موضوعات وبسایت : ورزشی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

لاغری با کندر

نویسنده : علیرضا | زمان انتشار : 19 اسفند 1400 ساعت 09:28

می توان گفت که کندر یکی از معجرات طبیعت است و خواص فراوانی دارد. در طب سنتی علت چاقی واضافه وزن را ناشی از غلبه رطوبت بر بدن می دانند و کسانی که دارای طبع گرم و تر یا سرد و تر هستند، بیشتر دچار اضافه وزن می شوند. به همین دلیل اگر می خواهید لاغر شوید می بایست از داروهای گرم و خشک استفاده کنید و کندر طبعی گرم و خشک دارد.  

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی



کُندر چیست؟

 بهترین نوع کندر از نوع خالص آن است که تازه و نرم باشد، ظاهر آن سفید باشد و خیلی هم زود شکسته شود. وقتی که کندر را می شکنیم داخل آن باید حالت چسبنده و زرد و طلایی رنگ داشته باشد.

کندر سرشار از خواص درمانی است و از دیرباز مورد استفاده ایرانیان برای درمان بیماری های دهانی، روحی، التهاب روده قرار می گرفت. کُندر گیاهی دارویی است، که از صمغ آن به عنوان خوشبو کننده استفاده می شود. (صمغ کندر را با اسپند می سوزانند)

طعم این صمغ بسیار تلخ است، برای درمان بسیاری از بیماری‌ها به‌کار می‌رود و امروزه به صورت خوراکی، موضعی و بخور مورد استفاده قرار می گیرد.

خواص کندر

از جمله خواص کندر می توان به لاغری، سلامت قلب و کبد، مغز، درمان بیماری های خودایمنی، آرتریت و فشار خون بالا اشاره کرد. کندر برای افراد دیابتی، زنان و مردان مفید است و دود کندر به آرامبخشی و کاهش استرس و اضطراب شهرت دارد و برای خوشبو کردن منزل به همراه اسپند دود می شود.

- لاغری و کاهش وزن: کندر حاوی مقادیر فراوانی گاگلسترون است که غده تیروئید را تقویت کرده و تاثیر مثبت در کاهش وزن دارد زیرا تیروئید نقش مهمی در متابولیسم و سوزاندن کالری های بدن دارد و عملکرد ضعیف غده تیروئید باعث تجمع چربی ها در بدن شده و به چاقی و اضافه وزن منجر خواهد شد.

- ضد سرطان: کندر حاوی ترکیب اسید بتا بوسولیک است که دارای خاصیت ضد توموری می باشد. مصرف کندر از تکثیر سلول های سرطانی جلوگیری و تاثیر درمان های سرطانی را افزایش می دهد، همچنین مصرف کندر علائم ناشی از شیمی درمانی را نیز کاهش می دهد.

- سلامت کبد: مصرف کندر از کبد در برابر آسیب های ناشی از فعالیت رادیکال های آزاد جلوگیری می کند.

- تقویت سیستم ایمنی بدن: کندر با تاثیر مثبت روی لنفوسیت ها و سلول های T به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کرده و تولید آنتی بادی در بدن را افزایش می دهد و از بروز بسیاری از بیماری های جدی و خطرناک پیشگیری می کند.

- درمان بیماری های خود ایمنی: کندر با تقویت سیستم ایمنی از بدن در برابر بیماری های خود ایمنی محافظت کرده و خطر ابتلا به بیماری های لوپوس، آرتریت روماتوئید و سایر بیماری های مزمن را کاهش می دهد.

- آرتریت: کندر دارای ترکیبات ضد آرتریت و ضد التهابی است که از الاستاز لکوسیت انسانی که باعث ایجاد علائم آرتریت می شوند جلوگیری کرده و برای کاهش درد بسیار مفید است.

- فشار خون بالا: کندر دارای خواص آرام بخشی و تسکین دهنده است و مصرف آن در دوزهای بالا برای آرام سازی عروق خونی و کاهش فشار خون بالا موثر است.

- درمان بیماری های قلبی عروقی: مصرف منظم کندر با کاهش فشار خون بالا و حفظ سلامت عروق خونی خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را تا 20 درصد کاهش می دهد.

- دیابت و قند خون: صمغ کندر برای درمان دیابت استفاده می شود زیرا دارای اثر ضد هایپرگلیسمی (ضد دیابتی) است و به تنظیم و کنترل سطح قند خون طبیعی بدن کمک می کند.

- آسم و مشکلات تنفسی: افرادی که به آسم برونشیتی مبتلا هستند به مدت 6 هفته درمانی به طور مرتب کندر مصرف کنند بعد از 6 ماه بهبود قابل توجهی در آن ها دیده می شود. مصرف اسید بوسولیک یا کندر در افراد مبتلا به آسم باعث کاهش علائم و حملات تنفسی می شود.

نکته مهم: استنشاق دود کندر در خانه به درمان سرفه، مشکلات تنفسی، برونشیت و آسم کمک کرده و خس خس سینه را برطرف می کند.

- رفع سرماخوردگی: کندر به دفع خلط از ریه و دستگاه تنفسی کمک کرده و به دلیل خاصیت ضد التهابی برای کاهش ورم در کانال های بینی و تنفس راحت مفید است و علائم سرماخوردگی را تسکین می بخشد.

- درمان هپاتیت C: کندر برای پیشگیری و درمان عفونت ناشی از ویروس هپاتیت C مفید است.

- درمان معده و گوارش: مصرف کندر به کاهش التهاب روده کمک می کند که تاثیر عالی در کاهش مشکلات گوارشی همچون سندرم روده تحریک پذیر، یبوست و ناراحتی های معده دارد. کندر جذب مواد مغذی در سیستم گوارش را بهبود بخشیده و به درمان اسهال، نفخ و گرفتگی معده کمک می کند و خطر بروز سرطان روده و زخم معده را نیز کاهش می دهد.

- کاهش استرس: استنشاق دود صمغ کندر به عنوان آرامش بخش و برای کاهش استرس مفید است و در آروماتراپی استفاده می شود.

- درمان تبخال: کندر حاوی ماده ای به نام تری ترپنوئید است که دارای خواص ایمنی و ضد تبخال بوده و برای درمان تبخال معمولی و تبخال اندام های تناسلی مفید می باشد.

- درمان سردرد و میگرن: سردرد نوعی عارضه التهابی است و تورم مویرگ های ناحیه سر در نزدیکی شقیقه از عوامل اصلی بروز سردرد و میگرن هستند.

- بدنسازی: کندر التهاب مفاصل و عضلات بدن را برطرف می کند و با افزایش انرژی و استقامت در ورزشکاران و بدنسازان به تقویت ماهیچه های بدن کمک می کند.

- تعادل هورمونی و قاعدگی: مصرف کندر چه به صورت عصاره یا روغن کندر برای تعادل هورمونی در بدن مفید است و به بهبود خلق و خو و کاهش استرس، افزایش متابولیسم، کاهش علائم قاعدگی و افزایش انرژی در بدن کمک می کند.

- مسکن طبیعی: کندر به دلیل خواص ضد التهابی به عنوان مسکن و ضد درد طبیعی شناخته شده است

- تقویت حافظه: از کندر برای تقویت حافظه و بهبود یادگیری استفاده می شود.

- کاهش ورم مغز: افراد مبتلا به گلیوما بدخیم (نوعی تومور مغز و نخاع) که به مدت 7 روز قبل از عمل، روزانه 3600 میلی گرم عصاره کندر مصرف کرده اند کاهش چشم گیری در مایع اطراف تومور و آسیب مغزی مشاهده شده است. همچنی کندر ادم ناشی از پرتودرمانی را تا 60 درصد کاهش می دهد.

- خواص کندر برای زنان: اسید بوسولیک، بتایین و میواینوزیتول موجود در کندر درد سینه در زنان را کاهش داده و تومورهای خوش خیم سرطان سینه را کوچک می کند.

- خواص کندر برای مردان: مصرف خوراکی کندر به افزایش تحرک و تعداد اسپرم ها و قدرت باروری کمک می کند. دود کندر هورمون های جنسی مردانه از جمله تستوسترون و تحرک اسپرم را کاهش داده و موجب ناهنجاری های اسپرم در مردان می شود. اگرچه به نظر می رسد این عوارض تنها در دود کندر و نه در گیاه آن است اما لازم است در این مورد احتیاط شود.

خواص کندر برای پوست و مو

یکی از خواص شگفت‌انگیز کُندر برای لاغری است که در طب سنتی برای کاهش وزن و داشتن شکمی تخت از آن استفاده می‌شود.

برای استفاده خانگی از صمغ کندر برای پوست و مو بهترین روش این است که تعدادی صمغ کندر را به آب داغ حمام اضافه کنید و منتظر بمانید تا آب کمی تغییر رنگ بدهد، سپس هنگامی که دمای آب مناسب بود داخل وان دراز بکشید.

- جوانسازی پوست: کندر به روشن شدن و جوانی پوست کمک کرده و علائم پیری همچون چین و چروک و خطوط ناخوشایند و تیره و لکه های قرمز پوست را کاهش می دهد.

- درمان زخم: از کندر برای درمان زخم های داخلی و بیرونی بدن استفاده می شود. استفاده موضعی صمغ کندر به گردش خون و بهبود سریع تر زخم ها کمک کرده و از عفونت جلوگیری می کند. مصرف مکمل یا نوشیدنی کندر نیز درمان زخم های ناشی از آسیب های شدید یا بیماری ها را تسریع می بخشد.

- درمان جای نیش حشرات: کندر برای کاهش التهاب و ورم نیش حشرات مفید است.

- از بین بردن جای زخم: کندر برای رفع جای زخم، آکنه، علائم کششی پوست و سایر لکه های پوست موثر است.

- تقویت ناخن ها: در حالی که در حمام کندر دراز کشیده اید آب صمغ کندر به زیبایی و تقویت و سلامت ناخن ها تاثیر مثبت می گذارد.

- درمان ریزش مو: استفاده منظم کندر به درمان ریزش مو کمک کرده و ریشه موها را تقویت می کند.

- درمان شوره سر: استفاده منظم از کندر برای سلامت موها مفید است و شوره را برطرف می کند.

روش مصرف کندر

کوبیدن و یا آسیاب کردن کندربهترین روش برای مصرف این داروی معجزه گر استو سعی کنید هر روز صبح به صورت ناشتا یک قاشق مرباخوری از کندر را در یک استکان آب حل کرده و مصرف کنید. ناشتا مصرف کردن کندر اثر خیلی قوی تری بر روی بدن دارد.

می‌توانید کندر را در دهان بگذارید و مانند آدامس آن را بجوید. کندر کمی تلخ است و اگر آن را نجوید ممکن است به دندان هایتان بچسبد.

در خصوص میزان مصرف کندر؛ نباید بیشتر از یک و نیم گرم در روز مصرف شود. ضمنا دوره درمانی که با کندر شروع کرده اید نباید بیش از 2 هفته طول بکشد.

روش شناخت کندر اصل و کندر تقلبی

بهترین نوع کندر از نوع خالص آن است که تازه و نرم باشد، ظاهر آن سفید باشد و خیلی هم زود شکسته شود. وقتی که کندر را می شکنیم داخل آن باید حالت چسبنده و زرد و طلایی رنگ داشته باشد.

اگر باز هم موفق به شناخت کندر اصل نشدید، می توانید یک تکه کندر را آتش بزنید و اگر خوب آتش گرفت این یعنی که کندر اصل است.

اگر موقع آتش زدن خوب نسوخت و دود کرد، این احتمال دارد که اصل نباشد و صمغ صنوبر باشد که هنگام آتش زدن فقط دود می کند. این نوع کندر از لحاظ ساختاری و درمانی شباهتی به کند مرغوب و خالص ندارد.


این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر