سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

رژیم لاغری آمریکایی

رژیم لاغری آمریکایی

نویسنده : علی بجنوردی | زمان انتشار : 24 دی 1399 ساعت 18:11

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

بر اساس آمار ارئه شده توسط یک موسسه غیر دولتی آمریکائی به نام “An Ally For Real Possibility” نود درصد از افراد بالای ۵۰ سال آمریکایی دچار اضافه وزن یا بیماری چاقی‌اند. بعد از سن ۵۰ سالگی کاهش متابولیسم، تحلیل عضلات و تغییر سطوح هورمونی در بدن باعث ذخیره شدن چربی در بدن می‌شود.

برای پیشگیری از چاقی هر فردی باید نسبت به وضعیت سلامتی و جسمانی‌اش آگاهی بیشتری پیدا کند تا در سنین مختلف مبتلا به چاقی نشود.

بر اساس یک مطالعه در دانشگاه آکسفورد افراد چاق طول عمر کمتری بین ۳ تا ۱۰ سال نسبت به افراد با توده بدنی متوسط دارند و مصرف دخانیات هم این موضوع را تشدید می‌کند.

17 سال پیش در یک همکاری میان سازمان بازنشستگی آمریکا “AARP” و موسسه ملی سلامت “NIH”، مطالعه‌ای درباره تاثیر عادت غذایی و سبک زندگی افراد بالای ۵۰ سال روی سلامتی آن‌ها انجام شد و نتیجه‌های ارزشمندی به دست آمد.

نتیجه این تحقیق‌ها باعث پیدایش بایدها و نبایدهایی در مصرف مواد غذایی روزانه در افراد شد و “رژیم لاغری آمریکایی” را به وجود آورد.

در ادامه این مطلب از سایت ابیان درباره رژیم آمریکایی بیشتر توضیح داده‌ایم.

رژیم لاغری آمریکایی چیست؟

در “رژیم لاغری آمریکایی” به جای محدودیت‌های سختگیرانه در مصرف غذایی، راه حل جایگزین معرفی شد. هدف از ارائه این الگو اصلاح سبک زندگی و عادت غذایی روزانه است تا به جای رژیم‌های سخت و طاقت‌فرسا از جایگزین‌های مناسب و سلامت در خوراک روزانه بهره برد.

%D8%B1%DA%98%DB%8C%D9%85_%D9%84%D8%A7%D8%BA%D8%B1%DB%8C_%D8%A2%D9%85%D8%B1%DB%8C%DA%A9%D8%A7%DB%8C%DB%8C_%D8%A7%D8%A8%DB%8C%D8%A7%D9%86_-3.jpgرژیم لاغری آمریکایی چیست

در رژیم آمریکایی باید چه کارهایی انجام دهیم؟

  • هر روز صبحانه بخورید

هر روز یک صبحانه سالم و پر از مواد مغذی بخورید. یک صبحانه کامل به اندازه کافی پروتئین، غلات کامل و انواع میوه را دارد و می‌تواند سطح انسولین بدن را هنگام صبح ثابت نگاه دارد و از پرخوری فرد در طول روز جلوگیری کند.

در یک بررسی روی ۴۰۰۰ نفر از افرادی که بر اساس یک دستور غذایی وزن خود را کاهش داده و ۶ سال هم آن را حفظ کردند نشان می‌دهد آن‌هایی که صبحانه خورده‌اند وزن بیشتری از دست داده و برای مدت بیشتری هم آن را حفظ کرده‌اند.

ساندویچ تخم مرغ به همراه توت فرنگی یاغلات سبوس دار به همراه شیرکم چرب و موز دو انتخاب مناسب برای صبحانه‌اند. در “رژیم لاغری آمریکایی” خوردن صبحانه اهمیت زیادی دارد.

  • نوشیدن آب

بسیاری از ما از اندازه کالری دریافتی به هنگام مصرف نوشیدنی‌های گازدار مثل آب میوه، نوشیدنی‌های الکلی و نوشابه‌ها و نوشیدنی‌های دیگر بی اطلاعیم. برای یک هفته به جای انواع نوشیدنی فقط از آب یا قهوه استفاده کنید و تاثیر آن را روی کاهش توده چربی بسنجید.

در این رژیم نوشیدنی‌های گازادار رژیمی هم ممنوع خواهد بود چون تحقیق‌ها نشان داده‌اند که نوشیدنی‌های رژیمی تمایل افراد را به خوردن مواد غذایی شیرین و پر کالری افزایش می‌دهد. پس گام دوم در “رژیم لاغری آمریکایی” مصرف آب و قهوه به جای انواع نوشیدنی‌های معمول و رژیمی است.

  • ماهی بخورید

ماهی یکی از بخش‌های ضروری در “رژیم لاغری آمریکایی” است. این منبع غذایی دریایی غنی از اسیدهای چرب امگا۳ است که نیاز اصلی برای سلامتی مغز را برطرف می‌کند و کالری کمی دارد. بر اساس تحقیق‌های مشترک “AARP” و “NIH” که در بالا اشاره شد، امگا۳ باعث کاهش ریسک ابتلا به برخی از سرطان‌های خاص می‌شود و وضعیت‌های التهابی در بیمارهای مبتلا به آرتریت روماتوئید را بهبود می‌بخشد.

بر خلاف ماهی مصرف گوشت قرمز و مواد پروتئینی فرآوری شده مانند انواع سوسیس و کالباس خطر ابتلا به این بیماری‌ها را افزایش می‌دهد. با توجه به اهمیت مصرف پروتئین در رژیم‌های لاغری و غذایی بهتر است از نوع سالم آن استفاده کنید که مورد تایید پزشکان است.

ماهی به عنوان یک منبع غذایی مهم در “رژیم غذایی آمریکایی” به شمار می‌رود.

%D8%B1%DA%98%DB%8C%D9%85_%D9%84%D8%A7%D8%BA%D8%B1%DB%8C_%D8%A2%D9%85%D8%B1%DB%8C%DA%A9%D8%A7%DB%8C%DB%8C_%D8%A7%D8%A8%DB%8C%D8%A7%D9%86_-1.jpgاهمیت ماهی در برنامه غذایی

  • احساس سیری با مصرف انواع میوه و سبزی

برخی از رژیم های غذایی مضر به طرز اشتباهی باعث می‌شوند تا شما میوه و سبزی کمتری مصرف کنید. ثابت شده است که مصرف روزانه انواع میوه‌ها و سبزی‌ها باعث افزایش طول عمر در افراد می شود. محققان در “Penn State” دریافته‌اند که مصرف میوه‌های سرشار از آنتی اکسیدان (به میزان کافی براساس BMI هر فرد) علاوه‌بر کاهش وزن کاهش زمانی که فرد هدفی برای لاغری ندارد باعث کنترل یا کاهش وزن او می‌شود.

مصرف انواع میوه و سبزی در “رژیم لاغری آمریکایی” یکی از اصلی‌ترین بخش‌های این رژیم است.

  • مصرف غلات سبوس دار

غلات سبوس‌دار علاوه‌بر اینکه منبعی غنی از انواع ویتامین ها به شمار می‌روند فیبر بسیار بالایی دارند که تاثیر زیادی روی سلامتی دارد. مصرف انواع غلات، نان، ماکارونی و برنج به دلیل داشتن سبوس می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی، تنفسی و بعضی‌ از سرطان‌ها مثل سرطان پستان و روده بزرگ را در افراد کاهش دهد.

مصرف غلات سبوس‌دار در “رژیم لاغری آمریکایی” باعث کم شدن چربی شکمی و به دنبال آن کاهش وزن و لاغری خواهد شد.

  • لبنیات کم چرب مصرف

لبنیات منبعی غنی از ویتامین D و کلسیم‌اند. حدود ۳۰ درصد از زنان بالای ۵۰ سال آمریکایی به میزان متعادل و براساس BMI بدنشان دچار کمبود ویتامین D هستند. مصرف محصول‌های لبنی کم چرب می‌تواند موجب کاهش وزن در فرد شود. طبق تحقیق‌های مجله آمریکایی، تغذیه بالینی، کسانی که بیشتر از منابع لبنی کم چرب استفاده می‌کنند ۳۸ درصد بیشتر نسبت به دیگران کاهش وزن داشته‌اند.

  • مراقب غذاهای رژیمی باشید

بسیاری از افراد مبتلا به چاقی فریب مواد غذایی با برچسب “کم چرب” یا “بدون چربی” را می‌خورند. در این مواد غذایی برای جبران طعم از دست رفته چربی، ازمقدار زیادی شکر استفاده می‌کنند. ضمن این که روی بسیاری از مواد غذایی رژیمی فرآیندهای زیادی صورت می‌پذیرد که موجب کاهش ارزش غذایی و افزایش کالری دریافتی خواهد شد.

بنابراین در “رژیم لاغری آمریکایی” از غذاهای طبیعی به جای غذاهای رژیمی با شیرین کننده‌های مصنوعی استفاده می‌شود.

  • به مدت دو هفته بیرون از خانه غذا نخورید

غذا خوردن بیرون ازخانه می‌تواند باعث به وجود آمدن مشکل‌های زیادی شود. در مرحله اول از نوع طبخ غذا در رستوران‌ها اطلاع نداریم و در مرحله دوم بر اساس برخی از تحقیق‌ها حجم غذای سرو شده در رستوران‌ها سه برابر بیشتر از اندازه نرمال است.

  • برچسب مواد غذایی

زنانی که به برچسب مواد غذایی توجه دارند در حدود ۴ کیلوگرم سبک‌تر از آن‌هایی‌اند که به این برچسب‌های اهمیت نمی‌دهند. بر اساس مطالعه‌های ملی سلامت آمریکا بررسی جدول ارزش غذایی نیاز به داشتن ماشین حساب ندارد و با مطالعه برچسب ارزش غذایی از میزان کالری دریافتی اطلاع خواهید یافت. به‌عنوان مثال بسیاری از ماست‌ها شکر دارند که با مطالعه برچسب آن‌ها می‌توانید انتخاب کنید که چه نوع ماستی انتخاب کنید.

%D8%B1%DA%98%DB%8C%D9%85_%D9%84%D8%A7%D8%BA%D8%B1%DB%8C_%D8%A2%D9%85%D8%B1%DB%8C%DA%A9%D8%A7%DB%8C%DB%8C_%D8%A7%D8%A8%DB%8C%D8%A7%D9%86_-2.jpgبرچسب مواد غذایی

  • میان وعده

میان وعده یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در “رژیم لاغری آمریکایی” است. میان وعده باید به‌صورت هوشمندانه در دو نوبت بین صبحانه و قبل از ناهار و یکی ما بین ناهار وشام استفاده شود. تحقیقات نشان داده افرادی که میان وعده مصرف می‌کنند بیشتر از آن‌هایی که سه وعده غذایی کامل می‌خورند می‌توانند وزنشان را کم کنند. میان وعده باعث حفظ سطح انسولین در بدن شده و از بروز گرسنگی و پرخوری در روز جلوگیری می‌کند.

استفاده از قرص‌ها و مکمل‌های غذایی مانند اکتی وُمنو اکتی مَن به دلیل داشتن چای سبز، برای سرعت بخشیدن به فرآیند کاهش وزن یا جبران کمبودهای حاصل از رژیم‌های غذایی توصیه می‌شوند. پیشنهاد می‌شود برای نتیجه‌بخش بودن هر نوع رژیم غذایی از تجربه و نظر متخصصین استفاده کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر


  • آخرین مطالب
  • گوناگون