سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

چاق شدن پاها در یک هفته

چاق شدن پاها در یک هفته

نویسنده : معین | زمان انتشار : 29 اسفند 1400 ساعت 16:48

screen-3.jpg

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

چاق کردن پا و خوش‌فرم‌شدن پایین‌تنه یکی از اهدافی است که خیلی از خانم‌ها می‌خواهند به آن برسند. شاید به‌خاطر رسیدن به این هدف، تلاش و هزینه بسیار زیادی هم کرده باشند. حتی شاید برای خیلی‌ها، چاق کردن پا یک آرزو باشد. 

خوشبختانه، رسیدن به این آرزو کار چندان کار دشواری نیست. فقط لازم است کمی پشتکار داشته باشید و با برنامه‌ریزی پیش روید تا به هدفتان یعنی داشتن پاهای پرحجم‌تر، دست یابید. در این مطلب همه چیز درباره راه و روش چاق کردن پا و تغذیه مناسب برای پایین‌تنه خیلی لاغر را با شما درمیان می‌گذاریم. 

فرمولی که برای چاق کردن پا های خیلی لاغر باید بدانید 

close-up-of-athletic-woman-exercising-with-kettlebell-at-gym.jpg

چاق کردن پا و داشتن پاهای زیبایی که شلوار جین برایش جذب باشد یک هدف است؛ اما چطور به این هدف برسیم؟

افزایش حجم و ران باسن دو راهکار اصلی دارد که باید در کنار هم اجرا شوند. یکی بخش تغذیه و دیگری بخش ورزش‌ها و تمرینات چاق کردن پایین‌تنه است. بدیهی است برای این‌که پاهایتان پُرتر و خوش‌فرم‌تر شود باید وزن بگیرید تا تمرینات چاق کردن پا موثر شوند.

۱. برای چاق کردن پا غذاهای مخصوص بخورید

قطعاً اولین و مهم‌ترین کار برای چاق کردن پا که خودتان هم می‌دانید افزایش وزن است. پس باید کالری دریافتی‌تان را بیشتر کنید تا به عضلاتتان غذای بیشتری برسانید. البته منظورمان این نیست که هرچیزی دم دستتان آمد نوش جان کنید.

این یک باور اشتباه است که برای افزایش حجم بخواهید هر غذایی را بخورید. بلکه بهتر است هوشمندانه عمل کنید و فقط غذاهای با کیفیت و سرشار از پروتئین میل کنید. اگر نمی‌دانید برای افزایش وزن چه غذاهایی بخورید مقاله فیتامین درباره راهنمای افزایش را بخوانید.

توضیحات مختصری درباره نکات تغذیه‌ای مربوط به چاق کردن پا

  • غذای بیشتری بخورید: بهتر است تعداد وعده‌های غذایی‌تان را بیشتر کنید. مثلاً اگر هر روز تنها ۳ وعده غذایی در طول روز میل می‌کردید این تعداد را به ۶ وعده برسانید.
  • غذاهای باکیفیت و مغذی را انتخاب کنید: بهتر است به‌سراغ غذاهایی مثل نان‌های تمام غلات، پاستا، میوه‌ها، سبزی‌جات، لبنیات و منابع سرشار از پروتئین بروید. راستی یادتان نرود که از مغزها و دانه‌ها نیز در رژیم غذایی‌تان استفاده کنید.
  • اسموتی و شیک‌ها را امتحان کنید: شکمتان را با قهوه، نوشابه و دیگر نوشیدنی‌ها پر نکنید. چون مقدار کالری این غذاها کم بوده و ارزش غذاییِ پایینی دارند. بهتر است سراغ خوردنِ اسموتی‌ها و شیک‌های سالمی که با شیر و میوه‌جات یخ‌زده درست شده بروید.
  • حواستان به نوشیدن آب باشد: معمولاً افراد لاغر بعد از نوشیدنِ آب، اشتهایشان بسته می‌شود. بهتر است حواستان به این نکته باشد و در حین خوردنِ غذا از نوشیدنی‌هایی با کالری بالا استفاده کنید. بهترین زمان خوردنِ نوشیدنیِ پرکالری ۳۰ دقیقه بعد از غذا است.
  • کالری‌هایتان را زیاد کنید: بهتر است کالری‌هایتان را بشمارید. همچنین به‌عنوان تنقلات فقط سراغ خوراکی‌های پرکالری مثل کره بادام‌زمینی، انواع مغزها و میوه‌های خشک بروید.
  • پروتئین زیادی بخورید: چون پروتئین، غذای اصلیِ عضلات شماست. پس اگر می‌خواهید خوش‌فرم وزن اضافه کنید، باید این هدف را با عضله‌سازی و مصرف پروتئین به پیش ببرید. در هر وعده غذایی‌تان باید جایی برای پروتئین در نظر بگیرید.
  • برای مصرف پروتئین زیاد هم می‌توانید سراغ ماهی‌ها، تخم‌مرغ، حبوبات، گوشت بدون چربی و سینه مرغ بروید. برای این‌که بدانید پروتئین و در کل همه درشت‌مغذی‌ها به بدنتان برسد، نیاز به رژیم غذایی کاملا اصولی دارید. پس حتما از مشاوران تغذیه و ورزش در تماس باشید.

دریافت مشاوره تلفنی

برای دریافت مشاوره با کارشناسان فیتامین
شماره همراه خود را ثبت کنید ما با شما تماس می‌گیریم

  • غلات کامل مصرف کنید: سبزی‌جات، میوه‌ها و مغزها را فراموش نکنید. مغزها و دانه‌ها یک منبع عالی چربی سالم هستند؛ چربی‌هایی که بدنتان برای عضله‌سازی حتما به آن نیاز دارد.
  • غذاهای به درد نخور نخورید: از خوردنِ غذاها و میوه‌هایی با کالریِ کم یا حاویِ شکر مصنوعی در طول روز بپرهیزید. از طریق خوردن نوشابه و کیک و فست فود، پاهایتان توپُر نمی‌شود. بلکه چاقی شکمی به‌دست می‌آید.
  • مکمل خانگی را از قلم نندازید: شما می‌توانید خیلی راحت و کم‌هزینه در منزل مکمل بسازید تا به افزایش وزنتان کمک کند. اب این کار، خیالتان راحت است که مکمل سالم و بی‌خطری مصرف می‌کنید. اگر نمی‌دانید چطور مکمل خانگی بسازید.

2. ورزش‌هایی برای چاق کردن پا و پایین‌تنه در کمترین زمان

حالا می‌رسیم به بخش تمرینات مخصوص چاق کردن پا ؛ باید بدانید که ورزش‌ها و تمرینات هر شخصی باید باتوجه به ویژگی‌های خودش برنامه ریزی شود. اما به‌طور کلی برای پُر کردن پایین‌تنه باید تمرینات شما بیشتر شامل تمرینات قدرتی و شدتی باشد و تمرینات کاردیو (هوازی) کمتری داشته باشد. 

تمرینات قدرتی مثل اسکات، لانگز، پشت پا خوابیده؛ چه بهتر که برای افزایش شدت تمرین از یک جفت دمبل یا کش مقاومتی هم استفاده کنید. 

تمرینات زیر، نه‌تنها باعث چاق کردن پا و ران‌هایتان می‌شود، بلکه پایین‌تنه شما فرم‌ بسیار خوبی می‌گیرد. اگر نگران فرصت کمتان در طول روز هستید، جای هیچ نگرانی نیست. کافی است در طول روز مدت ۲۰ دقیقه وقت خود را خالی کنید و حرکاتی که در ادامه آموزش می‌دهیم را در برنامه ورزشی‌تان بگنجانید.

نکته خیلی مهم برای چاق کردن پا : از هرکسی برنامه نگیرید

اینترنت پر از برنامه‌های مختلف ورزشی و بدنسازی است. شاید فکر کنید که با وجود اینترنت دیگر لازم نیست از مربی برنامه بگیریم اما اگر واقعا می‌خواهید پاهای تراشیده‌ و جذابی بسازید که در شلوار جین یا پیراهن‌های زیبا بدرخشد لازم است که یک برنامه بدنسازی شخصی سازی شده مخصوص خودتان بگیرید. برنامه‌ای که باتوجه به ویژگی‌های بدن شما و هدفی که برای بدنسازی دارید نوشته شده باشد. مطمئن باشید اگر با برنامه اصولی تمرین کنید حتما نتیجه می‌گیرید!

بهترین حرکات ورزشی برا ی چاق کردن پا و پایین تنه خیلی لاغر

1. حرکت پل باسن تک پا

fitgif-friday-glute-bridge-slider-thumbnail-override_1-1.gif

نحوه انجام حرکت

دراز بکشید طوری‌که صورت‌تان رو به سقف باشد و زانو به حالت خمیده و کف پا صاف بر روی زمین قرار گیرد؛ اکنون باسن را بالا بیاورید تا بدن از شانه‌ها تا زانوها یک خط راست را تشکیل دهد. یک زانو را به سمت سینه آورده و دوباره به حالت اولیه برگردید؛ سپس زانوی دیگر را به سمت سینه بیاورید. این حرکت را در سمت دیگر تکرار کنید.

2. حرکت لانگز به جانب

fitgif-friday-low-lateral-lunge-slider-thumbnail-override2-1.gif

نحوه انجام حرکت

برای انجام دومین حرکت چاق کردن پا آماده‌اید؟ بایستید و پاهایتان را به اندازه عرض شانه باز کنید. با پایین آوردن مفصل ران (هیپ) به پایین، وزن را به پای راست منتقل کنید و با پایین آوردن هیپ و خم‌ کردن زانو، بدن را به طرف پایین بیاورید. پای راست عمود به کف باشد و پای چپ بر روی زمین قرار گیرد. بدون این‌که بخواهید به حالت ایستاده برگردید، تمرین را تکرار کرده و حرکت را به سمت چپ منتقل کنید.

3. حرکت پلانک چرخشی

fitgif-friday-rotating-t-extension-slider-main3-1.gif

نحوه انجام حرکت

در وضعیت حرکت پوش آپ (شنا سوئدی) شروع کنید. دست‌هایتان به حالت صاف باشد و میان‌تنه درگیر شود، وزن را به دست چپ و بالاتنه را به سمت راست منتقل کنید. دست‌هایتان را به سمت سقف ببرید تا شکل T را تشکیل دهد. ۳ ثانیه نگه دارید و به حالت اولیه برگردید. این حرکت را در سمت دیگر تکرار کنید.

4. حرکت لانگز به عقب

fitgif-friday-reverse-lunge-slider-thumbnail-override4-1.gif

نحوه انجام حرکت

دست‌هایتان را بر روی هیپ قراردهید و فاصله پاها از هم به اندازه عرض لگن باشد. با پای راست به عقب بروید سپس بدن را به حالت لانگز پایین بیاورید؛ مکث کنید، سپس به حالت اول برگردید. این حرکت را در سمت دیگر تکرار کنید.

5. حرکت لانگز به عقب دوبل

fitgif-friday-reverse-lunge-with-pulse-slider-thumbnail-override5-1.gif

نحوه انجام حرکت

بایستید و پاها را به اندازه عرض لگن باز کنید. دست‌ها را بر روی هیپ قرار دهید. بالاتنه ثابت و میان‌تنه سفت باشد، با پای چپ یک قدم بلند به عقب بردارید، سپس هر دو زانو را خم کنید و برای حرکت لانگز پایین بیایید.

در این حالت، بدن را حدود یک اینچ بالا و سپس یک اینچ پایین بیاورید. به پاشنه پای راست فشار وارد کنید تا به حالت ایستاده برگردید. اکنون این حرکت را تکرار کنید و با پای راست به عقب برگردید.

6. حرکت لانگز معکوس

fitgif-friday-curtsy-lunge-slider-thumbnail-override6-1.gif

نحوه انجام حرکت

برای انجام حرکت دیگر چاق کردن پا ابتدا بایستید و پاهایتان را به‌صورت باز قرار دهید. پای راست را به عقب بیاورید و آن را پشت پای چپ مانند حالت تعظیم کردن بگذارید؛ بدن را پایین بیاورید تا زانوها در زاویه ۹۰ درجه قرار بگیرد. این حرکت را تکرار کنید.

7. حرکت اسکوات

fitgif-friday-squats-slider-thumbnail-override7-1.gif

نحوه انجام حرکت

بایستید و پاهایتان را به اندازه عرض شانه باز کنید. هیپ را به عقب ببرید و تا جایی‌که می‌توانید بدن را پایین بیاورید و زانوها را خم کنید. سپس خود را به‌حالت اول برگردانید.

8. حرکت اسکوات جک

fitgif-friday-squat-jacks-slider-thumbnail-override8-1.gif

نحوه انجام حرکت

در حالی‌که پاهای‌تان به اندازه عرض لگن از هم فاصله دارد، بدن را پایین بیاورید تا زانوها با زاویه ۹۰ درجه خم شوند. به‌طور انفجاری بپرید و پاها را به سمت خارج ببرید، سپس به‌سرعت آن‌ها را به حالت اول برگردانید. این حرکت را تکرار کنید.

9. حرکت لانگز به جانب

fitgif-friday-lateral-lunge-slider-thumbnail-override-colgate9-1.gif

نحوه انجام حرکت

بایستید و پاها را به اندازه عرض لگن باز کنید و هم‌زمان که هیپ را به عقب می‌برید، قدم بلندی به سمت راست بردارید. مکث کنید و دوباره به حالت اول برگردید.

نتیجه‌گیری

بیشترین نتیجه را زمانی خواهید گرفت که تمرینات ورزشی بالا را با نکات غذایی که در ابتدای مطلب توضیح دادیم، ترکیب کنید. یادتان باشد که نتیجه تمرینات یک شبه خود را نشان نخواهد داد و برای چاق کردن پا باید حداقل دو یا سه هفته صبر داشته باشید. چاق و خوش‌فرم کردن پاها کار ساده‌ای نیست، خصوصا اگر وزنتان بیش‌ازحد پایین باشد.

لینک منبع وب سایت

BRIGHTSIDE

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر


  • آخرین مطالب
  • گوناگون