موضوعات وبسایت : ورزشی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

تمرینات گردن کشتی گیران

نویسنده : شیما علیزاده | زمان انتشار : 17 بهمن 1400 ساعت 23:56

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

کشتی نیاز به اندامی قدرتی و سرعتی دارد. از جمله تمرینات کشتی شامل :

- دویدن

البته تمرینات دو نباید به مدت زیاد و مسافت های خیلی طولانی انجام گیرد زیرا همان گونه که میدانید دونگان دو سرعت از عضلاتی درشت برخوردارند ولی دوندگان استقامت عضلات کوچکی دارند یعنی عضلات خود را از دست میدهند. با توجه به اینکه یک کشتی گیر باید اندامی قدرتی و سرعتی داشته باشد نیاز به تمرینات دو سرعت و نیمه استقامت دارد.

دو سرعت شامل : ۵۰متر / ۵۵متر / ۶۰متر / ۱۰۰متر / ۱۵۰متر / ۲۰۰متر / ۴۰۰ متر

دو نیمه استقامت شامل : ۸۰۰متر / ۱۵۰۰متر / یک مایل / ۳۰۰۰متر

f167687b598b4deb85a33a0af8d0083c

یک نمونه برنامه دو :

دو 2 مایل ( 3200 متر )

اگر نمی توانید 2 مایل را در 15 دقیقه بدوید، از یک مایل شروع کنید و بتدریج با افزایش سرعت، مسافت را به 2 مایل برسانید. پس از این دو مایل باید خیلی خسته شده باشید، اما کارمان هنوز تمام نشده است. حالا وقت تمرینات خستگی رسیده است. ما، در طول مسابقات کشتی، خسته می شویم، اما چاره ای نداریم. باید به کشتی ادامه دهیم. برنده مسابقه کشتی، اغلب کشتی گیر آماده تر (و نه لزوما تکنیکی تر) است. سعی کنید که از حریفتان آماده تر باشید تا هر مسابقه ای را با یک برتری مهم شروع نمایید. بلافاصله پس از دو 2 مایل، نوبت به 10 ست دو سرعت 100 یارد (90 متر)، با 15 ثانیه استراحت بعد از هر ست می رسد.

- طناب زدن :

طناب زدن باعث کاهش تنش و افزایش سطح انرژی میگردد وسرعت تناسب اندام را نسبت به گذشته 30 برابر می کند در تحقیقاتی که در مرکز تناسب اندام صورت گرفت از شرکت کنندگان خواسته شد در طول یک هفته به مدت 5 روز و طی 60 دقیقه در 5 مرحله به هر میزان که می توانند طناب بزنند نتیجه این تحقیق بسیار شگفت انگیز بود و تغییرات فیزیکی ذیل حاصل گردید: افزایش نیروی زانو  و پا - افزایش اندازه ماهیچه ساق پا - توانای پرش بهتر - افزایش سرعت در دویدن

jump-rope-Rope-type-good.jpg

- شنا

- کشش عضله پا و کمر

- دراز و نشست

- بارفیکس

- طناب سقفی

- تمرین با کش بدنسازی 

- تمرینات گردن :

استحكام بخشیدن این ناحیه از نقطه نظر اهمیت و موقعیتی كه دارد از آسیب و بروز مشكلات گردنی، عضلانی و عصبی می‌كاهد.

پل رفتن در ورزش کشتی، مهارتى است که کشتى‌گیر مجرى و مدافع، به‌منظور جلوگیرى از تماس پشت و شانه‌هاى خود با روى تشک که منجر به ضربهٔ فنى آنها مى‌شود، اجراء مى‌کند. برای اجرای پل به عضلات قوی گردن نیاز دارید. پس در انجام تمرینات گردن کوتاهی نکنید.

نوع مطلب : کشتی، 


برچسب ها : تمرینات کشتی، دویدن، طناب زدن، تمرینات گردن برای کشتی، طناب سقفی، کش بدنسازی، بارفیکس،
لینک های مرتبط :

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر