موضوعات وبسایت : ورزشی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

آموزش دعوا خیابانی

نویسنده : شیما علیزاده | زمان انتشار : 07 فروردین 1401 ساعت 06:30

شما هرگز نباید سعی کنید که با درگیری فیزیکی مشکلات خود را در خیابان با شخصی حل و فصل کنید. اولین چیزی که باید شما انجام بدهید این است که هر گونه مسائل و مشکلات را تنها با حرف زدن رفع کنید. اما با این حال اگر در موقعیتی قرار گرفتید که لازم بود از خودتان دفاع کنید لازم است که تکنیک های اصلی برای ایمن ماندن در خیابان را درک کرده و آنها را بکار ببندید.

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

اگر سعی می کنید که از دعوا جلوگیری کنید باید ابتدا یاد بگیرید که چگونه از خود دفاع کنید و از تکنیک ها و تاکتیک های هنرهای رزمی برای شکست دادن حریف استفاده کنید. در این بین شما باید احساس امنیت و اعتماد به نفس داشته باشید تا بتوانید در یک رویارویی با شخصی دیگر خود را سالم بیرون بیاورید.


خود را امن نگه دارید

اگرچه شما نمی توانید از وقوع یک درگیری خیابانی جلوگیری کنید اما چیزهایی وجود دارند که برای افزایش ایمنی خود می توانید آنها را انجام دهید. سعی کنید از مبارزه در وسط خیابان یا پیاده روهای سفت و سخت، بتن و یا جاهایی که لبه های تیز دارند جلوگیری کنید.


•    اگر متجاوز یک لوله یا چاقویی در دست داشته باشد و می خواهد شما را بکشد باید خود را از او دور کنید.
•    اگر کسی می خواهد به وسیله اسلحه از شما دزدی کند شما باید هر آنچه را که او می خواهد به او بدهید تا از آسیب های جدی و مرگ نجات پیدا کنید.
•    گاهی اوقات دفاع از خود به معنی استفاده از زور برای زنده ماندن است.


به نقاط نرم حریف آسیب برسانید

ضربه زدن به مناطقی مانند گلو، صورت، کلیه ها و بینی ممکن است در نهایت منجر به ناتوان شدن حریف شود. گاز گرفتن، چنگ زدن، تف ریختن، کشیدن مو و حمله به چشم نیز ممکن است استفاده شوند. شما باید به صورت خشونت آمیز از خودتان دفاع کنید، باید بدانید که هیچ کدام از قوانین رینگ مبارزه در مبارزات خیابانی اجرا نشده و اهمیتی ندارند. از هر چیزی که می تواند ایمنی شما را تامین کند استفاده کنید.


•    ضربه زدن به بینی منجر به تار شدن دید و درد زیادی خواهد شد و ممکن است زمان مناسبی برای فرار کردن شما را فراهم کند.


ضربه به پاها

ضربه به قسمت پایین ساق پا، مچ پا و یا کشاله ران می تواند برای حریف بسیار دردناک باشد. سعی نکنید به کمر یا بالاتر از آن ضربه بزنید چراکه او می توانید پای شما را بگیرد. شما همچنین می توانید از یک شی مانند لوله برای ضربه زدن به پای حریف استفاده کنید. اگر حریف قادر به راه رفتن نباشد و نتواند شما را دنبال کند شما می توانید با خیال راحت و بدون اینکه مبارزه را ادامه دهید از آنجا دور شوید.


حمله به حریف از پشت

حمله از پشت می تواند فرصت خوبی برای غلبه بر حریف و همچنین جلوگیری از ادامه مبارزه باشد. در یک مبارزه واقعی، حمله از پشت کار ترسوها و بزدلانه نیست، شما دارید برای زندگی خود مبارزه می کنید. البته شما نیز باید مراقب باشید که از پشت به شما حمله نکنند. به همین جهت به شما پیشنهاد می کنیم که پشت تان به دیوار یا چیز بسته ای باشد تا بابت اینکه کسی از پشت به شما حمله نمی کند خیالتان راحت باشد. وقتی که از پشت به حریف تان حمله کردید قبل از هر چیزی دست های او را به کنترل خود در آورید و سپس به پاهایش ضربه زده و او را نقش بر زمین کنید.


ضربه سفت و سریع به سر مهاجم

بالای پیشانی خود را به بینی و صورت حریفتان بکوبید. ضربه به صورت به راحتی می توان استخوان بینی را شکسته و حریف را از پای در آورد. ضربه شما باید مناطق چشم، بینی و دهان حریف را پوشش دهد به همین جهت قبل از ضربه زدن نشانه گیری کنید و بدانید که باید به کجا ضربه بزنید.


گلاویز شدن را یاد بگیرید

یک گلاویزی موفق می تواند شما را به کنترل خود در آورد، حتی اگر حملات بسیار قوی تر و سریع تری انجام داده باشید. ازجمله سبک های معروف گلاویزی عبارتنداز: جوجوتسو برزیلی، سامبو و کشتی. اگر می خواهید در همان ابتدا به مبارزه پایان دهید بهتر است یاد بگیرید که چگونه با حریف تان گلاویز شده و او را در حالت خفه کردن نگه دارید. گرفتن کنترل موضعی مبارزه می تواند فوق العاده مهم باشد.


نکات مهم

•    اگر در حال مبارزه با چندین نفر هستید بهترین کار این است که با تمام سرعت ممکن فرار کنید. اما اگر فرصت فرار نداشته باشید به یکی از آنها نزدیک شده و او را با چنان شدتی بزنید که نقش بر زمین شود، شاید دیگران با دیدن این صحنه بترسند و از ادامه مبارزه منصرف شوند.
•    سعی نکنید که در درگیری های خشنی که در خیابان اتفاق می افتند دخالت کنید چراکه ممکن است باعث دردسر شما نیز شود. بهترین کار این است که فورا به پلیس زنگ زده و کار را به آنها واگذار کنید.
•    یادگیری هنرهای رزمی ممکن است که به شما کمک کند که در درگیری های خیابانی به پیروزی برسید. به همین جهت پیشنهاد می کنم که سبکی متناسب با توانایی های خود انتخاب کنید.
•    به خاطر داشته باشید که اگر حتی هنرهای رزمی را برای مدت زمانی طولانی تمرین کرده اید دلیل آن نمی باشد که لزوما در همه مبارزات خیابانی برنده خواهید شد.
•    هرگز سعی نکنید زمانی که مست هستید یا تحت تاثیر مواد مخدر قرار گرفته اید به مبارزه بپردازید مگر اینکه واقعا مجبور باشید.
•    در هنگام ضربه زدن به حریف خود بسیار مراقب باشید چراکه ممکن است شما نیز آسیب ببینید.
•    درگیری خیابانی ممکن است که منجر به آسیب و یا در نهایت مرگ شما شود و یا اینکه به زندان بیافتید. به همین جهت تا جاییکه می توانید از آن دوری کنید.
 




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر