موضوعات وبسایت : ورزشی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

مدت زمان درمان همسترینگ

نویسنده : علی بجنوردی | زمان انتشار : 24 آبان 1399 ساعت 15:06

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

یکی از آسیب هاي شایع عضلانی- اسکلتی در ورزشکاران، کشیدگی عضلانی می باشد، به گونه اي که چهل و یک درصد کل آسیب هایی که در فوتبالیست هاي حرفه اي در انگلیس ایجاد می شود، را به خود اختصاص می دهد.

. در بین گروه هاي عضلانی که بطور شایع در ورزش دچارکشیدگی می شوند، همسترینگ بیشترین درصد را به خود اختصاص می دهد و سومین آسیب شایع در ورزش پس از کشیدگی های رباط در مچ پا و زانو می باشد.

/>

کشیدگی یا استرین حاد همسترینگ شایع ترین آسیب حاد عضلانی- تاندونی است که در ورزش هایی با حرکات مهارتی و سرعت بالا و یا دویدن هاي طولانی مدت، تغییر جهت هاي ناگهانی، پرش هاي مداوم، حرکات انفجاري و دامنه حرکتی زیاد و شوت زدن مانند فوتبال آمریکایی، دو سرعت، راگبی و فوتبال هم در

/>

ورزشکاران حرفه اي و هم ورزشکاران تفریحی بصورت شایع ایجاد می شود.

/>

استرین ناکامل عضله همسترینگ (درجه یک و دو)  یک کشیدگی ملایم در فیبرهاي عضله است و شیوع آن دوازده درصد کل آسیب هاي عضله گزارش شده است. استرین کامل (درجه سه) پارگی کامل واحد تاندونی-عضلانی است که شیوع کمتري را در بین آسیب هاي عضله به خود اختصاص می دهد.

/>

/>

عوامل خطرسازي که ممکن است در ایجاد کشیدگی همسترینگ نقش داشته باشند، عبارتند از اجراي غلط تکنیک هاي ورزشی، عدم انجام مناسب تمرینات کششی و گرم کردن مناسب قبل از مسابقه، خستگی همسترینگ در مراحل پایانی مسابقه ، عدم توازن بین عضله همسترینگ وچهار سرران (کوادري سپس)، سن بالا، قدرت و تحمل ناکافی عضله همسترینگ، وزن زیاد، کوتاهی همسترینگ، کاهش انعطاف پذیري عضله ي کوادري سپس، ضعف و عدم هماهنگی در عضلات تنه و لگن.

/>

مدت زمان لازم براي بازگشت کامل به مسابقات پس از استرین همسترینگ، در دوندگان سرعت شانزده هفته و در فوتبالیست هاي حرفه اي دو تا شش هفته گزارش شده است که منجر به از دست دادن تقریبی سه بازي در یک فصل از مسابقات می شود. یکی از علل اصلی شیوع بالاي عود آسیب، درمان ناکامل و بازگشت زود هنگام به ورزش است.

/>

علی رغم تفاوت در مکانیسم ایجاد آسیب و مدت زمان درمان کامل، بیشتر مداخلات درمانی با هدف از بین بردن یا تغییر عوامل خطرساز و درمان کامل آسیب اولیه براي به حداقل رساندن عود علایم صورت می گیرد. مهمترین مداخلات درمانی در کشیدگی همسترینگ شامل:

/>

۱- کاربرد اصول PRICE . اصل PRICE با هدف کاهش درد,کم کردن تورم بافتی و ترمیم سریعتر بافت آسیب دیده کاربرد داشته و به ترتیب این اصول را دربرمی گیرد: - محافظت از بافت آسیب دیده

/>

- استراحت

/>

- یخ درمانی

/>

- فشار

/>

- بالا نگه داشتن اندام آسیب دیده

۲- درمان دارویی (مصرف داروهاي ضد درد یا ضدالتهاب غیر استروئیدي) ۳- فیزیوتراپی به منظور کاهش درد وتورم, تقویت عضلات, افزایش انعطاف پذیری بافت آسیب دیده و پیشگیری از آسیب مجدد ۴- جراحی به خصوص در موارد کشیدگی درجه 3

/>

/>

فیزیوتراپیست فاطمه لاهیجی، کارشناس ارشد فیزیوتراپی ورزشی، مسئول کمیته فیزیوتراپی هیأت پزشکی ورزشی استان قزوین  

/>

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر