موضوعات وبسایت : ورزشی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

چاق شدن در یک هفته

چاق شدن در یک هفته

نویسنده : علیرضا | زمان انتشار : 01 بهمن 1399 ساعت 10:51

جهت درج تبلیغات با قیمت مناسب در این سایت میتوانید به آی دی تلگرام زیر پیام دهید

@AlirezaSepand



در این پست یک مطلب با عنوان چاق شدن در یک هفته را مطالعه خواهید کرد.

همانطور که چاق بودن باعث ناراحتی فرد میشود، لاغر بودن نیز موجبات رنجش افراد می شود. در این مطلب راهکارهایی برای افزایش وزن و چاق شدن ارائه کرده ایم.بزرگ ترین افسانه عصر امروز این است که وزن اضافه کردن راحت تر از کاهش وزن است.

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

تصور غلط برای مدتی, به دست آوردن وزن روش سالم بسیار دشوار است و وظیفه کسانی است که به سمت این سفر می روند. این به این دلیل است که اندازه شکم یک فرد لاغر کم است و افزایش اشتها یک چالش است.

دوم اینکه حتی اگر فرد لاغر اشتهای خوبی داشته باشد, بدن آنها قادر به افزایش وزن نیستند. بسیاری اوقات به دست آوردن چربی ناسالم که برای آن ها خطرناک تر از کاهش وزن است, پایان می دهند. 

یکی از نگرانی های اصلی برای دوستان لاغر ما این است که اضافه کردن وزن به راه درستش می تواند کار سختی برای آن ها باشد. به این دلیل که وقتی آن ها وزن خود را افزایش می دهند, باید به طور مساوی در بدنشان پخش شود، نه اینکه تنها در ناحیه شکم متمرکز شود.

 دلایل مختلفی وجود دارد که ممکن است یکی از آن ها کم وزنی باشد:

عادات غذایی نامناسب, شکاف زمانی طولانی مدت, انتخاب ضعیف مواد غذایی, عدم جذب مواد غذایی, بیماری های طولانی مدت و رنج بردن از اختلالات خوردنی مثل بی اشتهایی عصبی و پر اشتهایی عصبی هستند.

پیش از این هم در بخش ورزش و تناسب اندامنمناک خواندید که مهم است بدانیم که وزن اضافه کردن به روش درست و نه براساس غذاهای ناسالم انتخابی بهتری برای بدن شما است، تا خود را از ابتلا به بیماری هایی مانند دیابت و تیرویید نجات دهید، که حتی لاغرترین فرد هم می تواند به آن برسد.

به این خاطر است که شما با خوردن غذاهای ناسالم دچار کمبود مواد مغذی می شوید که می تواند منجر به مشکلات زندگی مانند تیرویید و دیابت شود.

%DA%86%D8%A7%D9%82-%D8%B4%D8%AF%D9%86-%D8%B3%D8%B1%DB%8C%D8%B9-%D8%A8%D8%AF%D9%86.jpg

راه رسیدن به 10 کیلو چاقی در یک ماه

چگونگی 10 کیلو چاقی و افزایش وزن آن هم در یک ماه

در متن زیر نکات و ترفندهایی وجود دارد که باید در ذهن داشته باشید، اگر می خواهید وزن خود را به شیوه ای سالم اضافه کنید. 

1. بسیاری از افراد ممکن است به دلایل مختلفی کم وزن باشند:

همانطور که در بالا ذکر شد, شناخت بدنتان قبل از شروع هر چیزی مهم است. اولین چیزی که باید به ریشه این مشکل برسد ؛ دانستن اینکه چرا بدن شما قادر به افزایش وزن نیست, ضروری است. با متخصص تغذیه و پزشک خانواده خود مشورت کنید، تا مشکل اصلی را تحلیل کنید.

2. افزایش وزن سالم:

مانند هندی ها, اگر لاغر هستیم, اغلب به ما گفته می شود که همه چیز را بخوریم, چون "هیچ چیزی ما را چاق نمی کند". با این حال, این باور باید متوقف شود. افزایش تدریجی وزن, دائمی و سالم است.

افزایش 500 کیلوکالری روزانه می تواند به بدن شما کمک کند که هر هفته 0.5 کیلو اضافه کنید. با این حال, کاملاً به این بستگی دارد که بدن شما به غذاهای مختلف, جنسیت, وزن و قد شما چه پاسخی می دهد.

3. ورزش:

بزرگ ترین اشتباه یک فرد لاغر این است که فکر کند هیچ غذایی بر بدن آن ها تاثیر نخواهد گذاشت. حتی لاغرترین افراد هم می توانند شکمی بزرگ داشته باشند و مهم است که به این مرحله نرسید. به این دلیل است که چربی احشایی و زیر پوستی در شکم افزایش می یابد که نشانه سلامتی نیست.

همراه با این, نشانه اش این است که ممکن است به تدریج به سمت ماهیچه های ضعیف تر هدایت شوید. بنابراین, مهم است که هر روز ترکیبی از تمرین های هوازی, وزنه برداری و انعطاف پذیری داشته باشید. 

4.بلند کردن وزنه برای بدن بدون چربی:

به عبارت دیگر به این معنی است که مقدار وزن بدن شما چربی نداشته باشد. بنابراین هدف نهایی افزایش توده بدون چربی بدن است. برای این کار باید وزنه های سنگینی را بالا ببرید.

این کار باید شامل تمرینات وزنه برداری مانند اسکات زدن, بارفیکس, پارو زدن, وزنه برداری، کلینز، جرک باشد. این تمرین ها به ایجاد ماهیچه های قوی در حین تحریک سیستم پاسخ هورمونی شما کمک خواهند کرد.

 5. ورزش هایی برای مبتدیان:

 A:

  • اسکات 5*5
  • بارفیکس 5*5
  • پرس بالاسر 5*5

 B: 

  • اسکات 5*5
  • وزنه برداری 1//3 *5 (انتخاب شما; وزنه برداری به شدت انرژی می گیرد, و با فرسودگی شکل ضعیفی می گیرد, بنابراین دقت کنید; گاهی بهتر است که یک وزنه سنگین برای یک ست را بگیرید)
  • پرس سینه 5*5

C:

  • اسکات 5*5
  • بارفیکس 5*5
  • پرس بالاسر 5*5 

این ترتیب را هر هفته (شاید دوشنبه، چهارشنبه، جمعه) انجام دهید و به طور پیوسته هر جلسه افزایش دهید. زمانی که در حال پیشرفت هستید، احساس آزادی کنید و در تمرین های دیگر بیشتری اضافه کنید.

 6. رژیم غذایی سالم:

بازار پر از مکمل های غذایی است که ممکن است به شما قول افزایش وزن در کوتاه ترین زمان را بدهد. اما مهم است به یاد داشته باشید که بسیاری از این مکمل های غذایی سرشار از مواد مغذی مصنوعی هستند، که ممکن است به طور موقت اضافه وزن داشته باشند و سلامت شما را به طور دائمی خراب کنند.

بنابراین قبل از مصرف هر چیزی با متخصص تغذیه و یا پزشک خانواده مشورت کنید. دوم، این مکمل ها زمانی که رژیم غذایی دارید، مفید خواهند بود.

بدن شما به مقدار درست پروتئین ها، چربی ها و کربوهیدرات ها نیاز دارد. نیاز به رژیم غذایی سالم شامل آجیل و محصولات لبنی به شما کمک می کند نتایج سریع تر دریافت کنید.

%D8%BA%D8%B0%D8%A7%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%D9%84%D9%85.jpg

رژیم مناسب برای 10 کیلو چاقی در یک ماه 

چگونه در یک ماه 10 کیلو چاق شویم؟

7. قلب سالم و رژیم اضافه وزن:

یک اشتباه بزرگ که اغلب ما به آن پایان می دهیم، در تلاش برای به دست آوردن وزن، خوردن غذاهایی که ممکن است به ما آسیب برسانند. ما به چربی های سالم برای بدن خود نیاز داریم و مصرف چربی های غیر سالم تنها سلامتی ما را به خطر می اندازند. 

بنابراین، میان وعده های سالمی را در رژیم غذایی خود قرار دهید. به این معنی است که میوه های خشک، میوه ها، وعده های خشکی را برای به دست آوردن وزن به روش سالم بسیار مفید خواهد بود. 

علاوه بر این، شما همچنین می توانید در نان پرغلات، سویا، حمص و کره بادام زمینی بخورید (همه آن ها غنی از پروتیین هستند). انتخاب غذاهای غنی از فیبر نیز برای شما مفید خواهد بود. مهم ترین چیزی که باید به یاد داشته باشید این است که میزان اشتهای شما باید به تدریج افزایش یابد. 

8. کمی کم تر بخورید:

یک افسانه بزرگ دیگر برای افراد لاغر که باید راه درست را پیش بگیرند این است که مصرف غذا با مقادیر زیاد برای افزایش وزن مرتبط هستند. در بخش ورزش و تناسب اندام می گوییم که مصرف غذاهای کم ارزش در مقادیر زیاد و با فرض اینکه بدن شما تحت تاثیر آن قرار نمی گیرد، احمقانه است بهترین راه برای به دست آوردن وزن این است که وعده های خود را به قطعات کوچک تر تقسیم کنید، تا از مصرف کالری های نامناسب اجتناب کنید. 

9. راه درست را انتخاب کنید:

همانطور که قبلاً گفته شد، زیاده روی باید به روش درستی انجام شود. در مسیر تناسب اندام، چه کاهش و چه به دست آوردن وزن، گوش های ما پر از نظرات مختلفی خواهد شد.

عقیده برای افراد لاغر این است که هر چه می توانند غذای بیشتری بخورند. نه تنها این کار چربی امعا و احشا (چربی در اطراف اندام های شما) را افزایش خواهد داد بلکه منجر به سو جذب مواد مغذی از سایر مواد غذایی در بدن ما خواهد شد.

بزرگ ترین نگرانی برای یک فرد لاغر این است که در مناطق نادرست چاق شود. 

10. غذاهایی شامل سبزیجات و گوشت هستند، بخورید:

سبزیجات و گوشت، منابع غنی از پروتئین ها، مواد معدنی و فیبر هستند. اینها برای فردی که به دنبال افزایش وزن هستند، ضروری هستند. سبزیجات و گوشت نیز به شما کمک خواهند کرد که از وعده های ناسالم دور بمانید چون این ها به رفع مشکلات اشتها کمک می کنند. ما باید بدن خود را با پروتئین کافی فراهم کنیم. 

11. چربی های سالم بخورید:

بهترین راه برای اضافه کردن چربی های سالم در رژیم غذایی خود، خوردن زرده تخم مرغ، گوشت با چربی های حیوانی، روغن نارگیل و دیگر چربی های سالم است. از جمله میوه هایی مثل موز است که کمک خواهند کرد. با این حال، مصرف این موارد باید در حد اعتدال باشد. 

12. افزایش دریافت پروتیین:

مصرف ایده آل برای هر بدن، با وجود لاغری یا چاقی، 1 کیلوگرم است. این نیاز اساسی است که باید به صورت روزانه برآورده شود. نه تنها این اشتهای غیر ضروری شما را خنثی می کند و شما را از غذاهای ناسالم دور می کند، بلکه به شما کمک می کند تا وزن بدن سالمی را با توده بدون چربی حفظ کنید.

پروتئین ها بلوک های سازنده بدن ما هستند و اگر بدن شما از آن استفاده نکند، هرگز قادر نخواهد بود به سالم ترین شکل خود برسد. خوراکی هایی از جمله پنیر سویا، پنیر، مرغ و سبزیجات مثل اسفناج به شما کمک می کند مصرف پروتیین روزانه خود را دریافت کنید.

%D9%86%DB%8C%D8%A7%D8%B2-%D8%A8%D8%AF%D9%86-%D8%A8%D9%87-%D9%BE%D8%B1%D9%88%D8%AA%D8%A6%DB%8C%D9%86.jpg

10 کیلو چاقی در یک ماه با مصرف پروتئین ها

نکات مهم و ضروری برای 10 کیلو چاقی در یک ماه

13. غذاهایی که به شما کمک می کنند وزن اضافه کنید را مصرف کنید:

غذاهای طبیعی وجود دارند که باعث می شود شما به روش سالمی وزن اضافه کنید. مصرف مواد غذایی غنی از چربی سالم یک اجبار است. شما می توانید ماهی هایی مانند ماهی تن و سالمون، آب میوه طبیعی، نان گندم سبوس دار و نان هندی بخورید. 

14. غذاهای غنی از کالری:

دو نوع مختلف کالری وجود دارد:خالی و سالم. کالری خالی غذاهایی هستند که ما از غذاهای فرآوری شده و مایعات دریافت می کنیم در حالی که کالری سالم آن هایی هستند که از غذاهای طبیعی مثل سبزیجات و میوه ها دریافت می کنیم. برخی مثال ها عبارتند از پنیر، روغن، موز، کره های خانگی مانند بادام زمینی و کره بادام

15. نکات روزانه:

به منظور کسب وزن، توصیه می شود که به برخی اصول اولیه پایبند باشید.

برای مثال، بشقاب خود را با غذاهای غیر ضروری مثل شکلات و آب میوه کنسروی که تنها برای به دست آوردن سریع وزن هستند، پر نکنید. اضافه کردن غذاهای کالری سالم مانند ماست به شما کمک می کند که به تدریج وزن کم کنید، اما برای همیشه.

سه تا چهار وعده میوه و سبزیجات به صورت روزانه نه تنها به شما کمک می کند که گرسنگی خود را برای غذاهای ناسالم کنار بگذارید بلکه مواد مغذی لازم را نیز برای شما فراهم می آورد.

 16. مکمل های رژیمی برای اضافه وزن:مکمل های رژیمی شامل قرص، پودر و کپسول می شود. اینها می تواند پودر پروتئین، بارهای جایگزین غذا، مولتی ویتامین ها و غیره باشند. همانطور که قبلاً ذکر شد، مصرف هر یک از آن ها باید فقط بعد از مشورت با پزشک یا متخصص تغذیه انجام شود. مازاد مکمل های رژیمی می تواند باعث مشکلات مختلفی مانند استفراغ و اسهال شود.

 17. عادات غذایی:

خوردن یک غذای سالم و 3 تا ناسالم، تنها باعث کندی فرآیند شما خواهد شد و ممکن است منجر به خطرات سلامتی شود.

 برخی اصول اولیه را باید به خاطر داشته باشید:

  • جویدن درست غذا برای بهبود هضم غذا، اجتناب از الکل و کافئین که مانع جذب مواد مغذی می شود،
  • حفظ وزن و پخت وپز خودتان با گزینه هایی می شود که برای سلامتی شما مفید هستند.

10-%DA%A9%DB%8C%D9%84%D9%88-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%DB%8C%D8%B4-%D9%88%D8%B2%D9%86.jpg

10 کیلو چاقی در یک ماه با بهترین روش ها

اصولی که برای 10 کیلو چاقی در یک ماه باید رعایت کنید

18. عادت های ناسالم برای به دست آوردن وزن ناسالم:

همانطور که در بالا ذکر شد، افراد لاغر و استخوانی تمایل دارند تصورات نادرستی درباره "سالم بودن" داشته باشند. سالم بودن به معنای چاق بودن برای افراد لاغر نیست. برخی عادت های بد که شما باید آن ها را از بین ببرید این است:

  • صرف نظر کردن از صبحانه
  • خوردن وعده های غذایی در زمان های عجیب
  • حذف رژیم غذایی
  • خوردن بیش از حد هله وهوله
  • پایان دادن به غذا به دلیل فشار همسالان
  • عدم خواب

 19. نتیجه نهایی:

در پایان روز، هدف نهایی شما باید این باشد که وزنی که مورد نیاز است را به دست آورید. به عنوان یک فرد لاغر، اگر در حال کسب وزن در اطراف ناحیه شکم خود هستید، این یک مساله است. این فرآیند می تواند بسیار کند باشد، چون جذب غذا در افراد لاغر کندتر است بنابراین مهم است که صبور باقی بمانید.

* دقت داشته باشید که این یک برنامه ی تایید شده است و چنانچه درست دنبال شود و مشکلی از لحاظ جسمی و روحی وجود نداشته باشد مطمئنا تاثیر خود را برای اضافه وزن خواهد داشت*

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر