موضوعات وبسایت : ورزشی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

برنامه افزایش وزن و حجم

برنامه افزایش وزن و حجم

نویسنده : معین | زمان انتشار : 12 آذر 1399 ساعت 19:16

rating_on.gifrating_on.gifrating_on.gifrating_on.gifrating_off.gif (10 رای)
loading.gifLoading...

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-%D8%A8%D8%AF%D9%86%D8%B3%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%DB%8C%D8%B4-%D8%AD%D8%AC%D9%85(1).jpgبرنامه بدنسازی افزایش حجم مخصوص افراد لاغر توصیه‌هایی در مورد رژیم غذایی افزایش حجم و تمرینات افزایش حجم دارد. این برنامه بدنسازی و رژیم غذایی در هفته با نیم کیلو افزایش وزن همراه خواهد بود. اکتومورف‌‌ها (مشخصه افراد لاغری که فاقد چربی و فیبر عضلانی کافی باشند) عقیده دارند به علت ژنتیک متفاوت بدنشان افزایش حجم برای آن‌ها بسیار دشوار است. اما اغلب اوقات آن‌ها خوراک کافی ندارند، فعالیت زیاد و استراحت کمی دارند. در واقع به همین سادگی‌ست. آیا از عدم پیشرفت خسته شده‌اید؟ با استفاده از این برنامه بدنسازی حجمی سه‌روزه می‌توانید حجم بدن خود را افزایش دهید.

افزایش حجم غذا

یکی از نکات مهم در برنامه بدنسازی افزایش حجم برای افراد لاغر افزایش حجم غذااست. سعی کنید به ازای هر کیلو از وزن بدن خود روزانه تقریبا دو گرم پروتئین مصرف نمایید. بنابراین اگر وزن شما 81 است، ضروری است روزانه 180 گرم پروتئین استفاده کنید. از کربوهیدرات‌هایی نظیر سیب‌زمینی، برنج و جو نیز غافل نشده و میان وعده‌های سرشار از کالری نظیر آجیل، دانه‌ها و سایر منابع حاوی چربی‌های خوب را به رژیم غذایی خود بیفزایید.

اگر شما زمان یا انرژی کافی برای تهیه این مواد غذایی را ندارید، کافی است روزانه غذایی بیشتر از مقدار معمول استفاده کنید. یک‌بار در هفته و معمولاً اول صبح بعد از اجابت مزاج و قبل از خوردن صبحانه خود را وزن کنید. شما باید هر هفته نیم کیلو وزن خود را افزایش داده باشید (در غیر این صورت، غذای کافی مصرف نمی‌کنید).

بخوانید: (برنامه غذایی بدنسازی برای افزایش وزن)

تمرینات را بهتر انجام دهید، نه شدیدتر

شما می‌توانید با استفاده از چند تمرین رشد ماهیچه‌های خود را تقویت نمایید و ضروری است در این میان از وزنه‌های سنگین استفاده کنید. زیرا وزنه‌های سنگین منجر به فعال شدن فیبرهای ماهیچه‌ای بیشتری می‌گردند. تمریناتی که در مقاله برنامه بدنسازی افزایش حجم مخصوص افراد لاغر به آن‌ها اشاره خواهیم کرد چهار بار در هفته می‌باشند. توجه داشته باشید که این تمرینات آسان نیستند. اگر شما نیز از آن دسته از افراد هستید که به تمرینات کوتاه‌مدت یا بدن‌سازی عادت داشته و می‌توانید هر یک از ماهیچه‌ها را به‌طور جداگانه تمرین دهید، این برنامه بدنسازی برای افراد لاغر برای شما بسیار مناسب می‌باشد.

استراحت

روزانه هشت ساعت خواب برای عملکرد طبیعی آزاد شدن هورمون‌ها ضروری می‌باشد. برونو معتقد است که چرت زدن در طول ظهر نیز می‌تواند نتایج را به‌مراتب تقویت نماید. در بین تمرینات افزایش حجم برای افراد لاغر می‌توانید از ماساژ نیز بهره‌مند شده و جریان خون را افزایش دهید. این موارد را به بخشی از روند تمرینات خود مبدل ساخته و بازیابی را تقویت نمایید.

یادداشت‌برداری کنید

هدف اصلی این برنامه بدنسازی حجمی افزایش قدرت شما می‌باشد. بنابراین ضروری است اعداد و ارقام را یادداشت نمایید. هر هفته سعی کنید اندکی به وزن یا تعداد تکرارها بیفزایید. هم‌زمان با افزایش قدرت، حجم ماهیچه نیز افزایش خواهد یافت.

همچنین بخوانید: (برنامه بدنسازی افزایش حجم)

 تمرینات در برنامه بدنسازی افزایش حجم مخصوص افراد لاغر

دستورالعمل‌ها:

تناوب: هر تمرین (روز اول، دوم و سوم) را یک‌بار در هفته انجام داده و بعد از هر جلسه تمرین یک روز استراحت کنید.

زمان موردنیاز: 60 دقیقه

نحوه انجام: تمام ست‌های یک تمرین را قبل از شروع تمرین بعدی به پایان برسانید.

بعد از یک ماه، شما باید 7 تا 10 کیلوگرم به وزن اسکات و ددلیفت و 5 تا 7 کیلو به وزن پرس نیمکت افزوده باشید. همچنین وزن بدن شما نیز باید به میزان یک و نیم تا دو کیلوگرم افزایش یابد. اگر افزایش وزن شما در این حد نبوده است ضروری است کالری رژیم غذایی خود را افزایش دهید.

برنامه بدنسازی افزایش حجم مخصوص افراد لاغر – روز اول

1) ددلیفت: 5 ست، 5 تکرار

deadlift.jpg

در حالت ایستاده پاهای خود را به‌اندازه عرض کمر خود بازکنید. خم‌شده و میله را به‌گونه‌ای بگیرید که دستان شما در محدوده‌ای خارج از راستای زانویتان قرار بگیرد. پشت خود را به‌صورت خمیده نگه‌داشته و با پاشنه خود به سطح زمین فشار وارد نمایید. وزنه را به‌آرامی در راستای پاهای خود بالا ببرید. در هر ست میزان وزن را افزایش دهید و در چهارمین ست بیشینه تکرار باید پنج مورد باشد. این تمرین را تا حد خستگی انجام ندهید.

2) بارفیکس: 4 ست، 5 تکرار

chinups.jpg

از یک میله بارفیکس آویزان شده و سعی کنید چانه خود را به بالاتر از میله بکشید و در حین تمرین نیز دست‌هایتان باید به‌اندازه عرض شانه از هم فاصله داشته باشند. اگر شما می‌توانید سه ست از پنج ست را با وزن بدن خود به‌راحتی انجام دهید، با استفاده از کمربند اندکی وزن را افزایش دهید.

3) پرس دمبل درازکش (Dumbbell Floor Press): 4 ست، 8 تکرار

landscapedbfloorpres.jpg

بر روی کف زمین دراز کشیده و در هر دستتان یک دمبل بگیرید و وزنه‌ها را در مقابل سینه خود قرار دهید. کف دستان شما باید به سمت خودتان بوده و وزن‌ها را به‌تدریج پایین بیاورید به‌گونه‌ای که ماهیچه‌های سه سر با زمین برخورد کنند. اندکی توقف نموده و سپس دمبل‌ها را مجدداً بالا بیاورید.

با برنامه تمرینات افزایش حجم مخصوص افراد لاغر همراه ما باشید.

4) خیز معکوس با دمبل: 3ست، 8 تکرار

reverselunge.jpg

از دسته‌های رولر چرخ‌دار تناسب‌اندام (ab wheel) گرفته و در پشت آن بر روی زمین زانو بزنید. نیم‌تنه پایین را صاف نگه‌داشته و به‌تدریج به جلو خم شوید. سپس مجدداً به حالت پیشین بازگردید.

برنامه بدنسازی افزایش حجم مخصوص افراد لاغر – روز دوم 

1) اسکات بلغاری: 4ست، 8 تکرار

bulgariansplitsquat.jpg

یک دمبل سنگین را در ارتفاع سینه خود گرفته و یا دو دمبل را در طرفین خود بگیرید.

2) پرس سینه: 4ست، 5 تکرار

benchpress.jpg

میله را با دست خود گرفته و دستان خود را اندکی بیش از عرض شانه خود باز نگه‌دارید. تیغ شانه‌های خود را به یکدیگر نزدیک نموده و پشت خود را خم‌کنید. میله را برداشته و آن را تا جناغ سینه پایین بیاورید و سپس با پاهای خود به زمین فشار آورده و وزنه را بالا ببرید.

3) کشش دمبل: 4ست، تعداد تکرار: 6، 6، 6، 20 (هر طرف)

dumbbellrowmain.jpg

سه ست را با شش تکرار انجام داده و سپس وزن را به میزان 20% کاهش داده و سپس یک ست با 20 تکرار انجام دهید.

4) پلانک جانبی خارج از نیمکت: 3ست، تعداد تکرار: به مدت 20 ثانیه ثابت بمانید (هر طرف)

feetelevatedplankmain.jpg

در کنار یک نیمکت بر روی پهلوی خود دراز کشیده و پاهای خود را در زیر یک جسم سنگین ثابت نگه‌دارید. فقط لگن شما باید از نیمکت به‌عنوان تکیه‌گاه استفاده کند. اندکی در این وضعیت باقی بمانید.

برنامه بدنسازی افزایش حجم مخصوص افراد لاغر – روز سوم

1) اسکات از جلو: 4ست، 5 تکرار

mainfrontsquat.jpg

یک میله را در ارتفاع شانه تنظیم کنید. دستان خود را به‌اندازه عرض شانه بازکرده و میله را گرفته و مچ خود را در مقابل میله بالا آورید تا بالای بازوی شما با سطح زمین هم‌سطح شود. میله را گرفته و اجازه دهید میله بر روی جناغ سینه و سرانگشتان شما باشد. بدون بر هم زدن ترکیب بدنی و خمیدگی کمر، اسکات انجام دهید.

2) کشش معکوس: 4ست، 8 تکرار

invertedrow.jpg

در این برنامه افزایش حجم برای افراد لاغر یک میله را در ارتفاع لگن خود قرار دهید. در زیر آن دراز کشیده و دستان خود را به‌اندازه عرض شانه بازنموده و آن را بگیرید. تیغه‌های شانه خود را منقبض کرده و خود را بالا بکشید تا جناغ سینه شما با میله برخورد داشته باشد.

3) فشار بر باسن با یک‌پا: 4ست، 8 تکرار (هر طرف)

singleleghipthrust.jpg

نیم‌تنه بالای خود را بر روی یک سمت نیمکت قرار داده و بر روی زمین بنشینید. یکی از پاهای خود را دراز کرده و پای دیگر را در نزدیکی باسن خود قرار دهید. پای خود را به زمین نزدیک کرده و به باسن خود فشار آورید تا بدن شما با سطح زمین موازی باشد.

4) شنا سوئدی: 3 ست، تعداد تکرار: به تعداد ممکن

landscapepushup.jpg

در پشت دستگاه سیم‌کش از پهلو نشسته و دستان خود را اندکی بیش از عرض شانه بازکرده و میله را بگیرد. میله را تا ترقوه خود پایین بکشید.

جمع‌بندی

برنامه افزایش حجم مخصوص افراد لاغر از یک برنامه غذایی برای افراد لاغر و یک برنامه تمرین بدنسازی تشکیل شده است. شما اگر جزو این گروه از افراد لاغر هستید لازم است یک برنامه رژیم غذایی ویژه، استراحت و خواب مناسب و تمرینات مناسب داشته باشید تا قادر باشید با هفته‌ای نیم کیلوگرم افزایش وزن به وزن ایده‌ال خود برسید.


تالیف:

تن ورز (اقتباس از مقاله‌هایی از سایت‌: mensfitness.com)

در صورت استفاده از این مقاله، نام و آدرس تن‌ورز را به عنوان منبع ذکر کنید. 

عضو کانال تلگرام و اینستاگرام  تن‌ورز شوید. برای عضویت بر روی عکس زیر کلیک کنید.

N:0347

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر