگی غذا می شود. تشکیل بافت چربی را با سرکوب کردن رگ های خونی مورد نیاز برای تشکیل آن کاهش می دهد و در نتیجه ممکن است به کاهش چربی بدن کمک کند.

۸. زنجبیل: یک ادویه با طبع گرم که خاصیت ضد التهابی دارد و برای تسکین دردهای روده مناسب است. به افزایش سوخت و ساز کمک می کند و همچنین تاثیراتی روی اشتها دارد که نشان دهنده "نقش بالقوه زنجبیل در مدیریت وزن" است.

۹. هل: ادویه ای معطر و شیرین و با طبع گرم است که به افزایش متابولیسم کمک می کند و ممکن است توانایی بدن برای سوزاندن چربی را افزایش دهد.

۱۰. زیره سبزه: زیره سبز برای تولید انرژی مفید و به هضم غذا کمک می کند این ادویه سابقه طولانی در مصرف دارویی دارد و همچنین به منظور افزایش حافظه خاصیت قوی ضد استرس نیز دارد.

۱۱. پونه کوهی: گیاهی جاودانه است که به خانواده گیاهی نعناع، ریحان، آویشن، رزماری تعلق دارد حاوی کارواکرل یک ترکیب قدرتمند است که ممکن است به افزایش کاهش وزن کمک کند. کارواکرل نیز تاثیر مستقیم روی ژن ها و پروتئین های ویژه ای که سنتز چربی را در بدن کنترل می کنند دارد.

عرقیات گیاهی برای کاهش وزن

قبل از اینکه اقدام به لاغری کنید ، باید به پزشک مراجعه کنید و با انجام دادن یک سری آزمایشات، مشخص شود که شما بیماری خاصی ندارید و سپس می توانید به سراغ عرقیات گیاهی که برای لاغری مفید است بروید. نکته حائز اهمیت این است که باید عرقیات گیاهی که طبیعت سرد دارند را استفاده کنید. در اینجا به معرفی عرقیات گیاهی برای کاهش وزن می پردازیم.

عرق گیاهی زیره: عرق زیره سرشار از آهن ، منگنز، منیزیم ، و مس است هضم کننده بسیار قوی که با کاهش تجمع سلولهای چربی باعث کاهش وزن و لاغری میشود این عرق گیاهی مملو از آنتی اکسیدان و فیتواسترول است فیتواسترول مانع جذب کلسترول در بدن شده استها را کاهش میدهد.

عرق گیاهی کاسنی: ترکیب یک قاشق عرق کاسنی با یک لیوان آب محلولی است که ، باعث تصفیه خون و پاکسازی بدن می شود. این عرق گیاهی معجزه گر ، سموم بدن و التهابات را برطرف می کند. سرکه سیب با یک قاشق عسل را میتوان به عرق کاسنی اضافه کرد و همراه کاهو میل نمود که سبب دفع چربی از بدن و لاغری می شود.

سرکه سیب: اگر سرکه سیب را منظم مصرف کنید عامل بسیار قوی در سوختن چربی هاست.خوردن آن قبل از غذا سبب کاهش وزن و سلامت دستگاه گوارش میشود. سرکه سیب همراه آب باعث بی اشتهایی میشود پس افراد توصیه میشود روزانه یک یا دو قاشق سرکه سیب مصرف کنند. مخلوطی از یک لیوان آب و ۲ قاشق غذاخوری سرکه سیب را یکی از بهترین شیوه ها برای افزایش سوخت وساز کالری ها می دانند. حتما به جای مصرف سس هنگام خوردن سالاد، از سرکه انگور یا سرکه سیب استفاده کنید. 

سرکه سیب برای سوزاندن چربی های دور شکم مثل آب روی اتش است. حتما حتما این سرکه را با مقداری آب رقیق کنید و بعد بنوشید.سرکه سیب به شما کمک میکند تا از کلسترول بد در امان باشید چون سوخت و ساز بدن را افزایش و اشتها را کاهش میدهد.

عرق شوید: خاصیت چربی سوزی بسیار موثر دارد می توانید شوید را به صورت عرق گیاهی و یا خشک شده آن مصرف کنید. مخلوط ماست و شوید سرعت لاغری را افزایش میدهد. مصرف روزانه عرق گیاهی شوید در پایین آوردن کلسترول خون موثر است.

عرق زیره: عرق زیره در کاهش وزن و لاغری مفید است، چربی سوز می باشد و باعث رفع اشتهای کاذب و از بین بردن چربی های زیر پوستی می شود.

عرق کاسنی: بهترین زمان برای نوشیدن عرق کاسنی صبح ناشتا قبل از صبحانه است که نوشیدن آنها به همراه آب می تواند سبب افزایش دریافت مواد مغذی از گیاه کاسنی شود.

میوه ها و سبزی ها برای کاهش وزن به سرعت برق و باد

سیب: سیب با خاصیت آنتی اکسیدانی که دارد با رادیکال های آزاد مبارزه و چون حاوی ویتامین و فیبر است شمارا سیر نگه میدارد.

موز: زمانی که صحبت از کاهش وزن می شود موز را بین غذا مانند صبحانه یا نهار بخورید این به ما انرژی می دهد.

زغال اخته: رنگ آبی عمیق زغال اخته نشانگر غنی بودن از آنتی اکسیدان هاست و رادیکال های آزاد را دفع می کنند. و همچنین برای کاهش وزن عالی هستند از ترکیب فیبر و آب یافت شده در زغال اخته آن ها انتخاب عالی برای کمک به کاهش اشتها هستند.

گریپ فروت: گریپ فروت هم به دلیل ترکیباتی که دارد به لاغری کمک می کند.

گلابی: در کنترل اشتها یک میوه اعجاب انگیز است. ۵/۵ گرم فیبر داخل آن سیستم گوارشی را به حرکت وادار میکند. فیبر به بدن کمک میکند تا مواد غذایی و ویتامین های دیگر را جذب کند. اگر دچار یبوست شدید یک گلابی آبدار بهترین کمک برای حال شماست.

دانه های انار: این میوه با مقدار فیبری که دارد به میوه ایی ایده آل تبدیل شده است. فیبر موجود در دانه های انار باعث ایجاد حس سیری کاذب می شود.

پرتقال: پرتقال علاوه بر طعم خوبی که دارد برای لاغری توصیه می شود. این میوه نیز باعث سیری کاذب می شود.

هندوانه: فلاونوئید موجود در میوه های قرمز مانند هندوانه، سیب ، و آلو به این معنی است که آن ها قدرت ایجاد کاهش وزن را دارند.

گوجه فرنگی: مصرف عصاره گوجه فرنگی می تواند به کاهش وزن کمک کند زیرا انرژی را افزایش می دهد پس از هشت هفته نوشیدن عصاره گوجه فرنگی بدون نمک دو بار کمک شایانی به لاغری می کند

آوکادو: تا بحال این اتفاق برایتان افتاده است که بعد خورن یک وعده غذای کامل هنوز فکر کنید میتوانید چیزهایی دیگر را نیز میل کنید و جا برای خوراکیهای دیگر دارید؟ اگر چوابتان مثبت است باید بگوییم با خوردن آووکادو دیکر این حس را تجربه نخواهید کرد

اوکادو تازه را به غذا اضافه کرده ، میل به خوردن بین وعده های غذایی را در طی سه ساعت به میزان ۴۰ درصد کاهش دهید.

بروکلی: مصرف مواد غذای تان را به شدت محدود نکنید در عوض مواد مغذی بیشتری به ان اضافه کرده و بطور همزمان با خوردن کام بروکلی کالری بیشتری بسوزانید.

کاهو: کاهو برای برخی از افراد بعنوان یک غذای کامل بشمار میرود اما بیشتر افرادی که رژیم دارند کاهو یک جز اصلی برای یک سالاد سالم است.

کدو سبز: کدوی سبز حاوی ۳۶ کالری در یک فنجان است. از یبوست و هاضمه جلوگیری کرده و سطح قند خون را پایین می آورد. در آقایان به کاهش مشکلات پروستات کمک میکند خطر حمله قلبی را کاهش میدهد.

تره فرنگی: منبع خوبی از ویتامین های C و K و B6 و آهن و منگنز است. به میزانزیاد اسید فولیک دارد که سطح هموسیستئین خون را پایین می آورد.

کلم: یک فنجان کلم تنها حدود ۳۳ کالری دارد، اما پر از مواد مغذی است که افراد را سیر نگه می دارد این کار کمک می کند تا میزان کالری که هر روز مصرف می کنید را بدون از دست دادن ویتامین و مواد معدنی ضروری کاهش دهید.

اسفناج: برای افرادی که هدفشان کم کردن وزن است اسفناج نباید در رژیم غذایی نادیده گرفته شود،. سه فنجان اسفناج خام، ۲.۹ گرم پروتئین و ۲۳ کالری دارد.

سیر: در میان افرادی می شود که مبتلا به بیماری کبد هستند پودر سیر باعث کاهش وزن بدن و چربی که سیر از متابولیسم خون ،لیپد در خون را حمایت می کند خوردن سیر تقویت سیستم ایمنی را منجر شده و به دفع بیماری قلبی، مبارزه با التهاب، افزایش نگهداری حافظه، و فشار خون پایین تر کمک کند، پس کمی به غذا اضافه کنید.

کدو سبز: کدوی سبز سرشار از فیبر است اثر خنک کنندگی روی معده دارد فیبر میتواند تا مدت های زیاد انرژِ ی بدنتان را تامین کند بدون اینکه احساس ضعف کنید

کرفس: کرفس دارای کالری خیلی کم و غنی از فیبر و مقدار زیادی ویتامین C و کلسیم است که در از دست دادن چربی دور شکم میتواند کمک ساز باشد کرفس هم یکی از سبزیجات سالم که چربی اضافی در بدن را میسوزاند. قبل از وعده های غذایی نصف لیوان آب کرفس را گرفته و نوش جان کنید. همچنین میتوان آن را به سالاد و سوپ اضافه کرد. این گیاه خطر ابتلا به سرطان تخمدان در زنان را کاهش میدهد.

آب جعفری: جعفری هم از دسته سبزیجاتی است که برای رفع چربی شکم مفید است جعفری سبزی است که بسیار نادیده گرفته میشه و اکثرا میل زیادی به خوردن این سبزی نشان نمی دهند غافل از اینکه یکی از پر فایده ترین سبزیهاست.بدون چربی است و برای کلیه ها فوق العاده مفید است.آب جعفری برای سوزاندن چربی و کمک به فرآیند سم زدایی بسیار مفید است.

خیار: خیار یک میوه تابستانی است اما آنچه جالب است این است که برای سوزاندن چربی مواد غذایی بسیار عالی است! خیار به خاطر داشتن دو مواد معدنی گوگرد و سیلیکون دارای قابلیت چربی سوزی است.

خیار دارای حدود ۹۶% آب است و تنها در حدود ۴۵ کالری در کل یک خیار وجود دارد. در نتیجه به عنوان دیورتیک از نفخ شکم پیشگیری می کند.

به خیار آبلیمو بزنید، برای سوزاندن چربی فوق العاده مفید می شود چون لیمو فوق العاده افزایش سوخت و ساز بدن و محتوای اسیدی خود را بالا برده و به از بین بردن چربی کمک میکند.

برای کاهش وزن، اضافه کردن یک کاسه خیار قطعه قطعه شده به صبحانه بسیار توصیه می شود.

سالاد خیار هر روز با ناهار می تواند باعث پر شدن حجم معده و آب مورد نیاز بدن در وعده غذایی شود. اضافه کردن یک مقدار آب لیمو، فلفل، نمک یا سرکه و برخی گیاهان به علاوه روغن زیتون و در هنگام گرسنگی بجای اسنک خیار بخورید.

سیب زمینی شیرین: سیب زمینی مقداری پتاسیم و فیبر دارد،خوب است افزودن سیب زمینی شیرین را به رژیم غذایی خود در نظر بگیرید. یک سیب زمینی شیرین بزرگ حاوی ۴ گرم پروتئین ، ۲۵ درصد از فیبر ، و ۱۱ برابر مصرف روزانه ویتامین آ است.

سیب پخته: سیب پخته فواید زیادی برای بدن دارد. با خوردن سیب در یک وعده غذایی مقدار قابل توجهی فیبر و آهن و مواد مغذی دیگه به بدنتان میرسانید. سیب پخته هضم غذا را آسان میکند پس علاوه بر چربی سوزی برای افرادی که در هضم دجار مشکل هستند هم مفیداست.

دانه ها و آجیل ها برای کاهش وزن به سرعت برق و باد

این آجیل قدرتمند را بین وعده های غذایی قرار دهید می تواند به سالاد و بلغور جو برای افزایش امگا ۳، فیبر و پروتیین اضافه شود. بادام نیز به جلوگیری از پرخوری کمک می کنند.

کره بادام: کره بادام را میتوانید روی سیب یا نان تست یا حتی نان جو و روی موز بمالید و میل کنید، فیبر زیاد و چربی موجود در بادام باعث سیری طولانی مدت می شود.

دانه چیا: وقتی دانه چیا میخورید در معده تان تبدیل به ماده ژله مانندی میشود که احساس سیری را در شما تقویت کرده و جالب است بدانید دانه چیا به آرامی هضم شده و باعث طولانی شدن حس سیری در فرد می شود.

بذرکتان: دارای فیبر بالا و بسیار مناسب برای سیری است.آنها را آسیاب کرده و با اسموتی ها مخلوط کنید

کنجد: به احتمال زیاد به دانه های کنجد اهمیت چندانی نمی دهید، اماجالب است بدانیدکه چیزهای کوچک ترد ممکن است نقش حیاتی در حفظ وزن داشته باشند. بنابراین باید به طور جدی آن ها را به سالاد یا غذای پخته اضافه کنید.

پسته: پسته به دو روش معجزه آسایی در کاهش وزن عمل می کند اول اینکه با داشتن پوسته سخت به کاهش سرعت مصرف کمک می کند. همچنین باعث می شود که به احتمال زیاد پرخوری نکنید برای اجتناب از خوردن بیش از حد، باید به جای مصرف مستقیم آن ها، بخشی را کنار بگذارید.

نشاسته ها: نشاسته ها به چند دلیل شما را به سرعت لاغر می کنند: ۱. آن ها به آرامی هضم می کنند. ۲. کمک می کنند تا سیر بمانید. ۳.آن ها انرژی را تامین می کنند

جو دوسر: جو دو سر فقط برای صبحانه نیست بلکه یک میان وعده بسیار بزرگ بین غذاها است.

کینوا: تقریبا مانند برنج قهوه ای کم کالری و دارای فیبر و پروتئین است پس این نیز باعث سیری میشود.

تخم کتان: این مخلوط با آنتی اکسیدانی که دارد باعث تقویت گوارش شده و توان چربی سوزی بدن را افزایش می دهد. همچنین این وعده غذایی در کاهش وزن بسیار موثر بوده و بهتر است در کنار رژیم غذایی متعادل و برنامه ورزشی منظم، برای لاغری سریع تر مصرف شود.

بادام: بادام یکی از قاتلین چربی می باشد. چربی خوب بدن را بالا برده و با مواد متشکله خود از جله منیزم و پروتئین و فیبر و ویتامین ای یک ماده مغذی محسوب میشود. وقتی در بدن پروتئین به میزان کافی باشد توده های عضلانی به خودی خود چربی میسوزانند. چربی های اشباع نشده و یا چربی های خوب در بادام در کاهش وزن موثر و برای بیماریهی قلبی و دیابت نیز خوب است

بهتر است بادام ساده باشد و سرخ شده و یا بو داده بودن بادام خواص آن را کاهش می دهد.

پروتئین های ضروری و ترکیبات موثر برای کاهش وزن و لاغری سریع

سالمون: ماهی قزل آلا به همراه مقدار زیادی از چربی های امگا ۳، بیش از ۲۰ گرم پروتئین دارد. با آن مقدار پروتئین بالا، شما بعد از شام میل به میان وعده نخواهید داشت.

ساردین: ساردین با وجود جثه کوچک حاوی تمام مواد غذایی است، برای چنین ماهی کوچک، ساردین حاوی تمام فواید غذایی است. ساردین ۷ گرم پروتئین و ۵۹ کالری دارد و شما از امگا ۳ موجود در ان لذت خواهید برد.

روغن آوکادو: از آنجا که پر از مواد غذایی و چربی های سالم هستند می توانند کاهش وزن را تحریک کنند، مصرف سه قاشق سوپ خوری روغن غنی تک چربی در عرض یک ماه حدود دو درصد چربی شکم خود را کاهش می دهد.

روغن نارگیل: اینکه روغن نارگیل دارای چربی های اشباع شده است به این معنی نیست که باید آن را بطور کامل نادیده گرفت تنها ۲ قاشق سوپ خوری روزانه اندازه کمر را با میانگین ۱.۱ اینچ در طول ماه کاهش می دهد.

مایعات و نوشیدنی ها و سرعت لاغری معجزه آسای آنها

آب: نیازی نیست برای لاغری دنبال چیزهای عجیب و غریب باشید آب هم به لاغری کمک می کند

قطره های لیمو: اضافه کردن چند قطره لیمو به آب به کاهش وزن کمک میکند ویتامین ث موجود در لیمو قدرت کاهش سطح هورمون استرس که کورتیزول نام دارد را دارد.کورتیزول باعث گرسنگی و ذخیره سازی چربی میشود.

چای سبز: مصرف چای سبز می تواند به بیماران چاق و دیابتی کمک کند که وزن را با افزایش متابولیسم چربی و سیری و سرکوب ژن های چاقی کاهش دهند.

یک فنجان (یا دو) آب را حرارت دهید اجازه ندهید که جوش بیاید درجه حرارت باید حدود ۸۵ درجه باشد. آب را در یک قوری بریزید و یک قاشق چای خوری (یا دو) برگ چای سبز بریزید آن را به مدت ۳ تا ۴ دقیقه بپوشانید.

چای سبز را میتوان با صبحانه خورد و بین وعده های غذایی مصرف کنید. قبل از رفتن به خواب آن را مصرف نکنید و بیش از ۵ فنجان چای سبز در روز نداشته باشید. اگر اضطراب دارید از مصرف کافئین اجتناب کنید.

چای ترش: چای ترش حاوی آنتی اکسیدان قوی است و هیچ کافئینی ندارد پس نوشیدن این چای می تواند به کاهش فشار خون کمک کند در نتیجه برای کسانی که مبتلا به فشار خون هستند خوب است فشارخون باعث استرس می شود که به نوبه خود سموم را در بدن افزایش می دهد و منجر به التهاب می شود وقتی بدن در یک حالت التهاب ثابت است از متابولیسم چربی جلوگیری می کند و این منجر به افزایش وزن می شود که سطح کلسترول بد را کاهش داده و چربی خون را بهبود می بخشد.

یک فنجان آب به جوش بیاورید یک قاشق چای خوری را به یک قوری اضافه کنید وقتی آب شروع به جوش آمدن می کند، شعله را خاموش و آن را داخل قوری بریزید بعد از۵ دقیقه که خیس خورد داخل فنجان ریخته و میل کنید.

چای ترش را با صبحانه و یا بین وعده های غذایی خود میل کنید می توانید قبل از خوابیدن هر نوع چای رقیق را بخورید مطمئن شوید که بیش از سه فنجان چای در روز نخورید.

چای بابونه: این چای ضدافسردگی ، ضد التهاب ، و ضد التهاب است.افسردگی و اظطراب و خواب کم رابطه مستقیم با چاقی دارد

چای بابونه خاصیت ضد التهابی، ضد افسردگی، ضد اضطرابی دارد افسردگی، اضطراب، تورم و محرومیت از خواب رابطه مستقیمی با افزایش وزن دارند. کورستین ، لوتئولین ، اپیژنین، گلیکوزید در چای بابونه، مسئول لاغری است که سطح قند خون را کاهش دهد.

یک فنجان آب به جوش بیاورید آن را از روی حرارت بردارید و به یک قوری دو قاشق چای بابونه و یا یک کیسه چای بابونه بریزید بعد از ۵ دقیقه خیس خوردن آن را صاف کنید.

قبل از این که به رختخواب بروید تا بهتر بخوابید، این کار را بکنید. اگر احساس افسردگی و یا اضطراب می کنید چای بابونه را در طول روز در روزهای هفته بخورید بیش از دو فنجان چای بابونه در روز نخورید.

چای زنجبیل: زنجبیل ریشه گیاه گلدار است و عموما به عنوان طعم دهنده و ادویه به کار می رود. زنجبیل حاوی یک ترکیب زیست فعال، است که بوی تند و ویژه ای دارد و نیز خاصیت ضد التهاب، آنتی اکسیدان، ضد تهوع، حساسیت گلوکز و کاهش فشار خون دارد زنجبیل به افزایش سیری و گرمازایی کمک کرده است

یک فنجان آب را حرارت دهید یک قاشق چای خوری از زنجبیل خرد شده را به آب اضافه کنید بگذارید ۵ دقیقه بجوشد. اگه بخواهید می توانید عسل و لیمو رو هم اضافه کنید.

می توانید چای زنجبیل را با صبحانه و یا بین وعده های غذایی مصرف کنید. بیش از سه فنجان چای زنجبیلی در روز نداشته باشید.

چای نعناع: چای نعناع از برگهای نعناع به دست می آید این اثر آرامش بخشی فوری دارد. دانشمندان دریافته اند که نعناع شامل ترکیبات فرار مانند منتول ، هسپریدین ،لوتئولین و اریوکیترین است. اینها خلق و خو را بهبود می دهند و اثر ضد التهاب، ضد میکروبی، بهبود هضم و آنتی اکسیدانی دارد

یک فنجان آب را به جوش بیاورید ۵ - ۱۰ عدد برگهای نعناع را به آب جوش اضافه کنید. اجازه دهید برای ۵ تا ۷ دقیقه بجوشد. همچنین می توانید از یک کیسه چای استفاده کنید و برای حدود ۳ دقیقه آن را در آب گرم قرار دهید.

بین وعده های غذایی، دو ساعت قبل از خوابیدن، یا با صبحانه میل شود بیش از دو یا سه فنجان چای نعناع در روز ننوشید.

گل همیشه بهار: دارای خواص ضد التهابی قوی است آن مزه گل و تازگی آن می تواند به آرام کردن شما کمک کند و استرس را کاهش دهد. بنابراین، این چای می تواند به افزایش وزن ناشی از استرس و التهاب کمک کند.

یک فنجان آب به جوش بیاورید.یک تا دو قاشق چای خوری گل های خشک شده را هم اضافه کنید و ۱۰ دقیقه خیس کنید قبل از نوشیدن آن را صاف کنید.

زمان مناسب برای استفاده از گل همیشه بهار :آن را با صبحانه یا بین وعده های غذایی تان تقسیم کنید بیش از سه تا چهار فنجان چای در روز ننوشید.

چای رزماری: رز ماری یک گیاه آروماتیک محبوب است که در آشپزی به کار می رود. این گیاه برگ های سوزنی شکل دارد ویژگی های آنتی اکسیدان قوی دارد چای رزماری دارای خاصیت ضد افسردگی است هر دوی این ویژگی ها برای ترویج کاهش وزن مناسب هستند.

آب را بجوشانید و رزماری را به قوری اضافه کنید. بعد از ۵ دقیقه خیس کردن آن را صاف کنید و بنوشید اگر بیشتر خیس بخورد ممکن است تلخ شود

آن را با صبحانه و بین وعده ناهار و شام همراه داشته باشید. بیش از سه فنجان چای رزماری را روزانه ننوشید.

چای انار: چای انار یک چایی مخصوص است که در آن آب انار غلیظ، دانه های انار و یا گل های خشکیده انار سرو می شود. انار پر از آنتی اکسیدان ها هستند و خواص ضد میکروبی دارند مزه شیرین این چای، به کاهش وزن کمک خواهد کرد.

یک فنجان آب به جوش بیاورید و بلافاصله از روی شعله بردارید.یک قاشق چای خوری بابونه یا چای سبز اضافه کنید و دانه انار را خرد کنید یا گل انار خشک را به قوری اضافه کنید.۴ تا ۵ دقیقه آن را خیس کنید سپس صاف کرده و بنوشید.

می توانید در طول صبحانه یا بین وعده های غذایی آن را میل کنید بیش از سه فنجان از این چای را روز ننوشید.

چای ماته: این چای حاوی ماده شیمیایی است که به روند چربی سوزی کمک می کند.

چای قره قاط: میزان قند خون را متعادل می کند و اشتهای فرد را کاهش می دهد.

چای اولنگ (چای چینی): ثابت شده است که کلسترول را کاهش می دهد و به روند چربی سوزی کمک می کند.

چای گل بامیه: حاوی فلاونوئید و ماده معدنی است که در کاهش جذب چربی به بدن کمک می کند.

چای انیس: دارای خاصیت ضدمیکروبی است، در حفظ سلامت دستگاه گوارش موثر است و آب بدن را کاهش می دهد.

دمنوش دارچین: پودر دارچین و چوب آن را در یک لیوان بریزید، آب را بجوشانید و داخل لیوان روی دارچین‌ها بریزید. بهتر است از یک لیوان درب‌دار استفاده کنید یا روی هر لیوانی که استفاده می‌کنید، درپوش بگذارید و ۱۵ دقیقه صبر کنید. دمنوش لاغری شما آماده است. نوش جان! این دمنوش را می‌توانید ۱ یا ۲ بار در روز میل کنید.

دمنوش گل محمدی: گلبرگ‌ها و آب را داخل قوری بریزید (طوری که آب روی گل‌ها را بپوشاند) و قوری را روی شعله‌ی گاز قرار بدهید. درب قوری را بگذارید و منتظر شوید تا جوش بیاید. پس از آنکه ۱۵ تا ۲۰ دقیقه جوشید، دمنوش را از صافی رد کنید. این دمنوش لاغری را نهایتا تا ۶ روز می‌توانید در یخچال نگه‌دارید. هر روز نصف تا یک فنجان از این دمنوش را می‌توانید با معده‌ی خالی میل کنید.

دمنوش جینسینگ: برای هر یک لیوان آب، تقریبا ۱ قاشق چای‌خوری ریشه‌ی خردشده‌ی جنسینگ در لیوان یا فنجان‌تان بریزید. آب را بجوشانید و به آن اضافه کنید. بعد از گذشت ۵ تا ۱۰ دقیقه، می‌توانید دمنوش‌تان را صاف کنید و در صورت تمایل با افزودن با عسل یا لیمو، ۱ یا ۲ بار در روز میل کنید.

دمنوش زنجبیل و فلفل: این دو ادویه به طور طبیعی قاتل چربی های شکمی هستند. فلفل تازه و زنجبیل را با هم در ظرفی مخلوط کرده و یک ترکیب گیاهی برای خود تهیه کنید. این ترکیب سوخت و ساز را افزایش و چربی بیش از حد دور شکم و پهلو را می سوزاند.

نوشیدنی لیمو و عسل: یکی از راههای خانگی برای خلاص شدن از چربی های دور شکم استفاده از لیمو و عسل است. آب چند عدد لیموی تازه را گرفته و به همراه یک قاشق عسل و مقداری آب با هم مخلوط کنید.

روش اول: آنقدر هم بزنید تا عسل به خورد آب برود. این معجون را صبح زود با معده خالی نوش جان کنید. این نوشیدنی حرکات روده را تنظیم و همچنین پوستتون را روشن و شفاف می کند.

روش دوم: صبح خود را با خوردن آب لیموی تازه آغاز کنید. لیموی تازه سموم بدن همراه با چربی را از بین می برد، البته مخلوط آن با آب گرم علاوه بر آب کردن چربی های شکم, کبد را تقویت و سوخت و ساز بدن را نیز افزایش می دهد. هر روز صبح با معده خالی این نوشیدنی را بنوشید.

روش سوم: نوشیدن آب لیمو برای بعد از ناهار یا شام اکیدا به شما توصیه می شود. اگر این نوشیدنی را به دو بار در روز افزایش دهید مثلا بعد از ناهار یا شام نیز بنوشید. هیچ ضرری ندارد ولی بهتر است مزه آن را کمی متنوع تر کنید.

honey-and-green-tea-for-weight-lossD.jpg

تعجب نکنید، حبوبات بر چربی شکم تاثیر دارند

حبوبات نه تنها دارای پروتئین بدون چربی است بلکه به دلیل ترکیبات مختلف دیگر از جمله فیبرهای نامحلول در محلول و همچنین با توجه به شاخص قند خون پایین آنها، هضم را آسان کرده و برای مدتی شما را سیر نگه می دارد، در نتیجه دیرتر گرسنه می شوید. حبوبات برای دیابت و بیماری قلبی خوب هستند.

برای چربی سوزی می توانید هر نوع حبوباتی را استفاده کنید:

  • لوبیای سفید
  • لوبیا چیتی
  • لویا چشم بلبلی
  • نخود
  • عدس

هر روز یک فنجان. قبل از استفاده آنها را کاملا بشویید. خیس کنید آبش را دور بریزید. اگر از کنسرو حبوبات استفاده کنید تولید نفخ میکند خودتان در خانه لوبیا را بپزید.

می توانید آنها را در سالاد، یا بعنوان غذای اصلی بخورید. در ادامه حتما سالاد ها و غذاهای مناسبی که می توانید با حبوبات درست کنید را به شما معرفی می کنیم.

حبوبات را با گوجه فرنگی، دانه های ذرت، فلفل، آب لیمو، روغن زیتون، سبزی و ادویه مخلوط کرده و غذا درست کنید.

اسم این غذا هوموس است که در آسیای شرق پرطرفدار است. حبوبات عنصر اصلی تشکیل دهنده این غذا است که بشکل ساندویچ استفاده می شود.

غلات سبوس دار کامل با شیر باعث کاهش چربی شکم می شود

صبحانه به شیوه غلط خود یکی از عوامل مهم چاقی است. بنابراین صبحانه را کامل و مناسب بخورید از سبوس و غلات که فیبر بالایی دارند استفاده کنید تا قند خونتان را برای مدت طولانی ثابت نگه دارند. وقتی سبوس و غلات را به شیر اضافه می کنید در واقع سرعت سوخت و ساز بدنتان را افزایش می دهید.

بنابراین، غلات صبحانه با شیر باعث کاهش چربی شکم می شود. این یک لیست از غلاتی است که می توانید استفاده کنید هرگز از غلاتی که دارای قند پنهان هستند استفاده نکنید.

برای صبحانه چه غلات سبوس داری مناسب هستند؟

  • گندم
  • جو
  • چاو
  • سبوس گندم
  • گندم سیاه

اما سوال این است که چگونه غلات صبحانه را برای کاهش چربی دور شکم استفاده کنیم؟

بلغور جو دوسر را می توانید در شیر جوشانده و کمی دارچین به آن اضافه کنید با چند عدد گردو یا بادام و یا انواع توت ها میل نمائید به این نوشیدنی می توانید عسل نیز اضافه کنید.

این ترکیب دقیقا شبیه حلیم های موجود در بازار می شود با همان مزه و غلظت.

کاهش وزن با خوراکی های مفید و مغذی

شکلات تلخ: شکلات تیره وزن را کم میکند.ترکیبات شکلات برای قلب مفید ، ابتلا به دیابت را کاهش و کاهنده بیماری های قلبی و مرگ و میر است. می توانید شکلات تیره بخورید تا وزن کم کنید. محققان بر این باورند که ترکیبات شکلات برای قلب سالم ، کاهش خطر ابتلا به دیابت، کاهش بیماری های قلبی و مرگ و میر مناسب است.

ماست یونانی: غنی از پروتئین میباشد پروبیوتیک در ان به باکتری های خوب در عملکرد تولید غذای خوب امداد میرسانند.

تخم مرغ: همانند ماست یونانی، خوردن تخم مرغ برای صبحانه می تواند باعث شود که احساس کامل تری داشته باشید و کمک کند کالری کمتری در طول روز بخورید به این معنی که آن ها برای کاهش وزن مناسب هستند.

تخم مرغ آب پز بزرگ (حدود ۵۰ گرم)حاوی کم تر از یک گرم کربوهیدرات و منبع عالی پروتیین است تخم مرغ هم چنین حاوی آمینو اسیدها، آنتی اکسیدان ها و چربی های سالم است.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر