موضوعات وبسایت : ورزشی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

بهترین رشته های رزمی برای دعوا

نویسنده : نازنین رحمانی | زمان انتشار : 18 آذر 1400 ساعت 11:25

در صورتیکه تصمیم گرفته اید که با آموختن یک ورزش رزمی از خود دفاع کنید باید انتخاب دقیق و ظریفی داشته باشید. شما باید از کتک خوردن خود جلوگیری کنید زیرا ممکن است که سلامتی شما به خطر بیفتد. نکته جالب این این است که افرادی که می خواهند یک ورزش رزمی را برای دفاع شخصی یاد بگیرند به اندازه یک عمر کتک می خورند.

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

این افراد حدود 5 سال مشغول یادگیری یک رشته رزمی می  شوند و به طور متوسط 3 روز در هفته کتک می خورند تا اگر یک شب با یک مزاحم روبرو شدند اجازه ندهند که کتک بخورند! به همین دلیل در اینجا به شما رشته ای را پیشنهاد می کنیم که در آن خبری از کتک خوردن و صدمه دیدن نباشد. هرچند که هیچ ورزش رزمی وجود ندارد که بگوییم در آن خبری از کتک خوردن و صدمه دیدن نیست زیرا کتک زدن بخشی از هنرهای رزمی است و رشته هایی که این میزان در آنها کم است زیاد هستند.


شما باید رشته ای را اتخاب کنید که اصول مبارزه آن منطقی باشد

در بیشتر رشته های رزمی هر کسی که سرعت، قدرت و آمادگی جسمانی بیشتری داشته باشد برنده است و این دقیقا همان چیزی است که شما آن را نمی خواهید. به عنوان مثال بعضی از سبک ها حرکات غیر منطقی و غیر کاربردی را به هنرآموزان خود تحمیل می کنند مثلا از رزمی کار می خواهند تا با دست خالی مستقیما جلو ضربه میله آهنی بایستد. این تکنیک ها در دعوای واقعی خیابان هیچ کاربردی ندارند زیرا هر آدم عاقلی می داند که آهن از استخوان سخت تر است و به احتمال زیاد منجر به شکستگی آن می شود. ممکن است این تکنیک ها و حرکات در یک بازه کوتاه مدت جوابگو باشند اما در دراز مدت باعث آسیب و دردسر برای شما می شوند. آیا می توانید در سن 50 سالگی استخوان دست تان را در برابر ضربه میله آهنی قرار بدهید؟
بعضی از رشته ها هستند که ضربات آنها نیازمند گرم کردن بدن و داشتن فضای باز می باشد. تصور کنید نیمه شب از خواب بیدار شده و با دزدی که به خانه تان آمده درگیر می شوید! آیا شما می توانید ضربات چرخشی پایی که در باشگاه به زیبایی اجرا می کردید را بزنید یا می خواهید از دزد خواهش کنید تا به شما فرصت دهد تا بدنتان را گرم کنید.

16069-100126679.jpg


رشته ای که انتخاب می کنید فضای مبارزه آن محدود نباشد


در صورتیکه در  باشگاه خود مشت زن خوبی در مبارزات هستید دلیل نمی شود که در خیابان کتک نخورید. قواعد مبارزه در باشگاه با خیابان کاملا متفاوت است زیرا شما در باشگاه آماده مبارزه هستید، بدن خود را گرم کرده اید، می دانید که حریف تان از قوانین تعیین شده ای پیروی می کند مثلا به صورت شما مشت نمی زند و همچنین از تجهیزات ایمنی برای پایین بردن احتمال مصدومیت استفاده می کنید.
 این گذینه ها منجر می شوند تا پس از چند سال تمرین در باشگاه وقتی که در خیابان با یک نفر درگیر شدید دست و پای خودتان را گم کرده و از یک شخص کاملا معمولی کتک بخورید. می دانم احساس بدی به شما دست می دهد که پس از چند سال تمرین، از یک فرد عادی کتک بخورید.
در صورتی که هنرهای رزمی را برای سلامتی و کسب مدال تمرین کرده اید نباید انتظار داشته باشید که در خیابان کتک نخورید. اگر هم برای دفاع از خود هنرهای رزمی را یاد گرفته اید و با دیدن شرایط متفاوت و حرکات پیش بینی نشد دستپاچه شده و کتک خوردید معلوم می شود که انتخاب تان غلط بوده است. در اصل در این مدت شما به هیچ وجه فنون مبارزه خیابانی را تمرین نکرده اید بلکه تنها ادای آن را در آورده اید.
به همین دلیل به شما می گویم که به هیچ عنوان گول تبلیغاتی که ادعا می کنند می توانند دفاع شخصی و مبارزات خیابانی را کمتر از یک ماه، 24 ساعت، 20 روز و ... به شما آموزش می دهند نخورید چراکه این کار به هیچ عنوان شدنی نیست. برای درک بهتر آن، برای تان یک مثال می آورم: فرض کنید الفبا و خواندن و نوشتن را بلد نیستید و من به شما بگویم که می توانم به شما یاد بدهم که در عرض یک ماه بتوانید یک کتاب 50 صفحه ای را بخوانید. ولی همان کتاب! در واقع به مرور زمان شما از شکل حروف و تکرار محتوای هر صفحه، آن کتاب را حفظ می شوید ولی به هیچ عنوان خواندن را یاد نگرفته اید و در صورتی که کتاب را برای تان عوض کنیم اصلا بلد نیستید که کتاب جدید را بخوانید.

51591-100126374.jpg


این همان چیزی است که در تبلیغات پر زرق و برق رسانه ها به آن می پردازند، یعنی شما در محیط خانه یا باشگاه در آرامش کامل با دوستان تان انواع ضربات و دفاع ها را تمرین می کنید و می بینید که می توانید به خوبی آن را اجرا کنید و تصور می کنید که مبارزه را به خوبی یاد گرفته اید و اعتماد به نفسی کاذب پیدا خواهید کرد. ولی زمانیکه مثلا یک شب در یک کوچه تاریک با شخصی مواجه شوید که با یک چاقو به سمت شما می آید از ترس همه چیز را فراموش می کنید.
اما اگر شما راه مبارزه کردن را به صورت اصولی یاد بگیرید و مبارزه در غریضه شما جای بگیرد حتی در صورتیکه نیمه شب چشم تان را باز کنید و ببینید که می خواهند شما را خفه کنند باز می توانید از خود دفاع کنید.
 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر