موضوعات وبسایت : ورزشی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

درمان کشیدگی تاندون آرنج

درمان کشیدگی تاندون آرنج

نویسنده : معین | زمان انتشار : 30 دی 1399 ساعت 19:22

logo-sefid.png

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

68,956 بازدید

نویسنده: دکتر مهرداد منصوری “متخصص ارتوپدی”

مدتی است که با خم کردن بیش از ۹۰ درجه احساس جابه جا شدن در قسمت داخلی آرنج داشتم به دکتر مراجعه کردم و گفتند دچار کشیدگی تاندون شدم و برایم کپسول ژلوفن و آرنج بند تجویز کردند. البته درد ندارم و با بستن ارنج بند کمی درد ایجاد میشود. میخواستم بدانم چه مدت طول میکشد تا مشکل من بهبود پیدا کند؟ و چه کارهایی باید انجام دهم؟

احساس جابجایی در مفصل آرنج به علت جابجا شدن عناصر آناتومیک داخل یا اطراف مفصل ایجاد میشود. این احساس میتواند بر اثر جابجا شدن عصب اولنار در پشت مفصل و یا جابجا شدن تاندون عضله سه سر و یا وجود یک استخوان اضافه سرگردان در درون مفصل آرنج ایجاد شود.

عصب اولنار در پشت آرنج در کنار زائده اپی کندیل داخلی قرار گرفته است. در این محل عصب در درون ناودانی استخوانی قرار گرفته که مانع از جابجایی آن میشود. گاهی اوقات عصب در درون این ناودان به طرفین حرکت میکند و این حرکت میتواند بصورت جابجا شدن چیزی در مفصل آرنج از طرف بیمار تفسیر شود.

تاندون عضله سه سر در پشت آرنج از روی بورس اولکرانون عبور کرده و به زائده اولکرانون میچسبد. حرکت این تاندون به طرفین میتواند موجب بروز احساس جابجا شدن در مفصل شود.

گاهی اوقات بنابه عللی تکه ای از استخوان مفصل آرنج کنده شده و در درون مفصل میفتد. این استخوان کوچک که اتصال خود را از دست داده آزادانه در درون مفصل حرکت میکند. گیر کردن این استخوان آزاد بین سطوح استخوانی و سپس جابجا شدن آن میتواند موجب احساس جابجا شدن چیزی را در درون مفصل آرنج برای بیمار ایجاد کند.

برای تشخیص علت اصلی این مشکل باید به متخصص ارتوپدی مراجعه کرد. وی با معاینه مفصل آرنج و بررسی های تصویربرداری از آن میتواند علت را مشخص کرده و سپس درمان مناسب را انجام دهد.

همین حالا مشورت کنید:
در صورتیکه این مقاله بیماری یا مشکل خاصی را شرح داده است میتوانید با نویسنده آن که بیشترین اطلاعات ارتوپدی در همین زمینه را دارد مشورت کنید.

این مقاله چقدر مفید بود ؟

1-1.png

لطفا در زیر امتیاز بدهید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر