موضوعات وبسایت : ورزشی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

آزمون دراز نشست

نویسنده : رضا قربانی | زمان انتشار : 24 آذر 1400 ساعت 14:19

Situp.jpgآزمون قدرت عضلات شکم (Situp Strength Test):

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

تعداد دراز و نشست در یک دقیقه معیاری مناسب برای سنجش قدرت و استقامت عضلات ناحیه شکم و تاکننده های (فلکسور) ران می باشد. عضلات قوی شکم عاملی مهم در حفظ ثبات و راستی قامت بوده همچنین نقش مؤثری در تهویه ریوی و گوارش غذا ایفا می نماید. از این آزمون در بسیاری از سازمانها و نهادهای ورزشی مانند مدارس، نیروهای نظامی و باشگاههای ورزشی استفاده می شود.

sit_up.gif

جهت اجرای این آزمون فرد باید به پشت روی کف پوش یا تشک دراز کشیده و زانوان خود را خم کرده در حالیکه کف پاها با زمین در تماس باشد. در شروع تست دستها باید کنار بدن بوده و هنگام بالا آمدن کف دستها زانوان را لمس نماید. هنگام اجرای آزمون باید گردن و کمر صاف بوده و فرد با ضربه زدن بالا نیاید. رکورد دراز و نشست، تعداد دفعاتی است که فرد کف دست را به سر زانو ظرف مدت یک دقیقه می زند.

تعداد دراز و نشست در دقیقه به شیوه ای که شرح اجرای آن داده شد بیانگر قدرت و استقامت عضلات شکم می باشد. رکورد دراز و نشست در دقیقه با توجه به عوامل سن و جنسیت تفسیر می گردد. بطوریکه هر قدر سن فرد افزایش یابد رکورد مطلوب وی نیز کاهش می یابد. این آزمون رکورد دراز و نشست در دقیقه را در 7 سطح عالی، خوب، بالای متوسط، متوسط، زیر متوسط، ضعیف و خیلی ضعیف رتبه بندی می نماید.

منبع: adapted from Golding, et al. (1986). The Y's way to physical fitness (3rd ed.)

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر