موضوعات وبسایت : ورزشی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

نام تشک تکواندو

نویسنده : معین | زمان انتشار : 11 اسفند 1400 ساعت 13:08

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

توضیحات آخرین به روز رسانی در سه شنبه, 14 شهریور 1396 07:45

همانگونه که می دانید محوطه مسابقات ورزشی باید از ایمنی لازم برخوردار باشند، یکی از موارد ضروری در هر رشته ورزشی خصوصا تکواندو تشک ورزشی و یا همان کفپوش سالن ورشی می باشد. مناسب ترین و ایمن ترین کفپوش برای سالن های ورزشی تاتامی می باشد. در ادامه استاندارد اعلام شده برای تاتامی تکواندو را عنوان خواهیم کرد.

محوطه آموزش، تمرين و مبارزات ورزش تكواندو باید فضایی مربعی شكل با ابعاد هشت در هشت متر باشد. این فضای مربعی شکل خود داخل یک فضای 12×12 متر قرار گرفته است که سطح آن از تاتامی پوشیده شده است. فضای ورزشی تکواندو باید کاملا هموار و عاری از هرگونه خطری برای ورزشکار باشد.

در کنار محوطه داخلی (همان محوطه مربعی 8 در 8 متر) محوطه دیگری به عرض دو متر قرار دارد که با نام محوطه قرمز و یا خطر شناخته شده است. برای پوشش تمامی محوطه های که ذکر کردیم از تاتامی استفاده می شود. جنس تاتامی تکواندو ، اسفنج فشرده شده می باشد. تاتامی مورد استفاده برای ورزش تکواندو باید به رنگ آبی باشد.

taekwondo-standard-mats.jpg تاتامی تکواندو

همانگونه که می دانید کفپوش تاتامی در ضخامت های گوناگونی تولید و به بازار عرضه می شود. اما در سالن های ورشی تکواندو باید تاتامی 20 میلی متر خریداری شود. گاها مدیران باشگاه ها و سالن های ورزشی برای خرید تاتامی با توجه به کم بودن قیمت تاتامی در ضخامت های پایین تر اقدام به خرید تاتامی در ضخامت های کمتری مانند 10 میلی متر می کنند. این در حالی است که استاندارد سالن های ورزشی ، تاتامی 2 سانتی متری می باشد. بنابراین درصوتی که قصد خرید تاتامی برای سالن ورزشی دارید بدانید که استفاده از تاتامی دو سانتی متری به عنوان تشک ورزشی امری ضروری و غیرقابل انکار می باشد.

در سراسر دنیا تاتامی به عنوان مهم ترین ابزار رشته تکواندو شناخته شده است. درحالی که متاسفانه ایران در سال های گذشته به کفپوش تاتامی سالن های ورزشی توجهی نمی کرد. آسیب های وارد شده به ورزشکاران که گاها غیرقابل جبران بودند مسئولین باشگاه ها و فدراسیون های ورزشی را بر آن داشت تا استفاده از تاتامی را در سالن های ورزشی اجباری اعلام کنند. در راستای بخش نامه اجبار تاتامی در سالن های ورزشی شاهد تجهیز بسیاری از سالن ها و کاهش چشمگیر آسیب ورزشکاران شدیم.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر