موضوعات وبسایت : ورزشی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

چگونه باسنی برجسته داشته باشیم

چگونه باسنی برجسته داشته باشیم

نویسنده : معین | زمان انتشار : 24 دی 1399 ساعت 20:26

اگر باسن کوچکی دارید قطعاً به دنبال راهی برای افزایش حجم باسن خود هستید. درزمینهٔ بزرگ و گرد نمودن باسن راه‌های ساده بی‌شماری وجود دارد مانند پوشیدن شلوارهای راسته، تنظیم وزن خود که تنها به میزان ناچیزی این تغییر را در شما ایجاد می‌کند.اما در خصوص تغییرات اساسی که بتواند باسن شمارا به‌طورکلی دچار تحولی بکند باید متدهای خاصی را دنبال کنید. در این مقاله برای شما روش‌هایی را عنوان می‌کنیم که چگونه باسن بزرگ‌تری داشته باشیم و چگونه باسن گرد و زیبایی داشته و دست‌آخر چگونه باسن شلی داشته باشیم؟

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

00e6034890a54814df6ce4149d0e6552.jpg

در این مقاله برای شما دو شیوه توضیح داده خواهد شد.

روش اولبر روی بدن خودکار کنید

1- راه رفتن خود را تغییر دهیدنحوه راه رفتن و یا اینکه چگونه خود را بر روی زمین می‌کشید می‌تواند باعث شود تا برخی از قسمت‌های بدن شما پنهان باشند. طرز صحیح نشستن و بلند شدن باید به‌صورت مستقیم در راستای عرض شانه‌هایتان باشد. تنه خود را در موقعیت خنثی قرار دهید. این کار کمکی به برجسته نمودن باسن شما نخواهد نمود اما بالاتنه را لاغرتر و سینه‌ها را برجسته‌تر نشان می‌دهد.


- فرض کنید که یک مدل فن هستید و می‌خواهید مانند آن را بروید. یک خط مستقیم در راستای شکم خود را در نظر بگیرید که دقیقه در مرکز پاهای شما قرار دارد. زمانی که حرکت را شروع کردید قدم خود را به‌گونه‌ای بردارید که پای شما در وسط بدنتان و بر روی خط مستقیم قرار بگیرد. برای شروع قدم بعدی پای خود را در جلوی پای قبلی و بر روی همان خط موردنظر قرار دهید. به همین ترتیب پاها را یکی پس از دیگری بر جلوی یکدیگر قرار دهید.

2- عضلات باسن خود را تقویت کنیدمی‌توانید باسن گرد و زیبایی را بسازید تنها درصورتی‌که عضلات باسن خود را قوی نموده باشید. برای اینکه باسن گرد و زیبایی داشته باشید 3 بار در هفته این ورزش‌ها را در خانه و یا باشگاه انجام دهید تا نتیجه سریع‌تری بگیرید.


- به پشت خوابیده و زانوهای خود را خم‌کنید. باسن خود را در جهت بدن خود بالا بیاورید. این کار را 3 بار و 10 تکرار انجام دهید.
- اسکات: حرکت اسکات یکی از معروف‌ترین حرکات ورزشی مناسب برای افزایش حجم باسن و پاهاست. حرمت اسکات این‌گونه اجرا می‌شود که می‌توانید دستان خود را مستقیم بر جلوی خود گرفته و به‌گونه‌ای که کمرتان خم نشود بر روی پاهای خود بنشینید. این نشستن تا جایی ادامه پیدا می‌کند که باسنتان به زمین برخورد نکرده و در راستای پاهایتان قرار گیرد. اسکات را 3 ست 20 تایی اجرا کنید.
- بانگ اسکات: بر روی پاهای خود صاف بایستید. سپس یکی از پاهای خود را جلوی بدن قرار داده و هر دو پا را خم‌کنید. هر دو پا باید زاویه 90 درجه ایجاد کند. سپس دوباره به موقعیت قبلی بازگردید. این حرکت را 3 ست 20 تایی تکرار کنید.
- ضربه به عقب: همان‌طور که در تصویر مشاهده می‌کنید. دست‌ها را به کمر بزنید و پای خود را به سمت عقب خم نموده و به عقب ضربه بزنید. این کار را 3 ست 15 تا 20 تایی انجام دهید.

1bfe26943307ca657dc50fc236671b8c.jpg

3- عضلات شکم خود را با ورزش قوی کنیدبر روی عضلات مرکزی بدن که شکم ازجمله آن‌هاست به‌خوبی کارکنید. هر چه شکم شما کوچک‌تر باشد، باسن شما بزرگ‌تر و زیباتر به نظر خواهد رسید.

cc1aac9d123355256f820b76df8fb381.jpg

4- با ورزش نمودن ماهیچه‌های پا و باسن خود را بسازیدورزش کردن را فراموش نکنید. ورزش‌های هوازی می‌تواند کمک شایانی در ساختن عضلات باسن و خوش‌فرمی آن بکند.


- دویدن
- دوچرخه‌سواری
- شنا کردن
- ژیمناستیک
- اسکی
- والیبال
- فوتبال
- هاکی

5- وزن خود را تنظیم کنید
علاوه بر تمامی مواردی که در بالا بدان اشاره نمودیم بر اساس شکل بدن و میزان وزنتان برای داشتن باسنی خوش‌فرم و زیبا باید وزن کم کنید و یا وزن اضافه کنید. این دقیقه همان معنی تنظیم وزنتان است. اما شاید برایتان جالب باشد که بر اساس اینکه، زمانی که چربی جذب می‌کنید در کدام بخش بدن ذخیره می‌شود باید رژیم خاصی داشته باشید.
- اگر از ناحیه باسن و کپل چاق می‌شوید کمی اضافه‌وزن می‌تواند در زیبایی باسن و اندامتان تأثیر مثبت و خوبی داشته باشد. و باسنتان گردتر و بزرگ‌تر به نظر برسد.
- اگر چربی ابتدا در بازوها و شکمتان جمع می‌شود و باسنتان آخرین قسمتی است که در معرض چاقی قرار می‌گیرد کم کردن وزن می‌تواند راه‌کار مناسبی برای کم کردن چربی‌های شکم و بزرگ‌تر دیده‌شده باسنتان شود.

روش دوم
لباس‌های خود و نحوه پوشش خود را عوض کنید


1- شلوار مناسب خود را انتخاب کرده و بپوشید

3fa31a265d243a2f8779329bb1248de1.jpg

2- دور کمر خود را باریک کنید
تأکید می‌کنیم که داشتن اندام بالاتنه باریک و دور کمر مناسب می‌تواند به شما باسنی درشت‌تر و برجسته‌تر بدهد. روش‌های زیر می‌تواند به داشتن کمری باریک به شما کمک کند.
- از گن‌های مخصوص برای کمر استفاده کنید. یک نمونه مدیوم آن را خریداری نموده و آن را به دور کمر خود بپوشید.
- همیشه سعی کنید از کمربند استفاده کنید. کمربند می‌تواند هم دور کمر شمارا باریک‌تر نشان دهد و هم می‌تواند در درازمدت دور کمر شمارا کاهش دهد. سعی کنید از کمربند مشکی استفاده کنید.

f45d154299620db02f3bd9b1cb427ec1.jpg

3- کفش پاشنه‌بلند بپوشید
کفش‌های پاشنه‌بلند باعث می‌شوند که انحنای کمر شما تغییر نموده و هم باسن و هم سینه‌هایتان بزرگ‌تر و برجسته‌تر به نظر بیاید.برای پوشیدن کفش‌های نورخانت بلند موارد زیر را رعایت کنید.
- از پوشیدن کفش‌های پاشنه‌بلند بیش از 2 یا 3 ساعت خودداری کنید. پوشیدن مداوم کفش‌ها می‌تواند آسیب‌های جدی به ستون فقرات شما برساند.
- برای اینکه از تأثیر این روش اطمینان حاصل کنید کافی است به جلوی آیینه رفته و کفش خود را بپوشید. در جلوی آیینه تمرکز کنید که در چه حالتی می‌توانید با نحوه راه رفتن خود باسنی گردتر و برجسته‌تر داشته باشید.

a3ac5d5102821b282d59a63b0a7c42d9.jpg

 در زیر بخوانید  چگونه کمری باریک وباسنی بزرگ داشته باشیم  و  چگونه باسنی برجسته داشته باشیم

وقتی به هنرمندان رقص،سوپر استارهای خارجی و ورزشکاران نگاه می‌کنیم، همواره اندام زیبا وشکم تخت و باسنی خوش فرم آن‌ها باعث غبطه خوردن ما به اندامشان می‌شود و ما هم آرزوی چنین اندامی را می‌کنیم. دلیل جمع شدن چربی‌ها در قسمت باسن هورمون استروژن می‌باشد،بهمین خاطر به فرم انداختن این قسمت از بدن وقت‌گیر خواهد بود!اما این را بدانید داشتن باسنی خوش‌فرم با ورزش‌ منظم و مداوم چیزی خارج از تصور نیست.
حرکت اول:اسکات

 حرکت اول: اسکات

حرکت اسکات باعث عضله سازی و داشتن باسنی خوش فرم و سفت می‌شود.برای انجام این ورزش پاها را بیشتر از عرض شانه باز کنید،ستون فقرات را صاف،باسن و کتف را به سمت عقب،کف پاها را 45 درجه به سمت بیرون زاویه دار کنید،باسن و شکم را منقبض و سنگین بدن را تا حدودی به پاشنه‌ی پاهایتان وارد کنید.در این حالت به آرام بدن خود را به پایین ببرید(مانند نشستن روی صندلی) و سعی کنید تا جایی بنشینید که ران پایتان با زمین موازی شود.سپس به آرامی و باگرفتن نیرو از پاشنه پا عضلات شکم و باسن را منبسط کرده و به خالت اولیه برگردید.این حرکت را در سه ست 12 تایی انجام دهید.اما در هفته اول 12 تا،هفته‌ی دوم دو ست 12 تایی و از هفته سوم به بعد این حرکت را در 3 ست 12 تایی انجام دهید.

c120388d18df4ab71a4b7f9b86d45f84.jpg


حرکت دوم:بلند کردن باسن از زمین

این حرکت باعث کار کردن عضلات باسن و تمام عضلات اطراف آن به‌طور همزمان می‌شود. ابتدا به پشت روی یک سطح صاف و سفت دراز بکشید.زانوهایتان را جمع کرده و زاویه‌دار کنید و کف پاهایتان را کاملا روی زمین قرار دهید. باز هم ماهیچه‌های شکم و باسنتان را منقبض کرده وباسنتان را به آرامی از سطح زمین بلند کنید تا به موقعیتی مانند شکل دست یابید. درهمین حالت بمانید.سپس مانند حرکت اسکات با منبسط کردن عضلات پایین بیایید.این حزکت را در 3 ست 10 تایی انجام دهید.

f7cb37b7d38c80e4877928788df3f1b2.jpg


حرکت سوم:بالا بردن پا درحالت درازکش به بغل

این حرکت علاوه بر فرم‌دهی باسن،باعث کار کردن عضلات شکم می‌گردد.این اثر دوگانه باعث می‌شود عضلات شکم در روز بعد ورزش درد کند.به بغل دراز بکشید و مانند شکل دستتان را تکیه‌گاه سرتان کنید.پایی که روی پای دیگه قرار گرفته است را به آرامی بالا ببرید و سپس به آهستگی پایین بیاورید.این حرکت را 20 بار برای هرطرف انجام دهید.

789c460be362c6e57de76f412d22e370.jpg

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر