موضوعات وبسایت : ورزشی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

آمپول برای کشیدگی کشاله ران

نویسنده : علی بجنوردی | زمان انتشار : 20 خرداد 1400 ساعت 20:44

سلام اقای دکتر من تو فوتبال کشیدگی کشاله پیدا کردم بعضی مواقع دردم شروع میشه بعضب مواقع هم ندارم بعد سوالم اینه دردم تا زیر بیضه میره و اونجا احساس درد دارم میخوام بدونم ارتباطی با هم دارن؟یا جدا هستن؟ و جوریه که کل پام یه درد مبهمی هم میگیره موقع درد گاهی اوقات


کشیدگی کشاله ران
در پاسخ مختصر و مفید به سوال شما که آیا علت درد ناحیه بیضه میتواند ناشی از کشیدگی کشاله ران باشد میتوان در یک پاسخ کوتاه گفت بله .

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

در اینجا متذکر می شوم که علل کشیدگی ران و علل و درمان کشیدگی کشاله داخل ران بسیار متعدد می باشد و همچنین درد در ناحیه بیضه و کشاله ران علت های مختلفی دارد از فتق کشاله ران گرفته تا دیسک کمر که در اینجا مختصر آنها را برای شما بازگو می کنم.


همانطور که می دانید کشیدگی کشاله در واقع کشیدگی لیگامان ها و عضلات است که در سمت داخل ران قرار دارد. در فوتبال  اتفاق می‌افتد و به راحتی می‌تواند موجب درد شود که شما هر گاه پای خود را از روی زمین بلند می کنید منجر به درد شود و هرگز شروع به فعالیت ورزشی یا مسابقه فوتبال یا دویدن می کنید مجدد در دو برای شمادرد کشاله ران  ایجاد کنید
درمان کشیدگی کشاله داخلی ران اگر علت برای عضلات باشد بهترین راه فیزیوتراپی کشاله ران ،انجام لیزر درمانی برای کشاله ران ،انجام جریانهای الکتریکی با نفوذ بالا و با نیدلینگ در کشاله ران می باشد و همچنین استفاده از پماد روماتکس یا پماد هایی مانند آن می‌تواند برای درمان کشاله ران موثر باشد .

البته علل دیگری هم می تواند منجر به دردکشاله ران شود :

ممکن است دچار فتق کشاله ران باشید و در یک صدمه ورزشی این صدمات تحریک شود. همچنین بسیاری از موارد مرتبط با کمر درد می تواند درد در کشاله ران و یا در ناحیه بیضه نشان دهد. کم نیستند بیمارانی با درگیری ناحیه دیسک l۱ و l۲ یا حتی دیسک‌های پایین تر مانند دیسک L5 و S1 که درد در ناحیه کشاله ران و ناحیه بیضه خود نشان می‌دهند.
سونوگرافی کشاله ران و همچنین انجامنوار عصب و عضله می تواند نشان بدهد که آیا فتق وجود دارد یا اینکه درگیری عصب در ناحیه کمر وجود دارد یا نه

درد دیسک کمر که از پشت ران به پایین تیر میکشد بعضی از بیماران آن را درد کشاله ران می گویند که در واقع درد پشت ران باشد سیاتیک است این هم معمولاً به دلیل تحریک از ناحیه کمر می باشد .

دارویی به عنوان داروی کشیدگی عضلات نداریم اما داروهای شل کننده عضلانی مانند باکلوفن مانند تیزانیدین و مانند روباکسین  می توانند در درمان اسپاسم و کشیدگی عضلات موثر باشند .استفاده از آمپول های ضد التهابی به عنوان آمپول  برای کشیدگی عضله و کشیدگی ران استفاده می شود کمک کننده است. در پاسخ بیماران  آمپول برای کشیدگی کشاله ران شاید ترکیب مناسبی از ترکیب آمپولهای بتامتازون و آمپولهای مانند متوکاربامول باشد.

درمان کشیدگی عضلات پشت ران بهتر است شما در روزهای ابتدایی از پمادهای  ضد درد و ماساژ یخ استفاده کنید و پمادهای ضد درد و سپس و بعد از چند روز می توانید از کیسه آب گرم استفاده کنیم و ورزش‌های کششی عضلات داخلی ران را انجام دهید 




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر