موضوعات وبسایت : ورزشی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

حرکات جنبشی در خانه

حرکات جنبشی در خانه

نویسنده : شیما علیزاده | زمان انتشار : 22 اسفند 1400 ساعت 00:24

https___cdn.cnn_.com_cnnnext_dam_assets_200313132112-homeworkoutlead-1024x576.jpg

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

ورزش در خانه توی این روزها بهترین کار برای رسیدن به تناسب اندام و تقویت سیستم ایمنی بدن است. حالا که برای ورزش در خانه تصمیم گرفتید به شما تبریک می‌گوییم! شما قدم اول را برای جسم و روح سالم‌تر و خوشحال‌تر برداشته‌اید.

باشگاه‌های ورزشی اکثرا بسته شده‌اند و اگر هم باز هستند رفتن به یک مکان عمومی مثل باشگاه بسیار خطرناک است. در این مقاله برای شما می‌گوییم که چگونه ورزش در خانه را شروع کنید و بدون هیچ هزینه اضافه یا آسیبی به اندام ایده‌‌آل خود دست یابید!

پیش به سوی تناسب اندام با ورزش در خانه

young-asian-healthy-woman-workout-at-home-exercise-royalty-free-image-1595581206-1.jpg

قدم اول: برنامه‌ریزی دقیق و کامل داشته باشید 

قطعا برای موفقیت در هرکاری احتیاج به برنامه‌ریزی داریم. باید برای زمانی که می‌خواهیم ورزش کنیم برنامه‌ای داشته باشیم؛ مثلا سه جلسه در هفته عصرها. این زمان کاملا به زمان‌بندی زندگی شما بستگی دارد.

همچنین مشخص کنید که در کدام قسمت خانه می‌خواهید ورزش کنید؛ مثلا در اتاق یا حیاط؟ سپس همیشه در آن نقطه تمرین کنید. بهتر است جایی که می‌خواهید تمرین کنید مکان بدون وسیله و آرامی باشد. برنامه‌ای که دارید را یادداشت کنید و حتما به آن پایبند باشید. هرگز زمان ورزش خود را بی‌علت جابiجا نکنید تا این رفتار بسیار خوب تمرین در منزل برای شما تبدیل به یک عادت قوی شود.

sports-shoes-dumbbell-fitness-blue-background-different-sports-tools_1205-3292.jpg

قدم دوم: وسایل مورد نیازتان را تهیه کنید

اکثر ما در خانه دستگاه ورزشی یا لوازم ورزشی نداریم، در حقیقت نیازی هم نیست که داشته باشیم. می‌توانیم دستگاه‌های ورزشی را با وسایل خانگی جایگزین کنیم. به‌طور مثال می‌توانیم یک بطری آب را از سیمان یا شن پر کنیم و به‌جای دمبل استفاده کنیم.

یا به‌جای استِپِ ورزشی از چهارپایه یا لبه پله استفاده کنیم. اما گاهی اوقات وسایل ساده‌ای در منزل همه ما پیدا می‌شود که بسیار مؤثر است. مثلا اگر طناب دارید حتما از آن استفاده کنید. همچنین می‌توانیم اندک وسایلی تهیه کنیم تا برای چالشی‌تر کردنِ تمرین از آن استفاده کنیم. یک وسیله ساده مثل کش‌های ورزشی و بدنسازی را یک‌بار می‌خرید و برای همیشه از آن استفاده می‌کنید. برای نصب کش بدنسازی را به شما آموزش می‌دهیم. 

نکته مهم: این که چه وسیله‌ای تهیه کنیم بستگی به نظر مربی ما دارد، ابتدا از او می‌پرسیم که چه چیزهایی لازم است و سپس آن را تهیه می‌کنیم. همچنین یک بطری آب و یک دست لباس راحت برای ورزش خود در نظر بگیرید.

قدم سوم و مهم‌ترین قدم: استفاده از برنامه ورزشی آنلاین

می‌خواهیم در خانه ورزش کنیم. اما با چه برنامه‌ای؟ ورزش در خانه بسیار باارزش و در عین حال حساس است. ما مسیر راه را نمی‌دانیم و بلد نیستیم، ممکن است تلاش زیادی کنیم و نتیجه نگیریم، یا حتی بسیار بدتر از آن، تلاش کنیم ولی چون در مسیر درست نیستیم آسیب ببینیم.

پس چه کار کنیم؟ باید از مربی متخصص کمک بگیریم! یک برنامه ورزشی آنلاین انتخاب کنید که مربی شخصی داشته باشید، مربی که پس از گرفتن مشخصات و ویژگی‌های شما با توجه به شرایط جسمانی‌تان برایتان برنامه ورزش در خانه طراحی کند.

دریافت مشاوره تلفنی

برای دریافت مشاوره با کارشناسان فیتامین
شماره همراه خود را ثبت کنید ما با شما تماس می‌گیریم

شما منحصربه‌فرد هستید! پس باید برنامه ورزشی مخصوص خودتان را دریافت کنید!

نمونه تمرینی ورزش در خانه با چند حرکت اختصاصی فیتامین

قدم چهارم: اصلاح سبک غذایی (سبک زندگی)

هدف همه ما از ورزش در خانه تناسب اندام و سلامتی است. درست است که ورزش در این هدف ما را بسیار یاری می‌کند،  اما کافی نیست! باتوجه به این‌که اکنون در دوران همه‌گیری کرونا به سر می‌بریم و سلامتی به هرچیزی الویت دارد پس حتما باید سبک غذایی خود را هم اصلاح کنیم.

می‌خواهیم در خانه ورزش کنیم تا خوش‌اندام‌تر و البته سالم‌تر شویم. پس یک برنامه غذایی لازم و ضروری است تا نیازهای بدن ما فراهم شود. درعین حال در مسیر تناسب اندام باشیم. دریافت پروتئین کافی، چربی‌های سالم، مواد مغذی و معدنی حتما لازم است، اگر هدفمان لاغری است اهمیت دریافت این موارد دوچندان می‌شود.  

دریافت برنامه کاهش وزن با فیتامین

نمونه برنامه تمرینی 15 دقیقه‌ای ورزش در خانه

نتیجه‌گیری

 تناسب اندام یک رژیم یا یک دوره کوتاه نیست، بلکه یک مسیر و سبک زندگی است. موارد مهم دیگری که در این مسیر اهمیت دارد خواب کافی، کنترل استرس و نوشیدن آب کافی است. سرگرمی‌های زندگی، همیشه و همه جا همراه ما هستند.

اما این‌که فرصتی را هم برای ورزش و انجام نرمش در خانه خالی بگذاریم، هنر بسیار بزرگی است. با استفاده از همین حرکات ساده و اختصاص تنها ۱۰ دقیقه از وقتتان به‌صورت روزانه می‌توانید به بدنِ خود جانی دوباره داده و در طول روز، انرژی بیشتری داشته باشید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر