موضوعات وبسایت : ورزشی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

نمیتونم بارفیکس برم

نمیتونم بارفیکس برم

نویسنده : شیما علیزاده | زمان انتشار : 20 آبان 1399 ساعت 12:42

چرا نمیتونم بارفیکس بزنم ؟

این سوال بسیاری از افرادی است که با وجود قدرت خوب در انجام ورزشهای مختلف نمی توانند حتی یک بار خود را از میله بارفیکس بالا بکشند. اگر شما هم جزو افرادی هستید که به خاطر ضعف نیروی عضلات و یا اضافه وزن حتی یکبار هم نمیتوانید بارفیکس بروید، نگران نباشید چون بسیاری از ورزشکارها نیز مانند شما هستند! در این مقاله پس از ریشه یابی این مشکل که چرا نمیتوانیم بارفیکس بزنیم ؟ به شما کمک می کنیم تا اولین حرکت بارفیکس صحیح خود را انجام دهید تا حس زیبای اراده کردن و توانستن را بچشید.

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

اما چرا برخی افراد نمی توانند بارفیکس بروند ؟ ابتدا بهتر است بگوییم که بارفیکس رفتن، ساده ترین و مناسب ترین ابزار سنجش قدرت در عضلات بالاتنه شماست، و این قدرت ارتباطی با وزن و جنسیت شما ندارد. یعنی مهم نیست یک زن و یا مرد هستید، یا یک بچه و یا یک پیرمرد، وزن شما 150 کیلوگرم است یا فقط 30 کیلو، در هر صورت، کیفیت و تعداد حرکتی که می توانید بارفیکس بروید تعیین کننده میزان قدرت بالاتنه شماست. پس اگر دختر جوانی را دیدید گه علی رغم داشتن عضلاتی ظریف و به مراتب باریکتر از یک مرد ورزشکار، می تواند به سادگی ۱۰ بارفیکس برود، تنها دیدگاهتان این باشد که قدرت بالاتنه او بالاتر از حد متوسط در زنان و حتی مردان است. بنابراین از این به بعد هر کسی از شما سوال کرد که چرا نمیتونم بارفیکس بزنم ؟ در یک عبارت به او بگویید که قدرت بالاتنه شما هنوز برای بارفیکس رفتن کافی نیست!!

چگونه میتوانم بارفیکس بروم ؟

ابتدا باید بگوییم که ورزش بارفیکس یک ورزش بسیار ساده و ارزان است که همه هزینه آن به خرید میله بارفیکس ختم می شود. در بازار لوازم ورزشی انواع میل بارفیکس یافت می شود اما میله بارفیکس وسیله ای نیست که پرداخت قیمت های بالا برای آن تفاوت خاصی ایجاد کند. بنابراین شما میتوانید با پرداخت هزینه ای کم به خرید میله بارفیکس ارزان اقدام کنید.

تمرین برای انجام دادن اولین حرکت بارفیکس

اگر شما بدلیل اضافه وزن یا ضعف عضلات نمی توانید بارفیکس بزنید. به این دو روش توجه کنید:

روش اول ) اول اینکه قبل از بارفیکس زدن، شما نیاز به ماهیچه های قدرتمندتری برای آویزان ماندن از میله بارفیکس دارید. اگر شما نمی توانید بیشتر از چند ثانیه به میل بارفیکس آویزان شوید. بهتر است ابتدا فقط همین حرکت را تکرار کنید. شما میتوانید در هشت مرحله بیست ثانیه ای و با زمان استراحت 10 ثانیه از میل بارفیکس آویزان شوید. تا جایی این حرکت را تکرار کنید تا برایتان آسان شود. سپس شما آماده تمرین بارفیکس زدن هستید. دست هایتان را بیشتر از عرض شانه باز کرده و میله بارفیکس را بگیرید به طوری که کف دستتان در جهت عکس صورتتان باشد. سپس خودتان را آرام بالا بکشید و تا جایی که میتوانید چانه تان را به بالای میل بارفیکس نزدیک کنید. سپس در این نقطه کمی صبر کرده و خودتان را به آرامی پایین بکشید. مهمترین نکته این است که نباید بگذارید تا با نیروی جاذبه پایین بیایید بلکه خیلی آرام و با کنترل باید بدون رها کردن میله بارفیکس دستان خود را باز کنید.

روش دوم) روش بارفیکس منفی است. این تمرین بر روی عضلات جلو بازو تمرکز می کند و به روشی جدید عضلات دو سر بازوی شما را سفت می کند. روی صندلی بایستید و میله بارفیکس را مثل اینکه دارید بارفیکس انجام می دهید بگیرید سپس صندلی را رها کنید و به آرامی خود را به پایین بکشید تا جایی که بازوهایتان کشیده شوند. حتی اینکار را میتوانید با پرش به سمت میله بارفیکس و بدون صندلی نیز انجام دهید. این حرکت به تقویت عضلات مورد نیاز برای بارفیکس رفتن شما کمک بسیاری می کند.

 روش سوم) استفاده از کش پاورباند: کش پاورباند کمک میکند تا برای بالا کشیدن خود از بارفیکس نیروی کمتری را تحمل کنید و بتوانید حرکات بارفیکس بیشتری را برای تقویت عضلات بالاتنه خود انجام بدید. این کش ها معمولا در چهار عرض مختلف عرضه می شوند که پاورباند های دارای عرض بیشتر محکم تر .هستند و برای افراد مبتدی بهتر البته از کش پاورباند افراد حرفه ای هم برای رفتن تعداد زیاد بارفیکس استفاده می کنند.

با انجام مداوم این دو روش سرانجام شما می توانید طعم خوشایند اولین بارفیکس خود را بچشید.

پس از یادگرفتن بارفیکس رفتن لازم است تا با نحوه صحیح بارفیکس زدن، انواع حرکات بارفیکس و اشتباهات رایج در انجام حرکات بارفیکس آشنا شوید که سه مقاله زیر در این زمینه به شما پیشنهاد میشود :

نحوه صحیح بارفیکس زدن

انواع حرکات بارفیکس

اشتباهات رایج در انجام حرکات بارفیکس

منبع

محصولات مرتبط با این مقاله

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر