موضوعات وبسایت : ورزشی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

محاسبه کالری دویدن

نویسنده : علی بجنوردی | زمان انتشار : 29 آبان 1400 ساعت 23:02

RunningCal.pngمحاسبه گر آنلاین کالری مصرفی دویدن:

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

یکی از ورزشهای سالم و کم هزینه دویدن است که به تجهیزات خاصی نیاز ندارد و روشی مؤثر در کاهش وزن بشمار می آید. برای کاهش وزن و نیز کنترل رابطه تمرین و تغذیه دانستن کالری مصرفی فعالیت اهمیت ویژه ای دارد. به همین علت محاسبه گر آنلاین زیر خدمت شما ارائه می شود.

محاسبه گر آنلاین کالری مصرفی دویدن به جهت استفاده از فاکتورهایی نظیر سن، وزن، ضربان قلب، مسافت دویدن و نیز شیب سطح برآوردی خوب و مطمئن از میزان کالری مصرفی ارائه می دهد.

برای استفاده از «محاسبه گر کالری مصرفی دویدن» باید مقادیر فاکتورهای زیر را وارد در فیلد مربوطه وارد نمایید.

  1. سن: سن خود را باید به سال وارد نمایید.
  2. وزن: وزن خود را صبح و به حالت ناشتا اندازه گرفته و در فیلد مربوطه وارد نمایید.
  3. شیب سطح دویدن: منظور میزان سرازیری و سربالایی مسیری است که می دوید. اگر سطح دویدن سربالایی باشد شیب آنرا به درجه و بصورت مثبت وارد نمایید(مثلا 10) ، اگر سطح دویدن سرازیری باشد میزان شیب آنرا به درجه و بصورت منفی وارد نمایید(مثلا 5-) و اگر سطح دویدن هموار است شیب را صفر تعیین کنید.
  4. مسافت دویدن: مسافتی را که روی تردمیل می دوید را به متر وارد نمایید. اگر از تردمیل استفاده نمی کنید برای محاسبه دقیق مسافت دویده شده در پیست دو و میدانی بدوید.
  5. ضربان قلب حالت استراحت: بهترین زمان برای محاسبه ضربان قلب حالت استراحت صبح و بلافاصله بعد از بیدار شدن است. ضربان قلب خود را از بوسیله لمس نبض گردنی یا مچ دست در یک دقیقه محاسبه نمایید.
  6. استفاده از تردمیل: اگر از تردمیل برای دویدن و تمرین استفاده می نمایید گزینه «بلی» را انتخاب کنید.

محاسبه گر آنلاین کالری مصرفی دویدن بر اساس مطالعات تجربی مارگاریا و همکاران تهیه شده است .نتایج این تحقیق تحت عنوان «هزینه انرژی دویدن» در مجله فیزیولوژی کاربردی به چاپ رسیده است.

منابع:

  • Margaria R, Cerretelli P, Aghemo P, Sassi G. Energy cost of running. J Appl Physiol. 1963 Mar;18:367-70.
  • Uth N, Sørensen H, Overgaard K, Pedersen PK. Estimation of VO2max from the ratio between HRmax and HRrest--the Heart Rate Ratio Method. Eur J Appl Physiol. 2004 Jan;91(1):111-5.
  • Tanaka, H., Monhan, K.D., Seals, D.G., Age-predicted maximal heart rate revisited. Am Coll Cardiol 2001; 37:153-156.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر